Legacy Champs 28.11.15
Deckkilista oli saatu illalla valmiiksi ja luottavaisin mielin ajoissa nukkumaan. Lauantaina herätys kuuden aikoihin aamulla, kerättiin ukot kyytiin ja päräytettiin Poromagialle hyvissä ajoin.
Vähän säätöä paikanpäällä ja turnaus pääsi alkamaan.
// Deck: Lega Champs Maverick (60)
// Lands
2 Bayou
1 Dryad Arbor
1 Forest
1 Gaea's Cradle
1 Horizon Canopy
1 Karakas
1 Plains
2 Savannah
1 Scrubland
1 Swamp
4 Verdant Catacombs
4 Wasteland
4 Windswept Heath
// Creatures
4 Mother of Runes
2 Noble Hierarch
3 Deathrite Shaman
1 Gaddock Teeg
2 Qasali Pridemage
2 Stoneforge Mystic
4 Thalia, Guardian of Thraben
1 Scavenging Ooze
1 Scryb Ranger
4 Knight of the Reliquary
// Spells
4 Green Sun's Zenith
3 Swords to Plowshares
1 Abrupt Decay
1 Umezawa's Jitte
2 Sylvan Library
1 Sword of Fire and Ice
// Sideboard
SB: 4 Thoughtseize
SB: 2 Zealous Persecution
SB: 1 Gaddock Teeg
SB: 2 Abrupt Decay
SB: 2 Ethersworn Canonist
SB: 1 Life from the Loam
SB: 1 Scavenging Ooze
SB: 1 Sword of Light and Shadow
SB: 1 Krosan Grip
R1, Burn
G1 Oma vuoro, fetch-Savannah-GSZ 0 Dryad Arbor. Vastus pelasi vuorolla 1 Mountain, Goblin Guiden. Thalia. Ei toista mountainia. Lava Spike suspendiin. SFM-Jitte. Jotain pieksuja. Eidolon of Great Revel. Kolme ländiä pöydässä, 6 lifeä. Savannah, Dryad Arbor, Fetch. Price of Progress. Flashaan sisään Scryb Rangerin, palautan Arborin, fetchaan basicin. 2 damagea ja jään kolmeen. Sitten Jitte toi voiton.
G2 Vastustaja poltti aluksi minulta pari miestä, Noble Hierarchin ja Qasali Pridemagen. Sitten pultteja päähän. Minulle jäi toinen Pridemage, eikä Noblen poistaminen hidastanut koska aloituskädessä kolme ländiä. Savannah, Scrubland, Swamp ja neloskierroksen aktiivinen Knight.
Kahdeksan lifeä jäljellä, vastustajan PoP. Knight poistaa non-basic Plainsin, tilalle basic. PoP tekee jälleen vain 2 damagea ja toinen Knight pöytään viimeistelee pelin. 2-0
Sidellä ei ollut oikein mitään erityisen vahvaa burnia vastaan, toisen Scavengin Oozen ja SoLaSin taisin ottaa sisään. Gaddock ja Sylvan Library pois.
1-0
R2, Parfait.
G1 Fetch, Hierarch, DRS, Qasali, Knight. Vastustaja mull 6, Mox Diamond, Plains pönttöön. Land Tax. Back to Basics. RiP. Ei löytynyt comboa ja pääsin eroon RiPistä ja ukot ajoivat vastustajan pois.
G2 mulligan 6, Forest, DRS, Library ja jotain. Vastustaja Mox, LT, pari StoPpia, Supreme Verdict ja pari RiPpiä ennen Helm of Obediencea ja mentiin G3:een.
G3. Pidin seiskan, jossa oli kortteja. Vastustaja mulligoi 3:een. Pelattiin pari kierrosta, sain Knightin tai jonkun ja vastustaja skuuppasi. Voitto on voitto, mutta harmitti vastustajan puolesta. Edellisellä viikolla olin sattumalta päässyt pelaamaan Parfaittia vastaan legaturnauksessa, joten pakka oli sattumalta tuttu. Kiitokset Urposaurukselle! 2-1
2-0
R3, burn. (tämä burn eteni ainakin top 10:iin.)
G1 mulligan 6. Vastustaja Goblin Guide, Eidolon, Swiftspear, Lightning Bolt, Fireblast. GG.
G2, mulligan 6. Rift Bolt, Rift Bolt, Lava Spike, Lightning Bolt, Fireblast. GG.
2-1
R4 4C Control tai jokin sen tyyppinen
G1 Tästä tuli pitkä kamppailu. Minut mm. Cabal Therapoitiin 4 kertaa. Pöydässä oli lopulta vastustajalla kaiketi DRS, minulla Jitte ja Noble Hierarch, jotka puhdistivat pöydän ja toivat voiton.
G2 Pelasin pikkumiehiä, vastustaja Young Pyromancerin ja Izzet Staticasterin, joita en saanut ajoissa pois.
G3 Hidas käsi minulla ja alkupelin jälkeen vastustaja FoWasi minulta Sylvan Libraryn ja voitti Young Pyromancerilla.
2-2
R 5 Canadian Threshold
G1 Alkupelissä minulta Thalia-pois, Thalia, Hierach. Vastustajalta Delver (ei flipannut kahteen tai kolmeen vuoroon), pultti, Tarmo. Sain stabiloitua tilanteen Knightin avulla, kun olin GSZ:llä hakenut Scoozen ja etsin Knightillä Gaea's Cradlen. 7 vihreää manaa myöhemmin minulla oli 7/7 Ooze, 7/7 Knight, Noble, Thalia. Vastustajalla 2 Insectile Aberrationia, 2 Tarmoa (pöntössä vain ländejä molemmissa graveissa). Minulla 6 lifeä. Voin poistaa kädessä olevalla StoPilla joko oman ukon ja saada 7 lifeä tai vastustajan IA:n. Paitsi että ainoat valkeat manasourcet (Noble Hierarch ja DRS) ovat täpissä ja pystyssä vain vihreitä ländejä. Päivän pahin pelivirhe ja arvatkaa harmittiko.
G2 Sain vastustajan WasteLoam-lukkoon ja se riitti.
G3 Ratkaiseva peli. 7:ssa väärän väristä ländiä alkupeliin ja 2 Wastea, mull to 6. 1 Länd, ei pelattavaa. Mull 5-no länder-mull 4. 2 käypää ländiä ja 2 Scoozea. Parin kierroksen pyristely, Delver, Forked Bolt, Tarmo, GG.
2-3
R6 Punishing Jund (sain ”vahingossa” etukäteistietoa vastustajan pakasta, kun tarjosin lainaan puuttuvia kortteja ennen turnauksen alkua).
G1 Jäin 3 lifeen, kun Grovet ja Punishing Firet olivat tehneet hommia BBE:n, Abrupt Decayn ja muiden Jundivermeiden kanssa. Pöydässä minulla oli 2 Knightia, joilla toisella SoFaI.
G2 Mulligan 6. Vastustaja Swamp, DRS. Minulta Scrubland, mutsi. Vastustajalta Needle mutsiin, Mountain. Minä pelaan jonkin ländin, Jitte. Vastustaja Blood Moon. Nostan kortin ja skuuppaan.
G3 Fetch->Forest vs Swamp-TSeize. Joku ukko, Decay. Pöydässä minulla täpätty ländi, Gaea's Cradle, Forest, Dryad Arbor, joka tuli juuri peliin, juuri pelattu Hierarch. Kädessä vain Sword of FaI. Passaan vuoron ja lasken manat. Hetkinen, Cradlesta 2 ja Forestista kolmas, olisin voinut pelata miekan pöytään. Toinen järkyttävä moka. Seuraavaksi kuolivat Dryadi ja Hierarch enkä voinut pelata muuta. 1-2
2-4
R7 Shardless Bug
G1 Vastustajalta tulee DRS:ää, Tseizeä, FoWia, Jacea. Poistan esteet, Knight, Scooze, QPM, Thalia ajavat vastustajan nollaan. Jään fetchien jälkeen 24 lifeen.
G2 Vastustaja poistaa parikin ukkoa Disfigureilla, minulle jää Sylvan Library ja Knight. Vastustajalla on Shardless Agent, Strix ja DRS. Saan Strixin pois StoPilla ja Knight ajaa muut piiloon.
3-4
Pessimisti ei pety. Tulos oli aika lailla sellainen, mitä laskeskelin mahdolliseksi vähäisen harjoittelun ja pelaamisen vuoksi. Alun 2-0 alku ehkä vähän nosti odotuksia.
Plussat:
Voitin yksittäisiä pelejä rauhallisella pelaamisella, huolimatta hyvin alhaisista lifetotaleista/topdeck tilasta.
7 matsia, 6 eri deckkiä. Joista vain yksi combo-pakka, eikä sekään mikään Storm.
Legapelaajat.
Miinukset:
En saanut voitettua koko matsia, vaikka mahdollisuudet olivat tarjolla.
Järkyttävät pelivirheet, jotka liittyivät manojen määrään/väriin.
Liian vähäinen valmistautuminen/sideplänit kusivat aika lailla yms.