Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Poro Tour Invitational 2013: kootut selitykset *4th*  (Luettu 3044 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Mietin pitkään, minkälaisen tarinan haluan tästä turnauksesta kirjoitella. Itse matseissa ei sinänsä ole mitenkään hirveästi mitään kertomisen arvoista, mutta formaattien erikoisuuden takia niiden auki päättelemisestä voisi kertoa vaikka kuinka. Jätetään siis tällä kertaa matsikuvaukset ihan minimiin ja yritetään puida formaatteja vähän yleisemmällä tasolla.

Tiimi

Näkisin, että tällaisissa turnauksissa on todella tärkeää, ettei yritä rissaspäätellä formaatteja auki yksin, vaan etsii avukseen muutaman asiasta kiinnostuneen (eli yleensä turnaukseen itsekin osallistuvan) kaverin. Itse onnistuin värväämään avukseni herrat Ihonen, Eskelinen ja Alkio. Lisäksi huippusalaisessa Facebook-ryhmässä oli mukana pari tamperelaista sankaria, jotka tosin eivät postanneet ryhmään mitään. Useammalla päällä saa aikaan useampia pakkaideoita ja pienemmän todennäköisyyden sille, että jotain jää huomaamatta.

Kiloboksisealed

Ennakkofiilikset:
Mulla ei ollut tästä touhusta aavistustakaan. Ihonen kertoi pelanneensa Hukan kanssa pari iteraatiota ja saaneensa hommasta sen kuvan, että kaikki vähänkin pelikelpoinen on pakko laittaa dekkiin. Olin itse asiassa varautunut tasan niin hyvin, että en edes muistanut, että poolista piti tehdä kolme dekkiä ja jokaisella niistä pelata yksi kierros.

No, poolissani ei sitten lopulta ollut pelikelpoisia sinisiä kortteja edes yhden käden sormille asti, vaan viidenneksi paras kortti oli Gray Ogre jollain kämäisellä lisäkyvyllä. Tämä sitten helpotti osaltaan poolin kolmen Somnomancerin sijoittelua: white weenie it is. WW:hen ei ihan riittänyt valkoisia kortteja, joten jouduin splashaamaan ne pari sinistä kuponkia siihen. Kyseessä oli siis kaksi pomppuspelliä.

Muut dekit olivat suunnilleen samanlaista no-braineria. Mustalta löytyi runsaat poistot ja kohtalaiset ukot, vihreältä kivasti lihaa ja punaista pystyi tunkemaan molempiin vähän. Streamissa käkäteltiinkin sille, miten hersyvät synergiat Subterranean Shamblerin kanssa mustassa dekissä oli, kun kaikki curvessa alempana olleet äijät kuolivat sen triggeriin. No, ei mahda. Punavihreässä oli hyviä pihvejä, pultteja, temppuja ja pari kiihyä. Ihan limited-dekin näköistä menoa siis sielläkin. Vaikka dekinrakennusaikaa oli vain puoli tuntia, sain omat kasani pakettiin vartissa. Tämä kieltämättä vähän yllätti, mutta toisaalta poolissa oli todella vähän mahdollisuuksia (tai tarvetta) väriyhdistelmien venkslaamiselle.

Matsit:
R1 Br vs Juho Juntti BG 2-0 (Juho otti game lossin ymmärrettyään dekinvaihtosäännön väärin ja aloitettuaan kakkospelin WW:llä)
R2 Wu vs Anssi Alkio monoB 2-0
R3 RG vs Juha Ihonen BG 2-0

Jälkipuheet:
Positiivinen yllätys siinä mielessä, että kaikkien dekit oli jopa ihan kohtalaisia. En tosin usko että haluaisin tätä pelata lisää. Ehkä parempi ratkaisu olisi jonkinlainen "draftataan pussit joista kootaan sealed-pooli" -setti.

Settimodern

Ennakkofiilikset:
Tää formaatti oli se suuri tuntematon, jonka miettimiseen luultavasti kaikki pidempään slotistaan tienneet käytti eniten aikaa. Melko pian tuli mieleen kaksi ilmiselvää dekkiä: pultti ja myllyt. Seuraavana listalla oli erilaisia goodstuff-Pod-dekkejä ja Twin. Podin kanssa ei menty kovin pitkälle, ja Twinin todettiin häviävän turhan helposti mihin tahansa poistoon. Sen sijaan Alkion virittelemä BG midrange-läjä sai hyvien uhkien ohella pelattua kätevästi ilmaista vihaa kaikkia odotettuja asioita vastaan: poistot ukkopakkoja, discard (2 Seize, 1 Inquisition, 1 Duress) comboa, Blessing/LoamingShaman myllyjä ja Finks/Baloth aggroa vastaan.

Matsit:
R4 Joni Niemi, UB myllyt (2-1)
R5 Teemu Rantanen, 4color Pod (1-1-1)
R6 Jori Hukka, GW lihalasti (1-2)

Jälkipuheet:
Dekki oli aika lailla just niin hyvä kuin odotinkin, itse en vaan osannut. Podia vastaan itse podin poistaminen osoittautui turhan vaikeaksi, kun dekissä oli ainoastaan yksi Pulse, minkä takia sitten hävisin nälkävuoden mittaisen ykköspelin. Hukkaa vastaan en niin ikään naurettavan pitkässä ykköspelissä uskaltanut vetää liipasimesta, kun olisi pitänyt Geddonittaa omat ländit Tomb of Uramilla ja antaa demonille miekka kouraan.

Formaatti oli älyttömän hauska ja haastava brewata. Etenkin Ihosen pelaaman UB-kontrollimyllyn korttivalinnoissa jouduttiin tekemään jatkuvasti kaikenlaisia vatkauksia, tyyliin "WWK Tarpit -> Smother, M12 Doom Blade -> Catacomb". Tuntui myös, että tässä formaatissa oma tiimimme oli aika lailla kärjessä formaatin avaamiskisassa. Tätä vois pelata ihan omana turnauksenaankin, tosin ilman käytettyjen painatusten rajausta settiin jonka slotissa korttia käytetään.

Huutokauppa-EDH

Ennakkofiilikset:
Huutokauppajutut on aina mielenkiintoisia. EDH on aina aivan kamalaa paskaa. Näiden yhdistelmä lupasi siis melko jännää actionia. Koska paskimmat dekit olivat niin huonoja, odotin/pelkäsin että huutokauppa menee todella aggressiiviseksi, ja pahin pelkoni oli joutua pelaamaan Sisters of Stone Deathilla. Siksi ennakkosuunnitelmissani olikin yrittää huutaa kaikista oikeista dekeistä ja yrittää saada jokin niistä alihintaan.

Päädyinkin sitten Edricille hintaan 5/25, mikä tuntui huutohetkellä ihan hyvältä diililtä. Iso toive oli päästä jollekin hyvistä dekeistä 6 kortilla, mutta tämä osoittautui pian epärealistiseksi. Siksi 5 korttia tier 1.5 -dekistä tuntui aika hyvältä. En ehtinyt seurata huutokaupan loppua, joten en osaa sanoa siitä juuri mitään.

Matsit:
R7 Tomi Kaapro, Zedruu (6/25) 2-0
R8 Andrei Häyrynen, Anax&Cymede (8/25) 0-2
R9 Ville Hallavo, Jarad (7/25) 2-0

Jälkipuheet:
Olihan se formaatti paskaa. Useimmissa dekeissä ei ollut päätä, häntää eikä parhaita selkäpaloja. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt hoksata, että liian halvalla myytävä Anax&Cymede pystyisi aggroilemaan hitaammat dekit kumoon, mutta muuten tuntuisi siltä, että dekkien laadusta oltiin aika hyvin kartalla. Erityismaininta Jaya Ballard -dekille, joka sai vastaansa molemmat monosiniset byet.

Cube

Ennakkofiilikset:
Olin ennen tätä eventtiä draftannut Vladin rarity-kuutiolla tasan kerran, pari vuotta aiemmin. Silloin homma tuntui, no, aika lailla koosteelta edellisten viiden vuoden draftiformaateista. Nyt kun Modern Masters on ilmestynyt, voi sanoa, että yhtymäkohtia löytyy enemmän sinne suuntaan kuin tavanomaiseen Cubeen. MMA on kuitenkin ihan hyvä draftiformaatti, joten odotin tästäkin ihan mukavaa settiä.

Itse draftissa päädyin p1p1 Phyrexian Metamorphin ja p1p2 Urban Evolutionin jälkeen hakemaan jonkinlaista manakiihyt ja lihat -UG:tä, mutta lopputulos olikin pieksudekki, jossa siniset kortit vastasivat evaasiosta ja kortinvedosta.

Matsit:
R10 Miikka Niemi GWB 2-1
R11 Jani Lindroos UG 0-2
R12 Jani Eskelinen UBR 0-2

Jälkipuheet:
Draftaaminen oli jees, manaongelmat ei. Lindroosia vastaan koppasin tyylikkään kusufloodin ja Eskelistä vastaan whiffailin tärkeissä kohdissa. 1-2 ei todellakaan ollut tulos, jota nutsikkaan näköiseltä dekiltäni odotin.

Standard highlander

Ennakkofiilikset:
Tämä sitten taas oli se onks pakko brewata jos ei halua -formaatti. Modernin tapaan myös standardista kävi nopeasti ilmi pari luonnonlakia: manat ovat kamalat ja Dragon's Maze vielä kamalampi. Myös standardissa ensimmäinen dekkiaihio oli monopunainen, mutta highlander-säännön takia dekkiin oli suunnilleen pakko tunkea aivan kammottavaa skeidaa, kuten Ember Swallower, Legion Loyalist ja Rubblebelt Raiders. Aika pian sitten kävikin ilmi, että jokin kahden värin yhdistelmä on syytä valita, ja käytännössä päädyimme implisiittisesti rajaamaan yhdistelmät niihin, joista Theroksessa on duali.

Lopputuloksena syntyi UB-kaladekki, jossa oli omat ongelmansa, mutta jotenkin sille sitten kuitenkin päädyttiin kun se tuntui pystyvän poistamaan ja counteroimaan vastustajan uhkia samalla, kun omat uhat ajelivat naamaa sisään. Muita kokeiltuja vaihtoehtoja oli GWr, GR (jolla Eskelinen lopulta pelasikin) ja Jund.

Matsit:
R13 Joona Tiinus BGu 2-0
R14 Sami Häggkvist BGu 0-2
R15 Jontte Tauschi UWR 2-0

Jälkipuheet:
Porvoolaisten dekkiä vauhdissa katsoessa tuli mieleen, että olisihan niitä muitakin väriyhdistelmiä ehkä kannattanut tutkia pidemmälle. Ihonenkin tuntui tilttailevan dekin huonoudesta ja nostojen epätasaisuudesta melko paljon. Tottahan se olikin: ilman Bidentiä tai Master of Wavesia korttiedun määrä oli käytännössä nolla, ja dekin oli pakko luottaa 1:1-vaihtoihin ja tempoetuun. Manojen epävarmuus puolestaan oli sitten omiaan aiheuttamaan vaikeuksia sen tempon kanssa. Standardin kanssa tuntui ennen turnausta eniten siltä, että tässä voidaan olla fieldiä jäljessä, ja osaltaan se toteutuikin.

Jos Standard-highlanderia pelataan jatkossa, voisi yksittäisen setin korttimäärä-vaatimuksella heittää kuikkaa. Modossa tuli vapaamuotoista Standard-landeria pelattuakin muutama vuosi sitten (taisi olla M11:n aikaan, muistaakseni dekissä oli Baneslayer, Chandra ja Primeval Titan), ja se oli jopa ihan hauskaa.

Mitä jäi käteen

Tiimiltä turnaus oli kokonaisuudessaan vallan hyvä suoritus erästä no-show'ta lukuun ottamatta: 10-5, 9-5-1 ja 9-6, kun finaaliin riitti 10-5 paremmilla tiebreakereilla. Modernissa oltiin todella hyvillä, Standardissa vähän vähemmän ja EDH:sta oltiin ihan hyvin kartalla. Vähän vähemmällä possuttelulla olisi sinne finaaliinkin selvitty, tällä kertaa lauantai pikkujoulujen ja huonosti nukutun yön jälkeen oli vaan liikaa. Ens kerralla sitten.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo 17:22 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nastaboi

Vs: Poro Tour Invitational 2013: kootut selitykset *4th*
« Vastaus #1 : 18.12.13 - klo 16:02 »
Markku kirjoitteli juurikin siinä muodossa mikä oli oma ajatukseni raportista, joten tyydyn kommentoimaan tähän. Itse lähdin kasaamaan testitiimiä jo pian ensimmäisen Poro Tourin jälkeen, ja kosiskelin ainoata siihen mennessä varmasti sisällä olevaa suomalaista eli Joni Niemeä, jonka kanssa vaihdettiinkin settimodern-aihioita mutta ei päästy varsinaiseen testaukseen. Jorin kanssa sovittiin kiloboksisiiledin testauksesta, ja pelattiinkin kerran heads-uppina täysin sorttaamattomasta 400 grammasta aitoa Svanten laarista lapioimaa tavaraa. Jorin pooliin tuli 7x Hypervolt Grasp, joista 6 saatiin menemään dekkeihin. Kaikissa kuudessa dekissä pelattiin punaista. Tässä vaiheessa olin kuitenkin jo liittoutunut tamperelaisten kanssa, joten vaikka testasimme vähän myös constructedformaatteja, emme paljastaneet/jakaneet kaikkia salaisuuksia toisten dekeistä toisillemme emmekä muille testikumppaneille. Muutenkin turnaus, jonka 15 muusta pelaajasta suurin osa on joko hyviä kavereita tai muuten vain arvostamiaan pelaajia, asettaa vähän erilaisen eettisen koodiston toisten dekkivalintojen paljastamisesta tai luoja paratkoon skuuppaamisista tai ID:n ottamisista.

Kiloboksisiiledissä ihannetilanne olisi saada kolme tasavahvaa pakkaa, mutta käytännössä joku on ainakin paperilla vahvempi ja joku taas selvästi heikompi. Peluuttamisjärjestys oli toki myös oma minipelinsä. Päättelin, että luonnollisin valinta ihmiselle olisi pelata parasta pakkaa ensin ja huonointa viimeiseksi. Tämän oletuksen pohjalta päätiin etukäteen pelata nopeinta pakkaa ensimmäiseksi ja hitainta viimeiseksi, paremmuusjärjestyksestä riippumatta, koska arvelin tällä saavani parhaat mahdollisuudet osua voitettaviin matchuppeihin. Vihreässä värissä oli eniten pelattavia mutta matalin power level, joten muista väreistä sain hyvän dekin, pelattavan dekin ja huonon dekin. Päädyin jotenkin pelaamaan parasta dekkiä ensin, vaikka kakkosdekki oli oikeastaan nopeampi.
(click to show/hide)
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Kaapro monoB 2-1, Invoker oli nutsit
Eskelinen Br 2-1, mun ukot oli parempia
Rikola Gr 0-2, spiderit eivät olleet tän MU:n triumph cardeja

Kokonaistulos 2-1. Tykkäsin, erityisesti 30 minuutin pakanrakennusaika toi hommaan hieman rentoutta. Tässä toki saattoi saada myös ihan hirveän poolin ja joutua kärsimään, joten pienellä jatkokehittelyllä pelaisin varmasti uudelleen. Headsup-moodia tullee kokeiltua jatkossakin vaihteluna minimasterille tai winstonille.

Settimoderniin olin panostanut huomattavasti eniten. Olin kohtalaisen varma, että myllyt oli voimakkain strategia, ja käytin enimmät ajat eri versioiden kokeiluihin. Tome Scour -aggron ja Howling Mine -floppauksen epäonnistuttua tulin tulokseen, että parhaan buildin täytyy olla kontrolliversio, joka pelaa ainoastaan parhaita myllyjä ja riittävästi poistoja. Markun kuvaamaa tuunausta tapahtui todella paljon. Merkittävin oma innovaatio oli Trinket Mage -paketin laittaminen, ja Markulta tuli kriittinen Relic of Progenitus, jolla pystyi taistelemaan hatea vastaan. Poikien BG myllyvihoilla vaikutti suht toivottomalta matcupilta, mutta olin jo ehtinyt hommata kaikki kortit dekkiin, ja BG oli valintana huomattavasti tylsempi. Olin tuunannut ja testannut dekkiä todella paljon ja minulla oli hyvä fiilis muista matchupeista, joten toivoin vain väistäväni oman tiimin conssikierroksilla. DEKKI

Hallavo monoR 2-0, Villen dekki ei ollut ihan optimaalinen ja pieniä pelivirheitäkin tuli
Häyrynen monoR 2-1, kaksi todella tiukkaa peliä ja kolmannessa Andrein dekki päätti olla antamatta spellejä
Lindroos Reanimator 2-0. Ekassa pelissä Jani sai lihan tiskiin ennen Reliciä, manat kusivat ja voitin silti racen. Tokassa istuin Relicin takana, pelasin pakan kaikki kolme miestä ja voitin ajamalla.

Kokonaistulos 3-0. Dekki oli loistava, mutta ei mitenkään paras valinta metagameen ja turhan helposti vihattava.

Commanderdekkejä olin myös testannut ihan oikeasti kopioimalla listat Cockatriceen ja pelaamalla pari erää random matchuppeja. Parhausjärjestys näytti etukäteen tältä:

Parhaat: Thassa, Sliver Queen, Thraximundar (5 korttia)
Hyvät: Mayael, Kaalia, Rhys, Edric (5-6 korttia)
Kohtuulliset: Zegana, Jaya, Mimeoplasm (6-7 korttia)
Paskat: Aurelia, Tomorrow, Sisters, Jarad, Anax, Zedruu (8/25)

Pohjatyö tuotti heti tulosta, kun Joonan ehdotettua Mimeoplasmaa koko testitiimi kippasi välittömästi peräkkäisiltä seateilta. Pääsin ehdottamaan dekkiä toisena, toivoin saavani Rhysin halvalla ja onnistuin (6/15). Bidausformaateissa on yleensä kaksi voittavaa plääniä: päästä pöydästä äkkiä ulos ja jättää muut maksamaan aina vain kovempaa ylihintaa vaihtoehtojen huonontuessa kierros kierrokselta (minun) tai ottaa suosiolla toinen viimeisistä dekeistä täyteen hintaan (Saimun ja Andrein). Valtaosa oli sitä mieltä, että sain parhaan diilin, mutta dekin manabase pääsi yllättämään huonoudellaan. Jos alotuskädessä ei ollut vähintään kolmea landia, oltiinkin heti neljässä käsikortissa, koska ei niitä ensimmäisellä mulliganillakaan lisää saada.

Rantanen Thassa 4/25 2-0, vastus mulligoi molemmissa ja minulla oli molemmissa Sol Ring. Pahinta epämagicia koko vuonna.
Juntti Tomorrow 8/21 1-2, mulligan neljään ja viimeisessä käsi 3 plains 1 forest ei tarjonnut koskaan sitä viidettä maakorttia
J. Niemi Jaya 6/25 2-1, mulligoin yhdessä vahingossa viiteen neljän sijasta ja tuomarin hymni vei kaksi landia

Kokonaistulos 2-1. Auction meni täydellisesti, mutta oletettua paskempi manabase pääsi yllättämään.

Cubedraftissa oli preferenssinä olla joko UB tai UG, mutta mikä tahansa auki ollut väriyhdistelmä kelpaisi. Streamia seuranneet tietävätkin draftin kulun, musta oli todella auki ja hyvät UB-kortit tulivat myöhään.
(click to show/hide)

Tauschi UW 2-1
Hukka UW 0-2, ekassa pelissä Jori nosti nutsit ja tokassa saidattu Wasteland osui Izzet Boilerworksiin eikä kolmatta landia noussut.
BYE

Kokonaistulos 2-1 BYE:llä. Tuplacube ja draftikamera olivat loistava idea, joka kannattaa toteuttaa jatkossakin. Itse formaatti oli aivan liian nopea ollakseen mielekäs pelattava tai draftattava, muistutti lähinnä Zendikaria.

Sitten Standard, josta oli kaikkein huonoimmat etukäteisfiilikset. En pitänyt dekistä eikä minulla ollut kunnon (side)pläänejä eri matchuppeihin, mutta olin alistunut pelaamaan sitä, koska muu tiimi piti dekkiä hyvänä, eikä muitakaan dekkejä ollut noussut ylitse muiden. Lisäksi minun piti voittaa finaaliin päästäkseni joko Sami tai Joona, joilla oli paljon parempi fiilis omasta dekistään.

Häggkvist GB 1-2, Pack Rat ratkaisi kaksi ensimmäistä peliä, mutta kolmannessa niitä ei noussut ja parempi pakka voitti
M. Niemi 2-1, ekassa oma pakka vaihteeksi toimi, mutta toisessa en nostanut yhtään miestä, minkä jälkeen tilttasin ja pidin ihan hirveän käden kolmospeliin
Tiinus 2-1. Eka peli näytti hyvältä kunnes Gaze of Granite, mutta paikkasin cuorimalla cahdesti. Toisessa oli huikeaa possuttelua: Thoughtseizella Underworld Connections/Mistcutter Hydra/Skylasher, otin Connectionsin koska Woodlot Crawlerhan blokkaa kivasti hydran. Tietenkään Joona ei sitten pelannut Hydraa vaan Skylasherin endiin, joka kyllä ajeli pokkana Crawlerin ohi. Pari vuoroa myöhemmin Hydra lopulta pelattiin ja se blokattiin Crawlerilla. Vasta tässä vaiheessa Saimu tulee selostuskopista kertomaan meille, että kuulkaas pojat. Kolmospelin voitin Thassan scy-abilityn ansiosta lukuisista posautteluista huolimatta.

Kokonaistulos 1-2. Odotetusti huonoiten mennyt formaatti, ja settirajoitusten poistaminen olisi saanut pakoista varmasti mielenkiintoisempia. Toki myös paremmat manat tarjoava Standard mahdollistaisi myös enemmän pelattavia dekkejä, joten tämäkin on uudelleenpelattavissa pienillä muutoksilla.

Lopputulos 10-5 ja gamevoiton päähän finaalipaikasta, eli jossiteltavaa jäi. Rhysillä 2-1 oli odotuksiin nähden alakanttiin, mutta muiden formaattien osalta meni juurikin niin hyvin kuin uskalsi toivoa. Varsinkin kun väsymystila rankan joulukuun jäljiltä oli sitä luokkaa, että meinasin ruveta itkemään hävittyäni matsin. Itse tapahtuma oli hyvin järjestetty ja lunasti ainakin osaltani sille ladatut odotukset. Coverageen oli myös panostettu hienosti, toivottavasti toteutus onnistui myös yleisön näkökulmasta - itsehän en tapahtuman aikana enkä jälkeen ole ehtinyt sitä katsoa. Tulevia kausia varten kannattaa miettiä pientä hienosäätöä koskien osakilpailuissa jaettavia poropisteitä sekä päätösturnauksen formaatteja, pisteytystä ja palkintoja, mutta omasta mielestäni vastaava 16 pelaajan turnaus runsailla eri formaateilla on sopivan kunniakas päätös kaudelle sekä pelioikeus sinne tavoittelemisen arvoinen asia.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo 20:18 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Sabo

« Vastaus #2 : 18.12.13 - klo 16:12 »
Hyviä rapsoja, kiitos siitä. Mielellään olisi lukenut enemmänkin constructed vormaatien testailusta. Propsit poroille kiinnostavasta turnauksesta ja hyvästä coveragesta. Kunniamaininta myös Saimulle ja Maxille itsensä likoon pistämisestä, hyvin suoriutuivat haastavasta jobista. Lisää tällaisia ja odotellessa lisää raportteja muiltakin osallistujilta  ;)

Poissa Nastaboi

« Vastaus #3 : 18.12.13 - klo 16:46 »
Mielellään olisi lukenut enemmänkin constructed vormaatien testailusta.

Vastaan linkittämällä kokoelman listoja, joita emme pelanneet.

Mun ekoja versioita mahdollisista Modern-dekeistä

Eka Standard-ramppi

Markun Twini

Standardin Monored (Veikkaan että näitä näkyy monta. -Markku)

Mun Jundin alku, joka olisi kai pitänyt tuunata turnauskelpoiseksi
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Yms

« Vastaus #4 : 18.12.13 - klo 17:05 »
Mitä on tää Mistcutter Hydran blockiminen Woodlot Crawlerilla? Woodlot on mun mielestä aika sininen äijä.

Edit: Muuten tosi hyviä rapsuja, näitä lisää, jee!
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo 17:08 kirjoittanut Yms »
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Rancid-

« Vastaus #5 : 18.12.13 - klo 17:12 »
Prottiäijän blokkaaminen oli niin sanottu aivopieru.

Puolustaudun Ihosen suolahyökkäykseltä selittelemällä, että veikkaus monoröödan määrästä tehtiin ennen ensimmäistäkään testipeliä, kun en ollut vielä ihan hahmottanut dekistä löytyvää ihanan monipuolista aggro-midrange-gameplania.

Mainitaan vielä tuosta Twinistä se, että otin kotitehtäväkseni tehdä siitä vähemmän kaiveluorientoituneen version, jossa olisi myllyn tapaan lähinnä hyvää kampetta ja sitten sattumalta kombo kyljessä. Jätin kotitehtävät tekemättä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #6 : 18.12.13 - klo 20:57 »
Hyviä rapsoja, kiitos siitä. Mielellään olisi lukenut enemmänkin constructed vormaatien testailusta.

Sivuhuomiona näistä jutusteltiin kiitettävän paljon streamissä olleissa haastatteluissa. Mitä enemmän tuota viime viikonloppua muistelen näin katsojan näkökulmasta niin sitä paremmalta kokemus maistuu. Tuli samanlainen lämmin olo kuin kaiholla kaivattujen SM-kisojen jälkeen aikoinaan. Tai sitten se johtui terästetystä glögistä ja kroonikkovaipoista.

Ja molemmat raportit olivat erittäin hyviä, kiitos Markku ja Juha!
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 - klo 21:09 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.