Hei kaikki. Ennen kesää 2014 Poromagian keskiviikkoiset turnaukset vaihtuivat modernin ja legacyn välisestä 50/50 tilanteesta miltei kokonaan moderniin ja legacy väistyi yhden kuukausittaisen turnauksen formaatiksi. Samoihin aikoihin keskiviikkoturnausten hinta nousi myös viidestä eurosta kymmeneen euroon.
Pelaajia on yleensä keskiviikkoisin ollut kahdenlaisia (modernissa ja legacyssa); on niitä pelaajia, jotka pelaavat vain ja ainoastaan suurissa turnauksissa menestyviä enemmän tai vähemmän tarkasti hiottuja pakkoja ja sitten on niitä jotka pelaavat hieman kotikutoisempia ja harvinaisempia pakkoja. Itse kuulun legacyssa ensimmäiseen, koska turnaukset ovat vähentyneet ja haluan tulla paremmaksi pelaajaksi.
Modernin kohdalla olen itse mieltynyt pelaamaan näitä hieman kotitekoisempia pakkoja osittain siksi, koska turnauksia on useammin, mutta myös siksi, että formaatissa ei tällä hetkellä ole naurettavan nopeita epäinteraktiivisia combo-pakkoja.
Vaikka turnauksen hinnan tulisi olla irrelevanttia ja harrastuksen suorittaminen etusijalla, niin kyllä se 10 :n "häviäminen" kirpaisee aina hieman. Olen huomannut, että näin saattaa olla myös muillakin modern-pelaajilla, mikä johtaa siihen, että pelataan enemmän ja enemmän niitä pakkoja, joilla on korkeampi voittotodennäköisyys, mikä johtaa siihen, että turnaukset ovat pullollaan pelkästään huippupakkoja. Huippupakkoja vastaan viitsii kotikutoisella pakalla mennä ehkä kolme kertaa 0 - 3, kunnes pelaaja harmistuu niin paljon, että joko rakentaa (kopioi) itse huippupakan tai sitten ei enää pelaa modernia.
Myös ne pelaajat, jotka ovat aiemmin lakaisseet turnauksia SCG-pakoillaan alkavat muuttua yhä tasaveroisemmiksi muiden kanssa, koska kukaan ei halua enää tulla häviämään ns. heikommilla pakoilla. Itse olen tosiaan tämän muutoksen jälkeen vähentänyt huomattavasti modern-turnauksissa käymistä, koska pakat joita vastaan olen pelannut milloin milläkin kammotuksella ovat kutakuinkin 95% Pod, Twin, UWR Control, Burn ja 5% jotain muuta. Kyse ei ole siitä, ettenkö omistaisi kortteja näihin kaikkii pakkoihin vaan siitä, että streamia näistä matchupeista voi katsoa silmänkantamattomiin youtubesta ja niiden jatkuva pelaaminen tuntuu erittäin luotaantyöntävältä.
Tämä on siis vain oma mielipiteeni. En tiedä onko modernin pelaajamäärä noussut vai laskenut (toivottavasti noussut)? Mitä ajatuksia tämä aiheuttaa mahdollisesti sinussa? Ovatko keskiviikkoiset modern-turnaukset muuttuneet huonompaan vai parempaan suuntaan? Ovatko muuttuneet ollenkaan?
Tähän loppuun vielä erittäin suuri kiitoksen sana kaikille Poromagiassa työskenteleville ja sen toimintaa tukeville tahoille. Olen itse aloittanut magicin uudelleen vasta viitisen vuotta sitten ja Poromagia on muutamien ystävien ohella tehnyt tämän erittäin helpoksi ja mahdolliseksi.
-Matias