Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Flashbackin counteroiminen?  (Luettu 3930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silvos

Flashbackin counteroiminen?
« : 09.07.06 - klo 19:33 »
Eli voiko voiko taikaa joka pelataa flashbackkinä counteroida? Jos voi mitä silloin tapahtuu?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Flashbackin counteroiminen?
« Vastaus #1 : 09.07.06 - klo 20:27 »
Flashback muuttaa vain costin ja paikan josta spelli pelataan, ei muuta. Se pelataan aivan kuten muutkin spellit, ja sen voi counteroida sen ollessa stäkissä aivan normaalisti. Jos se counteroidaan sen poistetaan pelistä (myös Memory Lapsen ja Remandin tapauksessa se poistetaan pelistä)
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Anssi

Vs: Flashbackin counteroiminen?
« Vastaus #2 : 09.07.06 - klo 21:22 »
Jos flashbackaa vaikka Roar of the Wurmin pitäääkö Disrupting Shoal pelata niin, että X on 4 vai 7?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Silvos

Vs: Flashbackin counteroiminen?
« Vastaus #3 : 09.07.06 - klo 21:34 »
Flashback muuttaa vain costin ja paikan josta spelli pelataan, ei muuta. Se pelataan aivan kuten muutkin spellit, ja sen voi counteroida sen ollessa stäkissä aivan normaalisti. Jos se counteroidaan sen poistetaan pelistä (myös Memory Lapsen ja Remandin tapauksessa se poistetaan pelistä)
Luin tuossa sääntöjä(comprehensive) ja siellä spellien counteroimisesta sanottiin, että counteroiminen on spellin remoovaamista stäckistä omistajan hautausmaalle, mutta jos spelli poistetaan pelistä silloinhan ei counteroimisen määritelmä täyty, jolloin loogisesti spelli resolvautuu? Miksi näin?

Ja sitten toinen kysymys. Regeneraatio shieldeistä, voiko olennolla olla yhtä aikaa monta regeneraatio shieldiä ja säilyykö ko. shieldit vai poistuuko end of turnilla?

Poissa Polari

Vs: Flashbackin counteroiminen?
« Vastaus #4 : 09.07.06 - klo 22:33 »
Andar: Kortin converted mana cost on ei voi muuttua, erikoistapauksena stackissa olevat X-loitsut (Blaze yms). Roar of the Wurmin converted mana cost on siis tässäkin tapauksessa 7.

Silvos: Loitsun counteroiminen tarkoittaa "poista loitsu stackista ja laita se hautuumaalle", ja vaikka osa "laita se hautuumaalle" muuttuisi (esim. Remand, Dissipate) ensimmäinen osa toimii silti normaalisti. Loitsut resolvaavat stackin päältä, joten jos loitsu ei ole stackissa, se ei voi myöskään resolvata. Remandilla pelistä poistaminen johtuu flashbackin hieman erikoisesta muotoilusta: "remove this card from the game instead of putting it anywhere else any time it would leave the stack".

Regeneraatiosta: Regeneraatioshieldit toimivat yksitellen samalla tavoin riippumatta siitä onko niitä creaturella yksi vai enemmän, eli ne kaikki poistuvat vuoron lopussa. Joka tuhoutumiskerralla vain yksi shieldi vaikuttaa, ja jos sillä on jotain väliä, creaturen omistaja päättää mikä niistä (esim. Debt of Loyalty). Muut shieldit säilyvät creaturella kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)