En ole mikään ammattilainen, mutta ajattelin silti kertoa miten minä, casual mies, teen pakkani.
- Saan jonkun idean ja lähden sitä toteuttamaan

-
Joskus tuo idea voi olla muutaman kortin synergia, joskus huomio että parilla kortilla saisi hoidettu paljon asioita johon yleensä tarvitsisi monia kortteja, täten säästäen slotteja muillekkin spelleille. Tirbaali idea (esim:bringeri pakkaa on tullu väsäilityä ja kauan).
Suoraan en pakkoja ole kopioinut, mutta katsonut mallia kyllä esim: olen rakentanut itselleni sen vihreän dekin, joka pelaa tosi alhaista ländi määrä, saadan manaa muualtakin (stompy vai mikä se oli nimeltään), ld-pakka, discardi, re-animaattori, bw-clerbat, elffit, samurait.....
Mutta näin yleisesti, näin jonkun kortin joka on minun mielestäni sen arvoinen, että sen ympärille on vain aivan pakko tehdä pakka.
Esim
Ageless Entity oli tämmöinen kortti, ja ihan kiva pakka siitä tulikin
Soul wardenien ja
Renewed Faithijen avustuksella + valkosia ja vihreitä hondeneita + myrrejä + armadillo cloakkeja + roxodoneja + jotain

Innostuin myös
Sylvan Librarystä, joten tein sen ympärille pakan, jossa vihreä kiihdytti manaa ihan simona, valkoinen nostatti lifeä hulluna, jotta sai aina sen 3 kortti kiekassa käteen ja sitte polkastiin XR spellillä direct damaa päähän hyödyksi käyttäen erilaisia spellejä millä manaa saatiin enemmän helpommin, esim
Early Harvest,
Doubling Cube,
Mana Flare,
Squandered Resources,
Rain of Filth...
Ja tuo pemmins aura/morphiling. Morphling toimii yksinäänkin, mutta pemmins aura tarvitsee jonkun creaturen mitä enchanttaa... ja jos joku tuhoo sulta morphin, se on kortti vs kortti, mutta jos sulta tuhotaan creature millä on tuo aura, se on kortti vs 2 korttia....
Ja korttien hyvyys/huonous tulee parhaiten esiin niin, että pelailee paljon erilaisilla korteilla, kyllä se sieltä alkaa pikku hiljaa aukeamaan miksi mikäkin voisi olla hyvä ja mikäkin huono.
Vaikka en ole paras ihminen noin sanomaan, olen joskus täällä forumillakin ihan perustanu topikkeja ihan vain kysyäkseni, miksi ihmeessä joku kortti on niin arvostettu

Mtg:n maailma on iso ja ihmeellinen, onneksi