Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Prioriteetti. Koskas sen saakaan.  (Luettu 3805 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SalaHyena

Prioriteetti. Koskas sen saakaan.
« : 06.05.14 - klo 23:14 »
En oo löytänyt mitään kunnon Flow-charttia/mäppiä siitä, missä kohtaa saan prioriteetin. Jossain luki, että "Active Player gets the priority at the start of every phase" mutta kuitenkin jossain taas luki, että prioriteetin saa vasta Upkeepillä, eikä ennen untapsteppiä voi cästätä spellejä.

Myöskin, missä kohtaa "declare attackers" steppiä saadaan priority, onko se ennen kuin nämä attackerit declaretaan, vai sen jälkeen?

Näitä tällaisiä epäselvyyksiä on ollut aika paljon meidän peleissä. Asiaa on yritetty useaan otteeseen googlettaa, mutta ei sieltä löydy kuin selityksiä siitä, miten stäkki ja prioriteetti toimii.

Saisiko jonkun näköisen walkthroughn yhdestä vuorosta, että missä kohtaa pelaajat saavat priorityn tehdä asioita. Tyyliin
Lainaus
1. Beginning of turn: Ei priorityä
2. Untap: Ei priorityä
.
.
.
End of turn: Priority on
Saa myös linkata jostain tälläisen vastaavan jos löytää. Comp-ruleseista ei non-judge ota selvää että missä kohtaa saa mitäkin.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa opo

Vs: Prioriteetti. Koskas sen saakaan.
« Vastaus #1 : 06.05.14 - klo 23:27 »
En ole tuomari enkä vastaa sääntökysymyksiin, mutta tässä Ihan hyödyllinen artikkeli: http://www.starcitygames.com/magic/fundamentals/10062_From_The_Top_Priority_And_Timing.html
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo 23:29 kirjoittanut opo »

Poissa Kide

Vs: Prioriteetti. Koskas sen saakaan.
« Vastaus #2 : 06.05.14 - klo 23:30 »
Steppien ja phasejen alussa menee aina triggerit myös stackiin mutta:
Upkeepissa.
Drawissa kortinnoston jälkeen
Precombat mainilla
Beginning of the combatissa
Declare attackersissa kun hyökkääjät julistettu
Declare blockersissa kun blockijat on julistettu
Combat Damage step(e)issä kun lämät on tehty
End of combatissa
Postcombat mainilla
End stepissä
Cleanup stepissä JOS jotain tapahtuu (eli triggereitä olisi menossa stackiin tai state-based actioneita pitäisi tarkastaa)
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.