Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lazav, the Multifarious + Myr Welder  (Luettu 1072 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tsodmi

Lazav, the Multifarious + Myr Welder
« : 28.11.18 - klo 09:19 »
Peli olisi tälläisessa tilanteessa missä minulla on Lazav kutsuttu kentälle. Myr Welder haudassa. Oma vuoro olisi tulossa ja päätän maksaa X = 3 maksun, jotta omalla vuorolla oma Lazav olisi Myr Welder.

Untap, Draw => käytetään Lazavilla, Myr Welderin imprint ja valitaan sillä vaikka Pristine Talisman kohteeksi.

kaksi kysymystä:

1. Onko tässä kohtaa Lazav, the Multifariouksella nyt Pristine Talismanin "(tap): Add 1 to your mana pool. You gain 1 life" -ability

ja

2. Jos käytän Lazavin kyvyn uudestaan ja valitsen kohteeksi esim. Pili-palan. Pysyykö Lazav, the Multifariouksella Myr Welderin "Myr Welder has all activated abilities of all cards exiled with it" -ability(t) ?

eli lyhyesti: missä kohtaa tämä homma kaatuu ja voiko Lazav, the Multifarious saada lisä-abilitejä Myr Welderin tapaisilta korteilta jos vaihdan kopioitavaa kohdetta toiseen? Toimiiko tämä samalla tavalla kuin pelaisin Giant Growthin Lazaviin ja +3/+3 stat boon jäisi kiinni?
...

Poissa Yms

Vs: Lazav, the Multifarious + Myr Welder
« Vastaus #1 : 28.11.18 - klo 10:16 »
1. Kyllä. Myr Welderin jälimmäisen kyvyn voi lukea myös: "This card has all activated abilities of all cards exiled with it."

2. Ei pysy. Lazav kopioi uutta korttia, ja unohtaa kaiken vanhasta. Jos kuitenkin olet jotain imprintannut esimerkiksi Welderillä, se säilyy imprintattuna korttiin - se ei vaan tee mitään ellet kopioi Lazavilla myöhemmin jotain korttia joka imprinttauksesta välittää.

Kun kortti kopioituu joksikin, se ei muista mitään vanhasta kortista ellei kopiointiefekti toisin sano. Lazavin tapauksessa kortti muuttuu kopioksi valitusta kortista, jonka nimeksi jää Lazav, se on legandaarinen ja se saa saman kopiointikyvyn itselleen.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa luma

Vs: Lazav, the Multifarious + Myr Welder
« Vastaus #2 : 28.11.18 - klo 14:35 »

2. Ei pysy. Lazav kopioi uutta korttia, ja unohtaa kaiken vanhasta. Jos kuitenkin olet jotain imprintannut esimerkiksi Welderillä, se säilyy imprintattuna korttiin - se ei vaan tee mitään ellet kopioi Lazavilla myöhemmin jotain korttia joka imprinttauksesta välittää.

Tämä vastaus on osittain väärin. Jatkossa kyseinen exilattu kortti ei Lazavin tapauksessa tee enää ikinä mitään. Myr Welderin abilityt, kuten kaikki muutkin vastaavat abilityparit ovat ns. linked abilities, eli Myr Welderin jälkimmäinen ability viittaa vain kortteihin jotka on exilattu saman abilityparin ensimmäisellä abilitylla. Tämä rajoitus on niin tarkka, että jos kopioit Lazavilla Welderin, exilaat kortin, kopioit jotain muuta ja kopioit Welderin uudestaan, niin nykyinen ability ei enää näe aikaisemman abilityn exiloimaa korttia koska kyseessä ei ole sama instanssi samasta abilityparista.