MTG on aika isossa mullistuksessa kun viimeisinä viikkoina tullut inventionit (hyvä vastaanotto), uudet counterfeit/proxy-wavet ja sitten nämä treasure boxit jotka muuttavat mtgo-luonnetta. Mitä mieltä niistä jos yritetään ajatella laajemmassa mittakaavassa kuin niitä jotka haluavat pelaamalla mennä "infinite" tai bottaavat tuottoa trading boteilla? Ovatko pelkästään laite poistamaan tikettejä yksityishenkilöiltä, koska eivät kehdanneet yksinkertaisesti laskea play pointseja vai voisiko näistä tulla ennennäkemättömän hauska lisä onlinepelaamiseen? hmm, tämä sama yllätyslaatikkohan on nyt sitten kaikissa peleissä... Kyse on siis tästä:
https://www.mtggoldfish.com/articles/magic-online-treasure-chests-payout-changes-redemptionAinakaan tuo promo-video ei kovin ruusuista kuvaa anna:
https://www.youtube.com/watch?v=XAVwgm7H7P0 Ensinnäkin selostajan ääni on loppua kohti vähemmän innostunut. Olisivatkohan joutuneet useamman kerran kuvaamaan, että saisivat avattua jotain järkevää?

Tietenkin hate-videot poistettu next-osiosta sekä kommentit estetty tekopyhästi, mutta suoraan bisnekselle huonoina. No joo, itsekin lähdin ensin ylireagoimaan kuten myös ehkä reilut 900 alapeukuttajaa videolla vs. n. 100 positiivista! Ihan hirveän odottava ilmapiiri ei ainakaan ole.
Laatikothan ovat täyttä lottoa joissa tuetaan lähinnä standardia ja vähemmän vanhempia formaatteja.
http://magic.wizards.com/en/MTGO/articles/archive/magic-online/treasure-chest-curated-card-list-2016-09-29. Pääosin näyttävät kuralta ja valitettavasti korvaavat ison osan palkinnoista....joten vakavasti otettaville grindaajille ainakin varianssi kasvoi potenssiin. Todennäköisesti "infiniteen" meneminen on entistä vaikeampaa ellei nyt mahdotonta. Pakotetaan avaamaan palkinnot joista ei useammin tule kovin kiinnostavia kortteja. Kai näillä haetaan jotain perustavaa muutosta kun olisivat voineet vain ottaa kuukauden kestävänä promona tavallisten palkintojen päälle tuomaan ylimääräistä hauskuutta.
Minua tuo toteutus harmaana laatikkona inhottaa kun en usko, että tapaa treidata tai myydä laatikkoja ei ole ja palkitseminen pelaamisesta on vähän niin ja näin kun palkinnot kasaavat lähinnä vain standard commoneita ja uncceja. Ennakkoon ei muuten tule lainkaan sellaista WOW-efektiä tuosta. Kuulosti ajatuksena ennen videota paremmalta. Noh, ensi viikollahan se selviää ovatko palkinnot addiktiivisuutta herättäviä mythic-pläjäyksiä vai tuleeko tunne, että pelaaminen ei palkitse enää lainkaan. Arvostelen silti ennenkaikkea halvaksi kopioksi niin lukuisista online-peleistä. Tässä kalastellaan kaikista alhaisimmalla tavalla mahdollisesti helppoja asiakkaita, mutta riittääkö niitä vielä yhteen peliin avaamaan näitä mysteerilaatikoita? Miksi piti tehdä sama ratkaisu joka ehkä toimii jossain peleissä kosmeettisina palkintoina, mutta niissä harvemmin kukaan on sijoittanutkaan isosti peliin muuta kuin aikaa. Eikö mtgosta saada parempaa kuin lopulta skinnerware?
Hyvä puoli tässä on se, että voivat vaihtaa jälleen nopeasti struktuureja kun ovat tähänkin asti myllertäneet niitä aktiivisesti. Saisivat sen sijaan myllätä tuota omaa tuotetta jota tarjoavat asiakkaille.