Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Onko kellään kokemuksia kollektiivisesta korttiostajasta Magiccardbuyer.eu:sta?  (Luettu 37514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l33twash0r

Laitoin kanssa ~400€ läjän menen ja niin viikossa lähetyksestä tuli rahat tilille

Poissa Salevanen

Onko nää läjät ollu jotain ihan jätettä vai jotain vaan vaikeesti myytäviä läsyjä? T. istun melko ison senttirarebulkkiboksin päällä

Poissa mtg_96

Itseltä lähti pääasiassa fetsejä, shokkeja, pari full art electrolyzeä, blood moonia jne. Eli käyttiksiä.

Kattelen jo seuraavaa satsia kasaan.

Poissa Anssi

Itse lähetin 150€ edestä kirjaamattomana lähetyksenä viime maanantaina, perjantaina ilmoitettiin että kortit saapunut, viikonloppuna prosessoitiin ja tänään rahat tilillä. Myin pääasiassa foileja, hintahaitari 0.1-10€. Kunto vaihtui (oikeutetusti) monessa EX:ksi, tosin ei edes niin monessa kuin pelkäsin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa deringers

Näyttäisi olevan 260 korttia maaginen raja. Itsellä oli aluksi 307 = 344€ ei mennyt läpi -> 10 korttia kerralla tiputin pois ja 260 tasa meni läpi. nyt sitten kortit huomenna postiin, kun approvalikin tuli 30 minuutissa.



Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Sain myytyä n. kk takaperin 301 e:lla kortteja mm. Marsh Flatsit ja modern tokens läjän mcb:hen. Sillä kerralla paymentin kanssa meni neljättä viikkoa. Äsken möin moderni Skred Red pakan ja irtokortteja 277 eskolla putiikkiin. Vahvistusviestiä odotellessa..
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa aaruli96

Ajattelin jakaa hieman omia kokemuksia homman toimivuudesta. Myin puljulle noin 800 >1€ commonia/uncommonia ja muutaman foilin. Aluksi yritin tehdä yhtä lähetystä, mutta se ei mennyt syystä x läpi. Päädyin tekemään sitten viisi pienempää lähetystä.

Muutama nopea huomio:
+ commoneissa/uncommoneissa (experiment one, counterspell) hyvät hinnat ja ei rajoitusta kpl määrissä. Ottavat yhdellä kerralla vain 11 kpl (?) tiettyä korttia ennenkuin haluavat tarkistaa listan manuaalisesti, mutta tämän voi ohittaa jakamalla kortit useampaan lähetykseen.
+ Random foileissa myös hyvät hinnat (esim Sea's Claim foili 4€)
+ Ostavat myös oversized kortteja ja tokeneita.

- Oikeissa korteissa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta huonot hinnat. Fetchejä, shokkeja ja muita käyttiksiä en suosittele tuonne myymään.
-  Käyttöliittymä aivan surkea Poroihin verrattuna. Uudet kortit näkyvät sivun alareunassa, eikä foilausta tai määrää voi merkata kuin rullaamalla alas kortin kohdalle ja muokata tiedot. Hakulaatikko ei tyhjene tekstistä sitä klikkaamalla, vaan joudut tyhjentämään sen itse. Pieniä juttuja, mutta satoja tai jopa tuhansia kortteja läpi käydessä tälläinen säätö vie turhaan huomattavia määriä klikkauksia ja aikaa.
-  Kommunikointi todella hidasta, jouduin pyytämään heitä noutamaan lähetykseni postista, jossa se oli seissyt jo 5 päivää.
- Aika tarkkoja kuntojen kanssa, 300€ lähetyksestäni tippui 50e kunnon takia pois.

Loppujen lopuksi hyvä palvelu bulkin unloadaamiseen, mutta siihen se ainakin minulla jää. Mcm:stä saa niin paljon paremmat valuet oikeiden korttien kohdalla. Jatkossa aion lähettää heille bulkin mitä porot eivät osta.

Poissa mtg_96

Tänään rapsahti rahat tilille, itellan kämmin takia homma viivästyi pari päivää. Toki tuo ei ole millään heidän vikansa.

Kuntoluokituksiin tuli jonkinverran tiputuksia, eivät onneksi vaikuttaneet hintoihin liikoja.

Eli summasummarum, homma toimi ja sain rahani 5/5 jatkoon!

Poissa JockiBe

Lähetin viime viikolla noin 30€:n korttikasa sinne ja tänään sain rahat. Muutama kortin kuntoja meni alaspäin, mutta sen  arvasin. Kyllä tämä palvelu toimii hyvin ja luultavasti lähetä kortteja sinne tulevaisuudessa.

Poissa laakkeer

Pari päivää sitten lähti postia Tšekkeihin ~700€ verran. korttien syöttäminen voisi mielestäni olla helpompaa. Poroilla pitkänkin listan syöttäminen sivustolle tuntuu vaivattomammalta, mutta ei se mitenkään vaikeaa ollut tuonne Magiccardbyeriinkaan. Oikeastaan kaikki kortit mitkä olin sivuun laittanut (pois lukien muut kuin englanninkieliset) myyntiin heille kelpasi ja mielestäni hyvään hintaan. Samalta listalta suuri osa korteista olisi jäänyt myymättä Poroille. Palajan asiaan kunhan rahoja kuuluu tilille. Tällä hetkellä tuntuu siltä että palvelua tulen käyttämään runsaammin jatkossa mikäli kyse kolmenumeroisesta summasta.

Poissa deringers

Nyt voidaan sen verran vahvistella että 340€nasahti tilille ja 260 korttia meni että heilahti sinne. *

Tuosta rajasta missä vaiheessa tuo systeemi kaatuu, niin itse tiputtelin läjissä kortteja 340 -> 260 kunnes meni läpi, eli 260 ainekin meni en tiedä onko kuinka paljon liikkuma varaa tuossa vielä sen lisäksi.

Itse laitoin toissapäivänä uuden toimituksen menemään tuonne ja rahoja odotellessa.

Poissa laakkeer

Pari päivää sitten lähti postia Tšekkeihin ~700€ verran. korttien syöttäminen voisi mielestäni olla helpompaa. Poroilla pitkänkin listan syöttäminen sivustolle tuntuu vaivattomammalta, mutta ei se mitenkään vaikeaa ollut tuonne Magiccardbyeriinkaan. Oikeastaan kaikki kortit mitkä olin sivuun laittanut (pois lukien muut kuin englanninkieliset) myyntiin heille kelpasi ja mielestäni hyvään hintaan. Samalta listalta suuri osa korteista olisi jäänyt myymättä Poroille. Palajan asiaan kunhan rahoja kuuluu tilille. Tällä hetkellä tuntuu siltä että palvelua tulen käyttämään runsaammin jatkossa mikäli kyse kolmenumeroisesta summasta.

Eilen illalla tuli ilmoitus että ovat saaneet kortit ja käyvät ne läpi. Mielenkiintoista, koska lähetin samaan aikaan sekä tämän kirjeen Tsekkeihin, että kredupaketin Poroille. Outoa että lähetys on aikaisemmin ulkomailla kohteessa  :o

Poissa laakkeer

Pari päivää sitten lähti postia Tšekkeihin ~700€ verran. korttien syöttäminen voisi mielestäni olla helpompaa. Poroilla pitkänkin listan syöttäminen sivustolle tuntuu vaivattomammalta, mutta ei se mitenkään vaikeaa ollut tuonne Magiccardbyeriinkaan. Oikeastaan kaikki kortit mitkä olin sivuun laittanut (pois lukien muut kuin englanninkieliset) myyntiin heille kelpasi ja mielestäni hyvään hintaan. Samalta listalta suuri osa korteista olisi jäänyt myymättä Poroille. Palajan asiaan kunhan rahoja kuuluu tilille. Tällä hetkellä tuntuu siltä että palvelua tulen käyttämään runsaammin jatkossa mikäli kyse kolmenumeroisesta summasta.

Eilen illalla tuli ilmoitus että ovat saaneet kortit ja käyvät ne läpi. Mielenkiintoista, koska lähetin samaan aikaan sekä tämän kirjeen Tsekkeihin, että kredupaketin Poroille. Outoa että lähetys on aikaisemmin ulkomailla kohteessa  :o

Rahat saapuivat tänään tilille. Kuntoluokituksen suhteen ovat tarkkoja niin kuin yritystoiminnalta saattaa olettaa. Optimistiset NM kortit eivät menneet läpi. Erittäin tyytyväinen palveluun ja taidan ruveta kasailemaan seuraavaa lähetystä asap. Porojen kreduja edelleen odottelen.

Poissa Lightstorm

Sivusto on ollut nyt parisen viikkoa tilassa: "The site is under maintenance. Orders cannot be completed at this time."

Viikko sitten laitoin mailia eikä ole tullut vastausta. Kesälomat vai menikö komppania muuten vaan tauolle?



Poissa Prote

Sivustolla lukee, että olisivat maanantaina taas online ja käyttökunnossa.

Poissa Jape

Mitenkäs täällä menee noi postimaksut joudutko itse maksamaan niin kuin poroillakin?

Poissa mtg_96

Mitenkäs täällä menee noi postimaksut joudutko itse maksamaan niin kuin poroillakin?

Ainakin mä jouduin maksamaan postit, laitoin itse viimesen satsin vakuutettuna kun puhuttiin sen verran suuresta summasta. Mut voi kyllä laittaa ihan perus kirjeessäkin jos vaan mahtuu.

Poissa Lightstorm

Mikä on kallein yksittäinen kortti minkä olette saanut myytyä tuonne?

Listasin tuonne 60e edestä kortteja sekä enkku Yavimaya Hollowin NM foilin 187.5€. Vahvistus tuli, mutta Yavimaya oli 0e.
En tiedä sitten oliko tuo ostohinta jotenkin liian korkea vai rankkaako ne automaattisesti kalliimmat pois?
Noita ei hirveästi näytä olevan markkinoilla, monissa ulkolaisissa myymälöissä oli hintana joku 150 dollaria, mutta varasto 0 lähes kaikissa. Ja MCM:ssä 250e.

Laitoin kyselyä, mutten ole saanut vastausta.

Edit: Lopulta tuli vastaus etteivät tarvitse korttia tällä hetkellä, vaikka sen sai listattua.
« Viimeksi muokattu: 23.07.17 - klo 14:19 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa leshrac

Homma toimi hienosti, lähetin pari viikkoa sitten about 110€ edestä lappuja ja tänään tilille saapui about 102€ edestä (toki sähköpostiin tuli kommentit korteista, jotka eivät minun arvioimaa kuntoluokkaa saavuttaneet). Lähettäisin lisää, jos olisi bulkkia vielä varastossa. 5/7

Poissa Prote

Viime viikolla pistin n.104 euron myynnin vetämään ja tällä viikolla tuli korjaukset ja tänään rahaa noin 98 euron edestä. Homma toimii hyvin ja jos tarve tulee niin käytän jatkossakin. Kredutan toki edelleen poroillekin kortteja tarpeentullen.

Poissa laakkeer

Vs: Onko kellään kokemuksia kollektiivisesta korttiostajasta
« Vastaus #50 : 12.08.17 - klo 16:53 »
Alkuviikosta yritin bulkkia tyhjentää pitkän listan mutta en onnistunut. Ilmeisesti liian pitkä lista. Laitoin viestiä niin kovasti pahoittelivat bugia ja lupasivat paneutua asiaan. Samaa oli tapahtunut muillekin. Eilen tuli viestiä että vika korjattu ja pitkienkin listojen syöttäminen pitäisi nyt onnistua ongelmitta.

Itse tyydyin karsimaan senttikortit pois, tein uuden listan ja eilen laitoin postiin vajaan 200€ edestä käyttiksiä.

Poissa Anssi

Vs: Onko kellään kokemuksia kollektiivisesta korttiostajasta
« Vastaus #51 : 12.08.17 - klo 17:47 »
Alkuviikosta yritin bulkkia tyhjentää pitkän listan mutta en onnistunut. Ilmeisesti liian pitkä lista. Laitoin viestiä niin kovasti pahoittelivat bugia ja lupasivat paneutua asiaan. Samaa oli tapahtunut muillekin. Eilen tuli viestiä että vika korjattu ja pitkienkin listojen syöttäminen pitäisi nyt onnistua ongelmitta.

Itse tyydyin karsimaan senttikortit pois, tein uuden listan ja eilen laitoin postiin vajaan 200€ edestä käyttiksiä.

Mainittakoon, että voit myös lähettää monta pientä lähetystä samassa paketissa/kirjeessä. Itse tein näin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Lightstorm

Ensimmäisestä myyntikerrasta (noin 100e) jäi hyvä maku ja päätin kokeilla uudestaan nyt vähän isomman lähetyksen kera (200e).

Laitoin paketit kahdessa kuplamuovikuoressa kun kortteja oli sen verta paljon. Toinen paketti (se arvokkaampi) oli matkan aikana sitten kadonnut jonkun maan postilaisen haltuun.

Toisesta tuli siis kuitenkin rahat hienosti. Kortit olivat tarkkaan pakattuja ja moni korteista jotka olivat omasta mielestäni NM (itse avattuja boosterista, never played), olivat tiputettu EX-kuntoisiksi. Tuo erohan ei ole kovin kummoinen rahallisesti, mutta ainakin itselle herätti vähän ihmetystä.

Itselle on molemmilla kerroilla herättänyt melkoista epäluuloa, kun firman nimi on "Magiccardbuyer", että mahtaako kuori mennä perille kun minkään maan postin työntekijöihin ei valitettavasti ole oikein luottoa enää. Jatkossa jos vielä laitan, niin pitänee pistää jonkun työntekijän nimellä. Vakuutus olisi tietty ollut toinen vaihtoehto, mutta se on vaan melko hintavaa.

Noin muuten viestittely heidän (Romanin) puolelta oli erinomaista tässä prosessissa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.17 - klo 01:25 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Karjanvarastaja

8 kertaa tullut myytyä ja value näissä ollut 60e ja reilun 400e välillä. Ainoa merkittävä ongelma tuli vain kun kerran lähetin kirjattuna ja  lähetyksessä meni kirkkaasti yli kuukausi päästä perille kun taasen normiposteilla ollut perillä parhaimmillaan kahdessa päivässä(!). Lisäksi kerran kokeilin suoraa tilisiirtoa ja maksun saamisessa meni lähes kaksi viikkoa sen jälkeen kun olivat vahvistaneet lähetyksen saapumisen.

Paypal ja normipostit on selvästikin tapa, millä homma etenee vaivattomimmin.

Poissa routa

Myin hieman isomman läjän, loppusummaksi tuli ~600€.

Ei muuta valittamista kuin se, että istuivat perillä postissa pari päivää, maksu tuli nopeasti ja kuntoluokituksissa ei oltu liian tarkkoja vaikka muutaman lapun kuntoarvio tipahtikin.

Erittäin hyvä systeemi, käytän varmasti uudelleen.
"Woran du dein Herz hängst, das ist dein Gott."

Poissa mastaa

Ite lähettänyt muistaakseni 3 lähetystä. Muuten kaikki sujunut erinomaisesti, mutta viimesimmässä lähetyksessä tiukat kuntoarvot meni mielestäni jo hiukan huijauksen puolelle. Vähemmän arvottomimmissa korteissa ovat kattoneet kunnot tiukasti, mutta mielestäni reilusti. Sitten puolestaan noissa arvokkaammissa foilessa osassa aivan sairaan tiukka meininki. Ykskin 50 euron foili: reunat selkee nm, mutta jonkun verran cloudingia. Mietin et kehtaisko kokeilla nm kuntosena, mut päätin et laitan ex, kun ei ne kuiteskaan sitä nm kuntoseks luokittele. No sit se oli laitettu good kuntoseks. Sit toinen oli reunoista ex+/nm-, ei cloudingia mut yks kevyt 5 cm naarmu etupuolella, ni sekin meni good. Tuntuu et ovat alkaneet ottaa lisävaluee tolla kuntoarvioinnilla, joten en taida lähettää enää.

Poissa JopeSane

Itse olen kerran aikasemmin lähettänyt ja nyt lähetin toisen kerran, molemmilla kerroilla lähinnä halvempia foileja joista maksavat n. 70-80% mcm hinnoista joka on ihan ok ottaen huomioon että foileja välillä hankala saada myytyä. Muistaakseni lähti ainakin 10% pois kuntotarkastuksessa.
Bulkkia en juuri suosittele lähettämään kun postikulut ulkomaille on aika paljon ja mitään normaaleja käyttiksiä ei kannata myöskään myydä ellei halua myydä vaan nopeasti pois. Mutta esim revisedin lapuista ja monista muista vanhempien setyien lapuista maksavat ihan hyvin, välillä jopa enemmän kuin mcm:ssä, esim Grim Monolithista

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Grove of the Burnwillows ja realms versio, joka löytyi kaapin perukoilta dekkiboksista katsottiin NM ja muutama muu kalliimpi pelikortti hyväksyttiin NM kuntoiseksi, kun laitoin satasella muuten kansioon pölyttymään jääviä tuonne liikkeeseen.

Btw: oisko jotain kuntoluokitus linkkiä jollain, josta maalikkokin ottaa selvää.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Hamppa

Grove of the Burnwillows ja realms versio, joka löytyi kaapin perukoilta dekkiboksista katsottiin NM ja muutama muu kalliimpi pelikortti hyväksyttiin NM kuntoiseksi, kun laitoin satasella muuten kansioon pölyttymään jääviä tuonne liikkeeseen.

Btw: oisko jotain kuntoluokitus linkkiä jollain, josta maalikkokin ottaa selvää.
https://www.cardmarket.com/en/Magic/Help/CardCondition
Mielestäni aika selkeä :)

Poissa Infrapunatulkku

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Laitoin myyntiläjän jämät tuonne Tsekinmaahan menemään. Kaupanteko alkoi korttilistan bugilla ja vippaskonsteilla. Listasin kortit 2.1, sain seuraavana iltana hyväksynnän sähköpostilla. Listassa oli kuitenkin maagisesti vaihtunut yksi kortti eri kortiksi kuin mitä listasin mutta hintana oli kuitenkin listaamani kortin hinta eikä listaan ilmestyneen uuden, listaamattomani kortin hinta. Laitoin sähköpostilla kysymyksen, että mitäs tehdään, ja sieltä tuli vastaus että "bugi systeemissä, laita ne kortit mitä listasitkin".

Lähetin kortit 5.1, eikä ole vielä mitään kuulunut. Postin tiskillä lupailivat toimitusajaksi 3-4 työpäivää. Ostajan päässä käsittelyajaksi on luvattu tavallisesti pari työpäivää lähetyksen saapumisesta. Eli ei vielä paniikin aihetta, periaatteessa alkavalla viikolla kai pitäisi kuulua jo jotain.

Valitsin pankkisiirron maksutavaksi, mitenkähän pitkään siinä saa odottaa maksun heilahtavan tilille?
Beep-boop, olen pösilö.