Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Cockatricessä tapahtunutta  (Luettu 4771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PPVTB

Cockatricessä tapahtunutta
« : 28.12.12 - klo 19:37 »
4 pelaajan EDH kyseessä.

Pelaajalla A pöydässä 2 olentoa
Pelaajalla B pöydässä 1 olento ja Bloodchief Ascension, jolla countereita yli 3.
Pelaajalla C pöydässä 6 olentoa, joista 3 tokeneita
Minulla pöydässä Archon of Justice

Pelaaja B pelaa Decree of Painin. Archonini kuollessa päätän laittaa pelaaja B:n Bloodchief Ascensionin exileen.

Eli: Kuinka paljon kukin menettää laiffia, jos menettää?

Poissa luma

Vs: Cockatricessä tapahtunutta
« Vastaus #1 : 28.12.12 - klo 23:23 »
Gravelle menee seuraava määrä kortteja: 2 A:n olentoa, B:n olento, 3 C:n nontoken olentoa, Archon of Justice sekä Decree of Pain. Bloodchief Ascension triggeröityy jokaisesta B:n vastustajan kortista, joten A menettää 4 lifeä, C 6 ja sinä 2. B gainaa 12 lifeä.

Poissa PPVTB

Vs: Cockatricessä tapahtunutta
« Vastaus #2 : 29.12.12 - klo 00:15 »
Gravelle menee seuraava määrä kortteja: 2 A:n olentoa, B:n olento, 3 C:n nontoken olentoa, Archon of Justice sekä Decree of Pain. Bloodchief Ascension triggeröityy jokaisesta B:n vastustajan kortista, joten A menettää 4 lifeä, C 6 ja sinä 2. B gainaa 12 lifeä.

Itse olen aina luullut, että kortin mennessä exileen sen kyvyt eivät resolvaa. Tämä on siis harhakäsitys?

Poissa luma

Vs: Cockatricessä tapahtunutta
« Vastaus #3 : 29.12.12 - klo 00:34 »
Gravelle menee seuraava määrä kortteja: 2 A:n olentoa, B:n olento, 3 C:n nontoken olentoa, Archon of Justice sekä Decree of Pain. Bloodchief Ascension triggeröityy jokaisesta B:n vastustajan kortista, joten A menettää 4 lifeä, C 6 ja sinä 2. B gainaa 12 lifeä.

Itse olen aina luullut, että kortin mennessä exileen sen kyvyt eivät resolvaa. Tämä on siis harhakäsitys?

Abilityn sourcen poistaminen ei vaikuta abilityyn mitenkään, jollei kyseinen ability nimenomaisesti niin sano. Ascensionin tapauksessa ability tarkistaa resolvatessaankin Ascensionin päällä olevien counterien määrän, mutta jos se on siihen mennessä poistunut battlefieldiltä, käytetään tietoa siitä, mikä tilanne oli kortin lähtiessä battlefieldiltä.

Poissa Alesi

Vs: Cockatricessä tapahtunutta
« Vastaus #4 : 29.12.12 - klo 10:32 »
Gravelle menee seuraava määrä kortteja: 2 A:n olentoa, B:n olento, 3 C:n nontoken olentoa, Archon of Justice sekä Decree of Pain. Bloodchief Ascension triggeröityy jokaisesta B:n vastustajan kortista, joten A menettää 4 lifeä, C 6 ja sinä 2. B gainaa 12 lifeä.

Itse olen aina luullut, että kortin mennessä exileen sen kyvyt eivät resolvaa. Tämä on siis harhakäsitys?

Abilityn sourcen poistaminen ei vaikuta abilityyn mitenkään, jollei kyseinen ability nimenomaisesti niin sano. Ascensionin tapauksessa ability tarkistaa resolvatessaankin Ascensionin päällä olevien counterien määrän, mutta jos se on siihen mennessä poistunut battlefieldiltä, käytetään tietoa siitä, mikä tilanne oli kortin lähtiessä battlefieldiltä.

Hämmennän vielä kysymyksellä. Katsoin kortin rulingit magiccards.info:sta (http://magiccards.info/zen/en/82.html) ja siellä viimeisessä kohdassa lukee seuraavaa:
(click to show/hide)

En ole varma liittyykö tämä asia mitenkään kyseiseen tilanteeseen. Mitäs tämä tällainen ruling oikein tarkoittaa ja missä tilanteessa kortin toinen ability ei triggeröidy?

-Aulis

Poissa luma

Vs: Cockatricessä tapahtunutta
« Vastaus #5 : 29.12.12 - klo 10:59 »
En ole varma liittyykö tämä asia mitenkään kyseiseen tilanteeseen. Mitäs tämä tällainen ruling oikein tarkoittaa ja missä tilanteessa kortin toinen ability ei triggeröidy?

-Aulis

Tällä viitataan siihen, että "normaalisti" asiat triggeröityvät aina tapahtuman jälkeisen tilanteen perusteella (esim. äijän resolvaamisen jälkeen kentällä on sinne juuri tullut creature -> Soul Warden triggeröityy). "Leaves-the-battlefield triggerit" kuitenkin triggeröityvät tapahtumaa edeltävän tilanteen perusteella (esim. juuri ennen Day of Judgmentin resolvaamista kentällä on Blood Artist ja kolme muuta äijää, jotka lähtevät seuraavaksi battlefieldiltä -> Blood Artist triggeröityy neljästi). Leaves-the-battlefield triggereihin kuuluu myös esimerkiksi "dies"-triggeri, mutta ei "put into a graveyard from anywhere", sillä jälkimmäinen voi triggeröityä muustakin kuin asian lähtemisestä battlefieldiltä.

Tilanne missä tämä on relevanttia: Bloodchief Ascension pöydässä, castataan Planar Cleansing. Cleansingin resolvattua Ascension on gravella, eikä sen ability siis voi triggeröityä samaan aikaan kuolevista korteista.

PPVTB:n tilanteessa Ascensionin ability triggeröityy jo ennen Ascensionin exiloitumista, joten ongelmaa ei ole.