Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legacy Champs Coverage  (Luettu 2267 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poromagia

Legacy Champs Coverage
« : 13.10.18 - klo 10:45 »
Selostettua striimiä osoitteessa www.twitch.tv/poromagia

Tuloksia osoitteessa pairings.fi.
« Viimeksi muokattu: 13.10.18 - klo 10:53 kirjoittanut Poromagia »
Man is a gaming animal. He must always be trying to get the better in something or other.  - Charles Lamb

http://www.poromagia.com - Täyden palvelun magic-sivusto!

Emme seuraa yksityisviestejä foorumilla, tiedustelut kannattaa lähettää osoitteeseen [email protected]!

Poissa Peikko

Vs: Legacy Champs Coverage
« Vastaus #1 : 13.10.18 - klo 12:39 »
Kiva, että panostatte ihan selostuksen kera. Arvostan. :)

PS. Onnee kaikille, kenet tunnen ja hieman vähemmän niille, joita en tunne.

Poissa Rikke

Vs: Legacy Champs Coverage
« Vastaus #2 : 15.10.18 - klo 22:43 »
Koska muiden turnausraportteja on mukava lukea, ajattelin itsekin kirjoittaa jonkunlaisen vaikkei nyt palkintosijoille yllettykään. Pelasin Big Eldrazi listaa. Pakaksi tämä valikoitui sen hyvän tunteen ansiosta, joka tulee Ulamogia ja Uginia castattaessa. Pakkalista oli MGB-nimimerkin käsialaa mtgsource-foorumilta pienin muutoksin. Assasin's Trophy pelotti, joten lisäsin pakkaan pari Wastesia.

Lista:

1 Basalt Monolith
4 Chalice of the Void
4 Grim Monolith
3 Thran Dynamo
3 Trinisphere
4 Voltaic Key
1 Walking Ballista

2 Karn, Scion of Urza
2 Kozilek, the Great Distortion
4 Thought-Knot Seer
4 Ugin, the Spirit Dragon
3 Ulamog, the Ceaseless Hunger

4 Ancient Tomb
4 City of Traitors
4 Cloudpost
2 Eye of Ugin
4 Glimmerpost
2 Karakas
3 Vesuva
2 Wastes

Side:
2 All Is Dust
4 Ensnaring Bridge
1 Karn, Scion of Urza
4 Leyline of the Void
1 Trinisphere
3 Warping Wail

Raportti:

Lands 0-2
G1: Nopea Marit Lage voittaa.
G2: Saan tiskiin 2x Leyline ja Ensnaring Bridgen. Vastus laputtaa Tireless Trackerilla huomattavasti. Saan jossain vaiheessa Uginin tiskiin, mutta vuoron lopulla ancient grudge vie bridgen ja Marit Lage pelin.

UB Shadow 0-2
G1: Muistaakseni vastus discardaa kortteja ja pelaa nopean kellon.
G2: Spell pierce grim monolithiin, fow uginiin ja thoughtseize ulamogiin sekä nopea kello vie tämänkin pelin. Chaliceja / triniä ei näkynyt näissä peleissä ja mietinkin matsin jälkeen olisiko pitänyt vaan aggressiivisemmin mulligoida niihin. Olen hyvin lähellä droppaamista.

Miracles 2-0
G1: Mulligoin kolmeen ja olen valmis lähtemään kotiin. 3 kortin käsi tarjoaa kuitenkin ekan vuoron chalicen ja scry näyttää Karnin pakan päällä. Saankin sen pian tiskiin ja voitan näiden avulla.
G2: Vastus yritti hidastaa manojani fowaamalla yhden monolithin ja laittamalla toisen pois Cliquella. Luonnollisesti nostan pakan päältä kolmannen. Pelaan 3 voltaic keytä ja pian perään Ulamogin.

Miracles 2-1
G1: Aloitan ekan vuoron trinillä ja vastus jää kahteen landiin. Pelaan Ulamogin ja voitan.
G2: Back to basic jarruttaa peliäni aluksi pahasti. Saan muistaakseni manaa jossain vaiheessa, mutta uhkia ei näy ja Jace fatesealilla pitää huolen ettei niitä tulekaan.
G3: Pelaan T2 trinin ja T3 Karnin. Vastus lyö taas B2B tiskiin joka lukitsee manojani, mutta Wastes ja Vesuva basicciin auttavat hieman. Aggroan Karnin tokeneilla. Jossain vaiheessa vastus räjäyttää EE:llä Trinin ja samalla Back to Basicsin, joka kyllä sopii minulle. Voitan.

Burn 2-1
G1: Häviän nopan ja vastus aloittaa aggressiivisella alulla 2x monastery swiftspear ja goblin guide. Saan melkein stabiloitua lifegainilla. Pelaan landit cloudpost, cloudpost, glimmerpost, glimmerpost ja glimmerpost. Viimeisen gain life triggerin ollessa stackissa vastus mehustelee ampumalla fireblastilla tasarahat.
G2: Vastus mulligoi viiteen. Pelaan nopean Trinispheren ja sen perään 2 kpl Karneja kahdella perättäisellä vuorolla tekemään tokenin. Kolme 5/5 toksua voittaa.
G3: Saan nopean chalicen ja Trinin. Ramppaan ja pelaan Ulamogin. Vastauksenä tähän vastus tuhoaa Trinin smash to smithereensillä ja laittaa exilöitävät landit fireblastille. Chalice pitää edelleen yhden manan pultit lukossa ja taidan voittaa pelin 4 elämässä.

Eldrazi Post (melkein mirrori) 2-1
G1: Näin mitä vastus pelaa aikaisempien kierroksien aikana. Tiedän että pitää mulligoida nopeaan käteen. Disruptiota ei juurikaan tule ja se kumpi tekee hullumpia juttuja tulee voittamaan pelin. Pidän käden joka pelaa vuoron 2 Uginin, mutta eihän se Thougt-Knot Seerille ja Oblivion Sowerille pärjää ja häviän pelin.
G2: Vastus pelaa TKS, Karn ja Sowerin ja laittaa painetta. Saan kerättyä manaa ja löydän Eye of Uginin. Tutoroin Ulamogin. Ulamogin ja Karaksen avulla saan lopulta nitkutettua voiton poistamalla joka vuoro sopivassa suhteessa äijiä sekä manaa, jotta saan vastusta estettyä etsimästä / pelaamasta omaa Ulamogia. Lopulta vastus laskee pakkansa kortit, joita oli 19 ja toteaa ettei pysty voittamaan tällä vuorolla.
G3: Pidän käden jossa on landeina vesuva + city of traitors. Vastus kuitenkin aloittaa ja tiedän, että sieltä luultavasti tulee hyvä landi kopioitavaksi. Ja tuleekin ancient tomb. Toisella vuorolla pelaan thran dynamo, voltaic key, thran dynamo. Kolmannella vuorolla Ulamog vie vastukselta kaksi landia ja kommenttina tulee, että kai sulla on vielä se Karakas siellä. Ja sehän on. Pelaan Ulamogin joka vuoro uudestaan.

Shardless Bug 2-1
G1: Mulla oli pari Thought-Knot Seeria eikä vastuksella muistaakseni juuri mitään kädessä eikä myöskään tiskissä. Pakan päältä tulee kuitenkin Shardless Agent isoon Tarmogoyffiin ja häviän tämän pelin lopulta.
G2: Heikot muistikuvat. Muistaakseni tuhoan pöydän All is Dustilla ja myöhemmin voitan Ulamogilla.
G3: Muistan saaneeni tiskiin Thought-Knot Seerin, jonka vastus tappoi Toxic Delugella. Pelaan turnauksen ensimmäinen Kozilekin ja nostan 6 korttia. Kozilek saa Assasin's Trophysta, mutta nyt kädestä löytyy Ugin ja Ulamog, jotka voittavat pelin.

+ Turnauksen lopuksi 5-2 tuntui ihan hyvältä sen 0-2 alun jälkeen.
+ Runsaasti aikaa melkein jokaisen kierroksen jälkeen.
+ Ulamog Karakaksella tarjoiltuna

Poissa Zirenda

Vs: Legacy Champs Coverage
« Vastaus #3 : 16.10.18 - klo 00:11 »
Rikken innoittamana lisään tännekin oman raporttini, jonka ehdin jakaa jo toisessa topicissa, tänne hieman täydennettynä, kun tajusin, että tämä varmaan parempi paikka. Olisi kiva lukea muidenkin ajatuksia, jos vaan jaksavat kirjoittaa :)

Kakkossijalle päästiin tällä listalla, joka syntyi MTGGoldfishiä selailemalla ja foorumistien neuvoja kuuntelemalla:

Land (21)

    1x Arid Mesa
    4x Flooded Strand
    6x Island
    1x Karakas
    1x Marsh Flats
    3x Plains
    3x Scalding Tarn
    2x Tundra

Sorcery (7)

    2x Council's Judgment
    4x Ponder
    1x Supreme Verdict

Planeswalker (2)

    2x Jace, the Mind Sculptor

Instant (15)

    4x Brainstorm
    4x Force of Will
    2x Spell Pierce
    1x Counterspell
    4x Swords to Plowshares

Creature (11)

    3x Snapcaster Mage
    4x Stoneforge Mystic
    3x True-Name Nemesis
    1x Vendilion Clique

Artifact (3)

    1x Batterskull
    1x Sword of Fire and Ice
    1x Umezawa's Jitte

Enchantment (1)

    1x Back to Basics

Sideboard (15)

    2x Containment Priest
    1x Back to Basics
    1x Disenchant
    1x Engineered Explosives
    2x Flusterstorm
    1x Gideon, Ally of Zendikar
    1x Hydroblast
    1x Path to Exile
    1x Meddling Mage
    1x Supreme Verdict
    2x Surgical Extraction
    1x Rest in Peace

Tapahtumat:

SWISS

Miracles 2-0
G1: Haen Sword of Fire and Icen ja pääsen sillä lopulta ajelemaan. Vastus ei tee pelissä oikeastaan mitään.
G2: Sidetän sisään Gideon, Ally of Zendikarin, josta kaveri vitsailee, koska hävisi siihen edellisenä lauantaina. Itse pelissä kaveri pelaa counterbalancen, mutta ei juuri muuta, ja saan lopulta taas miekan kiinni.

UB Shadow 2-0
G1: Kaveri pelaa monta ländiä eikä mitään uhkia.
G2: Kaveri pelaa vuoron 1 delverin, mutta floodaa.

TES 1-2
G1: Vihu tekee 8 goblinia vuorolla 1, mutta saan batterskullin tiskiin ja jään yhteen elämään jos vihu hyökkää. Lopulta voitan
G2 & G2: Näistä minulla ei ole kovin selvää muistikuvaa, luultavasti teen vääriä mulligointiratkaisuja ja häviän.

UW Humans 2-1
G1: Pelaan B2B ja voitan.
G2: Kaveri mullaa viiteen, mutta pelaa playlla Champion of the Parishin, Thalia's Lieutenantin ja Glowriderin. Unohdan, että en voi kolmella manalla pelata Ponderia ja Stoppia samalla vuorolla -> häviän. Tosin peli oli hävitty jo siinä vaiheessa kun Glowrider tuli tiskiin.
G3: Pelaan sideltä tulleen EE:n ykkösellä ja tapan kaksi isoa Parishia. Saan Gideon, Ally of Zendikarin ja True Name-Nemesiksen tiskiin.

Dredge 2-1
Game 1: Huokailen, kun huomaan vastustajan alkavan dredgailla. Häviän zombeihin.
Game 2: Pelaan Containment Priestin vuorolla 2 ja voitan.
Game 3: Aloitan kädellä, jossa Containment Priest ja Surgical. Kaveri oli playlla, ja hän pelaa vuorolla 1 faxin joka estää gravella olevien asioiden targetoimisen sekä Cabal Therapyaa Containment Priestin vuorolla 2. Olen valmis jo luovuttamaan, kun vastus dredgaa vielä 3 Narcomoebaa tiskiin. Päätän kuitenkin jatkaa, sillä periaatteessa voin vielä topdekata RIP:in tai jotain muuta. En topdekkaa mitään, mutta vastustaja dredgaa 75% dekistä löytämättä yhtäkään bridgeä ja lopulta voitan, kun TNN ajaa päähän.

Tässä vaiheessa fiilis on itsellä jo aika hyvä, koska en todellakaan odottanut kummempaa menestystä ja tajusin, että vielä yhdellä voitolla pääsisin luultavasti tasuroimaan top8:iin.

UR Delver 2-0
G1: Kaveri ei saa painetta, minä haen batterskullin ja ehdin saada sen tiskiin.
G2: Sama kuin yllä

Tämän kierroksen peli oli niin nopea, että ehdin jopa käydä kaupassa. Silmissä siintää jo ensimmäinen top8 merkittävässä turnauksessa. Seuraan standingsseja ja toivon, ettei minua vain downpairata.

Vikan kierroksen pairingsit tulevat, ja huomaan, ettei minua downpairattu. Vastus on 15 pisteessä, mutta ei suostu ottamaan ID:tä, koska voisi itse jäädä ID:llä ulos. Minua ottaa tässä vaiheessa todella paljon päähän, koska tiedän, että A) vastustaja on parempi pelaaja kuin minä ja B) MU on minulle surkea (muistelen kaverin pelanneen Grixis controllia) sekä C) en ole perinteisesti voittanut vikoja rundeja. Lähden peliin todella kireänä, ja tämä varmasti välittyi myös vastustajalle - pahoittelut siitä.

Grixis Control 2-1
G1: Kaveri poistaa 2 TNN:ää edicteillä. Pelaan hänen endissä Snapcasterin, johon hän hardcastaa FoW:in ja tap outtaa. Omalla vuorolla pelaan B2B ja sen jälkeen jotain muuta.
G2: Kaveri pelaa 3 Kommandia ja 3 Strixiä :'(
G3: Kaveri pitää drawilla 2 Swampin käden eikä nosta Islandia.

Eli Swiss meni lopulta 6-1. Vähän oli epäuskoinen olo.

TOP8:

Eldrazi Midrange 2-1
G1: Olin Swissin kakkonen, joten aloitan. Pelaan Ponderin. Vastustaja pelaa Chalicen 1:llä, johon häviän.
G2: Haen Batterskullin vuorolla 2, joka riittää, kun kumpikin floodaa.
G3: Batterskullin hakeminen jälleen vuorolla 2 riittää jälleen stabilisoimaan tilanteen + FoWaan All is Dustin.

UB Shadow 2-0
G1: Tästä ei ole kovin selkeitä muistikuvia. Vastus menee tosi matalaan life totaliin, ja ajan TNN:llä kumoon.
G2: Tässä pelissä pelaan tod. näk. huonoiten koko turnauksessa. Kaverilla on Delver flipattuna, ja minulla on neljännellä vuorolla neljä manaa, kädessä Supreme Verdict, TNN ja Stop. Jostain ihmeen syystä en pelaa Verdictiä, vaan Stopin, jonka vastus counteraa ja Surgical Extractaa. Sen jälkeen vastus Thoughtseizaa Verdictin ja pelaa DS:n. Laitan TNN:n tiskiin, mutta olen häviämässä kunnes topdeckaan Jacen juuri ennen lethaleita. Jace voittaa pelin, vaikka ehkä käytin vääriä moodeja, en tiedä.

TES 1-2
G1: Vastassa sama dekki, jolle hävisin Swississä. Mulligoin taas huonosti, ja tulos sen mukainen.
G2: Vihu pelaa Infernal Tutorin niin, että kädessä on vielä kortti, eikä crackaa LED:iä. Counteroin sen Fowilla, koska en ymmärtänyt tilannetta. Onneksi kädessä oli vielä Flusterstorm. Jälkeenpäin kuuntelin coveragea ja päivittelin paistiuttani.
G3: Pidän käden, jossa Mystic, Flusterstorm, Surgical ja 4 ländiä. Olen drawilla, joten toivon nostavani jotain library manipulaatiota. Vihu pelaa kuitenkin kaksi Thoughtseizeä, enkä tajua (kuten ei myöskään tajunnut Porojen selostus), miksi en koskaan pelannut Surgicalia vaan annoin kaverin discardoida sen.

Tuloksena kuitenkin ylivoimaisesti paras MTG-saavutukseni koskaan, joten en osaa finaalitappioonkaan olla lainkaan pettynyt - varsinkin, kun otettiin prize split. Kyllä tää tulos lämmittää.

Lisäksi varsinkin Swiss tuntui menevän ilman katastrofaalisia virheitä. Osaltaan tätä helpotti omasta mielestäni se, että lähes kaikki MU:t olivat siinä mielessä "helppoja", että oma pelisuunnitelma oli melko selvä. Oma fiilis myös, että UW Stoneblade on muutenkin aika reaktiivinen dekki. TES oli ainoa dekki, jota vastaan en kokenut osaavani pelata lainkaan, ja sille hävisinkin sitten kahdesti. Tosin tämä taitaa olla oikeastikin todella huono MU... Top8:ssa pelasin selvästi huonommin kuin Swississä.

Erityistä iloa tuotti Poron striimin katsominen jälkikäteen ja selostajien analyysien kuunteleminen. Oli kivaa, kun itselle jaettiin possucountereita :D Ensi vuotta odotellessa...
« Viimeksi muokattu: 16.10.18 - klo 00:20 kirjoittanut Zirenda »