Poromagia

Äänestys

Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?

UW Control
7 (11.1%)
Bant Zoo
3 (4.8%)
Mardu Midrange
8 (12.7%)
Esper Walkers
15 (23.8%)
BG Obliterator Rock
30 (47.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 63

Äänestys päättynyt: 01.02.16 - klo 18:11

Kirjoittaja Aihe: Modern Man: Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?  (Luettu 13375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dashenroz

Otsikko kertoo olennaisen. Annan foorumikansan päättää, mitä pakkaa pelaan Poromagian ensi viikon keskiviikkoturnauksessa. Valintani eivät tarkoituksella ole mitään ihan kuumimpia Tier 1 -dekkejä joskaan eivät ihan paskojakaan. Turnauksen jälkeen postaan tarkan pakkalistan ja kerron lyhyesti miten meni.

Poissa Anssi

Eihän tossa ole kuin 1 hauska vaihtoehto :)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Dashenroz

Eihän tossa ole kuin 1 hauska vaihtoehto :)

Oli yllättävän hankala keksiä mitä huvittaisi pelata ja mihin dekkeihin löytyy kortit. :)

Pitää tehdä tämä myöhemmin uudestaan eri vaihtoehdoilla. Ei tosin huvita mitään ihan paskaa lähteä pelaamaan. Plus mä vihaan komboja, joten ne ovat poissa laskuista.

Poissa Farseer

5-color slivers puuttui  :'(
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Dashenroz

Äänestys on päättynyt ja voittajaksi selviytyi BG Obliterator Rock. Sitä siis pelaillaan huomenna, ja myöhemmin luvassa on jonkin sortin yhteenveto.

Poissa kaMeli85

Petyn, jos dekistäsi ei löydy vähintään 1-of Setessan Tactics. =D

Poissa Dashenroz

Petyn, jos dekistäsi ei löydy vähintään 1-of Setessan Tactics. =D

Saattaa löytyä useampikin kappale, pitää miettiä :)

Poissa Dashenroz

Ja sairastumisen vuoksi pelit siirtyvätkin osaltani viikolla eteenpäin.

Poissa Dashenroz

Tänään tuli sitten pelattua Porojen keskiviikko-modernissa. Tulos oli 3-1 ja dekki oli tämä:

4 Liliana of the Veil
3 Thoughtseize
4 Inquisition of Kozilek
4 Abrupt Decay
1 Dismember
2 Maelstrom Pulse
1 Slaughter Pact
4 Phyrexian Obliterator
1 Courser of Kruphix
4 Dark Confidant
4 Tarmogoyf
3 Scavenging Ooze
2 Treetop Village
1 Woodland Cemetery
1 Urborg, Tomb of Yawgmoth
4 Twilight Mire
1 Setessan Tactics
2 Hissing Quagmire
4 Verdant Catacombs
3 Overgrown Tomb
4 Swamp
1 Forest
2 Marsh Flats

Sideboard:

3 Kitchen Finks
1 Golgari Charm
2 Creeping Corrosion
2 Setessan Tactics
2 Feed the Clan
4 Fulminator Mage
1 Night of Souls' Betrayal

Lyhyt raportti:

Match 1 vs UWR Control
Virheellisesti luulin aluksi vastustajan pelaavan Kiki-Resto-komboa, mutta kyseessä olikin puhdas kontrolliversio. Game 1:ssä olin playlla ja vastustaja mulligoi kuuteen. Tuhosin parin ekan vuoron aikana käden Discardilla, jonka jälkeen Tarmot ja Obliteratorit hoitivat pelin loppuun. Kakkosgamea varten sidetin ihan päin persettä (kaikki discardit ulos!), mutta voitin siitä huolimatta aikaisin pelatuilla uhkilla ja vihu kuoli counterit kourassa. Peli 2-0, matsit 1-0.

Match 2 vs UWR Kiki-Resto
Taas luin vastustajaa väärin, ja luulin että kyseessä on Midrange-versio, kun näin ykköspelissä Blade Splicerit ja Timely Reinforcementsit mainissa. Ykköspeli eteni tasaisesti, mutta otin omasta Confidantista sen verran damagea, että pultit ja Colonnadet pääsivät viimeistelemään. Sidetin poistoa pois ja Fulminatorit ja Golgari Charmin sisään. Kakkospelissä menin muistaakseni discard - 2x discard - Lili - Tarmo+Ooze ja se riitti. Kolmospelissä nostin liikaa landia ja kuolin Colonnadeihin. Peli 1-2, matsit 1-1.

Match 3 vs Abzan.
Ykköspeli oli vähän epäpeli kun vihu mulligoi viiteen ja jäi kahteen landiin. Sidetin Discardit ja Pactin ulos ja Fulminatorit, Finksit ja yhden Setessan Tacticsin sisään. Kakkospeli venyi pidemmäksi, kumpikin pelasi Lilianoja ja uhkia. Lopulta pöytä oli muuten tyhjä, ja sain ajeltua manlandeilla viimeiset pinnat sisään. Peli 2-0, matsit 2-1.

Match 4 vs Affinity
Ykköspeli tuntui jo olevan hallinnassa, kun pakan päältä kiskaistu Cranial Plating yhdistettynä lentävään mieheen tappoi minut. Sidetin Thoughtseizet ja Lilianat ulos ja Corrosionit, Charmin, Night of Souls' Betrayalin, Setessan Tacticsit ja yhden Finksin sisään. Kakkos ja kolmospeleissä vihu piti ahnaita käsiä, jotka kostautuivat inkkareiteni vuoksi, minkä johdosta voitin pelit kohtalaisen helposti. Peli 2-1, matsit 3-1.

Dekki tuntui kohtalaisen hyvältä, hävityssä matsissakin olin koko ajan kohtalaisen hyvin mukana. Eldrazi-pakkaa vastaan en valitettavasti päässyt pelaamaan. Luultavasti olisi ollut minulle huonohko match-up, about 60-40. Eniten harmitti, etten päässyt kertaakaan pelaamaan Setessan Tacticsia Phyrexian Obliteratorin ollessa pöydässä. :) Tämä oli ihan mielenkiintoinen kokeilu, pitää päästää toistekin foorumin väki äänestämään pakkaani.

Poissa mtg_96

Ihan mielenkiinnosta kun pelaan samaa dekkiä. Miltä toi setessan tactics on tuntunut mainissa? En ole itse pelannut, se vaan tuntuu kuolleelta kortilta liian monta kertaa mainboardista.

Muuten mainboard onkin ihan paria korttia identtinen, thumbs up!

Poissa kaMeli85

Vs: Modern Man: Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?
« Vastaus #10 : 18.02.16 - klo 22:04 »
Ihan mielenkiinnosta kun pelaan samaa dekkiä. Miltä toi setessan tactics on tuntunut mainissa? En ole itse pelannut, se vaan tuntuu kuolleelta kortilta liian monta kertaa mainboardista.

Muuten mainboard onkin ihan paria korttia identtinen, thumbs up!

1-of varmaan aikas bueno. Tässä muutamia keksimiäni syitä:
1. Nuts Obliteratorin kanssa
2. Voi boostata useampaa miestä esim. trikkinä
3. Optional poisto ja jos tarpeeksi rahaa, niin myös Quagmiren kanssa ok.
4. Tällä voittaa Tarmo-fightin

Cons:
ilman miehiä ei tee mitään, mutta eipä noi discarditkaan tee mitään, jos vastus topdekissä.. =)

Poissa Fogxanic

Vs: Modern Man: Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?
« Vastaus #11 : 18.02.16 - klo 22:55 »
Itse pelaisin ennemmin Revenge of the Huntedia. Voi jo 3 vuorolla tarmolla jyrätä kaikki blokkerit. Myös loppupelin topdeckkinä hyvä kun muut äijät pääsevät läpi.

Poissa mtg_96

Vs: Modern Man: Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?
« Vastaus #12 : 18.02.16 - klo 23:09 »
Revenge muuten fine mutta en tykkään tosta miracle pullailusta.

Pitää kokeilla tota tacticsiä ja vähentää courserit 1, tähän asti oon pelannu 2 ja en kauheesti tykkäis mokomia vähentää. Ovat olleet sen verta kovia.

Poissa Dashenroz

Vs: Modern Man: Mitä pelaan seuraavassa keskiviikko-Modernissa?
« Vastaus #13 : 19.02.16 - klo 07:24 »
Ihan mielenkiinnosta kun pelaan samaa dekkiä. Miltä toi setessan tactics on tuntunut mainissa? En ole itse pelannut, se vaan tuntuu kuolleelta kortilta liian monta kertaa mainboardista.

Muuten mainboard onkin ihan paria korttia identtinen, thumbs up!

Yksi Tactics on mainissa hyvä. Aika harvoin kuollut kortti, ja Obliteratorin kanssa voittaa pelin, mutta ei niitä välttämättä useampaa halua joka matsissa nostaa. Midrange-mirroreissa niitä voi sidettää sisään lisääkin.

Itse pelaisin ennemmin Revenge of the Huntedia. Voi jo 3 vuorolla tarmolla jyrätä kaikki blokkerit. Myös loppupelin topdeckkinä hyvä kun muut äijät pääsevät läpi.

Oon totakin joskus kokeillut, mutta vaikutti olevan enemmän Hit or Miss -tyyppinen lappu. Tota ei halua aloituskäteen eikä myöskään nostaa silloin kun pöydässä ei ole kretua, mikä on yllättävänkin yleistä. Parhaimmillaan tosi hyvä kortti, mutta sopii mun mielestä ehkä paremmin johonkin Zoo-viritykseen.