Poromagia

Kirjoittaja Aihe: moninpeli pulma  (Luettu 6235 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pähkinä

moninpeli pulma
« : 04.12.12 - klo 18:08 »
Tilanne on seuraava: formaattina edh
Pelaaja A on ryöstänyt terastodonin pelaaja B:n haudalta, mutta kuolee.
Siirtyykö pelissä ollut terastodon pelaaja B:n hautaan vaiko kentälle hänen kontrolliinsa vai jotain muuta, mitä?

Poissa Nastaboi

Vs: moninpeli pulma
« Vastaus #1 : 04.12.12 - klo 18:15 »
Terastodon menee Exileen. Alla sääntökirjan relevantti kohta ja tähän soveltuva esimerkki.

Lainaus
800.4a. When a player leaves the game, all objects (see rule 109) owned by that player leave the game, all spells and abilities controlled by that player on the stack cease to exist, and any change-of-control effects which give that player control of any objects end. Then, if there are any objects still controlled by that player, those objects are exiled. This is not a state-based action. It happens as soon as the player leaves the game. If the player who left the game had priority at the time he or she left, priority passes to the next player in turn order who's still in the game.

...

Example: Alex casts Bribery, which reads, "Search target opponent's library for a creature card and put that card onto the battlefield under your control. Then that player shuffles his or her library," targeting Bianca. Alex puts Wall of Wood onto the battlefield from Bianca's library. If Bianca leaves the game, Wall of Wood also leaves the game. If, instead, Alex leaves the game, Wall of Wood is exiled.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Pähkinä

lisää ongelmia
« Vastaus #2 : 14.12.12 - klo 13:51 »
zealous conscripts tulee pöytään ja haluaa ottaa controlliin nallen jolla on kiinni equipment.
saako equipmentin mukaan, jos saa niin voiko conscriptsin omistaja equipata sen myöhemmin omalle toiselle ukolle?

Poissa luma

Vs: lisää ongelmia
« Vastaus #3 : 14.12.12 - klo 15:25 »
zealous conscripts tulee pöytään ja haluaa ottaa controlliin nallen jolla on kiinni equipment.
saako equipmentin mukaan, jos saa niin voiko conscriptsin omistaja equipata sen myöhemmin omalle toiselle ukolle?

Equipment pysyy mukana, mutta se on edelleen alkuperäisen omistajansa hallinnassa. Nallevaras ei siis voi siirtää equipmentiä toiselle omalle äijälleen.

Poissa Reflektio

Vs: moninpeli pulma
« Vastaus #4 : 20.12.12 - klo 14:46 »
Sen verran läheisesti liittyy, että kirjoittaisin mieluusti tähän, jos sopii.

Eli tarkistaisin, miten käy yllämainitussa tilanteessa jos Terastodonin tilalla onkin Misthollow Griffin, eli pystyykö pelaaja B castaamaan A:n haltuunottaman ja sittemmin A:n kuoltua exilettyneen griffininsä takaisin peliin?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Re: Vs: moninpeli pulma
« Vastaus #5 : 20.12.12 - klo 15:14 »
Sen verran läheisesti liittyy, että kirjoittaisin mieluusti tähän, jos sopii.

Eli tarkistaisin, miten käy yllämainitussa tilanteessa jos Terastodonin tilalla onkin Misthollow Griffin, eli pystyykö pelaaja B castaamaan A:n haltuunottaman ja sittemmin A:n kuoltua exilettyneen griffininsä takaisin peliin?

Kyllä. Exilessä olevissa korteissa "you" viittaa kortin omistajaan, joten B saa pelata aarnikotkansa.