(Jännittävä sivuhuomio: huonot pelaajat pelaavat hitaammin kuin hyvät. Ja ennen kuin Saimu itse alkaa tästä viisastella, tämä ei koske Saimu-tyyppisiä myssytystuokioita, joissa mietitään yleensä kertaalleen koko pelitilanne läpi huolella ennen kuin tehdään jotain ratkaisevaa. Huonojen pelaajien hidastelu alkaa sieltä ykkösvuorolta kun se kognitiivinen prosessi vaan yksinkertaisesti toimii hitaammin.)
Menee offariksi, mutta jos lähtee isompikin keskustelu liittyen pelitempoon niin voihan siirtää omaksi aiheekseen. Pakko kuitenkin kommentoida hieman, koska tämä on paljon puhetta herättävä aihe ja mielestäni erittäin mielenkiintoinenkin.
Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta omalla kohdalla olen huomannut, että huonot pelaajat myös pelaavat tärkeät kohdat liian nopeasti. Itse kuuluin ja kuulun edelleen enemmän huonoihin pelaajiin kuin hyviin, mutta nyt kun olen hidastanut pelityyliäni niin olen huomannut, että se on ainoa tapa tulla paremmaksi pelaajaksi. Korttien ympäri/ohi pelaaminen tai optimaalisen reitin löytäminen on hankalaa, jossei anna itselleen aikaa miettiä tilannetta. Ns. autopilotti menee liian herkästi päälle varsinkin kun on dekki, jolla on jonkun verran pelannut, muttei ole kaikkia saloja vielä onnistunut avaamaan läjästään. Jujuna ehkä onkin se, että kun tuntee dekkinsä tarpeeksi hyvin (kukaan ei liene täydelliesti tuntevan, kun formaatit kuitenkin elävät sen verran ja kaikki, tai noh melkein kaikki, dekit käyttäytyvät eri tavalla riippuen vastustajan dekistä ja pöytätilanteesta yms.) niin oppii näkemään tärkeät kohdat paremmin ja tunnistamaan optimaalisen pelitavan, joka kuitenkin on aina olemassa jollain tasolla. Sitten se pelitempokin nopeutuu. En tiedä sitten minkälainen näkemys jollain kokeneemmalla ja paremmalla pelaajalla on. Tällaisia mietteitä täältä FNM ja aloittelevalta lekapelaajalta.