Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lumia vs Samsung  (Luettu 3999 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nekron

Lumia vs Samsung
« : 14.03.14 - klo 12:01 »
Elikkä, olisi uuen puhelimen aika. Viimeiset kolme vuotta on mennyt Samsung Galaxy 2:sella mutta nyt on kapula lahonnut käsiin. Onko mitään mielipiteitä miksi pitäisi jatkaa Samsungin käyttämistä, vai onko joku Lumiosta jo ylitse muiden? Vai ehkäpä jopa se uusi Jolla?
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Stlingdom

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #1 : 14.03.14 - klo 12:32 »
Jollasta ei ole omaa kokemusta, mutta muutama innokas kaveri sellaisen hommasi kun ilmestyi. Kokemukset ovat olleet lähes pelkkää negatiivista. Muutamia oivaltavia ideoita yms, mutta puhelin täysin raakile ja kuulemma vielä kaukana siitä, mitä valmiin puhelimen tulisi olla. Kaikki ovat parin viikon käytön jälkeen palauttaneet puhelimen.

Poissa Stils

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #2 : 14.03.14 - klo 13:57 »
Galaxy S2 itsellä pian 2 vuotta ja Lumia 625 työluurina lähes vuoden. Jos pitäisi nyt ostaa uusi puhelin, niin ostaisin Galaxy S2 plussan.

Poissa kaMeli85

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #3 : 14.03.14 - klo 14:04 »
Lumia 920 itellä ja olen tykännyt, varsinkin tuon viimeisen päivityksen jälkeen. Olihan tuossa opettelemista, mutta kai se aina on kun uuteen käyttikseen siirryttäessä. Ei erityisemmin pahaa sanottavaa ole, ekana negatiivisena asiana mieleen tuli tuo tuollainen "rajoittuneisuus". Eli kaikki yksilöiminen on mielestäni tehty hieman hankalaksi ja kovinkaan paljon ei voi omia muutoksia tehdä mihinkään. Hieman helpottanut, mutta aluksi lumia 800 aikaan se oli hirveää..

Ihan voin suositella, mutta en osaa verrata muihin, kun ei ole tullut androidia, iosia tms. käytettyä..

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #4 : 14.03.14 - klo 14:15 »
Itsellä on Lumia 925 ja hyvin on toiminut niihin asioihin joihin puhelinta kaipaan ja ne harvat softat joita haluan puhelimesta löytyvän ovat kyllä saatavilla. Ainoa softa jonka olen joutunut ostamaan on kunnollinen kalenteri (Chronos). Kamera on puhelimeksi erinomainen. Android on hyvä valinta jos jaksaa näpertee tuntikausia kapulan kanssa, asentaa tsiljoona softaa, pelata pelejä tai muutenkin jaksaa näperrellä puhelimensa kanssa harrastuksen vuoksi. Puhelimina ne eivät ole mitenkään erityisiä. Itselläni on tabletissa Android että voin sitten tyydyttää tämän näperrys/kustomointi puolen siinä, en kaipaa samaa enää puhelimeeni.
« Viimeksi muokattu: 14.03.14 - klo 14:47 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa JoneZki

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #5 : 14.03.14 - klo 14:18 »
Samsung S3 on itselläni ja kämppikselläni. Hyvin toimii eikä ole yhtään ollut ongelmia kummallakaan :) Lumiasta ei mitään kokemusta.

Poissa Kavu

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #6 : 14.03.14 - klo 14:37 »
Oma Galaxy S3 oli sen ensimmäiset puoli vuotta tosi hyvä puhelin, mutta sen jälkeen on alkanut pahempi hyytyminen kuin missään Windows-PC:ssä ikinä. Nykyisellään tuota 1,5 vuotta vanhaa GS3:sta en suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni. Sen verran rasittavaa se joka paikassa jäätyminen ja komentojen tyhjästä keksiminen alkaa olla. Tähän kun yhdistetään Samsungin ansaittu maine vähän nihkeänä firmana mitä tulee asiakkaiden arvostamiseen, en itse ainakaan tule enää koskaan ostamaan Samsungia. Hyviähän ne on kun toimivat, jos toimivat. Lumiasta olen kuullut tuttavapiiristäni aika lailla pelkkää hyvää, mutta itse en vaihtaisi windowspuhelimeen, koska olen sen verran laiska etten jaksaisi alkaa säätämään kontakteja, kalenteria ym. käyttöjärjestelmästä toiseen. Androidista toiseen kun on niin pahuksen helppo siirtyä. Suosittelisin ehkä jotain Samsungia laadukkaampaa droidipuhelinta, mielellään vanilla-androidilla. Tai ehkä GS4 on jo paljon tätä kolmosta parempi ja omakin kolmoseni oli vain maanantaikappale, ken tietää.

Poissa Samsson

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #7 : 14.03.14 - klo 15:11 »
Minulla on ollut Samsungin Galaxy S4 Plus käytössä nyt kuukauden, ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Toki vaihdoin Galaxy S+:stä, joten mitä tahansa olisi ollut parempi. ;)

S4:ssa on monta pientä näppärää toimintoa, mutta tärkein on se että se on tarpeeksi nopea, tarpeeksi isolla ruudulla varustettu että voin tehdä sillä kaiken sen mitä haluankin. Ainut miinus so far on ollut ylimääräisten, jo valmiiksi asennettujen, app:ien vaikea poistaminen. Mitä riisutumpi sitä nopeampi.

Poissa ghastgar

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #8 : 14.03.14 - klo 15:39 »
Jollasta ei ole omaa kokemusta, mutta muutama innokas kaveri sellaisen hommasi kun ilmestyi. Kokemukset ovat olleet lähes pelkkää negatiivista. Muutamia oivaltavia ideoita yms, mutta puhelin täysin raakile ja kuulemma vielä kaukana siitä, mitä valmiin puhelimen tulisi olla. Kaikki ovat parin viikon käytön jälkeen palauttaneet puhelimen.

Melko vanhaa tietoa. Julkaisun yhteydessä puhelin oli vielä täysin beta-vaiheessa ja ihmiset löysivät siitä noita bugeja. Tammikuun lopussa tuli käyttöjärjestelmään päivitys, joka korjasi nuo bugit. Akku kestää omassa kohtuu kevyessä käytössä 4 päivää mobiilidata päällä. Android yhteensopivuus toimii hyvin ja sailfishille on hyvät natiivi applikaatiot yleisessä käytössä olevista ohjelmista. Hyvä lähde käyttökokemuksista on matkapuhelinfoorumi. Huonoin puoli puhelimessa on kamera, jolla ei saa hyviä kuvia. Verrokkina tosin n9, jossa oli hyvä kamera. Lumioista ei itselläni ole kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 14.03.14 - klo 15:42 kirjoittanut ghastgar »

Poissa jotudin

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #9 : 14.03.14 - klo 18:52 »
Mulla on ollut julkaisusta saakka Lumia 920 ja se on pääpuolisesti hyvä puhelin. Se on kestävä, hyvä kamera ja muotoilu miellyttää huomattavasti enemmän kuin esim. Samsungin halpamuovinen olemus. Sovellusvalikoima kaikissa WP puhelimissa on heikompi kuin Androidissa tai Applessa, mutta en ole löytänyt tarvetta, johon ei olisi sovellusta tarjolla. Kuitenkin Nokian HERE maps kumppaneineen on markkinoiden parhaimmistoa, ellei jopa paras. Toisinaan käyttiksessä on outoja rajoituksia, mutta se on myös selkeästi irtiotto iOS klooneihin etenkin visuaalisesti. Työkäytössä paras valinta, muuten aika lailla kiinni siitä mitä haluaa. Suorituskyvyllisesti 920 ei ole enää uusinta uutta, ja kourassa se on melko painava. Suosittelen hankkimaan uudemman high-end Lumian, jos siihen päätyy. Halvempien mallien erot on aika suuret.

Poissa kaMeli85

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #10 : 14.03.14 - klo 19:43 »
Sepä unohtui itselläkin, että navigointisovellus on ehdottomasti PARAS. Kamera on tarpeeksi hyvä, ellei sitten muutoinkin käytä vain järkkäriä. Miinusta tulee myös vakiokalenterista, mutta sovelluskaupasta onneksi löytyi viikkokalenteri, joka synkronoi firmassa käytettävän kalenterin kanssa.

Poissa eosforos

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #11 : 14.03.14 - klo 22:28 »
Akku kestää omassa kohtuu kevyessä käytössä 4 päivää mobiilidata päällä.

Onko tosiaan noin, 3g-verkot päällä? Kuulostaa aika mullistavalta, kun tottunut näissä nykyälypuhelimissa n. päivän, puolentoista, akkukestoon.

Poissa Anssi

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #12 : 16.03.14 - klo 23:32 »
Ite hommasin kuukaus sitten iphonen vanhan Samsung Galaxy s2:n tilalle. Kivaa kun on vihdoin puhelin joka toimii. Kamera on myös täs vitosessa erinomainen. Ite olin pitkään applea vastaan koska on cool vihata omenafaneja, mut ei sllä loppujen lopuksi oo mulle hirveesti väliä voiko puhelinta modata. Iso valikoima pelejä ja ohjelmia on myös selvä etu, varsinkin nyt kun monia Nintendo DS:n parhaita pelejä on portattu iosille (mm. Ace Attorney, World Ends with You ja 999). Puhelimen hinta oikeastaan ainoa miinus.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jaycool

Vs: Lumia vs Samsung
« Vastaus #13 : 17.03.14 - klo 10:43 »
Nokian 920 pysyy kaapissa. Yritin jaksaa käyttää sitä puolisen vuotta. Kaivoin vanhan Samsung Galaxy S2:n esille ja sillä mennään. Vaatisi kyllä resetoinnin mutta en jaksa. Kuhan Samsung lahoaa käsiin niin uskoisin seuraavan puhelimen olevan a) android b) suurella todennäköisyydellä samsung.

Jos nyt pitäisi ostaa niin kävelisin kauppaan ja käpistelisin käsissä että mikä tuntuu hyvältä. S4 tuntuu liian suurelta.. mutta entäs S4 mini... hmm.