Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Magic Online V3 sammutetaan 16.7.  (Luettu 17650 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Magic Online V3 sammutetaan 16.7.
« : 26.06.14 - klo 12:22 »
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-online-v3-date-and-new-client-update-2014-06-26

Lyhyt yhteenveto:
- V3 clientti lopettaa toimintansa 16.7 minkä jälkeen V4 clientti siirtyy Betasta tuotantoon
- kaikille accoille tulee M2015 prelluhylje paketit jos clientille on logattu huhtikuu 2008 - nykyhetki välillä
- WinXP tuki päättyy elokuussa, V4 clientti tulee sen jälkeen vaatimaan Vistan tai uudemma Windowsin

:wall:
« Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo 13:14 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Magic Online V3 sammutetaan 16.7.
« Vastaus #1 : 26.06.14 - klo 12:27 »
kiitos ilmoituksesta!:)
minua kiinnostaa mikä on: M2015 prelluhylje paketit?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #2 : 26.06.14 - klo 12:30 »
M2015 prelluhylje paketit?

Et sitten vaivautunut avaamaan linkkiä ja lukemaan?

Lainaus
To show our appreciation for your immense patience, true desire to help, and constructive feedback, during the downtime before the Magic 2015 Prereleases begin, we will be granting every account that has logged in to Magic Online since April 2008 one each of the five M15 Prerelease objects and 35 phantom points. We will be setting up special Sealed Deck Prerelease queues over M15's first weekend that will accept one Prerelease object and 35 phantom points as entry, but which are played with real packs (you keep what you open/draft) and pay out in real prizes. So whether you'd like to take us up on an M15 Prerelease on the house, or if you want to save those phantom points for later use (Holiday Cube returns July 16, for example!), that's entirely up to you.

Poissa Rancid-

« Vastaus #3 : 26.06.14 - klo 12:38 »
- V3 clientti lopettaa toimintansa 16.7 minkä jälkeen V4 clientti siirtyy Betasta tuotantoon
:mouth: :wall:
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rylai

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Mono valkoinen jyrää. (Ei rasistisessa mielessä.)
« Vastaus #4 : 26.06.14 - klo 12:40 »
:mouth: :wall:

Noh noh. Aina kun siirrytään uuteen niin joku ei tykkää. Eikai se nyt niin paljon pahempi ole.
Tässä langassa opimme miksi demokratia ei oikeasti ole kovin hyvä systeemi.

Ostetaan Enkeleitä yms.
http://www.mtgsuomi.fi/listat/Nerompi12/om/

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #5 : 26.06.14 - klo 13:13 »
Noh noh. Aina kun siirrytään uuteen niin joku ei tykkää. Eikai se nyt niin paljon pahempi ole.

On se. En suosittele ainakaan kokeilematta puskista huutelemaan.

Poissa aivaperus

« Vastaus #6 : 26.06.14 - klo 14:23 »
Itse olen casuaalisti käyttänyt tuota v4 varmaan vuoden (silloin tällöin pelannu commanderia) ja en ole huomannut mitään älyttömän kauheaa niin voiko joku sitä paljon käyttävä tiivistää pariin lauseeseen miksi v4 on huomattavasti huonompi v3seen verrattuna ?

:)

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #7 : 26.06.14 - klo 14:45 »
Itse olen casuaalisti käyttänyt tuota v4 varmaan vuoden (silloin tällöin pelannu commanderia) ja en ole huomannut mitään älyttömän kauheaa niin voiko joku sitä paljon käyttävä tiivistää pariin lauseeseen miksi v4 on huomattavasti huonompi v3seen verrattuna ?
Viimeksi kuin koitin v4:sta noin 6 kuukautta sitten se kaatui n. 20 % kun yritin mennä kokoelmaani. Sen vähän mitä sitä kestin vaikutti myös erittäin sekavalta löytää funktioita joihin olin tottunut v3:ssa. V3 nyt sentään toimii hyvin ja on selkeä vaikka onkin aikaansa jäljessä sellaiset 15 vuotta, kyllä se kuitenkin on niin että funktionaalisuus > silmäkarkki. Toivon syvästi että "beta" on ottanut isoja askeleita tämän jälkeen. Olen kuitenkin erittäin huolestunut jo tuosta että viimeinen päivitys ennenkuin v3 otetaan kokonaan pois käytöstä sisältää "stability improvements, fixes to some known memory leak issues". Maalaisjärki sanoo että nuo stability improvementit ja varsinkin memory leak issues parannukset tulisi ns. testata että ne toimii ennenkuin lyödään vanha pois käytöstä.

Toki tämä 2 eri käyttiksen systeemi ei voinut ikuisesti jatkua ja varmasti pitkällä tähtäimellä on hyvä että pystytään keskittymään parantamaan vain 1 ohjelmaa. Jotenkin vaan tuntuu että paska osuu tuulettimeen ja lujaa 16. päivä.

Poissa aivaperus

« Vastaus #8 : 26.06.14 - klo 15:03 »
Unohdin sen mainita ettei v4 pysy pystys jos ei oo läppäri seinäs kii. Lieneekö clientis vika vai läppäris?

Poissa instiqma

« Vastaus #9 : 26.06.14 - klo 15:20 »
Muistelenko väärin, vai eikös v2->v3 ollu aikalailla samanlainen mekkala? Kaikeen sitäkin tottuu (vaikka onhan tuo parantunut vuosien aikana jonkin verran), nyt v3 tuntuu ihan siedettävältä kun v4 on tulossa.

Ihan hetkeen en ole v4:sta testannut, mutta yhdestä PTQ:sta tipuin puhtaasti sen takia että aika loppui matseissa. En yksinkertaisesti pystynyt suorittamaan täysin normaaleja toimintoja clientilla tarpeeksi nopeasti.

Poissa Rancid-

« Vastaus #10 : 26.06.14 - klo 15:30 »
Olihan se v2:kin aika kamalan näköinen. Toisaalta pitää muistaa, että ainakin meikäläisen näytöllä on pikselimäärä ainakin nelinkertaistunut tuon kuvan ottohetkestä, ja tuo oli sentään pelikelpoinen, mikä v4:n kohdalla ei vaan ole yhtä selkeä totuus kuin aiempien kahden.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Porokki

« Vastaus #11 : 26.06.14 - klo 15:57 »
Unohdin sen mainita ettei v4 pysy pystys jos ei oo läppäri seinäs kii. Lieneekö clientis vika vai läppäris?

Veikkaan että sulla on läppärin virransäästöasetuksissa jotain hauskuuksia jotka tämän aiheuttaa. Jos sulla on esim. kaks näytönohjainta sun läppärissäs ja asetuksissa on määritelty että vähemmän virtaa vievä heikkotehoisempi näyttis otetaan käyttöön kun kone on pelkästään akun varassa, niin silloin tuo äkillisesti tapahtuva näytönohjaimen vaihdos saattaa kaataa clientin. Toki jos ongelmaa ei ilmene muissa peleissä tai esim. videota toistettaessa, niin sitten epäilen ongelman olevan ainakin jossain määrin clientin päässä.

Poissa Armus79

« Vastaus #12 : 26.06.14 - klo 17:53 »
Olen itse testannut v4:ää aika pitkään jo. Olen kyllä pistänyt palautetta monesta eri asiasta. Parannusta on tapahtunut draftiympäristössä ja limited-pakanrakennuksessa. Klientti on nyt viime aikoina minun koneellani ollut täysin stabiili. Käytän kahta monitoria koska muuten ei ole oikein tilaa chatille ja pelilokille.

En sen kummemmin rakenna constructed pakkoja, ja treidaaminen on vain tyylilleen rarejen heittäminen boteille. Toimii minulle.

Summa summarum, uusi klientti ei oikein vaivaa minua ollenkaan. Otan ilmaisen prellun vastaan ja koitan siitä saada arvoa.

Huom! En siis kiellä sitä ollenkaan että se on puolivalmis tuote monella tavalla. Mutta sillä pystyy pelaamaan limitediä ihan hyvin. Kuulemma commander on miltei täysin mahdoton pelata sillä.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa May_19

« Vastaus #13 : 26.06.14 - klo 19:03 »
Itsellä loppui pelaaminen kuin seinään v3 myötä.
Jos v4 vetää vielä siihen nähden pohjat niin TERVE!

Poissa Thalian

« Vastaus #14 : 27.06.14 - klo 15:19 »
Käytän kahta monitoria koska muuten ei ole oikein tilaa chatille ja pelilokille.

Tämä kertoo karua kieltään kyseisen softan suunnitelusta. Chattia ei voi käytännössä pitää matsien aikaan ollenkaan näkyvissä, sillä se ei vain mahdu mihinkään ruudulla. Lisäksi draftaaminen oli minusta aika kankeaa ja en päässyt oikein sinuiksi sen kanssa, että pakkaa rakennetaan samaan aikaan kuin draftataan. Teoriassa idea on ihan hyvä, mutta käytännössä toteutus tökki pahasti.

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #15 : 27.06.14 - klo 15:31 »
Mun mielestä pakan rakentaminen kesken draftin on jo teoriassa typerää ja tarpeetonta. En suosittele sitä tekemään koska se focusta pois itse draftista. Se ei myöskään nopeuta sekuntiakaan turnauksia kun sen pakan rakentamiseen tarvitsee joka tapauksessa antaa se 10 min (jonka aivan varmasti joku aina käyttää viimeiseen sekuntiin asti). Lisäksi on väärin "opettaa" onlinessa tekemään asiaa jota et tosielämän draftissa saa tehdä.

Poissa monkoosi

« Vastaus #16 : 27.06.14 - klo 16:16 »
Popcornit esiin tampereen heräämistä odotellessa.

Poissa Armus79

« Vastaus #17 : 28.06.14 - klo 09:21 »
Mun mielestä pakan rakentaminen kesken draftin on jo teoriassa typerää ja tarpeetonta. En suosittele sitä tekemään koska se focusta pois itse draftista. Se ei myöskään nopeuta sekuntiakaan turnauksia kun sen pakan rakentamiseen tarvitsee joka tapauksessa antaa se 10 min (jonka aivan varmasti joku aina käyttää viimeiseen sekuntiin asti). Lisäksi on väärin "opettaa" onlinessa tekemään asiaa jota et tosielämän draftissa saa tehdä.

Tämä on ollut ihan samanlaista jo v3ssa. Muutokset on nyt ettei tarvi piilottaa kortteja, vaan niitä voi siirtää valmiiksi siteen. V4:ssa näkee myös kenelle passaa, eli "pöytäpaikat" on näkyvissä. Myös se että leftclick varaa kortin eikä pihkaa tekee misclickejä harvinaisemmiksi. V3:en verrattuna imo dräftikokemus on v4ssa parempi. Myös itse pelikokemus (duel) on nyt yhtä hyvä kun v3. Olen tosin nyt tottunut siihen.

Mitään muuta parempaa tai yhtä hyvää en ole sitten löytänyt.  >:(
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #18 : 28.06.14 - klo 14:03 »
Lisäksi on väärin "opettaa" onlinessa tekemään asiaa jota et tosielämän draftissa saa tehdä.

Regular-tason turnauksissa (FNM jne) on sallittua katsoa pickejään kesken draftin, ja mikään ei estä siirtelemästä pelikelvottomat pinon alimmaiseksi ja laittamasta lappuja curven mukaiseen järjestykseen. Että kyllä sitä pakkaa saa ja voi rakentaa kesken draftin tosielämässäkin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #19 : 28.06.14 - klo 14:22 »
Regular-tason turnauksissa (FNM jne) on sallittua katsoa pickejään kesken draftin, ja mikään ei estä siirtelemästä pelikelvottomat pinon alimmaiseksi ja laittamasta lappuja curven mukaiseen järjestykseen. Että kyllä sitä pakkaa saa ja voi rakentaa kesken draftin tosielämässäkin.
Selitin asian ehkä vähän huonosti. V3:ssa oleva systeemi on mielestäni täydellinen, tottakai pakan rakennusta mietitään jo drafti vaiheessa. Sitä että se pakka olisi valmis heti kun drafti päättyy on mielestäni turha koittaa implementoida. Joka tapauksessa kannattaa ne kaikki draftaamansa kortit käydä läpi ja vasta sitten rakentaa se lopullinen pakka. Itse draftaan Regular-tason turnauksissa jopa manakurvi pinoihin ja katselen niitä melko usein eli tiedän kyllä että tämä on aivan sallittua.

Poissa Thalian

« Vastaus #20 : 28.06.14 - klo 16:05 »
V3:ssa oleva systeemi on mielestäni täydellinen, tottakai pakan rakennusta mietitään jo drafti vaiheessa. Sitä että se pakka olisi valmis heti kun drafti päättyy on mielestäni turha koittaa implementoida.

Aivan turhan jyrkkä mielipide. Olisi aivan asiallista, että draftin jälkeen kaikki ei piilotetut kortit menisivät pakkaan ja piilotetut jäisivät sidelle.

Poissa mork

« Vastaus #21 : 29.06.14 - klo 10:19 »
heh
täytyypi sit pelata 13* m15 prellua xD

Poissa aaruli96

« Vastaus #22 : 14.07.14 - klo 01:24 »
Jos nyt teen mtgo accon niin saanko tuon prellupaketin? Oonko ymmärtäny jotain väärin?

Poissa Lightstorm

« Vastaus #23 : 14.07.14 - klo 11:21 »
Eipä kauheasti ilahduttanut, puoleen vuoteen kirjauduin ensimmäistä kertaa ja peli kaatui 10min aikana kahdesti vaihtojen yhteydessä.

Onko tällainen normaalia vai voiko vika olla koneessa tms.?

Poissa WoRMaSTeR

« Vastaus #24 : 14.07.14 - klo 11:37 »
Onko tällainen normaalia vai voiko vika olla koneessa tms.?
Valitettavan normaalilta V4 kokemukselta kuullostaa. Kokoelma on jotenki onnistuttu ohjelmoimaan aivan käsittämättömän raskaaksi ja tästä syystä kun sitä yrittää ladata/vaihtaa kortteja niin koneet kyykkää. Tähän kuulemman auttaa RAM muistin määrä ja nopeus, mutta ainakin vähän aikaa sitten oli vielä ns. memory leak ongelmia joka tarkoittaa että oli sitä RAM muistia kuinka paljon tahansa niin V4 osaa täyttää sen (koska ei tyhjennä aikaisempia) ja lopulta kaataa ohjelman.

Olen käsittänyt että V4 piti alunperin toimia selainpohjaisena (joka myöhemmin todettiin mahdottomaksi) eli se on alusta alkaen ohjelmoitu toimimaan erilailla kuin sen nyt pitäisi toimia. En voi kun ihmetellä vieläkin että toimiva V3 otetaan pois käytöstä kun V4 tuntuu vieläkin olevan käyttökelvoton. No eihän Wizardsin tuntien V5 tarvi odotella varmaan kuin 10 vuotta...

Poissa Wintersmith

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
« Vastaus #25 : 15.07.14 - klo 17:45 »
Mikä tuo "Main Navigation stopped working" ilmoitus/ongelma on? En saa tehtyä mitään MTGO:ssa.

Poissa mork

« Vastaus #26 : 15.07.14 - klo 18:21 »
Mikä tuo "Main Navigation stopped working" ilmoitus/ongelma on? En saa tehtyä mitään MTGO:ssa.

varmaankin ominaisuus...
toi ohjelma on aivan susi..
viellä viimeinen päivä aikaa tällä puoli susi ohjelmalla...

Poissa tuleino

« Vastaus #27 : 17.07.14 - klo 19:30 »
En löytänyt sopivampaa paikkaa tälle joten postaan tänne. Onko jollain joskus jäänyt holiday cubesta laput sinne omiin kokoelmiin? Näinhän ei pitäisi käydä kun nuo ovat phantom eventtejä, mutta kuution jälkeen suurin osa deckistä jäi mun kokoelmiin. Tuli sellainen ruutu jossa oli ne phantom tiksit ja nuo kortit mukana ja luki these are added to your collection.

Poissa Armus79

Yeah. Didnt think so

Poissa monkoosi

« Vastaus #29 : 26.07.14 - klo 17:14 »
 Pelasinpa nyt tuollasen ilmashylkeen juotessani. Voinen aika suoraan sanoa ensikosketuksen V4 kanssa vieneet kaikki mahdolliset draftihimot mitä aina välillä esiintyy modon suhteen. Pokerisoftat oli about tän olosia niiden alkuaikoina.

Heti dekinteon alussa törmään ongelmaan. Pitäskö noita kortteja jotenkin nähdä? Ennen sai mouseoverilla kortin kuvan näkymään jossain, nyt right clikillä sen tekstin. Eli jos se clikkailu on ainoo tapa nähdä kortin teksti on se heti allkuunsa aika perseestä,hidasta,nihkeetä,hankaloittaa korttien hahmottamista.

Miksi pelatessa on edes koko chatti-ikkunaa kun sitä ei mitenkään fiksusti saa minnekkään muualle kuin perseeseen.
Ois kiva jos päähänottaessa ois joku ääni/jotain ettei se numero vaan muutu. Lappujen määrä kädessä, no onhan se siellä, mutta. Mikä phase on menossa? No onhan siinä se aikajana, mutta prioboksista sen silti joutuu aina lukemaan jnejne

No pelaamisen ollessa mitä oli droppasin ja ajattelin tunkea poolin jonnekki botille. Pitäskö tässä laittaa ne kortit jotenki tradettavaks niinku ennenkin? Jos kyllä niin kuinka? Tradesin sitten jotain muuta roskaa boteille ihan kokeilumielessä ja trade olikin sit tän version paras ominaisuus jossa en nähnyt mitään vikaa.

Eli käytännössä melkeen kaikki oleellinen on jotenki epäintuitiivistä eikä pelaaminen ollut oikein millään tasolla kivaa( jota se ny yleensä edes on vaikkei pärjäiskään).