Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] Maelstrom Mastery  (Luettu 16951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lightstorm

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #30 : 23.06.13 - klo 21:06 »
Pakkasi onkin muuttunut melkoisesti. Vähän samaan suuntaan kuin oma alkuperäinen versio jossa oli tosiaan tukena paljon instant ja sorcery tavaraa. Olen kokenut tuon creature version paljon mielekkäämmäksi pelata varsinkin kun meillä ei noita auto win comboja pelailla. Vaikkakin kaikkea ilkeää kylläkin ja onhan sitä useammankin kerran hävitty omiin miehiin kun ovat siirtyneet vastustajan puolelle vuoron ajaksi - tästä syystä pitänee lisätä Spike Weaver
dekkiin.

Haluat mahdollisesti pelata myös näitä tuossa spelliversiossa:
Spelltwine
- aivan järkyttävän monipuolinen kortti ja nostelee myös omalta haudalta kaikkea hyödyllistä.
Increasing Vengeance
- se parempi Fork

Past in Flames
- mikäli spellien määrä nousee tuosta - ainakin omassa Melek, Izzet Paragon
pakassa toiminut.
Turn / Burn
- hyvä singlepoisto
Galvanoth
- veikeä noiden pakan Toppi efektien kanssa.
Fact or Fiction
- ehkä vain unohtunut listastasi?
Blatant Thiever
- saa myös kenraalista ulos.
Nucklavee
- hyvää korttietua ja comes into play efekti.
Lavaball Trap
- melkoisen ilkeä, krehm, varsinkin kopioituna. Instant!
Insurrection
- tää on tylsä, mutta hyvä.


Edit: Tässä päivitetty lista omasta pakasta:
http://tappedout.net/mtg-decks/edh-gur/
« Viimeksi muokattu: 23.06.13 - klo 23:18 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa tekintakka

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #31 : 23.06.13 - klo 21:22 »
Pakkasi onkin muuttunut melkoisesti. Vähän samaan suuntaan kuin oma alkuperäinen versio jossa oli tosiaan tukena paljon instant ja sorcery tavaraa. Olen kokenut tuon creature version paljon mielekkäämmäksi pelata varsinkin kun meillä ei noita auto win comboja pelailla. Vaikkakin kaikkea ilkeää kylläkin ja onhan sitä useammankin kerran hävitty omiin miehiin kun ovat siirtyneet vastustajan puolelle vuoron ajaksi - tästä syystä pitänee lisätä Spike Weaver
dekkiin.

Haluat mahdollisesti pelata myös näitä tuossa spelliversiossa:
Spelltwine
- aivan järkyttävän monipuolinen kortti ja nostelee myös omalta haudalta kaikkea hyödyllistä.
Increasing Vengeance
- se parempi Fork

Past in Flames
- mikäli spellien määrä nousee tuosta - ainakin omassa Melek, Izzet Paragon
pakassa toiminut.
Turn / Burn
- hyvä singlepoisto
Galvanoth
- veikeä noiden pakan Toppi efektien kanssa.
Fact or Fiction
- ehkä vain unohtunut listastasi?
Blatant Thiever
- saa myös kenraalista ulos.
Nucklavee
- hyvää korttietua ja comes into play efekti.
Lavaball Trap
- melkoisen ilkeä, krehm, varsinkin kopioituna. Instant!
Insurrection
- tää on tylsä, mutta hyvä.


Päivitän vielä myöhemmin tuon oman Vaeltelijan tappedouttiin.

Propsit teille combottomasta ympäristöstä. Kiki-jikin voisi tuupata kiellettyjen asioiden listalle IMHO.

Spelltwine
- Aivan järkyttävän hyvä kortti kyllä. Kaveri saanut yhdistettyä Storm Herd
in ja Time Stretch
in tuolla..
Increasing Vengeance
- Tämä tulee oletettavasti Mainiin.
Past in Flames
- Punanen Yawgmoth's Will
on kova, mutta se ei anna pelata kaikkea hautuulta :[
Turn / Burn
- Hyvä on poistona, mutta eiköhän mulle riitä Apinointi, Limmakointi, Pedostelu ja Kaamoswarppailu.
Galvanoth
- Veikeä veijari, mutta sen pitäisi elää sen kokonaisen kierroksen verran (ei tule tapahtumaan, koska peliporukka tykkää pöydän poksuttelusta).
Fact or Fiction
- En osaa sanoa olenko unohtanut tahallisesti vai vahingossa. Harkitsen kylläkin Intuition
-lappusta tuon sijaan.
Blatant Thievery
- Ei untappaa niitä varastettuja permanentteja. Se taitaakin olla ainoa huono puoli.
Nucklavee
- Red sorcery = Apocalypse / jokulhaups, Blue Instant = Pongify :D Crystal Shard
/ Conjurer's Closet
takaisin pomputtelemaan Eternal Witness

Lavaball Trap
- Single / Dual Target poisto lääneille ei ole tässä pakassa kauhean tarpeellista; joko kaikki tai ei mitään :D
Insurrection
- Se on tylsä, mutta Reins of Power
on kiva korvike.

Poissa Lightstorm

Vs: [EDH] Maelstrom Mastery
« Vastaus #32 : 24.06.13 - klo 10:07 »
Noniin, tässäpä listaus kommenttien kera:

http://tappedout.net/mtg-decks/edh-gur/

----------------------------------------------------------------------

Creature (41)
1x Acidic Slime

1x Bloodbraid Elf

1x Bogardan Hellkite
(Ei tule Kenraalista ulos, erinomainen comes into play efekti ja tarjoaa reachia)
1x Clone

1x Deadeye Navigator
(Sain sutkin vihdoin tästä vakuutettua näköjään? ;))
1x Diluvian Primordial

1x Duplicant

1x Eternal Witness

1x Fierce Empath
(Erinomainen tutori)
1x Flametongue Kavu
(Alkupelin poisto)
1x Giant Adephage

1x Gruul Ragebeast

1x Huntmaster of the Fells
(Pidän kortista liikaa vaikkei ole kummoinen tässä formaatissa)
1x Inferno Titan

1x Intet, the Dreamer
(Vaihtoehtoinen kenraali + erinomainen ominaisuus kurkkimiskorttien ansiosta)
1x Molten Primordial

1x Myr Battlesphere

1x Oracle of Mul Daya
(Toimii aina)
1x Pelakka Wurm

1x Phantasmal Image

1x Phyrexian Ingester

1x Phyrexian Metamorph

1x Prime Speaker Zegana

1x Progenitor Mimic

1x Ruric Thar, the Unbowed
(Silti <3)
1x Sakura-Tribe Elder

1x Solemn Simulacrum

1x Sphinx Ambassador

1x Sphinx of Uthuun

1x Spike Weaver
(Aggrolinjan murtaja, jotain pitää olla omaakin armeijaa vastaan)
1x Steel Hellkite

1x Sylvan Primordial

1x Terastodon

1x Thragtusk

1x Urabrask the Hidden

1x Wickerbough Elder

1x Wood Elves
(Manakiihdytystä tarvitaan)
1x Wurmcoil Engine

1x Yavimaya Elder

1x Yavimaya Granger
(Manakiihdytystä tarvitaan)
1x Zealous Conscripts



Artifact (10)
1x Chromatic Lantern

1x Coalition Relic

1x Grim Monolith

1x Mana Vault

1x Sol Ring

1x Thran Dynamo

1x Worn Powerstone

1x Temporal Aperture

1x Sensei's Divining Top

1x Conjurer's Closet



Enchantment (8Ž)
1x Call of the Wild

1x Guild Feud

1x Lurking Predators

1x Rites of Flourishing
(Kaverien keräämistä alkupeliin!)
1x Soothsaying
(lisäkurkintaa Kenraalia ja Call of the Wild
in tapaisille korteille)
1x Sylvan Library

1x Warstorm Surge

1x Food Chain
(Lähinnä kenraalin syömistä varten)


Sorcery (2)
1x Primal Surge

1x Warp World
(Kieltämättä random, mutta auttaa satunnaisesti myös tukalissa pelitilanteissa + oman pakan permanent painoitteisuus)


Instant (1)
1x Mystical Tutor
(Hakee Primal Surge
n)


Land (37)
1x Alchemist's Refuge

1x Ancient Tomb

1x Command Tower

1x Exotic Orchard

7x Forest

1x Grand Coliseum

1x Gruul Guildgate

1x Gruul Turf

3x Island

1x Izzet Boilerworks

1x Izzet Guildgate

1x Kessig Wolf Run

1x Khalni Garden

1x Mosswort Bridge

3x Mountain

1x Raging Ravine

1x Reflecting Pool

1x Rootbound Crag

1x Rupture Spire

1x Simic Growth Chamber

1x Simic Guildgate

1x Spinerock Knoll

1x Transguild Promenade

1x Vivid Crag

1x Vivid Creek

1x Vivid Grove

1x Yavimaya Hollow



----------------------------------------------------------------------

Hyvin todennäköisesti lähdössä pois kun keksin jotain mukavaa tilalle:
1x Soothsaying

1x Temporal Aperture

1x Rites of Flourishing
(Vielä toistaiseksi pysymässä kunhan se sitten poistetaan ennen omaa vuoroa)
1x Zealous Conscripts
(Tämä ei ole vain vielä koskaan vakuuttanut + liian pieni mies)
1x Bloodbraid Elf

1x Flametongue Kavu
(Liian pieni ollakseen suuri)

Kortteja jotka olen ottanut pois:
1x Genesis Wave
(Tämän saa helposti pelattu X10:llä, mutta katkaisee Primal Surge-ketjun sekä toimimaton kenraalista)