Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legacy Solidarity  (Luettu 11365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The Abyss

Legacy Solidarity
« : 20.07.06 - klo 14:31 »
No kirjoitanpa minäkin tähän oman Legacy Solidarityni.

Main

10 Island
3 Flooded Strand
3 Polluted Delta

4 High Tide
4 Force of Will
4 Merchant Scroll
2 Cunning Wish
2 Brain Freeze

4 Brainstorm
4 Sleight of Hand
4 Serum Visions
3 Ideas Unbound
3 Meditate

4 Cloud of Faeries
3 Snap
3 Turnabout



Sideboard

4 Hydroblast
3 Disrupt
1 Brain Freeze
1 Meditate
1 Stroke of Genius
1 Turnabout
1 Chain of Vapor
1 Echoing Truth
1 Rebuild
1 Repeal



Olen testannut paljon myös Resetoitua Solidarityä, mutta olen tykästynyt enemmän tähän versioon seuraavin perustein:
- Pyörähtää "käyntiin" vuorolla 3-4 (jopa 2. vuorollakin olen riskillä yhden pelin voittanut!), Resetoitu "käynnistyy" vuorolla 4-5, siis vuoroa myöhemmin
- Meddling Magesta helpompi päästä eroon, kun on Snapit
- Merchant Scrollien avulla on helppo löytää tarvittava kortti (oli se sitten esim. High Tide tai Meditate.
- Kortinnosto on tässä versiossa parempaa; Ideas Unbound on High Tiden jälkeen kuin Misdirectoimattomissa oleva Ancestral Recall
- Pakassa on myös Reset-versiota enemmän landeja untappaavia kortteja, ja Snapilla voi palauttaa Cloud of Faeries'n käteen, minkä jälkeen Faerien voi pelata uudestaan; tiukassa paikassa Faeriella voi myös nostaa kortin
- Vähäisestä landimäärästä (16) huolimatta lukuisista 1cc kortinnostoista (12) johtuen yhdenkin landin kädellä voi yleensä huoletta lähteä peliin
- Defense Grid ei haittaa niin kuin se haittaa Resetoitua versiota

Solidarityn heikkoudet:
- Paljon discardausta pelaava pakka (Duress, Cabal Therapy, Hymn to Tourach, Persecute...)
- Paljon Counterspellejä pelaava pakka (mukaanlukien punaiset Blastit)
- Meddling Mage (johon on nimetty High Tide)
- Pyrostatic Pillar
- Chalice of the Void
- Gaea's Blessing
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo 14:49 kirjoittanut The Abyss »

Poissa Shmn

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #1 : 20.07.06 - klo 14:49 »
Olen itseasiassa rakentamassa myös Solidarityä. Käsittääkseni pakka saa nimensä kuitenkin nimenomaan siitä, että se perustuu Resetteihin. Eipä sillä niin väliä tosin.

Sen sijaan, että toimisin kokeneempieni papukaijana, suosittelen lukemaan TMD:n johdatuksen pakkaan.

Oma versiosi ei näytä huonolta ollenkaan, mutta siinä on yksi periaatteellinen vaje: se ei toimi instantti-nopeudella, mikä on pakan suuri etu, koska se voi pyörähtää (tai ainakin yrittää) vastauksena pommiin tai esim. Gaea's Blessingiin.

Ajattelin itse kokeilla tuota David Gearheartin versiota, joka näyttää tältä:

4 Brainstorm
4 Force of Will
4 High Tide
4 Impulse
4 Remand
4 Reset
3 Cunning Wish
3 Meditate
3 Turnabout
2 Brain Freeze
2 Flash of Insight
2 Opt
2 Peek
1 Twincast

12 Island
4 Flooded Strand
2 Polluted Delta   

Sideboard:
4 Hydroblast
4 Disrupt
1 Chain Of Vapor
1 Echoing Truth
1 Evacuation
1 Meditate
1 Stroke of Genius
1 Turnabout
1 Twincast
« Viimeksi muokattu: 20.07.06 - klo 14:51 kirjoittanut Shmn »
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Nastaboi

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #2 : 20.07.06 - klo 15:05 »
Mielestäni Resettiversion paremmuus tulee esille siinä, että siinä on enemmän kontrolliefektejä: 8 countteria ja Cunning Wishit päälle, sekä vielä Twincast. Täten High Tideä ei olekaan niin helppo counteroida. Mielestäni 4 Impulsea ja 2 Flash of Insightia välttävät tutoreista, etenkin kun Flashbackaa jälkimmäisen.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Shmn

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #3 : 20.07.06 - klo 15:11 »
Duressit kannattaa melkein FoWata jos on High Tide kädessä ja ei ole Brainstormia. Counteri-pakkaa vastaan taktiikka ei ole päästä viuhumaan välttämättä täysillä (mutta sekin on mahdollista, ja Peekillä voi luodata mikä vastustajan käsitilanne on), vaan kasvattaa vastustajan counterien avulla keski-iso stormi, johon sitten upotetaan pari Brain Freezeä.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa junior

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #4 : 22.07.06 - klo 22:24 »
Itse olen pelaillut sorcery speed buildia, jossa on Cunning Wishit. Olen havainnut buildin toimivaksi. Näyttää siltä, että versiosi pystyy pyörähtämään hieman helpommin vuorolla 3, kiitos 3:n Brain Freezen. Valittavana onkin - nopeus tai enemmän vastauksia. Wishit tarjoavat vastauksia. Seuraavat laput ovat osoittautuneet hyödyllisiksi wishboardissa: Echoing Truth, Meditate, Mystical Tutor (usein hakee puuttuvan Tiden), Turnabout,  Stroke of Genius, Capsize. Lisänä on vielä 1-2 Brain Freezeä, joista toisen voi sidettää lähinnä Threshiä vastaan. Kun pöydässä on Cloud ja 4 High Tideä, Capsizeemalla Cloudin nettoaa manaa. Tällöin vastustajan voi Strokettaa hengiltä. Näin voi kiertää Blessing-triggerin. Sideen jää 7-8 slottia, Disruptit, Defense Gridit ja Hydroblastit ovat kelpo vaihtoehtoja näihin slotteihin, metasta riippuen. Hydroblast voi targetoida mitä tahansa permantentia, kyseinen spell on parempi storm countin kannalta kuin BEB.

Mitä nykyiseen versioosi tulee, niin nostaisin Turnaboutien määrän 4:ään, mikäli et Wishejä pelaa. Turnabout on yksi pakan tärkeimmistä spelleistä. Snap on ajoittain epävarma vaihtoehto creature controlin määrästä johtuen, tiputtaisin Snappien määrän 3:een. Kokonaisuudessaan muutokset olisivat seuraavia: -1 Snap, -1 Brain Freeze/-1 Twincast, +2 Turnabout. Yksinäinen Twincast on kiintoisa valinta, missä tilanteissa olet havainnut Twincastin hyödylliseksi? Sidestä jättäisin Tormod's Cryptin kokonaan pois. Cryptistä ei ole paljoa apua, mikäli vastustajalla on useita Blessingejä. Thresh ei ole erityisen nopea pakka, et halua hidastaa Threshiä, vaan varmistaa, että omat spellisi resolvaavat. Defense Grid on kelpo vastaus.

Mikäli haluat kokeilla Wish-versiota, niin tee seuraavat muutokset: -3 Brain Freeze, -1 Meditate, -1 Snap, +3 Cunning Wish, +1 Turnabout, +1 Serum Visions. Sitten jäisi vielä Twincast, houkutus on vaihtaa se Sleightiin. Olen havainnut cantripit erittäin olennaisiksi, niin alkupelissä kuin turahtaessa. Alkupelissä löytyy puuttuva land ja turahdusvaiheessa estyy fizzle.

Poissa Turnipser

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #5 : 28.07.06 - klo 01:22 »
Kommentoidaanpas nyt tätäkin.

Oletkos kokeillut tällä faerie-snap versiolla reset versiota vastaan ? Uskoisin että tulee naamaan, koska kaveri voi pelata responsena sorcery kortinnostoon oman pyöräytyksen. Myös discardiin häviää pystöön, mutta sellaisia tuskin legacy turnauksissa näkyy.
Entäs orim's chant. Se estää vähällä manalla kaverin yritykset. Toimii myös agroja vastaan, vaatisi tosin tundrat.
Peleissä olen huomannut sellaisen asian, että vastustajan on countteroitava ensimmäinen high tide.. Joten jos kädessä on yksi ylimääräinen high tide, se kannattaa 'syöttää' kaverille ja tämän jälkeen vasta tehdä varsinainen pyöräytys.
Reset versiossa on se suuri etu, että pyöräytyksen voi tehdä responsena.


"Believe in the ideal, not the idol."

HW:
http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php/topic,5616.0.html

Poissa Shmn

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #6 : 31.07.06 - klo 12:10 »
Suosittelen Remandeja tähän hitaampaankin versioon. Ne ostavat vuoroja menettämättä korttia, ja viuhahdusvaiheessa toimivat Brain Freezenä, jolloin pienempikin stormi riittää voittamiseen.

Olen tässä MWS:llä kokeillut tuota Reset-versiota, ja se toimii erittäin hyvin. Näillä kahdella on ratkaisevasti erilainen pelityyli: sinä yrität saada riittävät komponentit pyörähtämiseen omalla vuorollasi ja joudut tekemään arvion siitä milloin arvelet niiden riittävän, eli otat riskin. Reset-versio taas kerää komponentteja käteen ja pyörähtää vasta kun käsi on selvästi riittävän vahva tai on pakko, jolloin sen ei tarvitse pelätä vastustajan uhkia koska se voi aina vastata niihin ja käyttää kaiken tarjolla olevan ajan hyväkseen. Lisäksi instanttilaputus on parempaa, koska manat voi jättää auki Remandeille, ja tarvittaessa voi yrittää kalastaa FoWia jos käsitilanne on viuhahtamiselle vielä riittämätön, mutta vastustajalta on putoamassa todellinen uhka.

Kannattaa myös muistaa, että keijut saa pultattua / stopattua / edictattua, mikä voi olla varsin ikävää jos manan saanti on niiden varassa ja suurin osa laputuksista ja tutoreista, joilla joko FoW tai toinen, pelastava Snap löytyisi ovat sorceryjä.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Shmn

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #7 : 31.07.06 - klo 14:07 »
Meinasin hitaudella sorcery-nopeutta, vaikka goldfishaus onkin tuossa nopeampi. :) Kieltämättä sorceryjen kanssa Remand ei ole niin hyvä, koska jos se jää käyttämättä, et voi käyttää manoja EOT-laputukseen. Ehkä sitä kannattaa kokeilla paria kuitenkin.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #8 : 27.04.07 - klo 14:40 »
Aiheena jälleen Legacyn Solidarity. En viitsinyt uutta aihetta perustaa sillä tämä kelpaa mainiosti.

Pakka alkaa olemaan kasassa, päädyin Resetoituun versioon ja nyt scouttaisin helsinkiläistä metagamea saadakseni järkevän kuvan sideboardin rakenteesta. Pakkalistan voin näppäillä jahka kotiin pääsen, mutta se on hyvin lähellä ellei jopa yksi yhteen ylempänä näkyvän shmn:n listan kanssa.

Mihin stadissa voi odottaa törmäävänsä nykypäivän legacy-kentillä? Goblinit lienevät aika varma valinta.
Mitä mieltä Pact of Negationista reset-buildissa? Se ei cantrippaa eikä pysäytä ensimmäisten vuorojen uhkia (lackey, maddling mage, chalice jne.). Pyörähtäessä kuitenkin Fowia parempi sillä fow syö kortin kädestä, ja olen huomannut että viimeiseen asti kaikkia kortteja kyllä tarvitaan voittoon. Potentiaalisesta metasta riippuen olen pohtinyt myös Stiflen lisäystä, mikä parantaisi Pactinkin käyttökelpoisuutta alkupelissä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #9 : 30.04.07 - klo 15:08 »
Esitän arvioni pääkaupunkiseudun Legacy-metagamesta.

Pelatuin pakka on Goblinit, niitä voi olla jopa 20 % metasta. Seuraavia pitäisi turnauksessa kuin turnauksessa olla vähintään kaksi kappaletta: Dark Ritual combo, Bw Confidant, Threshold, Solidarity, Landstill/Tog. Näiden lisäksi vähintään kolmannes metagamesta on enempi roguepakkoja. Näihin kuuluvat hitaat combot kuten Enchantress, Aluren ja Salvagers/Gamekeeper, moniväriset pieksut kuten GRx, Aggro Loam ja Affinity sekä kotitekoiset herkkupakat.

Veikkaan, että combon suosio on nousussa. Belskeriin tarttuu varmasti useampikin nyt kun se on osoittanut pärjäävänsä, ja Empty the Warrens nyt tuntuu olevan kaikkien kaveri. Mutta pistät vain sidelle 4 Chalicea, tai vaikka mainiin, ei voi mennä pieleen.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Llewar

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #10 : 04.05.07 - klo 11:48 »


mikä dekki on dark ritual combo? Iggy?

-- Llewar
... Mistä.. löytäisin sen eläimen..
... Josta pidän eniten..

Poissa Polari

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #11 : 04.05.07 - klo 12:27 »


mikä dekki on dark ritual combo? Iggy?

-- Llewar

Ihan mikä tahansa kombopakka joka pelaa Dark Ritualia? Iggy on yksi esimerkki, toinen on se monivärinen stormikombo jossa on piljoona rituaalia, EtW:t Tendrilsin kaverina ja mitälie. Olikohan sen nimi nyt TES (The Epic Storm?) tai joku muu TPS-väännös.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #12 : 27.05.07 - klo 15:10 »
Solidarity natsaili ihan hyvin eilisessä legacyssa. Hulkkeja ei tullut vastaan mutta iggy popia millattiin 2-0, vihreää enchantressia ja 3-land-belskeriä 2-1. Karvas tappio tuli kalalle kun en osaa pelata. Belskerillä on vaikea voittaa jos dekissä on <10 korttia eikä ländejä ja tontuille näytettiin Echoing Truthia. Iggy ei jaksa jos iggy ei resolvaa kertaakaan.

Buildi:

4 x High Tide
4 x Reset
4 x Impulse
4 x Brainstorm
4 x Remand
3 x Meditate
3 x Force of Will
3 x Cunning Wish
3 x Turnabout
3 x Brain Freeze
1 x Flash of Insight
1 x Echoing Truth
1 x Twincast
2 x Opt
2 x Peek

4 x Polluted Delta
4 x Flooded Strand
10 x Island

SB/WB:
1 x Force of Will
1 x Stroke of Genius
1 x Chain of Vapor
1 x Evacuation
1 x Meditate
1 x Turnabout
1 x Brain Freeze
2 x Blue Elemental Blast
2 x Hydroblast
4 x Disrupt

Maindeck-bounce oli hyvä veto goblin-tokeneiden ja muiden syöpäläisten kanssa.
High Tidea huutava Meddling Mage kavereineen oli pöydässä liikaa, kun nostot kusi jo muutenkin tarPeeksi. Niiden varalle pitäisi kehitellä jotain techiä. Tai opetella mulligoimaan. Tai pelaamaan.

HulkFlash ei tosiaan tullut kertaakaan vastaan. Sitä vastaan en ole oikein mitään pohtinut. Disruptit kyllä olivat nannaa ihan kaikkea paitsi miestäyteistä kalaa vastaan. Sidelle kenties mustat leylinet? Se housaa ekojen vuorojen tsägä-Flashit ja sen jälkeen onkin jo itse valmis pyörimään.

1 Twincast on juuri sopiva määrä. Twincast + Meditate/Brainfreeze/Wish/Reset on voitto. Toimii myös ekstracountterina.

Ulos on helppo saidata Optit ja Peekit, jotka ovat parhaimmillaan ekassa matsissa. BEBeillä ei mitään tehnyt tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 27.05.07 - klo 15:11 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #13 : 28.05.07 - klo 14:13 »
Jatketaan monologia.

Flash ei testeissä ole ylivertaisen kova vastus, paitsi tsägäländin ollessa tiskissä. Anti-flash-taktiikassa pyritään counteroimaan ensimmäinen flash, mistä seuraavan countersodan päätteeksi torpataan stäkkiin ~1-2 x brain freeze joiden toivotaan lakaisevan riittävästi kombopalasia gravelle, minkä seurauksena vastustaja tukehtuu omiin pacteihinsa vuoronsa alussa. Kuulostaa hauraalta, mutta yllättäen toimii. Ekalla vuorolla tosin olen aika aseeton. Salainen SB.tech julkaistaan tsadin seuraavassa legacy-koitoksessa.

Trickbind on myös viimeinkin vahvoilla dekkiä, jonka voittokeino on viime kädessä triggered ability ja jossa on 8 ilmaista counteria, vastaan.

Kalaa ja muita jarruja vastaan en edelleenkään osaa pelata.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Masti-core

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #14 : 28.05.07 - klo 17:40 »
Solidarity natsaili ihan hyvin eilisessä legacyssa. Hulkkeja ei tullut vastaan mutta iggy popia millattiin 2-0, vihreää enchantressia ja 3-land-belskeriä 2-1.


Offtopikkia sen verran, että belskeri oli kahden ländin.

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #15 : 28.05.07 - klo 21:40 »
Solidarity natsaili ihan hyvin eilisessä legacyssa. Hulkkeja ei tullut vastaan mutta iggy popia millattiin 2-0, vihreää enchantressia ja 3-land-belskeriä 2-1.


Offtopikkia sen verran, että belskeri oli kahden ländin.
Mä kun nimenomaan luulin muistaneeni oikein, mutta pieleen meni.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #16 : 29.05.07 - klo 15:41 »
Kun flash nyt tuntuu olevan kovasti läsnä, pohdin disruption lisäämistä mainiin. Onko jotain musertavaa syytä olla pelaamatta setillistä Disrupteja mainissa? Korvaisivat Optit ja Peekit näin perstuntumalta ja ovat testien perusteella kovaa kamaa kun flashista käydään se ratkaiseva taistelu. Saisin myös sidelle lisää tilaa metagamekortteihin sillä Optit ja Peekit eivät vain tunnu enää jaksavan.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #17 : 29.05.07 - klo 18:49 »
Aloita vaikka laittamalla sen neljäs Force mainiin.

Disrupt on kieltämättä hyvä Flashia vastaan. Optia ja Peekiä huonompi se on ainoastaan pyörähtäessä, kun pitää maksaa 2 manaa kortista yhden sijaan, mutta tällä saattaa olla merkitystä ehkä yhdessä pelissä kahdestakymmenestä tai ei silloinkaan.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #18 : 29.05.07 - klo 20:15 »
Aloita vaikka laittamalla sen neljäs Force mainiin.

joo, tuo on selvä muutos nykymetassa. Yhden pactin ajattelin jättää toivottavaksi sidelle pyörähdystä varten. En ole muistakseni koskaan toivonut fowia, Meditate on yleensä se mikä houkuttaa ja mitä yleensä tarvitaan.

Evacuation on ollut suureksi osaksi kuollut kortti niin sidellä kuin kädessäkin. 5 manaa ei toimi ennen pyörähdystä, eikä sen aikana evakuoinnilla tee enää juurikaan mitään. Enpä tosin ole goblinlaumoihin vielä törmännytkään.

Olen viime aikoina pohtinut myös wishien ja Mystical tutorin paremmuusjärjestystä. Dekki nostaa koko ajan kortteja, joten tutorin pelaajaa ei paljon haittaa käsikortin menetys. Manatehokkuus on myös tutorilla ylivertainen, ongelmana on lähinnä se, että main alkaa olemaan liian täynnä jos sinne tunkee tutorit ja kaikki mahdolliset kohteet. Rupean testaamaan wishien ja tutoreiden yhdistelmillä. Ehkä joku optimi löytyy.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Hopo

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #19 : 08.06.07 - klo 12:33 »
Työpöydällä on nyt manabasen hienosäätö.
Tolaria West pisti silmään, se kun thinnaa dekkiä ländeistä, mikä on tälle kokoonpanolle tärkeää, sekä hakee käteen pactin. Pitää lähinnä testata, onko kolme manaa transmutesta liikaa. Kolmannen vuoron pyörähdyksiä kuitenkin tapahtuu, mutta neljännellä se tapahtuu 90 prosentissa peleistä.

Anti-Flash-toiminnot joutavatkin sitten romukoppaan ennenkuin pääsivät edes käyntiin.

4 x High Tide
4 x Reset
4 x Impulse
4 x Brainstorm
4 x Remand
3 x Meditate
3 x Force of Will
3 x Turnabout
3 x Brain Freeze
2 x Cunning Wish
2 x Flash of Insight
2 x Peek
2 x Opt
1 x Echoing Truth
1 x Twincast
1 x Mystical Tutor
1 x Pact of Negation

3 x Polluted Delta
3 x Flooded Strand
8 x Island
2 x Tolaria West
« Viimeksi muokattu: 08.06.07 - klo 12:43 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #20 : 09.06.07 - klo 08:02 »
En kyllä ymmärrä, miksi kaikista maailman korteista haluaisi pelata juuri Tolaria Westiä. Se ei ole Island, joten sitä ei halua pelata koskaan tiskiin, jonne se tulisi kaiken lisäksi täpissä. Transmutea ei voi käyttää vastustajan vuorolla, jolloin sillä ei tee mitään pyörähtäessä. Jos sen ainoa funktio on pohjustaa neljännen vuoron pyörähdystä täppäämällä itsensä ulos vuorolla kolme, miksi et vain suoraan pelaisi useampaa pactia? Fetchit muuten ohentavat myös pakkaa landeista, eikä niiden käyttäminen vaadi kolmea manaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Legacy Solidarity
« Vastaus #21 : 29.11.10 - klo 12:57 »
Potkitaampas topikkia ylös.

Tuli viimein kerättyä rohkeutta pelata pakalla ja viimeistelin Solidarityni champseihin. Eka kerta, kun ulkoilutin pakkaa, joten virheitä tuli tehtyä ja sidetysplänit olivat aika minimaaliset. Tässä deck-list:

4 Polluted Delta
4 Misty Rainforest
11 Island

4 High Tide
4 Force of Will
4 Brainstorm
4 Impulse
4 Reset
3 Meditate
3 Cunning Wish
3 Opt
3 Turnabout
2 Flash of Insight
2 Remand
2 Brain Freeze
2 Peer Through Depths
1 Cryptic Command

Wishboard:

2 Mindbreak Trap
1 Stroke of Genius
1 Meditate
1 Remand
1 Turnabout
1 Repeal
1 Brain Freeze
1 Vision Skeins
1 Dispel
1 Echoing Truth
1 Wipe Away
1 Ravenous Trap
1 Rebuild
1 Hibernation


Pakka soljui kuten pasianssissa pitikin ja päädyin 5-2 sekä sijalle 13. Ainoastaan yhden kerran pakka fizzlasi kesken combon, kun Flash kymmenellä ei löytänyt Resettiä tahi Turnabouttia. Trapit olivat loistavia niin wishata kuin sidettää sisään, taidan lisätä niiden määrää kolmeen, sillä Remand sidellä oli turha. Kertaakaan en joutunut mulligoimaan.

Tässä lyhyt peliselostus:

Match 1 Kala (Mihkel Altmets)

Game 1 kala agrottaa ylitse ennen kuin ehdin edes kerätä conpo-osia. Game 2 counterit hoiti homman kotiin, kun vielä nostelin foweja enkä bisnestä. Tein lisäksi sen virheen, että fowittelin väärin.

0-1 (0-2)

Match 2 New Horizons (Arttu Tapio)

Game 1 combotan menemään läpi muutaman stiflen ja fowin, kun hänen Canopynsa draw card-ability oli stäkissä. Game 2 hänellä on tiskissä 1/1 Terravore, sidetechinä Tormods Crypt, jolle me molemmat naureskelimme. Annoin combon pyöriä, kuten sen pitääkin, tein tosin sen virheen että manaa ei jäänytkään tarpeeksi Strokeen tai Skeinsiin. Brain Freeze sai stifleä, remand, uudestaan, stifle ja toinen Freeze. Tässä kohtaa Arttu mietiskeli tovin ja ehdin kalveta, kun tajusin että kasvatin hänen Terravorensa lethaleihin mittoihin. Onneksi mies ei halua mennä combattiin vaan skuuppaa. Muistin rehdin miehen lailla pelin jälkeen mainita, että Terravore olisi ollut lethali.

1-1 (2-2)

Match 3 Belsker (Kalle Sundberg)

Game 1 hän combottaa ensimmäisellä vuorollaan. Minä koetin brainstormilla löytää counteria, mutta siihenhän se sitten jäi kun High Tideä ei löytynyt Wishiin ja siten Truthiin. Toiseen peliin sidetin molemmat Trapit sisään (tyhmä), onneksi kuitenkin löysin toisen niistä aloituskäteen. Counteroin hänen tekemisensä ja pelasimme vuorokaupalla draw'n-gota, kunnes kädessäni oli riittävästi comboon. Hajoilin siihen, että kymmenen vuoron jälkeen aloin nostella ensimmäisiä nostokortteja kun käsi oli täynnä High Tideä ja Resettiä. Kolmannessa pelissä samat elkeet, sidetin tosin toisen Trapin takaisin sidelle, jotta sen saisi wishattua tarpeen vaatiessa.

2-1 (4-3)

Match 4 Domain Zoo? (Aleksi Väänänen)

Game 1 helpotun nähdessäni Tarmoa, Lavamanceria ja Maheria ja combotan menemään leppoisasti. Toisessa pelissä hän seizettaa High Tiden kädestäni enkä ehdi löytämään toista. Kolmannessa pelissä hän aloittaa Loam Lionilla ja muilla kissoilla. Lisäksi Gaddock Teeg tulee tiskiin häiriköimään. Combotan menemään ja aloitan Wishaamalla Hibernationin, jolla pääsen Teegistä ja parista kissasta eroon. Pyörin stormin kahdeksaan, kunnes Meditate ja sen perään Impulse osuvat melko lailla tyhjiin ja Flash of Insight flashbackattuna kymmenellä ei löydä Resettejä saati Turnaboutteja. Kädessäkään ei ole Freezeä tai nostokortteja, joten fizzlaan ja luovutan.

2-2 (5-5)

Match 5 Tyylipuhdas Homebrew (Joonas Palsio)

Game 1 näen Birds of Paradisea ja Murderous Redcappia. Olen aivan ymmälläni, että mitä pakka tekee. Combotan. Game 2 hän mulligoi viiteen, näen puluja sekä Kokusho, the Evening Starin. Remandoin ja myöhemmin fowitan sen. Combotan.

3-2 (7-5)

Match 6 Ad Nauseam (Joona Tiinus)

Game 1 analysoimme äänekkäästi toistemme dekkejä ensimmäisestä land-dropista ja spellistä. Olimme kumpikin väärässä, hän vähemmän ja minä enemmän. Hän combottaa nasuun, johon minulla ei ole sanottavia. Game 2 teen jälleen sidetysvirheen, kun sidetän molemmat Mindbreakit. Hän duressoi ja pelastan combo-osia kädestä brainstormilla. Hänen nauseaminsa saa counteria ja combotan responssina Infernal Tutoriin, vieden 39 korttia dekistä, jossa kaikki wishit ja Tendrils. Game 3 korjaan virheeni. Hän aloittaa duressilla ja vie remandin. Toisella vuorolla duressoi uudestaan ja jää miettimään impulsen, wishin, resetin ja high tiden välillä. Hän vie impulsen. Löydän pakan päältä lisää kivaa ja combotan hidasteltuani häntä.

4-2 (9-6)

Match 7 Enchantress (Tommi Riuttala)

Tämä MU on bye. Game 1 Mokaan kunnolla, kun responssina hänen sterlingiin combotan, kunnes vieressä olija huomauttaa jälkiviisaasti että Resettiä ei voi pelata upkeepillä, kun olin viimeistelemässä comboa. Olin niin jäässä, että luulin että olimme jo drawilla. Tyhmä minä, kukaan muukaan ei huomannut kun pelattu Reset oli italialainen. Warningia ja päätän combon tupla-freeze + skeinsillä pikkuisen häpeissäni turttauksestani.
Game 2 combotan tällä kertaa drawilla. Meditate löi hieman kriittisessä vaiheessa tyhjää, joten jouduin ampumaan strokella kuutta ja freezellä kolmetoistakertaisesti. Kävi ilmi, että se riitti juuri ja juuri.

5-2 (11-6)

Tuloksena siis 13. sija, eroa yhdeksänteen oli resistansseissa desimaalin verran, joten henkinen suolasija.


Pakka oli erittäin hauska pelata ja ensimmäistä kertaa ulkoilutin sitä keittiönpöydän ulkopuolella. Oletin, että champseissa olisi ollut zoo-rikas tai ainakin aggrokas ilmapiiri. Höpönlöpöä, comboa olikin tällä kertaa liikkeellä. Kuulemma oli toinenkin Solidarity pärjännyt sangen hyvin, harmi kyllä en ehtinyt missään vaiheessa sitä näkemään, kun peleissä meni kaikki aika.
« Viimeksi muokattu: 29.11.10 - klo 13:01 kirjoittanut Karjanvarastaja »