Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sanctuary.deck - Burnin hulluja pakkoja osa XVI  (Luettu 5780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Burnsaber

Pienen luovan tauon jälkeen ollaan täällä taas. Transguild Courier on sen verran kova jätkä, että pitihän minun tehdä sille deckki. Might of the Nephilim & Blessing of the Nephilim suunnitelmat menivät romukoppaan jo alkuvaiheessa, liian ilmiselvää ja tehotonta (älä blockkaa/poista minun Courieria, pliis?) . Minun piti matkustaa kauas ajassa taaksepäin ennenkuin löysin täydellisen kombon. Transguild Courier + Sanctuary.

Tuo oli tarpeeksi kiventakainen plääni, hylkäsin valkean (lifegain on edellen huono plääni) ja vihreän (tämä deckki ei halua tuutailla) Sanctuaryn suoralta kädeltä, ja keskityin muihin sanctuaryihin . Pistänpä nyt sen deckkilistan tulille.

Lands 22
Forest 9
Swamp 3
Island 4
Plains 3
1 Selesnya/Rakdos/Simic Karoo

Creatures 16
4 Transguild Courier - Tämä värikäs tyyppi vain istuskelee ja antaa sanctuaryiden tehdä työn. Imee vain ikävä kyllä poistoa kuin paraskin Visara.
4 Selesnya Guildmage - Antaa kummatkin värit Necra Sanctuarylle ja yhden Raka ja Ceta Sanctuaryille, ja maksaa silti vain GG;n. Ai, niin on lisäksi aivan mauton mies joka voi yksinään voittaa pelin.
4 Gruul Guildmage - Antaa kaikki värit Ceta Sanctuaryyn ja yhden Necra Sanctuaryyn. Enimmäkseen väriensä vuoksi deckissä.
4 Sakura-Tribe Elder - Tämä on siis edellen parempi kuin Rampant Growth? Menee siis deckkiin. Antaa lisäksi yhden värin Mustalle ja Siniselle Sanctuarylle.

Spells 22
4 Necra Sanctuary - Pääasiallinen voittokeino, kun näitä on kaksi tiskissä värien kanssa alkaa vastustajalla olla kuumat paikat. "mun upkeep, otahan 6 päähän".
4 Ceta Sanctuary - Laputtaa oikein mukavasti, saa loppupelin jämäländit hyvin tähän diskattua.
2 Naturalize - Edelleenkin ottaa turpiinsa ilman Natu efectejä (Ivory Mask ei ole kiva kortti).
2 Alexi's Cloak - Tämän pistät Transguild Courielle niin alkaa voitto olla hyvin lähellä.
3 Putrefy - Poistolla selvitään hengissä.
2 Kodoma's Reach - Olen kuullut huhuja, että tämä olisi aika hyvä ländinhaku.
3 Copy Enchanment - Sanctuaryja tarvitaan aina lisää.
2 Moment's Peace - Hidastaa Agrotteluja kivasti ja mukava discata Ana Sanctuarylle.

Kuten aina, ehdotuksia arvostetaan ja otetaan vastaan. Raka Sancturyt varsinkin pohdituttavat, pitäisköhän nuo heittää mäkeen? (EDIT:heitetty) [angst]Hyvin kyllä onnistuivat tuon kortin pilaaman kun siinä ei ole sitä taikasanaa (may)[/angst]
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo 14:39 kirjoittanut Burnsaber »
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa Shmn

Vs: Sanctuary.deck - Burnin hulluja pakkoja osa XVI
« Vastaus #1 : 29.06.06 - klo 11:32 »
Terve

Idea on ihan hauska, mutta tuntuu että pakassa on liikaa kalliita kortteja, ja ongelmaksi muodostuu tiskin täyttäminen riittävän nopeasti.

Ensinnäkin pelkillä basic landeilla on hankala saada juuri oikeaa manaa tuplavärisiin kortteihin. Fetsejä ja dualeja suosittelen siis (esim. niitä uusia täppi- tai bouncedualeja).

Selesnya Guildmage & Gruul Guildmage - 2 manan 2/2 on ihan ok, mutta abilityt ovat turhan kalliita ja hyödyttömiä. En usko, että niitä tulisi käytettyä juurikaan, ja pelkkä 2 manan 2/2 ei oikein sovi dekin ideaan.
Sakura-Tribe Elder - Manatukikorteissa ei ole mitään pahaa
Selesnya Sagittars - 5 manan 2/5 on turhan kallis ollakseen hyödyllinen.

Täytyy tässä vaiheessa kysyä (tai varmistaa), että eikö Transquild Courier riitä yksin kaikiksi väreiksi jokaiseen Sanctuaryyn? Jos riittää, niin silloin ei mielestäni kannata pelata muita äijiä juurikaan, vaan keskittyä hyödyntämään sanctuaryja sen avulla.

Pelaisin Necra Sanctuaryja ja Ana Sanctuaryja ainoastaan.

Seed Spark - kärsii samasta kalleudesta kuin muutkin liiat laput - tokeneita ei tarvitse, joten jos artifaktien ja enchantmenttien poistoa kaivataan niin vanha kunnon Seal of Cleansing tilalle.

Alexi's Cloak - periaatteessa ihan hyvä idea, koska Transquild Courier on pakan ydin, ja sitä pitää suojella.

Copy Enchantment - sopii hyvin kopioimaan Sanctuaryja. Parempi pelata näitä noiden hyvien sanccien kanssa kuin käyttää niitä huonoja ollenkaan.

Suosittelisin siis turhan lihan sijaan laputusta ja kontrollitukea, jolla tärkeiden lappujen saaminen peliin mahdollisimman nopeasti varmistetaan. Transquildille tietty halutaan trample, joten Rancorit sopisivat sisään. Sen lisäksi voisit pelata myös jotain reanimaatiota, jolla Transquild pysyy pöydällä. Näiden lisäksi tietysti poistoa, jotta säilytään itse hengissä.

Näin siis tekisin itse, pidät tietysti dekin sellaisena kuin itse haluat.  ;)

Edit: Sterling Grove sopisi myös hyvin pakkaan. Sillä voi suojella sanctuaryja tai etsiä niitä lisää. Voit laittaa myös Worshipin sinne, jos siltä tuntuu.

P.S. Olen heitellyt tässä kortteja kaikista sarjoista olettaen, ettet pitäydy standardissa, mutta kerro jos pitää rajoittaa jotenkin.
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo 11:40 kirjoittanut Shmn »
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Xantcha

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Anastazia: Se on XanTCHa, ei XanTHa...
« Vastaus #2 : 29.06.06 - klo 14:24 »
Jos nyt kerran teit all colors -creaturesta pakan, niin mikset myös every creature type -creaturesta? (Vai oletko jo tehnyt? Kortin nimihän siis on Mistform Ultimus) Sellainen olisi jännä nähdä...
No rest. No mercy. No matter what.

Poissa Burnsaber

« Vastaus #3 : 29.06.06 - klo 14:38 »
"liian pitkä teksti quotettavaksi"

Joo kiitos hyvästä palautteesta, itse onnistuin vain hyvin sekoilemaan tuossa. Pelaan siis Sinistä Ceta Sanctuarya enkä vihreää Ana Sanctuarya, kuten olin kirjoittanut. Rancor siis jää deckkin laittamatta.

Kipuihin ja Dualeihin minulla ei ole yksinkertaisesti varaa. Käyttelen siis bounceländejä (eli Karooita) ja runsasta mana-fixiä. Kiltamaagit kyllä pysyy deckissä, sillä en voi luotaa siihen että nostan joka pelissä Transguild Courierin, joten pitää olla muitakin miehiä jotka aktivoivat Sanctuaryt. Lisäksi kiltamaageilla voi pelata niin, että pella sen kiltamaagin vuorolla 2 ja vuorolla 3 aktiivisen Sanctuaryn. Muutin dekkiä huimasti, lisäten muunmuaassa poistoa ja ottaen 2/5 miehet pois ja kirjasin pari korttia jotka olni unohtanut kirjoittaa.

Lainaus käyttäjältä: Xantcha
Jos nyt kerran teit all colors -creaturesta pakan, niin mikset myös every creature type -creaturesta? (Vai oletko jo tehnyt? Kortin nimihän siis on Mistform Ultimus) Sellainen olisi jännä nähdä...

Ei kyllä oikein hotsita. Satun nimittäin henkilökohtaisesti vihaamaan tuota korttia, lähinnä sen Retroaktiivisen luonteen ja tietovisa-kyskymyksiä pilaavan luonteen vuoksi.

kysyjä: "Montako Nephilimiä on printattu?"
vastaaja:"No 5, tietysti"
Kysyjä: "Eiku 6, unohdit Mistform Ultimuksen"

« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo 14:41 kirjoittanut Burnsaber »
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa Shmn

« Vastaus #4 : 29.06.06 - klo 14:50 »
Kuriirin voi tietysti myös hakea käteen Eladamri's Callilla, jos arveluttaa ettei se nouse. Tuo sininen sanctuary on ihan ok myös, mutta ei vedä vertoja noille kahdelle muulle. Ehkä 1-2 voisi laittaa.

Näyttää jo paremmalta.  ;)

Poissa Burnsaber

« Vastaus #5 : 29.06.06 - klo 15:01 »
Eldamri's Call on vähän turhan hintava(rahassa) ja Ana Sanctuaryssa on se ongelma, että se oikeastaan vaati kolmen palan kombon. Sanctuary + Kuriiri + jokin trmaple vehje, ei ole semmoiselle yksinkertaisesti tilaa tässä deckissä. 

H/W

Poissa Shmn

« Vastaus #6 : 29.06.06 - klo 15:12 »
Eldamri's Call on vähän turhan hintava(rahassa) ja Ana Sanctuaryssa on se ongelma, että se oikeastaan vaati kolmen palan kombon. Sanctuary + Kuriiri + jokin trmaple vehje, ei ole semmoiselle yksinkertaisesti tilaa tässä deckissä. 

Eipä nuo Eladamri's Callit ole kuin pari euroa pala. Suosittelen harkitsemaan kuitenkin. Ja Rancorin lisäksi tramplen saa esim. Brawnilla. Kuriirinhan tarvitset sanctuaryjen kanssa joka tapauksessa, joten mikäs Anan pelaamisessa sen hankalampaa kuin muidenkaan? :) Tramplen sijasta voi tietysti kikkailla lentokyvyn tai Fling-efektin, jos ne ovat helpompia.

Poissa Xantcha

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Anastazia: Se on XanTCHa, ei XanTHa...
« Vastaus #7 : 12.07.06 - klo 09:44 »
Aivan pakko sanoa tähän vielä, nyt kun satuin katselemaan extendedin valkoisia enchantmentteja tuossa taustalla, niin Spirit of Resistance!!!
No rest. No mercy. No matter what.