Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Confusion in the Ranks + toinen Enchantment  (Luettu 415 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Confusion in the Ranks + toinen Enchantment
« : 20.09.18 - klo 13:50 »
Tulipa MODOssa vastaan tilanne, jossa pudotin vastustajan Show and Tellistä Confusion in the Ranksin ja vastus Omnisciencen. Molemmat triggeröi Ranksin ja lopputulos oli että Ranks pysyi minulla ja Science vastustajalla. Mietin, että menikö tämä sääntöjen puitteissa oikein? Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta kuulopuheiden mukaan jolloin MODO olisi väärässä... Olettaen, ettei pöydässä ole muita enchantmentteja. Itse olin siis siinä uskossa, että voit vaihtaa permanenttiä vain jos sinä hallitset kyseistä permanenttia abilityn resolvatessa
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa luma

Vs: Confusion in the Ranks + toinen Enchantment
« Vastaus #1 : 20.09.18 - klo 14:36 »
"Exchange control of A and B" ei ota millään tavalla kantaa siihen, kenen kontrollissa asiat ovat. Tässä tapauksessa kuitenkin MODO on toiminut väärin. Confusion in the Ranksin ability triggeröityy molemmista enchantmenteista, ja kun ensimmäinen ability resolvaa, Confusion in the Ranks ja Omniscience vaihtavat kontrolleria.

Toinen triggeri ei kuitenkaan enää resolvaa, koska sen target on laiton. Vaatimus on "target permanent another player controls that shares a card type with it", mutta koska enchantmentit ovat jo kertaalleen vaihtaneet kontrolloijaa, ehto "another player controls" ei päde enää ja ability ei siis resolvaa. Jos resolvaisi niin enchantmentit vaihdettaisiin takaisin, ja teenkin johtopäätöksen että MODO on resolvannut abilityn jonka ei olisi kuulunut resolvata.