Poromagia

Kirjoittaja Aihe: RW "Hellion" (combo)  (Luettu 8271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uzi

RW "Hellion" (combo)
« : 02.09.14 - klo 15:22 »
LYHYESTI

Suunnittelin jokin aika sitten tällaisen combon mutta kaipaisin kehitysideoita.

Pakan idea on voittaa (mielellään) vuorolla 4, ampuen Volcano Hellionilla joko omaa Boros Reckoneria tai Spitemarea, joka kopioi damagen vastustajaan.

LISTA

CMC 1

4x Faithless Looting
4x Lightning Bolt
4x Aether Vial
=12

CMC 2

3x Wall of Omens
4x Lightning Helix
4x Nearheath Pilgrim
=11

CMC 3

4x Boros Reckoner
=4

CMC 4

2x Spitemare
4x Volcano Hellion
3x Restoration Angel
=9

CMC 5

1x Kiki-Jiki, Mirror-Breaker

LANDS
4x Cavern of Souls
4x Rugged Prairie
4x Clifftop Retreat
6x Mountain
5x Plains
=23


SIDEBOARD

2x Leyline of Sanctity
2x Relic of Progenitus
1x Thundermaw Hellkite
3x Combust
2x Wear // Tear
2x Mana Tithe
2x Pyroclasm
1x Kiki-Jiki, Mirror-Breaker


MAINDECK BREAKDOWN

Tuki:
Aether Vial auttaa pitämään manat auki kaikkea muuta varten ja samalla pudottamaan (instanttina) tiskiin combopaloja joita ei voi counteroida.
Faithless Looting auttaa kaivamaan combopaloja vauhdilla esiin ja heittämään ylimääräiset Vialit/landit pois. Auttaa myös kaivamaan landeja jos niitä ei ole.
Wall of Omens kaivaa ja blokkaa, sekä flippaa joskus restolla.
Lightning Helix helpottaa jokseenkin lifetotalista riippuvaista comboa.
Nearheath Pilgrim mahdollistaa infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa. Mahdollistaa combo-killin silloinkin kun vastustajan lifetotal on isompi.
Restoration Angel saattaa pelastaa combon esim. poistolta. Toimii myös alt-win-conina ja lippaa Wall of Omensia. Voi myös bouncata jo pelattua Hellionia (jos tarkoituksena oli vain saada infilifet) jos kädessä ei ole toista.

Combopalat:
Volcano Hellion pakan tärkein kortti. Damage valitaan resolvatessa (ks. oracle) joten esim. vastustajan poisto ei koidu omaksi kohtaloksi. Pihviksi ei tästä kuitenkaan ole.
Boros Reckoner on se toiseksi tärkein. Tämä mahdollistaa Hellionin kanssa tappo-combon vuorolla 4.

Landit:
Cavern of Souls ihan vaan kontrollin takia, esim. Splinter Twinille tärkeät Remandit eivät toimi.
Rugged Prairie koska kipulandit ovat epäterveellisiä combolle.


MAYBE

Isochron Scepter tämän avulla voisi ryystää helixejä joka vuoro yms. Todella altis esim. Abrupt Decaylle.
Stuffy Doll toimii combopalana ja kestää poistoa.
Mana Tithe Pöö! Ekassa pelissä counteroi esim. 2-vuoron Lillit. Tokassa pelissä voit jättää mainiin ja tehdä saman uudelleen jos vastustaja luuli että sidetit pois. Muuten vastustaja vaan pelkää ja hidastuu vuorolla kaikessa toiminnassaan. Tällä voi myös counterata counterspellit jos niitä pelkää. Voi myös heittää Lootingilla roskiin jos ei tarvitse.
Pact of Negation ei sillä, ettäkö sitä seuraavaa upkeepiä ikinä tulisi. Suojaamaan siis comboa.
Unburial Rites voi antaa Faithless Lootingille tai vastustajan Lillille ruoaksi ja animoida poistetut kombokavut.
Boil.


JOKUNEN SANA VIELÄ

Pakkaa ei ole testattu, mutta tarkoitus olisi tällainen(kin) kasata. Pitäisi saada toimiva ratkaisu aikaiseksi. Fetchlandeja voisi harkita, mutta pienikin kipu saattaa olla ratkaiseva ero lifetotalissa, etenkin jos vastustaja ei käytä fetchlandeja/shocklandeja. Pakka oikeastaan hyötyy paljonkin vastustajan kipulääneistä. Kolmatta väriä olen harkinnut, mutta kipua ei paljon kestä.

VAHVUUDET/HEIKKOUDET

Splinter Twinin tiedetään olevan kovin combo tällä hetkellä, ja varmasti pystyy reissaamaan tämän kanssa suht helposti (kiitos counterspellit ja laputus). Tämän pakan parempi puoli on tosin että Vialilla saa kumman tahansa combopalan instanttina tiskiin. Reckoneriin kohdistuvaan poistoonkin voi reagoida lyömällä Hellion tiskiin.

Turmiollisia heikkouksia ovat: Torpor Orb, Leyline of Sanctity, mutta onneksi Wear//Tear löytyy sideltä.

Strategia on vielä hakusessa ja nähtäväksi jää miten eri match-upit sujuvat.
« Viimeksi muokattu: 25.09.14 - klo 09:07 kirjoittanut uzi »

Paikalla Frost

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #1 : 02.09.14 - klo 15:28 »
Mites toi Stuffy Doll sopisi tähän pakkaan?

Edit. Jahas, se näköjään olikin jo tuolla sun "maybe" listalla. Mutta anyway, sitä suosittelen. Koska sillähän voi tehdä tarvittaessa damagea useamman kuin kerran ja ampuilla vaikka omia boltteja ja helixejä siihen etc.
« Viimeksi muokattu: 02.09.14 - klo 15:31 kirjoittanut Frost »

Poissa Anssi

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #2 : 02.09.14 - klo 15:35 »

Nearheath Pilgrim mahdollistaa infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa. Mahdollistaa combo-killin silloinkin kun vastustajan lifetotal on isompi.


???
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa uzi

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #3 : 02.09.14 - klo 15:42 »

Nearheath Pilgrim mahdollistaa infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa. Mahdollistaa combo-killin silloinkin kun vastustajan lifetotal on isompi.


???

Katsos kun Hellion astuu sisään, tulee kaksi triggeriä. Nearheathin soulbond-lifelink trigger ja Hellionin damage-trigger. Laitan stäkissä päällimmäiseksi lifelinkin. Voin Hellionin abilityn resolvatessa määrittää damagen, sanon vaikka 1 000 000 dmg. Reckoneriin räjähtää miljoona damagea, joka tulee myös vastustajaa naamaan. Minuun tulee myös miljoona damagea mutta saan silti 2 miljoonaa lifeä. Lifelink ei rajoitu vaan combat damageen.

Mites toi Stuffy Doll sopisi tähän pakkaan?

Edit. Jahas, se näköjään olikin jo tuolla sun "maybe" listalla. Mutta anyway, sitä suosittelen. Koska sillähän voi tehdä tarvittaessa damagea useamman kuin kerran ja ampuilla vaikka omia boltteja ja helixejä siihen etc.

Tai sitten ne boltit ja helixit ammutaan vaan suoraan vastustajaa naamaan ;)
« Viimeksi muokattu: 02.09.14 - klo 15:44 kirjoittanut uzi »

Paikalla Frost

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #4 : 02.09.14 - klo 15:56 »
Mites toi Stuffy Doll sopisi tähän pakkaan?
Edit. Jahas, se näköjään olikin jo tuolla sun "maybe" listalla. Mutta anyway, sitä suosittelen. Koska sillähän voi tehdä tarvittaessa damagea useamman kuin kerran ja ampuilla vaikka omia boltteja ja helixejä siihen etc.
Tai sitten ne boltit ja helixit ammutaan vaan suoraan vastustajaa naamaan ;)

Toki. Paitsi jos siellä pöydällä on juurikin esim. se ärsyttävä Leyline of Sanctity jonka vastustaja on sidettänyt sisään? Doll kun kiertää sen.

Poissa Kylis

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #5 : 02.09.14 - klo 21:38 »
Mites toi Stuffy Doll sopisi tähän pakkaan?
Edit. Jahas, se näköjään olikin jo tuolla sun "maybe" listalla. Mutta anyway, sitä suosittelen. Koska sillähän voi tehdä tarvittaessa damagea useamman kuin kerran ja ampuilla vaikka omia boltteja ja helixejä siihen etc.
Tai sitten ne boltit ja helixit ammutaan vaan suoraan vastustajaa naamaan ;)

Toki. Paitsi jos siellä pöydällä on juurikin esim. se ärsyttävä Leyline of Sanctity jonka vastustaja on sidettänyt sisään? Doll kun kiertää sen.

Dolli kuolee pathiin ja maksaa 5 manaa. Disenchant maksaa 2 manaa ja poistaa leylinen. Päättele kumpi on parempi leylineä vastaan.
Lainaus käyttäjältä: RobertHatt
kohtuullisen tunnettu pro-pelaaja ja turnausraportoija

Poissa PertSa

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #6 : 03.09.14 - klo 10:10 »
Kun nyt muutenkin pelaat Wall of Omenseja ja Restoration Angelia ja yrität tappaa kombolla niin miten olisi yksi tai kaksi Kiki-Jikiä (mahdollisesti sidelle) että olisi olemassa myös toisenlainen kombotappo.

Komboa suojaamaan voisi olla sidellä esimerkiksi Defense grid tai jos ukot meinaa jatkuvasti kuolla poistoon, niin ehkä Apostle's Blessing tai joku vastaava efekti.

Poissa uzi

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #7 : 04.09.14 - klo 07:51 »
Kun nyt muutenkin pelaat Wall of Omenseja ja Restoration Angelia ja yrität tappaa kombolla niin miten olisi yksi tai kaksi Kiki-Jikiä (mahdollisesti sidelle) että olisi olemassa myös toisenlainen kombotappo.

Komboa suojaamaan voisi olla sidellä esimerkiksi Defense grid tai jos ukot meinaa jatkuvasti kuolla poistoon, niin ehkä Apostle's Blessing tai joku vastaava efekti.

Tässähän on oivallinen idea. 1 Kiki maindeckiin ja 1 sidelle ei olisi hullumpi. Defense Grid saattaisi auttaa esim. burnia vastaan, eikä haittaa vialia. Apostle's Blessing on tosin aika hyödytön punaista poistoa vastaan kun proRed estää oman combon...

Poissa Samsson

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #8 : 23.09.14 - klo 18:32 »

Nearheath Pilgrim mahdollistaa infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa. Mahdollistaa combo-killin silloinkin kun vastustajan lifetotal on isompi.


???

Katsos kun Hellion astuu sisään, tulee kaksi triggeriä. Nearheathin soulbond-lifelink trigger ja Hellionin damage-trigger. Laitan stäkissä päällimmäiseksi lifelinkin. Voin Hellionin abilityn resolvatessa määrittää damagen, sanon vaikka 1 000 000 dmg. Reckoneriin räjähtää miljoona damagea, joka tulee myös vastustajaa naamaan. Minuun tulee myös miljoona damagea mutta saan silti 2 miljoonaa lifeä. Lifelink ei rajoitu vaan combat damageen.

Eli sun tilanne on Reckoner + Nearheat paritettuna sekä Hellion + Nearheat paritettuna? Eli infi-lifet jos sulla on tietyt neljä korttia kentällä ilman että vastustaja tekee mitään vastauksena? Ja olet muutenkin voittamassa, koska ammuit just >miljoona dmg vastustajaan? En keksi siis tapaa millä saisit "infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa" millään.

Tykkään siis itse kombon ideasta, mutta tämä oli kyllä vähän kaukaa haettua...
Olisiko kuitenkin se Resto-enkeli + Kiki-Jiki vain helpompi kombo sekä pelata että suojata?

Itse koitin forcaa Modern metaan mukaan "infinite-humans" pitkään, pelaamalla Midnight Guardeja ja Twinejä, mutta tuntuu siltä että RW kombot aina vain kaatuu siihen että ei ole sitä counteria millä suojautuisi ratkaisevalla hetkellä. Kuulisi siis mieluusti kokemuksistasi tällä deckillä? Onko tullut voittoja? Toimiiko pakka mitä vastaan hyvin/huonosti?
« Viimeksi muokattu: 23.09.14 - klo 18:35 kirjoittanut Samsson »

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #9 : 23.09.14 - klo 20:15 »
Tuohon taidetaan tarvita vain yksi pilgrimi, ei reckoneri lifelinkkiä tarvitse / edes tee sillä mitään.

Poissa Yms

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #10 : 23.09.14 - klo 21:06 »

Nearheath Pilgrim mahdollistaa infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa. Mahdollistaa combo-killin silloinkin kun vastustajan lifetotal on isompi.


???

Katsos kun Hellion astuu sisään, tulee kaksi triggeriä. Nearheathin soulbond-lifelink trigger ja Hellionin damage-trigger. Laitan stäkissä päällimmäiseksi lifelinkin. Voin Hellionin abilityn resolvatessa määrittää damagen, sanon vaikka 1 000 000 dmg. Reckoneriin räjähtää miljoona damagea, joka tulee myös vastustajaa naamaan. Minuun tulee myös miljoona damagea mutta saan silti 2 miljoonaa lifeä. Lifelink ei rajoitu vaan combat damageen.

Eli sun tilanne on Reckoner + Nearheat paritettuna sekä Hellion + Nearheat paritettuna? Eli infi-lifet jos sulla on tietyt neljä korttia kentällä ilman että vastustaja tekee mitään vastauksena? Ja olet muutenkin voittamassa, koska ammuit just >miljoona dmg vastustajaan? En keksi siis tapaa millä saisit "infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa" millään.
Hellion tekee X damagea sinuun ja X damagea äijään, joten se toimii jo kahestaan Nearheatin kanssa :)
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa uzi

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #11 : 24.09.14 - klo 08:41 »

Eli sun tilanne on Reckoner + Nearheat paritettuna sekä Hellion + Nearheat paritettuna? Eli infi-lifet jos sulla on tietyt neljä korttia kentällä ilman että vastustaja tekee mitään vastauksena? Ja olet muutenkin voittamassa, koska ammuit just >miljoona dmg vastustajaan? En keksi siis tapaa millä saisit "infinite-lifet jo pelkän Hellionin kanssa" millään.

Tykkään siis itse kombon ideasta, mutta tämä oli kyllä vähän kaukaa haettua...
Olisiko kuitenkin se Resto-enkeli + Kiki-Jiki vain helpompi kombo sekä pelata että suojata?

Itse koitin forcaa Modern metaan mukaan "infinite-humans" pitkään, pelaamalla Midnight Guardeja ja Twinejä, mutta tuntuu siltä että RW kombot aina vain kaatuu siihen että ei ole sitä counteria millä suojautuisi ratkaisevalla hetkellä. Kuulisi siis mieluusti kokemuksistasi tällä deckillä? Onko tullut voittoja? Toimiiko pakka mitä vastaan hyvin/huonosti?

Öö. Tuossa viestissähän se lukee miten ne infi-lifet tulee. Eikä tässä ole mitään neljän kortin komboa vaan kaksi eri kahden kortin komboa (toisesta infi-lifet ja toisesta lethalit vastustajaa naamaan), sekä kolmen kortin combo jossa on infi-life JA combo-kill silloin kun oma lifetotal pienempi.

Eikä tämä ole kaukaa haettua kun voit voittaa vuorolla 4 kahden eri kortin avulla. Lisäksi suojelemaan on Cavern of Souls, sekä Aether Vial. Restolla voi bouncata reckoneria jos joku on ampumassa sen pois Hellionin tieltä. Lisäksi damagen määrä X ja sen target valitaan vasta kun Hellion on resolvannut (ikään kuin Snapcaster valitsee targettinsa kunhan se on ensin tullut pöytään).

Tilanne 1: (pelkät infi-lifet)

Oletetaan että pöydällä on VAIN Nearheath Pilgrim. Sitten pelaan Hellionin. Pöytään tullessaan Hellionin voi parittaa Pilgrimin kanssa niin että se saa lifelinkin. Pöytään tullessaan Hellion myös ampuu damagea. Voin valita että se saa ensin tuon lifelinkin. Sitten Soulbond resolvaa. Sitten Hellion resolvaa, jolloin valitsen damagen TARGET creatureen JA minuun. Eli sanotaan että X= 1000. Silloin tuhat damagea tulee minuun ja tuhat johonkin creatureen (olkoon vaikka sitten itse Hellion). Koska Hellionilla on lifelink ja se tekee tuhat damagea itseensä ja tuhat damagea minuun, se tekee silloin yhteensä kaksi tuhatta damagea, jolloin saan kaksi tuhatta lifeä (menetän kuitenkin tuhat eli päädyn tuhanteen lifeen).

Vähän samalla periaatteella jos kaveri on ajamassa lethalit omilla äijillä ja laitat lifelink-äijän blokkaamaan niin et kuole jos saat tarpeeksi lifeä lifelinkistä.

Tilanne 2: (combo-kill kun vastustajalla pienempi lifetotal)

Pöydässä on VAIN Boros Reckoner. Vastustajan lifetotal on pienempi kuin omani (vaikka vastustajalla 15 ja mulla 20). Pelaan Hellionin. Sanon 15. Minuun tulee 15 dmg, samoin Reckoneriin joka ohjaa sen vastustajaan. Joka kuolee.

Tilanne 3: (combo-kill kun oma lifetotal pienempi)

Pöydässä on PARITTAMATON Pilgrim JA Reckoner. Minulla 15 lifeä ja vastustajalla 20 lifeä. Pelaan Hellionin. Bondaan sen Pilgrimin kanssa ja sitten päätän damagen. Se voi olla vaikka tuhat. Saan 1000 lifeä ja samanaikaisesti ammun vastustajaan 1000 damagea.


Viestissä taisin sanoa että lista on vasta kehitysvaiheessa, joten en ole päässyt testailemaan. Olen kyllä alkanut jo kasaamaan tämänhetkistä versiota pakasta, jonne yritän saada mahtumaan yhden Kiki-Jikin.

Poissa casual

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #12 : 24.09.14 - klo 21:46 »
Restolla voi bouncata reckoneria jos joku on ampumassa sen pois Hellionin tieltä.

Itseasiassa riippuu varmaan mitä vastustaja tekee, koska jos poisto tulee responssina Hellionin castaamiseen niin blinkkaus on oikea peli, mutta oletettavasti vastustaja stackin päälle ymmärtää niin poisto tapahtuu kun Hellionin ability menee stackiin. (tällä pelillä kuitenkin saadaan Hellion tekemään edelleenkin X itseesi)

Toki tämä ei vielä vesitä suunnitelmaa kun Restolla voi blinkata Hellionin responssina poistoon jolloin saa uuden X:n (toki alkuperäisestä triggeristä creature on "hävinnyt" ja X on tulossa vain omaan nassuun, mutta tämä ei ongelma mikäli 2nd Hellion saa vastustajan lifet pois)

Poissa uzi

Vs: RW "Hellion" (combo)
« Vastaus #13 : 25.09.14 - klo 08:53 »
Restolla voi bouncata reckoneria jos joku on ampumassa sen pois Hellionin tieltä.

Itseasiassa riippuu varmaan mitä vastustaja tekee, koska jos poisto tulee responssina Hellionin castaamiseen niin blinkkaus on oikea peli, mutta oletettavasti vastustaja stackin päälle ymmärtää niin poisto tapahtuu kun Hellionin ability menee stackiin. (tällä pelillä kuitenkin saadaan Hellion tekemään edelleenkin X itseesi)

Itseasiassa tämä tuli huomattua kun kävin eilen testailemassa pakkaa.


Toki tämä ei vielä vesitä suunnitelmaa kun Restolla voi blinkata Hellionin responssina poistoon jolloin saa uuden X:n (toki alkuperäisestä triggeristä creature on "hävinnyt" ja X on tulossa vain omaan nassuun, mutta tämä ei ongelma mikäli 2nd Hellion saa vastustajan lifet pois)

*Kröhm*. Damagen määrähän valitaan vasta Hellionin ETB-abilityn resolvatessa (ks. oracle rulings), tosin target valitaan kun ability triggeroi.


Vähän turnauskokemuksesta (2-2):

Scapeshift 0-2

Tuntui todella ankealta match-upilta vaikka aloituskädessä ei ollutkaan mitään vikaa. Olisi ollut erittäin tärkeää nostaa Cavern of Souls ja silti olisi pitänyt vielä suojella Reckoneria Repealilta tai Lightning Boltilta. En tiedä mahkuista jos Blood Moonit olisi olleet sidellä.

Discard/Bridge-lock 2-1

Ei tuntunut huonolta match-upilta, ekan pelin hävisin kun vastausta ei löytynyt Wrench Mindiin, The Rackiin, Liliana's Caressiin ja Shrieking Afflictioniin. Sen jälkeen olikin 2 helppoa voittoa koska Leyline of Sanctity (mulligoin viiteen kolmannessa, 4 landia ja Leyline, totaalinen keep).

Melira Pod 2-1

Match-up vaikuttaa reilulta, kumpikin yrittää saada oman combon mahd nopeasti. Jotenkin tuntui että tällä pakalla se vaan on helpompaa. 1-2 vuoron jätkille löytyy poistot (kaveri myös ottaa omista lääneistä kipua) ja yhdessä pelissä repäisin suoraan 4-vuoron 2-kortin voittocombon. Pelissä 3 repäisin 3-kortin combon koska oma lifetotal oli matala.

Splinter Twin 1-2

Todella tiukka match-up. Hauska pelata vastaan (varmaan puolin ja toisin). Splinterin paras kortti on Lightning Bolt tätä vastaan, harmi vaan että niitä on max 4. Hävisin lopulta pelin 3 sen pitkittymiseen koska ei noussut punaista tarpeeksi aikaisin (4-vuoron combo olisi ollut mahdollinen mutta 3 plains 1 mountain). 2 Rugged Prairieta myös uupui pakasta joten landbase ei ole ihan vielä kunnossa.


Heränneitä ajatuksia:

Päivitän tuota pikaa listan mitä käytin (paitsi landit laitetaan sellaiseksi kuin niiden olisi pitänyt olla).

Yksi Kiki-Jiki oli mainissa ja sain sillä Splinter Twiniä vastaan yhden voiton. Ylipäätään pakalla on hauska pelata, paitsi kontrolli ja Scapeshift kuuluvat niihin vaikeisiin match-upeihin vaikka onkin Cavern of Souls ja Aether Vial.

Modern "Show and Tell" eli Goryo's Vengeance + Through the Breach kuuluu taas niihin pakkoihin mitkä saavat nopeammin combon hyvillä nostoilla. Joten se menee siihen kumpi nostaa ensin oman combon. Ainoa vaan että mikään instant win se ei välttämättä ole vaikka Griselbrand/Emrakul hyökkäisikin.

Hexproof tuntuu taas olevan niitä pakkoja joita vastaan pitää olla se 3-kortin kombo tai 2-kortin infi-life-combo, muuten sattuu. Leylinet se tietty ottaa sideltä juu mutta minäpä otan Wear//Tear tai vaikka Spellskite jos sellaisia haluan sidelle.

Faithless Looting tuntuu olevan todella hyvä kortti tässä pakassa. Sen voi kaikessa rauhassa pelata vuorolla 1 ja parantaa combomahdollisuuksia.

Wall of Omensista en ole ihan varma, mutta se ainakin kaivaa pakkaa ja näin nopeuttaa comboa. Myös interaktio Reston kanssa. Ja kyllä se blokkasi Kitchen Finksiä jolloin 5 damagen sijaan tuli vain 2 Voicesta.

Sideboardille ehkäpä Silence? Jos siellä on ne countermanat auki niin se on sama käytätkö ne Silenceen ja tapuottaat tai annat Silencen vaan resolvata.