Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Splittaaminen ja herrasmiespeli  (Luettu 6368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Knoly

Splittaaminen ja herrasmiespeli
« : 14.12.14 - klo 02:52 »
PTQ:ta katsottaessa tuli kaksi kysymystä mieleeni:

1) "Finaalin"(,jota siis ei pelattu) aikana streamissa oli puhetta splittaamisesta. Mieleeni juolahti mahdollisuus splitata "splittaamaton" PT-paikka sopimalla osuuksista mahdollisista voitoista PT:llä. Onko tämä sallittua? Tälläistä osuuksien myymistä jne. siis tapahtuu esimerkiksi pokerissa. Streamin chatissa tuli mutuilua, mutta eipä siihen taida kannattaa luottaa.

2) Usein pelien aikana kuulee pelaajan toteavan "Näytä mulle X, nii scooppaan". Esimerkiksi kolmessä lifessä oleva pelaaja, jonka vastuja pelaa burnia, saattaa todeta "Näytä pultti, nii scooppaan." Jos vastustaja tässä vaiheessa näyttää pultin, onko scooppaaminen pakollista? Mulkkuahan tuo on, jos ei scooppaa, mutta onko se sääntöjen mukaan pakollista?
« Viimeksi muokattu: 14.12.14 - klo 02:56 kirjoittanut Knoly »

Poissa luma

Vs: Splittaaminen ja herrasmiespeli
« Vastaus #1 : 14.12.14 - klo 02:57 »
1) MTG-turnauksessa saa splitata vain turnauksessa jaettavia palkintoja. Ulkopuolisten asioiden (vaikkapa sitten niiden mahdollisten PT-palkintojen) tuominen mukaan menee lahjonnaksi. Lisähuomiona kerrottakoon, että splittaus johon sisältyy scooppaaminen on sallittua vain single eliminationin finaalissa.

2) Eipä mikään sääntö sido tuollaisen sopimuksen noudattamiseen, joten ainoa sanktio mitä siitä tarjotaan on runsas miinuskarma.

Poissa Co

« Vastaus #2 : 14.12.14 - klo 09:34 »
Olen todennut palkintoja vastaan luovuttamisen sen verran vaikeaselkoiseksi säännöksi ja vieruspöydissä närää herättäväksi asiaksi, että suosiolla kutsun tuomaria paikalle, kun asiasta keskustellaan/sovitaan vastustajan kanssa.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
« Vastaus #3 : 15.12.14 - klo 14:25 »
herrasmiespeliin liittyen:
Tuli tuossa PTQ standardissa tämmöinen tilanne.
Pelasin jeskai winssia ja oli counter paketti sisällä. Joten käytännössä tylsästi odotin whippiä ja kädessä oli negate ja distainful stroke ja muutoin castasin parin vuoron välein anger of goodsin. Jos vihu odotti tai ei castannut mitään päätin vuoroni bolttiin.

Vihu nimenomaisesti monessa kohtaa vähän jopa tuohtuneella äänensävyllä tivasi, että näytä mikä tahansa burni spelli niin scoopppaan. (hän oli vähissä lifeissä MUTTA mulla ei ollut ees bolttia.)

En ite slowrollaisi tälläisessä tilanteessa jos en pelaisi ympäri jotain tiettyä skenaariota ja oon kyllä legacyssa mm. janilta saanut valitusta että slowrollasin stormia vastaan bolttia (koska en muistanut yhtään paljonko ja minkälaista jos mitään counterpakettia stormi pelaa)

Mutta asiaan...Vihu tivasi ja tivasi tuohtuneella äänensävyllä. Niin mitä tuohon pitäisi sanoa?
Sanion lopulta, että kyllä mä nyt pelaisin boltin jos semmoinen olisi. Ja kaveri rauhoittui. Mutta sitten kelasin, että annoin varmasti ihan turhaa informaatiota kuitenkin deckille joka pelaa sinistä. (sultai whip)

Miten pitäisi toimia että toimii näissä tilanteissa herrasmiemäisesti mutta kuitenkin anna tarpeetonta informaatiota tai pistä itteään epäedulliseen tilanteeseen muuten.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa kaMeli85

« Vastaus #4 : 15.12.14 - klo 16:46 »
Jos se vastustajakaan ei vaivaudu toimimaan herrasmiesmäisesti, niin jättäisin itse sen kaverin ihan omaan arvoonsa tuhisemaan. Mitään hidden informatioo ei käsittääkseni tarvitse missään olosuhteessa paljastaa, joten voit vaikka sanoo, että kaikki pakassa jäljellä olevat kortit tekee tavalla tai toisella sen vaadittavan X damagee, joten voit ystävällisesti skuuppaa, jos niin haluat.

Poissa Frost

« Vastaus #5 : 15.12.14 - klo 17:01 »
Lisähuomiona kerrottakoon, että splittaus johon sisältyy scooppaaminen on sallittua vain single eliminationin finaalissa.

Miten sitten jos kyseessä on esim. turnaus missä ei pelata top8, vaan pelkkä swiss (esim. joku FNM, Prellut etc.) ja kaksi pelaajaa huomaa esim. viimeisellä kierroksella olevansa parhailla recordeilla vastakkain. Päättävät sopia pelinsä "tasuriksi" jolloin molemmat saavat yhden pisteen eikä kukaan voi päästä enää ohi. Jos olisivat pelanneet, niin jollain muulla olisi esim. ollut mahdollisuudet vielä 2. sijalle?

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
« Vastaus #6 : 15.12.14 - klo 20:37 »
Lisähuomiona kerrottakoon, että splittaus johon sisältyy scooppaaminen on sallittua vain single eliminationin finaalissa.

Miten sitten jos kyseessä on esim. turnaus missä ei pelata top8, vaan pelkkä swiss (esim. joku FNM, Prellut etc.) ja kaksi pelaajaa huomaa esim. viimeisellä kierroksella olevansa parhailla recordeilla vastakkain. Päättävät sopia pelinsä "tasuriksi" jolloin molemmat saavat yhden pisteen eikä kukaan voi päästä enää ohi. Jos olisivat pelanneet, niin jollain muulla olisi esim. ollut mahdollisuudet vielä 2. sijalle?

Itse olin tässä tilanteessa ja sovimme juuri näin. Kummatkin saatiin 6 pussia kun seuraavaksi tulleet eli kolme voittoa 1 tappio saaneet saivat kaikki 3 pussia.
Tuomari kyllä sanoi, että "antoi meille sitten vähemmän palkintoja tästä syystä" mutta en osaa sanoa oliko läppä kommentti vai olisiko prizepool jako ollut radikaalisti eri jos esim oltaisiin pelattu normaalisti ja sitten jaettu tasan tämä 6+3 pussia. Mutta olin ihan häpy. Ja olen kyllä todella kiinnostunut kuulemaan jos tominnassamme oli jotain epäherrasmiesmäistä tai epäilyttävää vai saako noin ihan sopia.

Kuitenkin tosiaan kaikki muut turnauksen pelaajat olivat siinä vaiheessa hävinneet vähintään yhden matsin.

-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Anssi

« Vastaus #7 : 15.12.14 - klo 21:05 »

Ei tuossa mitään laitonta tai väärää ole, turnausjärjestäjän kannattaa vaan miettiä palkintojakauma fiksusti jo etukäteen. Esim:

4-0       8 boosteria
3-0-1    6 boosteria
3-1       4 boosteria
2-1-1    2 boosteria

Nyt 3-0:t ja 2-1:t voi tasuroida, ei ole keltään mitään pois eikä kenenkään tarvi tehdä mitään laittomia splittaus-diilejä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Arska

« Vastaus #8 : 15.12.14 - klo 22:29 »
Ei tuossa mitään laitonta tai väärää ole, turnausjärjestäjän kannattaa vaan miettiä palkintojakauma fiksusti jo etukäteen.

Ja tietysti kannattaa myös ilmoittaa jakauma pelaajille ajoissa. Kuitenkin ennen turnauksen alkua.