Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] Maelstrom Mastery  (Luettu 11365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lightstorm

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #30 : 23.06.13 - klo 21:06 »
Pakkasi onkin muuttunut melkoisesti. Vähän samaan suuntaan kuin oma alkuperäinen versio jossa oli tosiaan tukena paljon instant ja sorcery tavaraa. Olen kokenut tuon creature version paljon mielekkäämmäksi pelata varsinkin kun meillä ei noita auto win comboja pelailla. Vaikkakin kaikkea ilkeää kylläkin ja onhan sitä useammankin kerran hävitty omiin miehiin kun ovat siirtyneet vastustajan puolelle vuoron ajaksi - tästä syystä pitänee lisätä Spike Weaver dekkiin.

Haluat mahdollisesti pelata myös näitä tuossa spelliversiossa:
Spelltwine - aivan järkyttävän monipuolinen kortti ja nostelee myös omalta haudalta kaikkea hyödyllistä.
Increasing Vengeance - se parempi Fork
Past in Flames - mikäli spellien määrä nousee tuosta - ainakin omassa Melek, Izzet Paragon pakassa toiminut.
Turn / Burn - hyvä singlepoisto
Galvanoth - veikeä noiden pakan Toppi efektien kanssa.
Fact or Fiction - ehkä vain unohtunut listastasi?
Blatant Thiever - saa myös kenraalista ulos.
Nucklavee - hyvää korttietua ja comes into play efekti.
Lavaball Trap - melkoisen ilkeä, krehm, varsinkin kopioituna. Instant!
Insurrection - tää on tylsä, mutta hyvä.


Edit: Tässä päivitetty lista omasta pakasta:
http://tappedout.net/mtg-decks/edh-gur/
« Viimeksi muokattu: 23.06.13 - klo 23:18 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa tekintakka

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #31 : 23.06.13 - klo 21:22 »
Pakkasi onkin muuttunut melkoisesti. Vähän samaan suuntaan kuin oma alkuperäinen versio jossa oli tosiaan tukena paljon instant ja sorcery tavaraa. Olen kokenut tuon creature version paljon mielekkäämmäksi pelata varsinkin kun meillä ei noita auto win comboja pelailla. Vaikkakin kaikkea ilkeää kylläkin ja onhan sitä useammankin kerran hävitty omiin miehiin kun ovat siirtyneet vastustajan puolelle vuoron ajaksi - tästä syystä pitänee lisätä Spike Weaver dekkiin.

Haluat mahdollisesti pelata myös näitä tuossa spelliversiossa:
Spelltwine - aivan järkyttävän monipuolinen kortti ja nostelee myös omalta haudalta kaikkea hyödyllistä.
Increasing Vengeance - se parempi Fork
Past in Flames - mikäli spellien määrä nousee tuosta - ainakin omassa Melek, Izzet Paragon pakassa toiminut.
Turn / Burn - hyvä singlepoisto
Galvanoth - veikeä noiden pakan Toppi efektien kanssa.
Fact or Fiction - ehkä vain unohtunut listastasi?
Blatant Thiever - saa myös kenraalista ulos.
Nucklavee - hyvää korttietua ja comes into play efekti.
Lavaball Trap - melkoisen ilkeä, krehm, varsinkin kopioituna. Instant!
Insurrection - tää on tylsä, mutta hyvä.


Päivitän vielä myöhemmin tuon oman Vaeltelijan tappedouttiin.

Propsit teille combottomasta ympäristöstä. Kiki-jikin voisi tuupata kiellettyjen asioiden listalle IMHO.

Spelltwine - Aivan järkyttävän hyvä kortti kyllä. Kaveri saanut yhdistettyä Storm Herdin ja Time Stretchin tuolla..
Increasing Vengeance - Tämä tulee oletettavasti Mainiin.
Past in Flames - Punanen Yawgmoth's Will on kova, mutta se ei anna pelata kaikkea hautuulta :[
Turn / Burn - Hyvä on poistona, mutta eiköhän mulle riitä Apinointi, Limmakointi, Pedostelu ja Kaamoswarppailu.
Galvanoth - Veikeä veijari, mutta sen pitäisi elää sen kokonaisen kierroksen verran (ei tule tapahtumaan, koska peliporukka tykkää pöydän poksuttelusta).
Fact or Fiction - En osaa sanoa olenko unohtanut tahallisesti vai vahingossa. Harkitsen kylläkin Intuition-lappusta tuon sijaan.
Blatant Thievery - Ei untappaa niitä varastettuja permanentteja. Se taitaakin olla ainoa huono puoli.
Nucklavee - Red sorcery = Apocalypse / jokulhaups, Blue Instant = Pongify :D Crystal Shard / Conjurer's Closet takaisin pomputtelemaan Eternal Witness
Lavaball Trap - Single / Dual Target poisto lääneille ei ole tässä pakassa kauhean tarpeellista; joko kaikki tai ei mitään :D
Insurrection - Se on tylsä, mutta Reins of Power on kiva korvike.

Poissa Lightstorm

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #32 : 24.06.13 - klo 10:07 »
Noniin, tässäpä listaus kommenttien kera:

http://tappedout.net/mtg-decks/edh-gur/

----------------------------------------------------------------------

Creature (41)
1x Acidic Slime
1x Bloodbraid Elf
1x Bogardan Hellkite (Ei tule Kenraalista ulos, erinomainen comes into play efekti ja tarjoaa reachia)
1x Clone
1x Deadeye Navigator (Sain sutkin vihdoin tästä vakuutettua näköjään? ;))
1x Diluvian Primordial
1x Duplicant
1x Eternal Witness
1x Fierce Empath (Erinomainen tutori)
1x Flametongue Kavu (Alkupelin poisto)
1x Giant Adephage
1x Gruul Ragebeast
1x Huntmaster of the Fells (Pidän kortista liikaa vaikkei ole kummoinen tässä formaatissa)
1x Inferno Titan
1x Intet, the Dreamer (Vaihtoehtoinen kenraali + erinomainen ominaisuus kurkkimiskorttien ansiosta)
1x Molten Primordial
1x Myr Battlesphere
1x Oracle of Mul Daya (Toimii aina)
1x Pelakka Wurm
1x Phantasmal Image
1x Phyrexian Ingester
1x Phyrexian Metamorph
1x Prime Speaker Zegana
1x Progenitor Mimic
1x Ruric Thar, the Unbowed (Silti <3)
1x Sakura-Tribe Elder
1x Solemn Simulacrum
1x Sphinx Ambassador
1x Sphinx of Uthuun
1x Spike Weaver (Aggrolinjan murtaja, jotain pitää olla omaakin armeijaa vastaan)
1x Steel Hellkite
1x Sylvan Primordial
1x Terastodon
1x Thragtusk
1x Urabrask the Hidden
1x Wickerbough Elder
1x Wood Elves (Manakiihdytystä tarvitaan)
1x Wurmcoil Engine
1x Yavimaya Elder
1x Yavimaya Granger (Manakiihdytystä tarvitaan)
1x Zealous Conscripts


Artifact (10)
1x Chromatic Lantern
1x Coalition Relic
1x Grim Monolith
1x Mana Vault
1x Sol Ring
1x Thran Dynamo
1x Worn Powerstone
1x Temporal Aperture
1x Sensei's Divining Top
1x Conjurer's Closet


Enchantment (8Ž)
1x Call of the Wild
1x Guild Feud
1x Lurking Predators
1x Rites of Flourishing (Kaverien keräämistä alkupeliin!)
1x Soothsaying (lisäkurkintaa Kenraalia ja Call of the Wildin tapaisille korteille)
1x Sylvan Library
1x Warstorm Surge
1x Food Chain (Lähinnä kenraalin syömistä varten)


Sorcery (2)
1x Primal Surge
1x Warp World (Kieltämättä random, mutta auttaa satunnaisesti myös tukalissa pelitilanteissa + oman pakan permanent painoitteisuus)


Instant (1)
1x Mystical Tutor (Hakee Primal Surgen)


Land (37)
1x Alchemist's Refuge
1x Ancient Tomb
1x Command Tower
1x Exotic Orchard
7x Forest
1x Grand Coliseum
1x Gruul Guildgate
1x Gruul Turf
3x Island
1x Izzet Boilerworks
1x Izzet Guildgate
1x Kessig Wolf Run
1x Khalni Garden
1x Mosswort Bridge
3x Mountain
1x Raging Ravine
1x Reflecting Pool
1x Rootbound Crag
1x Rupture Spire
1x Simic Growth Chamber
1x Simic Guildgate
1x Spinerock Knoll
1x Transguild Promenade
1x Vivid Crag
1x Vivid Creek
1x Vivid Grove
1x Yavimaya Hollow


----------------------------------------------------------------------

Hyvin todennäköisesti lähdössä pois kun keksin jotain mukavaa tilalle:
1x Soothsaying
1x Temporal Aperture
1x Rites of Flourishing (Vielä toistaiseksi pysymässä kunhan se sitten poistetaan ennen omaa vuoroa)
1x Zealous Conscripts (Tämä ei ole vain vielä koskaan vakuuttanut + liian pieni mies)
1x Bloodbraid Elf
1x Flametongue Kavu (Liian pieni ollakseen suuri)

Kortteja jotka olen ottanut pois:
1x Genesis Wave (Tämän saa helposti pelattu X10:llä, mutta katkaisee Primal Surge-ketjun sekä toimimaton kenraalista)