Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pakan tuplasleevaus neuvoja.  (Luettu 15137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyltsi

Pakan tuplasleevaus neuvoja.
« : 30.06.13 - klo 09:26 »
Nyt kun on tullut legacy pakkaa rakenneltua, niin olisi hyvä suojata kortit kunnolla. Joten osaako joku neuvoa millä sleeveillä saa tupla sleevauksen parhaiten toteutettua. Tällä hetkellä pakan suojana vain mustat Dragon Shield:t.

Poissa Kide

Vs: Pakan tuplasleevaus neuvoja.
« Vastaus #1 : 30.06.13 - klo 09:43 »
Ultra Pron Pro Fit sleevet on tehneet tähän asti varsin mainiota jälkeä, näissä on mm. oma cube. Linkki Poroille.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #2 : 30.06.13 - klo 09:51 »
Ultra Pron Pro Fit sleevet on tehneet tähän asti varsin mainiota jälkeä, näissä on mm. oma cube. Linkki Poroille.

Komppaan, UP Pro Fit + UP Matat yhdistelmä ainakin toimi yhteen, tosin sleevaaminen vie aikaa joten en suosittele viime hetkellä ennen turnausta tekemään. Käytän itse kyseistä yhdistelmää Modern dekissäni.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa syfilisx

« Vastaus #3 : 30.06.13 - klo 11:19 »
Ja niitä oli ainakin vielä perjantaina puolenkuunpeleillä keskustassa kanssa, ettei tartte välttämättä netistä ryhtyy hakemaan.

Poissa absurdimuukalainen

« Vastaus #4 : 30.06.13 - klo 14:58 »
Itse pidän enemmän KMC perfect fiteistä, ovat tiukemmat joten sieltä normisleevien kärjestä ei pilkistä nuo perfect fitit kesken turnauksen. Mustat KMC matte tai Ultra Pro Matte ovat parhaimmistoa omasta kokemuksesta, normi ultra prot hajoaa hirveään tahtiin ja dragonshieldit ovat ekan turnauksen helvetin liukkaat ja seuraavan niin tahmeat että voit heittää dekin seinään ja silti se pysyy läjänä.

Jos kortit tuntuu liian tiukoilta saada perfect fittien kanssa normi sleeveihin (eli jossain puolessä välissä se kortti pongahtaa ulos perfect fiteistä) käytä jotain random korttia apuna laittaen se perfect fitatun kortin päälle ja samanaikaisesti laita molemmat sleevin sisään.

KMC Perfect Fitit olen tilannut tämän foorumin käyttäjiltä ja KMC Matet ostanut poromagiasta.

EDIT: Jos haluat että sleevit kestää puhtaina pitkään niin ~8€ sijoitus playmattiin säästää sulle tuon uusien sleevien hinnan useaan kertaan.
« Viimeksi muokattu: 30.06.13 - klo 15:00 kirjoittanut absurdimuukalainen »

Poissa Rancid-

« Vastaus #5 : 30.06.13 - klo 15:52 »
Mun tuplasleevauskonfiguraatio on UP pro-fit + normaali UP (väripreferensseinä musta, sininen ja pinkki läpinäkymättömyyssyistä). Mattapintaiset sleevet on tosi hyvä idea, mutta ainakin Ultra-Pro:lla niiden toteutus on vielä niin surkea että ei pysty käyttämään. Kulmat taittuu helpommin ja sekoittaminen on mattapinnan kitkaisuuden takia paljon nihkeämpää kuin kiiltäväpintaisilla.

Nyt kun näistä suojista puhutaan, mainittakoon vielä se, että turnauskontekstissa kiiltävällä selkämyksellä varustettujen suojien käyttö on jonkunasteista hasardihommaa, etenkin jos saidi on samanlaisissa suojissa. Sekoitus kuluttaa tuota kiiltoa aika nopeasti pois, jolloin saidin kortit erottaa melko pian huomattavasti mainia kiiltävämmistä suojista.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Tomppa

« Vastaus #6 : 01.07.13 - klo 13:58 »
Komppaan myös sleevaamiseen menevää aikaa ja muistutan Perfect Fitteihin jäävästä ilmasta. Käytännössä siis kun sisemmän suojan avoin pää painetaan ulkosuojaan sinne tuppaa menemään ilmaa, jota pitää painella sitten pois.

Itse teen sen sitten kun kaikki kortit ovat sleevattu painamalla noin puolet pakasta tiiviisti yhteen ja painamalla ilmaa pois sleeveistä. Parhaiten se tulee, kun laittaa pakan pöydälle. Pakka sideinenen on hiukan liian iso puristettavaksi kerralla ilmasta, joten siksi teen sen parissa osassa. Yleensä tämä pitää tehdä 2-4 kertaa ja sitten vain pakka tiiviisti deck boxiin.

Jos tuon sleevauksen tekee juuri ennen turnausta ja käyttää uusia sleevejä, saa olla melkoinen jonglööri, että pakkaa pystyy sekoittamaan kunnolla.

Itselläni on käytössä sekä KMC:n että Ultra Pron sisäsleevejä. Toistaiseksi en ole käyttänyt samassa pakassa noita sekaisin kuin EDH:ssa, eikä sleevejen kulumisessa ole näkynyt siinäkään eroja, mutta olenpahan ollut varovainen. Jos noita tuntee tarvitsevansa, niin suosittelen tukkupakkausta kaveriporukalle. Games Island ainakin tarjosi aika mukavaa tukkualennusta keväällä, jos osti 10+ pussia.

Playmattiakin kannattaa käyttää, mutta vain jos muistaa ottaa sen mukaan. Nimim. kohta vuoden playmat alkuperäsimuoveissaan kotona.  :D

--Tomppa
« Viimeksi muokattu: 01.07.13 - klo 17:50 kirjoittanut Tomppa »
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Corvus

« Vastaus #7 : 27.08.13 - klo 14:13 »
Aiheesta juuri kiinnostuneena ja parit threadit lukeneena en löytänyt tyhjentävää vastausta.Kyselisin että mitenkähän tuplasleevatut kortit mahtuvat deckboxiin sideboardeineen päivineen, tuleeko deckille huomattavasti paksuutta lisää ja miten tämä vaikuttaa sekoittaessa?
KMC:t lienevät mevevät hankintaan,UP:n perfect fitit on nimittäin ollut kokeilussa,enkä pitänyt ollenkaan.Suurin osa hajosi kuukauden sisällä (Lienee huono erä koska sekoitan melko varovasti) ja loput annoin kaverille draftisuojiksi ilman että kävi mielessäkään kokeilla tuplasleevejä.

Edit:
Niin siis käytän normaaleja UP:n sleevejä,mutta tuona aikana kun käytin pakassa pelkästään perfect fittejä ei muunlaisia saanut paikallisesta korttikaupasta moneen kuukauteen. Mielessä ei käynytkään että ne ovat tarkoitettu lähinnä tuplasleevaukseen.
« Viimeksi muokattu: 28.08.13 - klo 00:50 kirjoittanut Corvus »

Poissa Rancid-

« Vastaus #8 : 27.08.13 - klo 14:44 »
Niin siis mitä, luenko oikein että oot käyttänyt perfect fittejä _ainoina_ sleeveinä kortin päällä? Totta hitossa ne siihen hajoaa kun ovat paljon ohuempaa muovia kuin oikeat sleevet.

Mitä tulee tuohon ensimmäiseen kysymykseen, oon yleensä ratkaissut ongelman siten, että tuplasleevattu dekki on yhdessä boksissa ja sen saidi toisessa. Sekoittaminen on itse asiassa jopa vähän helpompaa, koska korteista tulee kuperampia jolloin ne sujahtavat toistensa lomitse nätisti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa chlb

« Vastaus #9 : 27.08.13 - klo 15:01 »
oon yleensä ratkaissut ongelman siten, että tuplasleevattu dekki on yhdessä boksissa ja sen saidi toisessa.

Sama taktiilla täällä. Boksi #1 sisältää dekin (UP:n tukeviin kuvallisiin bokseihin mahtuu just tasan 60 tuplasleevattua korttia) ja boksi #2 siden + tokenit.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #10 : 27.08.13 - klo 15:45 »
Itselläni on käytössä 100 kortin "nahkaboxi" johon menee tuplasleevattuna 75 korttia ja muutamat tokenit eri värisissä yksittäissleeveissä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Schembo

• Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
« Vastaus #11 : 27.08.13 - klo 17:32 »
DS:n muovilaatikot
(click to show/hide)
tällä suunnalla käytössä. Dekki + side mahtuu tuplamuoveissa ja tilaa jää vielä parillekymmenelle tokenille.
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #12 : 28.08.13 - klo 18:36 »
DS:n muovilaatikot
(click to show/hide)
tällä suunnalla käytössä. Dekki + side mahtuu tuplamuoveissa ja tilaa jää vielä parillekymmenelle tokenille.
Myös 100 kortin Highlander mahtuu kyseisiin laatikoihin tuplasleeveissä.

Poissa anthex

« Vastaus #13 : 15.09.13 - klo 19:24 »
Miksi tyytyä tuplasleevaamaan kun nykyään triplasleevauskin on mahdollista?

http://www.toy-palace.com/product_info.php?language=gb&info=p11234_Ultra-Pro---Standard-Protector-Sleeve-Covers.html

Better safe than sorry!

Poissa Machahiko

« Vastaus #14 : 15.09.13 - klo 20:27 »
Laminoimalla kortit saat nelinkertaisen suojauksen!

Poissa Gagis

« Vastaus #15 : 15.09.13 - klo 21:18 »
Kovat jätkät pelaa kortit topload holdereissa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Demppa

« Vastaus #16 : 16.09.13 - klo 11:16 »
Bokseista,
Tähän uppoaa tuplasliivattu (Pro-Fitit ja Dragon Shieldit) highlanderi mallikkaasti, jopa toksujen kanssa.
Tähän taasen menee tuplasliivattu haikku myös, mutta vähän änkien. Päälle vaakatasoon mahtuu vielä pari lappua tai vaikkapa EDH-läjän komentaja. Omiaan suoristamaan käyräfoileja. ;)

Poissa Co

« Vastaus #17 : 16.09.13 - klo 11:45 »
Tähän taasen menee tuplasliivattu haikku myös, mutta vähän änkien. Päälle vaakatasoon mahtuu vielä pari lappua tai vaikkapa EDH-läjän komentaja. Omiaan suoristamaan käyräfoileja. ;)

Näihin UP:n boxeihin ei muuten mahdu Dragonshieldit käyristymättä. Jos on sekakäyttäjä, kannattaa ostaa dragonshieldien boxit. Niihin mahtuu tietysti molempia sleevejä, koska UP:n shieldit on "matalampia".
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa weaselface

« Vastaus #18 : 16.09.13 - klo 11:57 »

Näihin UP:n boxeihin ei muuten mahdu Dragonshieldit käyristymättä. Jos on sekakäyttäjä, kannattaa ostaa dragonshieldien boxit. Niihin mahtuu tietysti molempia sleevejä, koska UP:n shieldit on "matalampia".

Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmaa tuon boksin ja Dragonshieldien kanssa.

Poissa Co

« Vastaus #19 : 16.09.13 - klo 12:22 »
Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmaa tuon boksin ja Dragonshieldien kanssa.

Jaa. Ehkä mulla on jotain tavallista pidempiä dragonshieldejä, ne ottaa kiinni laatikon reunoihin ja taipuu.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa weaselface

« Vastaus #20 : 16.09.13 - klo 12:25 »

Jaa. Ehkä mulla on jotain tavallista pidempiä dragonshieldejä, ne ottaa kiinni laatikon reunoihin ja taipuu.

Niin, niissä on kyllä ollut välillä aikamoista vaihtelua pituudessa eri erien välillä.

Poissa Morian

« Vastaus #21 : 13.08.15 - klo 16:43 »
Hei,

Olen nyt kesällä alkanut tupla sleevaamaan ja tiedustelisin hieman täältä preferenssejä. Olen aina kaikista eniten pitänyt dragon shieldin suojista, mutta niihin jää tupla sleevatessa ilmaa väliin. Lisäksi kortteja on jopa joskus vaikea saada sinne sisälle ilman että lähtevät tulemaan ulos inner sleevestä. Tämä varmaan johtuu siitä että ulkoisissa suojissa tulisi olla hieman enemmän väljyyttä.

Käytän KMC:n perfect fit inner sleevejä.

Olen kokeillut myös ultraprota, ja niistä menee kulmat todella helposti hiirenkorville mikä ainakin minua häiritsee. Dragon sleeveissä ei ole ollut mulla tätä ongelmaa ja hieman harmittaakin, kun eivät oikein tunnu innersleevien kanssa sopivan..

Mitenkäs KMC:n super tai hyper malliset toimisi tähän tarkoitukseen?  Tykkäisin vielä että suojista ei näkyisi kortti lävitse :)

« Viimeksi muokattu: 13.08.15 - klo 16:53 kirjoittanut Morian »

Poissa Tiemuuu

« Vastaus #22 : 13.08.15 - klo 16:57 »
Hei,

Olen nyt kesällä alkanut tupla sleevaamaan ja tiedustelisin hieman täältä preferenssejä. Olen aina kaikista eniten pitänyt dragon shieldin suojista, mutta niihin jää tupla sleevatessa ilmaa väliin. Lisäksi kortteja on jopa joskus vaikea saada sinne sisälle ilman että lähtevät tulemaan ulos inner sleevestä. Tämä varmaan johtuu siitä että ulkoisissa suojissa tulisi olla hieman enemmän väljyyttä.

Käytän KMC:n perfect fit inner sleevejä.

Olen kokeillut myös ultraprota, ja niistä menee kulmat todella helposti hiirenkorville mikä ainakin minua häiritsee. Dragon sleeveissä ei ole ollut mulla tätä ongelmaa ja hieman harmittaakin, kun eivät oikein tunnu innersleevien kanssa sopivan..

Mitenkäs KMC:n super tai hyper malliset toimisi tähän tarkoitukseen?  Tykkäisin vielä että suojista ei näkyisi kortti lävitse :)

tuplasleevaus on taitolaji. en kyllä ole kokeillut Dragon Shieldien tuplasliivausta mutta ilman väliin jääminen on ihan tuttu asia. On hyvä että fitti on tiukka, niin sekä ulko- että sisäsuojien kulmat eivät taipuile kovassakaan käytössä. jos sleeven sisään jää ilmaa, se lähtee kyllä painelemalla pois.

EDIT: itse olen käyttänyt suojina UP:ta, UG:ta ja KMC:tä, perfect fitteinä UP:ta ja UG:ta. Kaikki combot on toimineet.

Poissa Morian

« Vastaus #23 : 13.08.15 - klo 17:05 »
Hei,

Tapahtuuko tätä ilman jäämistä suojan sisään siis muillakin merkeillä :) Jaksan ehkä taistella nuo loputkin kortit suojien sisään, jos ajan kanssa tuo suojien paisuminen ilmasta vähenee. Kun puristan dragonshieldeistä kortteja kasaan ilma kyllä lähtee, mutta on hetken päästä taas pullistanut uudelleen suojia.

Poissa Gagis

« Vastaus #24 : 13.08.15 - klo 17:12 »
Kyl se pullistelu hiljalleen lähtee.

Mulla on Modern ja Highlander sleevattu UP Perfect Fiteillä Dragon Shieldien sisälle ja dekkiboksina noita Dragon Shieldin yllä mainittuja ydinsodan kestäviä muovilaatikoita. Hyvin mahtuu 75+toksut ja 100 kortin läjät laatikkoon, ja muovicombo on ollut suhteellisen nopea sleevata ja kestänyt hyvin.

KMC:ta saatan kokeilla, jos satun olemaan niitä myyvässä kaupassa akuutin muovintarpeen iskiessä.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''