Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vetoomus Jyrki Kataisen eroamisesta/erottamisesta  (Luettu 19228 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Thalian

Vs: Vetoomus Jyrki Kataisen eroamisesta/erottamisesta
« Vastaus #30 : 17.07.12 - klo 11:58 »
Toki, paitsi jos rangaistuksetta jättämisen syynä ovat olleet väärät perusteet ja ennakko-olettamukset. Tässä tapauksessa se, ettei olla huomioitu/tiedetty mitä siitä Kataisen uralle todella koituu.

Meillä on perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana mies, jolla on tuore tuomio kuolemantuottamuksesta. Joku lievä väärennös ei siis tämän esimerkin perusteella varmasti paina tasan yhtään poliittisella uralla. Toiseksi, koska kyseessä on lievä väärennös, niin rikos on vanhentunut jo vuona 2001 eli senkin perusteella siitä on melko vaikea lähteä oikeuteen.

Lisäksi voisin sanoa, että pienissä yhdistyksissä on aivan tavallista, että pöytäkirjoja kirjoitellaan jälkeenpäin ja kokouksia pidetään vain paperilla. Siinä kun ei ole mitään mieltä, että pyöritetään sitä raskasta byrokratiaa tilanteissa, joissa siitä ei ole mitään hyötyä. Jos etukäteen tiedetään, että kaikki hallituslaiset ovat samaa mieltä asiasta, niin ei silloin ole mikään pakko saada sitä porukkaa samaan paikkaan sanomaan olevansa samaa mieltä. En tiedä, onko tässä tapauksessa kyse tästä, mutta täysin mahdollista se on.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #31 : 17.07.12 - klo 12:02 »

Ei taatusti ole. Toivottavasti siinä adressissa tehtiin tämä selväksi.
Minun utopiassa sinun ei tarvitsisi alistaa keskustelufoorumilla ketään, koska tarpeesi tyydyttyisivät luonnollisesti ja itsestään.
Divide and conquer!

Jos oot sitä mieltä että presidentti on instituutiona turha, niin äännestä ensi eduskuntavaaleissa sellasta ehdokasta joka jakaa mielipiteesi.

Poissa Hopo

« Vastaus #32 : 17.07.12 - klo 12:18 »
Minun utopiassa sinun ei tarvitsisi alistaa keskustelufoorumilla ketään, koska tarpeesi tyydyttyisivät luonnollisesti ja itsestään.

Täydellisessä maailmassa ei myöskään ruveta diagnosoimaan muita kun sanottava loppuu kesken. Oletan siis että sun sanainen arkkusi on nyt Kataisen osalta huvennut, joten kohti uusia säikeitä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Reflektio

« Vastaus #33 : 17.07.12 - klo 12:21 »
Ahaa, olet siis mahdollisesti tätä koulukuntaa jonka mukaan kaikki mihin voi tarttua onkin sarkasmia ja että kirjoittajalla - varsinkaan kansanedustajalla - ei ole mitään vastuuta teksteistään. Koska sarkasmi ja/tai sananvapaus, kumpi nyt sillon tuntuu paremmalta seivaukselta. Se on siitä kiva tyyli että sillä tekee itsensä immuuniksi kaikelle kritiikille, ja jälkeenpäin voi selittää mustan valkoiseksi. Koska kaikkihan on vain tyylilajista kiinni. Itse lähden tekstejänsä luettuani siitä että koko herra on vitsi. Tyylilajikseen tämä rikoksistakin tuomittu hieno mies on valinnut reikäpäisen xenofobian ja antidemokraattisen fasismin.

Mutta kukin tyylillään. Itse olen vakaasti sitä mieltä että kansanedustajan, joka ei hallitse sarkasmia tai ironiaa, tulisi pitäytyä tavanomaisemmassa kerronnassa.

Oletko muuten huomannut että tämä taktiikka on käytössä aika monella persulla? Kännissä ja/tai läpällä tuntuvat kirjoittelevan. Vitsipuolue, voisi joku sanoa.
Ei liene mitään syytä luokitella ketään koulukuntiin, varsinkaan kun en itsekään mihinkään niistä itseäni lue. Ei se ole mikään salaisuus että Hirvisaaren tekstit ovat puolittain pelkkää sarkasmia ja siten miltei pakinoita. Ei kukaan ole Jukka Ukkolaakaan vaatimassa vastuuseen kirjoituksistaan, eikä siihen vaikuta se onko poliitikko vai ei kun jokaisen pitäisi harkita sanojaan (eikä vähiten tällä foorumilla). Mustaa ei pystyne selittämään koskaan valkoiseksi, eikä liene tarviskaan kun asiat eivät ole mustavalkoisia. Tai ehkä vain haluat kuvitella hänen tyylikseen sellaisen, koska se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei hänkään oleta jokaisen tajuavan juttujaan, mutta jos lukee niitä niin pitäisi myös mieluusti osata tajuta niitä tai ei ainakaan tuomita niin räikeästi. Mielestäni Hirvisaari taitaa sarkasmin ja ironian taidon erinomaisesti, hän vain tuo sen eri tavalla esille missä saattaa sitten olla se syy etteivät kaikki häntä tajua. Kokoontuuko täällä nyt joku persujenhaukkumiskerho, ja mistä muutenkaan edes persuista puhuminen alkoi? Huvittavaa muuten, miten jotkut tuomitsevat kännissä tai läpällä puhumisen, vaikka taatusti joka ikinen suomalainen "sortuu" silloin tällöin ainakin jompaan kumpaan, monet kumpaankin.

En jaksa quotea ja vastailla itse enää tämän enempiä kommentteja ja muutenkin puhe näyttää kääntyvän niin villiksi ja sekavaksi, etten jaksa vastailla sen enempiä. Joku muu tehköön sen jos haluaa. Mutta hei, se persuviha on täysin turhaa kun yhdeksän kymmenestä heidän vastustajastaan pystyy nimeämään huonosti toimivista persuista pääasiassa Halmeen ja Hakkaraisen, joiden paska käytös ei ole mikään salaisuus. Hirvisaaresta ja Halla-Ahosta (jännää miten kaikki alkaa hoolla) voidaan sitten olla montaa mieltä, muttei siitä enempiä. Tää oli mun osalta tässä, quit mo. :D
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Hopo

« Vastaus #34 : 17.07.12 - klo 12:43 »
Huvittavaa muuten, miten jotkut tuomitsevat kännissä tai läpällä puhumisen, vaikka taatusti joka ikinen suomalainen "sortuu" silloin tällöin ainakin jompaan kumpaan, monet kumpaankin.

Nyt vertaat sitä että joku nobody ölisee jurrissa siihen, että tietyn puolueen kansanedustajat liikkuvat jatkuvasti harmaalla alueella ja saavat siitä tuomioitakin. Ei tää oikeesti oo niin vaikea asia.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #35 : 17.07.12 - klo 12:44 »
Täydellisessä maailmassa ei myöskään ruveta diagnosoimaan muita kun sanottava loppuu kesken. Oletan siis että sun sanainen arkkusi on nyt Kataisen osalta huvennut, joten kohti uusia säikeitä.

Sinun osaltasi on, muttei kataisen jykyn. Jyky pääministerinä on yhtä älykäs vaihtoehto, kuin se, että bensiinimoottorin sytytyksen laskemiseen päätettäisiin käyttää parapsykologiaa.

EDIT: typo
« Viimeksi muokattu: 17.07.12 - klo 12:49 kirjoittanut Kikkelheim »
Divide and conquer!

Jos oot sitä mieltä että presidentti on instituutiona turha, niin äännestä ensi eduskuntavaaleissa sellasta ehdokasta joka jakaa mielipiteesi.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #36 : 17.07.12 - klo 12:55 »
Suomi on talouskriisin aikana selvinnyt ihan hyvin. Talouskriisi ei johdu Jyrki Kataisesta vaan se on lähtenyt liikkeelle USA:n asuntolainojen Prime-korko kriisistä jota sitä kautta se levisi Eurooppaan ja sen myötä tuli Kreikan ja Espanjan kriisit. Se on normaalia, että valtioilla on velkaa. Kunhan velka pysyy kohtuullisessa rajassa, niin asiat ovat hyvin.

Jos kahlaa paskassa, kun muut ovat jo kaulaa myöten syvässä, niin silloin on selvinnyt "lähes voittajana" ?
Divide and conquer!

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #37 : 17.07.12 - klo 13:31 »
Jos kahlaa paskassa, kun muut ovat jo kaulaa myöten syvässä, niin silloin on selvinnyt "lähes voittajana" ?
Ettei nyt ihan oikeesti se asianlaidan totuus huku ihan kokonaan niin: http://www.treasuryfinland.fi/public/default.aspx?contentid=8481 Meillä on siis huomattavasti vähemmän velkaa kuin 90-luvulla ja kun otetaan huomioon vielä inflaatio niin ollaan kyllä varsin kelpo tilanteessa, vaikka se on viime vuosina maailman laajuisen taantuman johdosta lisääntynytkin. Sille nyt vaan ei yksinkertaisesti voi mitään että kun kukaan ei osta mitään niin ei tule rahaa kassaan ja sitä on pakko jollain kuitata, valtion tapauksessa yleensä velkarahalla että saadaan kuitenkin rattaat pidettyä pyörimässä. Toivottavasti pystymme tämän lainan maksamaan takaisin kun paremmat ajat tulevat, kukaan tietysti näistä aivan 100 % varmuutta voi antaa.

Lyhyesti siis jos nyt kahlataan paskassa niin 90-luvulla oltiin 10 metriä syvällä siellä jöötissä ja sieltäkin vielä noustiin. Älkää siis maalailko mitään mustempia kuvia kuin mitä todellisuus on.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #38 : 17.07.12 - klo 14:01 »
Eli siis 50 vuoden laina-ajat kuluttajien asuntoluottoihin (lue: torppari pankille) ja itsemääräämisvallan luovuttaminen pois valtion sisäisestä rahaliikenteestä ovat itseasiassa edesauttaneet meitä niin mikro-, kuin makrotaloudellisesti?

Sosiaaliset edut ovat vähentyneet, heikentyneet ja niitä on muokattu huomattavasti sitten 90-luvun laman, vaikka se oli siis pahempi kuin mitä nyt on käsillä.

Mummoja ei käännetä vanhainkodeissa tarpeeksi usein, hampaat ei tule kunnallisesti pitkäaikaisesti kuntoon ja sosiaalipäätösiä tekevät tradenomin koulutuksen saaneet ihmiset.
Divide and conquer!

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #39 : 17.07.12 - klo 14:58 »
Eli siis 50 vuoden laina-ajat kuluttajien asuntoluottoihin (lue: torppari pankille) ja itsemääräämisvallan luovuttaminen pois valtion sisäisestä rahaliikenteestä ovat itseasiassa edesauttaneet meitä niin mikro-, kuin makrotaloudellisesti?

Sosiaaliset edut ovat vähentyneet, heikentyneet ja niitä on muokattu huomattavasti sitten 90-luvun laman, vaikka se oli siis pahempi kuin mitä nyt on käsillä.

Mummoja ei käännetä vanhainkodeissa tarpeeksi usein, hampaat ei tule kunnallisesti pitkäaikaisesti kuntoon ja sosiaalipäätösiä tekevät tradenomin koulutuksen saaneet ihmiset.
Laina-ajat ovat pidentyneet, osittain trendin takia (ostetaan velaksi josta vaan lyhennetään korkoja ja näin saadaan halvemmalla kuin vuokraamalla), osittain vakautuneista koroista johtuen sekä ihmiset että pankit uskaltavat pidentää laina-aikoja. Osittain myös ihmiset ottavat isompia lainoja nykyään, en sitten tiedä millä perusteella tämä jotenki negatiivinen asia on, pankithan siinä voittaa kyllä.

Sosiaaliset edut ovat kaikkea muuta kuin vähentyneet, jopa inflaatio huomioon ottaen ne ovat lisääntyneet. Ainut mikä on hieman jäänyt laahaamaan on opiskelijoille maksettavat tuet, jotka ovatkin olleet ennenkuulumattoman suuret ja naurettavat Suomessa. Suurimmassa osassa sivistyneistä maista opiskelijat saavat tasan 0 valuuttayksikköä mikä mielestäni on oiva motivaattori nostamaan opiskelun tehokkuutta. http://www.kela.fi/it/kelasto/kelasto.nsf/alias/Vk_10_pdf/$File/Vk_10.pdf?OpenElement

En kyllä suoraansanottuna haluaisikaan että niitä mummoja käännellään minun rahoillani enkä odota valtion kääntelevän minua kun olen vanha. Tässä mielestäni olisi parempi siirtyä systeemiin jossa perhe huolehtii kaikista jäsenistään eikä valtio. Tällä tavoin päästään parempaan yhteisöllisyyteen/eroon syrjäytymisestä myös.

Minun hampaat on ainakin kunnallisesti tähän menessä pysyneet ihan kunnossa eli en tiedä mistä mahdat puhella. Mitäs vikaa tradenomin koulutuksella on tehdä sosiaalipäätöksiä? Päätöksenteossa yleensäkkään koulutus ei ole se avainsana vaan käytännön kokemus.

Noin yleisellä tasolla saat minun puolestani elellä siellä mikämikä maassa ja heitellä kaikkea mitä hatusta löytyy ilman mitään linkkejä/perusteluita, mutta en kyllä odottaisi että kovin moni ottaa hirveän vakavasti.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #40 : 17.07.12 - klo 17:20 »
Tässä mielestäni olisi parempi siirtyä systeemiin jossa perhe huolehtii kaikista jäsenistään eikä valtio. Tällä tavoin päästään parempaan yhteisöllisyyteen/eroon syrjäytymisestä myös.

Pistä noihin linkkejä tueksi. Kaveri vetää ihan lonkalta. Mikset puuttunut tärkeimpään pointtiini,
valtion rahalaitoksen itsemääräysoikeuden poisantiin?

Kannatatko myös suurempaa rahoitusta työttömyyden hoitoon, onkohan siitäkin jo "positiiviset näytöt" ?
Monestiko olet ollut työharjoittelussa 3kk:n sopimuksella päivärahalla, tehden paskahommia "alimpaan kastiin" kuuluen?

Moni on ollut, eikä heissä ole mitään sen kummenpaa vikaa. Ovat vaan syntyneet ahneiden paskojen aikakaudelle, missä jäkipolvi voi maamme historiassa taloudellisesti ensi kertaa vanhempiaan huonommin keski-ikäisenä.

Miksi jotkut kaipaavat niitä linkkejä aina, kyllä sitä voi ajatella asioita ja pyrkiä ymmärtämään, että kapitalistisessa yhteiskunnassa on vaan voittajia ja häviäjiä, eikä häviäjiä muista kukaan. Olisi paljon viisaampaa pyrkiä yhteistyöhön laajemmalla, humaanimmalla spektrillä.

Ai niin, siitä ei saa ferrareita ja samppakaljaa.
Divide and conquer!

Poissa Thalian

« Vastaus #41 : 17.07.12 - klo 17:29 »
Miksi jotkut kaipaavat niitä linkkejä aina

Siksi, että ilman lähteitä mouhaaminen on tyhjää mouhaamista, joka ei perustu kuin mouhaajan harhaiseen mieleen. Jos haluaa olla vakavastiotettava kirjoittaja, niin pitää opetella perustelemaan väittämänsä jos nyt ei tieteellisen vertaisarvioinnin läpikäyneiden lähteiden päälle, niin ainakin jollain sellaisella lähteellä, jonka kuka vain voi tarkistaa ja päättää itse, onko ko. lähde missään määrin relevantti.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #42 : 17.07.12 - klo 17:41 »
Siis jos summaa maailmaa 20 vuotta sitten ja summaa sitä nyt, on kyllä sosiaalinen ilmapiiri pelokkaampaa ja vähemmän avointa ihan noin yleisestikin, eikä minun harhaisessa mielessä ainoastaan. Tiedä sitten kuinka moni täällä osaa tuollaista objektiivisesti ikänsä puolesta hahmotella mielessään...

Tuntuu siltä, että monilla on kilpailu pahasti vielä kesken. Itse olisin valmis todelliseen ja pyyteettömään yhteistyöhön, vailla elätys-, tai alistussuhteita.
Divide and conquer!

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #43 : 17.07.12 - klo 18:04 »
Siis jos summaa maailmaa 20 vuotta sitten ja summaa sitä nyt, on kyllä sosiaalinen ilmapiiri pelokkaampaa ja vähemmän avointa ihan noin yleisestikin, eikä minun harhaisessa mielessä ainoastaan. Tiedä sitten kuinka moni täällä osaa tuollaista objektiivisesti ikänsä puolesta hahmotella mielessään...

Tuntuu siltä, että monilla on kilpailu pahasti vielä kesken. Itse olisin valmis todelliseen ja pyyteettömään yhteistyöhön, vailla elätys-, tai alistussuhteita.
Edelleenkin ihmettelen tosiaan mihin perustelet näitä "faktojasi"? Tunnut vain suoltavan jotain random heittoja, aivan kun olisit jossain laskuhumalassa saarnamassa maailman pahuuksista jossain kapisessa kuppilassa. Itse olen 30-vuotias eli osaan kyllä hahmotella sosiaalisen ilmapiirin muutokset ja olen aivan 100 % eri mieltä että se olisi jotenkin "pelokkaampaaa ja vähemmän avointa". Kyllähän nykyään suhtaudutaan kaikkiin vähemmistöihin (esimerkkinä nyt vaikka homot ja maahanmuuttajat) paljon myötämielisemmin kuin 20 vuotta sitten. Niin kauan kun oikeasti pystyt pistämään jotain tutkimusta/linkkiä/mitä tahansa tämänkin väitteen tueksi pidän kyllä tämänkin asian olevan vain "sinun harhaisessa mielessä ainoastaa".

Se on aina mahtavaa huudella sieltä tulotaulukon alapäästä että "hei jaetaan kaikki niin kaikilla menee hyvin". Kapitalismi nyt vaan valitettavasti toimii niin että ne jotka jäävät sinne kotiin pelaamaan pleikkaria eivät sitten ostele ferrareita myöhemmässä elämässään. Kyllä se aina sosialismin peittoaa lähes joka osa-alueella silti ja niin kauan kun sulla ei ole parempaa systeemiä tarjota tilalle niin kritiikkisi on melko turhaa.

Itse olen ollut 6 kk työharjoittelussa ja nyt omistaja-työntekijänä kyseisessä firmassa jossa olin aluksi harjoittelussa. En käsitä mitä sulla on sitä vastaan että tällläistä työharjoittelu mahdollisuutta tarjotaan työelämään pyrkiville. Mielestäni aivan mainio että yhteiskunta on tälläisen mahdollisuuden järjestänyt. Ei tietenkään ole mitenkään optimaalista olla työttömänä tässä yhteiskunnassa, mutta on se kyllä naurettavaa kuulla valitusta kun sulle kuitenkin syydetään ilmaista rahaa niin että tulet toimiin. Monessa maassa asiat on toisin. Täällä kyllä pääsee "kunnon" töihin kun jaksaa vaan yrittää eikä ole tosiaan sellainen asenne että "mähän en mihinkään harjoitteluun mee ellen saa mersua ja 5000/kk heti".

En puuttunut "valtion rahalaitoksen itsemääräysoikeuden pois antiin" koska en edes tajunnut mistä puhut. Varmaankin EU:sta ja siitä että siellä tehdään isoja päätöksi joihin Suomi "raahataan" mukaan? En itsekkään kannata rahan syötämistä kriisimaihin, mutta kyllä se EU on paljon positiivisiakin asioita tuonut suomalaisille, sinä vain tunnut aina keskittyvän negatiiviseen joka asiassa.

Poissa Kikkelheim

« Vastaus #44 : 17.07.12 - klo 18:12 »

Edelleenkin ihmettelen tosiaan mihin perustelet näitä "faktojasi"? Tunnut vain suoltavan jotain random heittoja, aivan kun olisit jossain laskuhumalassa saarnamassa maailman pahuuksista jossain kapisessa kuppilassa. Itse olen 30-vuotias eli osaan kyllä hahmotella sosiaalisen ilmapiirin muutokset ja olen aivan 100 % eri mieltä että se olisi jotenkin "pelokkaampaaa ja vähemmän avointa". Kyllähän nykyään suhtaudutaan kaikkiin vähemmistöihin (esimerkkinä nyt vaikka homot ja maahanmuuttajat) paljon myötämielisemmin kuin 20 vuotta sitten. Niin kauan kun oikeasti pystyt pistämään jotain tutkimusta/linkkiä/mitä tahansa tämänkin väitteen tueksi pidän kyllä tämänkin asian olevan vain "sinun harhaisessa mielessä ainoastaa".

Se on aina mahtavaa huudella sieltä tulotaulukon alapäästä että "hei jaetaan kaikki niin kaikilla menee hyvin". Kapitalismi nyt vaan valitettavasti toimii niin että ne jotka jäävät sinne kotiin pelaamaan pleikkaria eivät sitten ostele ferrareita myöhemmässä elämässään. Kyllä se aina sosialismin peittoaa lähes joka osa-alueella silti ja niin kauan kun sulla ei ole parempaa systeemiä tarjota tilalle niin kritiikkisi on melko turhaa.

Itse olen ollut 6 kk työharjoittelussa ja nyt omistaja-työntekijänä kyseisessä firmassa jossa olin aluksi harjoittelussa. En käsitä mitä sulla on sitä vastaan että tällläistä työharjoittelu mahdollisuutta tarjotaan työelämään pyrkiville. Mielestäni aivan mainio että yhteiskunta on tälläisen mahdollisuuden järjestänyt. Ei tietenkään ole mitenkään optimaalista olla työttömänä tässä yhteiskunnassa, mutta on se kyllä naurettavaa kuulla valitusta kun sulle kuitenkin syydetään ilmaista rahaa niin että tulet toimiin. Monessa maassa asiat on toisin. Täällä kyllä pääsee "kunnon" töihin kun jaksaa vaan yrittää eikä ole tosiaan sellainen asenne että "mähän en mihinkään harjoitteluun mee ellen saa mersua ja 5000/kk heti".

En puuttunut "valtion rahalaitoksen itsemääräysoikeuden pois antiin" koska en edes tajunnut mistä puhut. Varmaankin EU:sta ja siitä että siellä tehdään isoja päätöksi joihin Suomi "raahataan" mukaan? En itsekkään kannata rahan syötämistä kriisimaihin, mutta kyllä se EU on paljon positiivisiakin asioita tuonut suomalaisille, sinä vain tunnut aina keskittyvän negatiiviseen joka asiassa.

Eli sulla on ihmisten välinen "paremmuuskilpailu" menossa vielä ja pahasti. Se ei ole hyvästä kyllä.
Katso ilmeisen fiksuna seuraavat entisen opetusministerin lausunnot:
http://www.youtube.com/watch?v=-PLbQTOcMKY
http://www.youtube.com/watch?v=3isZFZ_nQe0&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=IQi5igCNDJs&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Ia7Jwb16DUo&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=9OeII2OevRE&feature=relmfu

Nyt ei kannata antaa lähteen hämätä (siis minusta kyse), tiukkaa ja tieteen näkökulmasta tärkeää asiaa.

Enkä kaiken lisäksi tahtoisi edes käyttää vaihdon välinettä ollenkaan ihmisten välillä. Vääristää monen motiivit lopullisesti.
Mutta tämä on sitten kai sitä mouhuamista tyhjän lasin takaa? Vai johtuvatko viimeaikaisten perhesurmien motiivit "sekoamisesta" ja "persoonallisuushäiriöistä" joka kerta? Ei, vaan taloudellinen tilannehan se ajoi isän/äidin hirmutekoonsa. Näitä motiiveja on selvitelty mediassa laajalti, siksi jätän yksittäisen linkin postaamatta irrelevanttina.

"Eu on isoja asioita ja ei saa olla mälsä huutelija!" Kaunis on kyllä tuo paketti ollut, kun se käsiin valuessaankin on se tärkein ja rakkain työkalu.

« Viimeksi muokattu: 17.07.12 - klo 18:23 kirjoittanut Kikkelheim »
Divide and conquer!

Poissa teemuhy

« Vastaus #45 : 17.07.12 - klo 22:34 »
Offtopic, förlåt:

Vai johtuvatko viimeaikaisten perhesurmien motiivit "sekoamisesta" ja "persoonallisuushäiriöistä" joka kerta? Ei, vaan taloudellinen tilannehan se ajoi isän/äidin hirmutekoonsa. Näitä motiiveja on selvitelty mediassa laajalti, siksi jätän yksittäisen linkin postaamatta irrelevanttina.
Otin huvikseni selvää viime aikojen perhesurmien taustoista, kun bullshit-tutka sanoi piipaa tässä vaiheessa viestiä. Löysin uutisen, jossa oli listattuna viimeaikaisia perhesurmia (http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/jo-kahdeksas-perhesurma-vuoden-sisalla/2012/06/1568214) ja googlasin ylhäältä alas tietoja yksittäisten motiiveista. Seitsemän ensimmäisen kohdalla löytyi poliisilta julkisuuteen kerrottua tietoa motiivista:

Hakunila: Lapsen huostaanotto
Laajasalo: Mustasukkaisuus
Bulevardi: Taloudelliset syyt suljettu pois
Kouvola: Kosto aviomiehelle
Ikaaliset: Avioeroprosessi
Varkaus: Perheenisän terveydelliset syyt
Tyrnävä: Avioroprosessi

Tällaista ns. tiedonhakua kannattaa harjoittaa myös omatoimisesti. Sen avulla saa muodostettua todenmukaisen kuvan ympäröivästä maailmasta, ja pään sisällä tanssaavat keijukaiset poistuvat pikavauhtia.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #46 : 18.07.12 - klo 16:53 »
Eli sulla on ihmisten välinen "paremmuuskilpailu" menossa vielä ja pahasti. Se ei ole hyvästä kyllä.
Katso ilmeisen fiksuna seuraavat entisen opetusministerin lausunnot:
http://www.youtube.com/watch?v=-PLbQTOcMKY
http://www.youtube.com/watch?v=3isZFZ_nQe0&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=IQi5igCNDJs&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Ia7Jwb16DUo&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=9OeII2OevRE&feature=relmfu

Nyt ei kannata antaa lähteen hämätä (siis minusta kyse), tiukkaa ja tieteen näkökulmasta tärkeää asiaa.

Enkä kaiken lisäksi tahtoisi edes käyttää vaihdon välinettä ollenkaan ihmisten välillä. Vääristää monen motiivit lopullisesti.
Mutta tämä on sitten kai sitä mouhuamista tyhjän lasin takaa? Vai johtuvatko viimeaikaisten perhesurmien motiivit "sekoamisesta" ja "persoonallisuushäiriöistä" joka kerta? Ei, vaan taloudellinen tilannehan se ajoi isän/äidin hirmutekoonsa. Näitä motiiveja on selvitelty mediassa laajalti, siksi jätän yksittäisen linkin postaamatta irrelevanttina.

"Eu on isoja asioita ja ei saa olla mälsä huutelija!" Kaunis on kyllä tuo paketti ollut, kun se käsiin valuessaankin on se tärkein ja rakkain työkalu.
Katsoin kaikki videot. Nämäkö nyt sitten tuovat toteen esimerkiksi tämän väittämäsi: "Siis jos summaa maailmaa 20 vuotta sitten ja summaa sitä nyt, on kyllä sosiaalinen ilmapiiri pelokkaampaa ja vähemmän avointa ihan noin yleisestikin, eikä minun harhaisessa mielessä ainoastaan."? Ihan mielenkiintoista ja pahasti vanhentunutta pohdintaa. Jokaisen järkevän ihmisen johtopäätös näistäkin videoista pitäisi olla: mitään merkittävää hänen haluamaansa muutosta ei ole tapahtunut ja silti asiat ovat paremmin kuin haastattelun tekoaikana --> Yrjö Kallinen on ja oli väärässä. Kauniisti puetut sanat eivät tee sanomasta totuutta.

Lisäksi ihminen ei tule koskaan olemaan tyytyväinen siihen mitä hänellä on. Ihmistä ei perusvaistoiltaan ole sellaiseksi luotu ja se on syy miksi me olemme nousseet tämän maapallon (/linnunradan) kuninkaiksi. Jos oltaisiin tyydytty siihen mikä on vähimmäisvaatimus elämisen kannalta eläisimme vieläkin luolissa ja metsästäisimme mammutteja ellei sitten jääkausi olisi meitä sukupuuttoon tappanut. Ihminen on onnellisillaan ja toimii parhaiten kun hänellä on jotain mitä tavoitella ja nyky-yhteiskunnassa se on ne paremmat asunnot ja autot. Tämä ei todellakaan tarkoita että suurin osa ihmisistä olisi ahneita, eivät he halua rehennellä näillä saavutuksillaan vaan itse niistä nauttia. Ei siis missään nimessä ole suurimalla osalla kyse siitä että pitää olla parempi auto kun naapurilla vaan yksinkertaisesti että jos on mahdollisuus olla parempi auto niin siihen pitää pyrkiä. Tämä on ihmisillyyden perusta ja kantavin voima, tähän muutoksen toivominen on paitsi typerää myös totaalisen itsetuhoista toimintaa.

Lupasin itselleni etten vastaa enää (ja tämän jälkeen en enää vastaa) koska tuo väittämäsi taloudellisten motiivien perusteella tehtyjen murhien lisääntyminen osoittaa sen että sulla ei ole kaikki kotona. Ne eivät ole ainoastaan vähentyneet vaan kadonneet tyystin kokonaan nyky Suomesta. Olet siis päässyt mun kirjoissa siihen laskuhumalaisen kapakassa loppuyöstä maailmanloppua saarnaavan juopon kastiin ja kärsivällisyyteni kuunnella on tullut tiensä päähän. Toivon silti syvästi että pohtisit vähän maailmankuvaasi.

Poissa miinin

« Vastaus #47 : 19.07.12 - klo 12:45 »
Katsoin kaikki videot. Nämäkö nyt sitten tuovat toteen esimerkiksi tämän väittämäsi...

Käyttäjä Kikkelheim on asetettu porttikieltoon (aiemmin porttikieltoon asetetun Nyllerin kaksoistunnus), eli häneltä lienee turha odotella vastausta.