Poromagia

Kirjoittaja Aihe: xMage: taas yksi ilmainen tapa pelata netissä  (Luettu 8249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gagis

xMage: taas yksi ilmainen tapa pelata netissä
« : 04.08.14 - klo 03:13 »
Löysin jonkin ihmeen mutkan kautta uuden vaihtoehdon Cockatricelle: http://xmage.info

Tuossa tuntuis olevan suurin osa MODOn ominaisuuksista rules enforcementtia, turnauksia ja limitediä myöten. Erillinen serverisofta tulee mukana, jos publicilla pelaaminen ei nappaa. En oo ehtiny pientä säätämistä lukuunottamatta testata kunnolla. Vaikuttaa toimivalta, mutta käyttöliittymä on aivan järjennyrjäytävän ruma verrattuna Cockatriceen. Vastaavasti monien palikoiden sijoittelu on ilmeisesti modoa mukaileva, eli huonoa kälisuunnittelua. Saas tosin nähdä, mitä tapahtuu, kun welehot kuulee tuosta. Se on open sourcea ja lähdekoodit on levällään pitkin maailmaa, eli ei sitä ikinä suljettua saa, mutta väännöstä voi tulla kova, jos WOTC alkaa ampua DMCA:ita pitkin maisemaa.

Pitää pari päivää testata, josko tuo on cockatricea miellyttävämpi käyttää.
« Viimeksi muokattu: 04.08.14 - klo 03:17 kirjoittanut Gagis »
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Renter

Vs: xMage: taas yksi ilmainen tapa pelata netissä
« Vastaus #1 : 04.08.14 - klo 12:20 »
Domainin omistaa "Mage Noxx" venäjällä. Veikkaisin 2kk kunnes taikureiden lakiosasto jyrää yli.

Cockatricekin on olemassa vielä, mutta kun keskuspaikka hävisi niin yllättäen käyttäjämäärä tipahti.

Ei ole itsellä kauheasti kokemusta GUI-suunnittelusta, mitä tuossa pitäisi korjata?
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #2 : 04.08.14 - klo 12:39 »
Vähän vaikea uskoa että tuo osaisi säännöt mitenkään tyydyttävästi.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Gagis

« Vastaus #3 : 04.08.14 - klo 13:08 »
Ei ole itsellä kauheasti kokemusta GUI-suunnittelusta, mitä tuossa pitäisi korjata?
Häiritsevät taustakuvat pois, kankeat ikkunat tabeiksi, vähemmän nappuloita, vähemmän klikkauksia navigointiin ja toimintojen toteuttamiseen, informaatio selkeämmin ja yksinkertaisemmin näkyville, tarpeellinen informaatio keskeisemmäksi ja epäoleellinen sivummalle jne. jne. Sit kun päästään hivistelyvaiheeseen niin toiminnot kaikissa vaiheissa kannattaa ryhmitellä ruudun samaan laitaan tai kulmaan, hiiren kulkumatkan minimoimiseksi, ja mielellään siten, että hiiren pysäyttäminen oikealle etäisyydelle ei vaadi tarkkuutta, vaan toiminnot ovat saatavilla myös, jos kursori on heilahtanut aivan reunaan asti. Hyvät pikanäppäimet, mitkä Cockatricessa nykyään on, tekevät myös todella paljon. Lopuksi voisi tehdä myös käyttöliittymästä kauniin, koska estetiikka on kivaa.

Cokcatricen viimeaikainen kehitys on panostanut voimakkaasti käyttöliittymän kehittämiseen, ja se onkin huomattavasti sujuvampi käyttää, kuin tuo tai MODO.

Lainaus käyttäjältä: jjk
En oo vielä testannut läheskään tarpeeksi, että osaisin edes arvata, onko se tyydyttävää vai ei. Bugeja siinä ainakin on (joku esim. takkusi sen kanssa, että Sacred Foundryt tuottivatkin vain valkoista manaa), koska tuo taitaa olla melko tuore projekti, mutta perusperiaatteet bugeja lukuunottamatta saattavat ollakin kunnossa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Khormag

« Vastaus #4 : 04.08.14 - klo 13:57 »
Itse olen tuota xMagea tässä jonkun verran pelaillut parinkuukauden verran. itse olen melko tyytyväinen ollut, kuitenki ilmainen ohjelma kyseessä, löytyy mahdollisuus dräftätä, mikä myös toimii varsin hyvin, ja löytyy se rules enforcement, niin ei tarvitse taistella säännöistä vastustajan kanssa.

Itse olen törmännyt pelailun aikana vain kerran tainnut törmätä tilanteeseen jossa tilanne ei ratkennut sääntöjen mukaan, oli jotain ongelmaa Chalice of the Voidin ja Green Sun's Zenithin kanssa. Tämäkin kyllä korjaantui kun laitoin kehittäjille viestiä. Jonkun verran ohjelmasta myös puuttuu kortteja, mutta tämä koskee vaan harvinaisempia legacyssä/vintagessa pelattuja lappuja, esim. modernia ja standardia voi pelata ihan täysiään. Kortteja myös melkohyvin ohjelmaan lisätään, jos jotain tarvitsee ja siitä ilmoittaa kehittäjille.

Ohjemassahan saa muutettua sitä ohjemlan taustakuvaa ihan vapaasti, että jos se häiritsee niin siihen saa tilalle jonkun vähemmän häiritsevän. Onhan tuossa toki ongelmansakin, kuten juuri tuo selkeys ja monen asian hieman huonosti toteuttaminen. Esim gravea ei voi pitää kokoajan näkyvillä ja sen vuoksi mm. Snapcaster Magen käyttäminen on melko vaivalloista. Muutaman päivän totuttelulla ja asetusten kohdilleen säätämisellä pelaaminen kuitenkin on jo melko vaivatonta.

Kaikesta huolimatta olen itse ollut todella tyytyväinen ohjelmaan, ongelmia ollut todella vähän ja mitä nyt on vastaan tullut ja mistä on ilmoittanut kehittäjille on korjattu jo useasti saman päivän aikana. Mielummin itse tällä magiciä pelaan kuin Cockatricella.
« Viimeksi muokattu: 04.08.14 - klo 13:59 kirjoittanut Khormag »

Poissa Gagis

« Vastaus #5 : 04.08.14 - klo 17:28 »
Sen mitä oon nyt pelannut luidan M15 drafteja ja modernia Death and Taxesilla, ei oo vielä tullut tilannetta vastaan, jossa tuo ei olisi tuominnut oikein. Positiivinen yllätys.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #6 : 04.08.14 - klo 17:38 »
No, sitä todennäköisemmin WotC lähestyy tekijöitä lämminhenkisin viestein ennemmin tai myöhemmin.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #7 : 04.08.14 - klo 17:43 »
Taitaa olla pikemminkin Hasbron lakimiehet jotka sieltä ottaa yhteyttä. Tosin jos palvelu on Venäjällä niin saattaa vierähtää hetki ennen kuin sulkeutuu.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #8 : 04.08.14 - klo 17:47 »
WotC, Hasbro, sama mies eri housut.

Poissa Gagis

« Vastaus #9 : 04.08.14 - klo 19:14 »
No löytyihän sieltä sitten niitä sääntövirheitäkin. Morphina castattua Akroma, Angel of Furyä ei voinut counteroida.

Poissa Warma

« Vastaus #10 : 06.08.14 - klo 10:16 »
En oikein käsitä, miten niillä voi olla mitenkään järkevä tulkinta noille säännöille, kun käytännössä ne pitäisi kaikki pistää systeemiin erikseen.

Voisiko olla mahdollista, että niillä on sille oraclesta löytyvälle, aika hyvin standardoidulle sääntömakrokielelle jonkinlainen parseri, joka sitten muodostaisi korttien sääntöjä tältä pohjalta?

Poissa luma

« Vastaus #11 : 06.08.14 - klo 10:26 »
En oikein käsitä, miten niillä voi olla mitenkään järkevä tulkinta noille säännöille, kun käytännössä ne pitäisi kaikki pistää systeemiin erikseen.

Voisiko olla mahdollista, että niillä on sille oraclesta löytyvälle, aika hyvin standardoidulle sääntömakrokielelle jonkinlainen parseri, joka sitten muodostaisi korttien sääntöjä tältä pohjalta?

Koska koodi on Githubissa jaossa, niin sieltä voi käydä katsomassa miten tuo on tehty. Vastaus: jokainen kortti on koodattu systeemiin erikseen.

Poissa Warma

« Vastaus #12 : 06.08.14 - klo 13:10 »
Tämän tiedon jälkeen sanoisin, että ellei WotC palkkaa näitä kavereita, HR-puoli ei osaa työtään.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #13 : 06.08.14 - klo 13:19 »
Koska Yhdysvaltoihinhan on ihan helppo saada työlupa, varsinkin jos on Venäjän kansalainen.

Poissa Gagis

« Vastaus #14 : 06.08.14 - klo 13:36 »
Kielitaidoista päätellen tuntuis olevan aika globaali kehittäjätiimi.

Tuon ja Cockatricen kehittäjiä palkkaamalla, WOTC voisi ehkä jopa joskus saada aikaiseksi MODOn, jota kehtaa pelatakin. Cockatricen miehet koodaamaan käyttöliittymä, ja xMagen poijjaat pistään pelimoottori ojennukseen. Ne on meinaan lisänny kortteja ja korjannu olemassaolevia bugeja aivan uskomattomalla nopeudella.

Minulle syy olla käyttämättä Magic Onlinea ei ole edes raha, vaan se, että se toimii vain kelvottomalla alustalla, jota minulla ei ole, ja sen käyttöliittymä on kammottavampi kuin Windows ME ja kaikki Tiedon tuotteet yhteensä. Veikkaisin, että vastaavia potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät vaan kestä niin huonolaatuista tuotetta, on aika pirun paljon.
« Viimeksi muokattu: 06.08.14 - klo 13:41 kirjoittanut Gagis »

Poissa hallava

« Vastaus #15 : 09.08.14 - klo 14:25 »
Oon nyt pari päivää tätä testaillu, tähän mennessä ei ole tullut vastaan kuin yksi bugi (pystyin blokkimaan jotain intimidate tyyppiä vaikka ei olis pitänyt voida). Dräftit on kivoja, mutta joskus käy niin että serveri kaatuu dräftin valmistuttua ja sitä ei pääse enää pelaamaan.

Modernia pelatessa ei ole tullut vastaan ongelmia. Yllättävän hyvin tuntuu ohjelma säännöt tuntevan.

PS Gagis, en oo nähnyt sua Cockatricessä alkuviikosta, jos haluat vielä pelata modern-pelejä niin mut löytää useammin nyt Xmagesta (hallava).