Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tear Asunder potkaistuna ja Ivy, Gleeful Spellthief  (Luettu 2909 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Kun kopioin kickatun loitsun, käsittääkseni kickerin tuoma lisäefekti kopioituu myös. Mutta mites silloin kun kickerin maksaminen vaihtaakin targetointikriteeriä? Eli Ivy, Gleeful Spellthiefin ollessa pelissä kun pelaan Tear Asunderin johonkin muuhun creatureen kickattuna, niin Ivyn kontrolloijana voin kopsata spellin ja sen jälkeen se targetoi Ivyä (oli jopa hyvä syy tehdä näin). Mutta Tear Asunder ei normaalisti voi targetoida creaturea ilman kickeriä, joka siis tässä tapauksessa oli kyllä maksettu.

Magic Arena nimittäin poisti kopion stackista, ilmeisesti koska koki että tämä target ei ole laillinen. Oletukseni on että se on bugi, mutta olenko väärässä?

Poissa Demppa

Vs: Tear Asunder potkaistuna ja Ivy, Gleeful Spellthief
« Vastaus #1 : 16.09.22 - klo 15:00 »
Spellin kopiointi kopioi kaikki alkuperäisen spellin ominaisuudet ja castatessa tehdyt valinnat (mukaanlukien additional costit), eli myös minusta kyseessä on bugi.
Dominaria Unitedin release noteissa jopa lukee tämä kyseinen skenaario:

Lainaus
The controller of a copy can't choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too. Notably, if the spell you copy was kicked, the copies will also be kicked.