Ja minäpä vastaan, kuten aina on tapana kun omasta pakasta kyse, vastata jokaiseen posti, tiedä sitten onko se tarpeellista... mutta asiaan

4x City of Brass - Kun en omista ug dualeita tai paineja, pelaan näitä. Coliseumeitakin omistan vain tuon yhden. Ehkä tässä pakassa voisi olla 4 coliseum ja 1 city, mutta yleensä pidän kyllä citystä enemmän, kyllä sitä damaa voi itse itselleen tehdä, jos vain peli on omassa hallinassa, sama se vaikka itsellä olisi vain 1 life, kunhan vastustajalla on silloin 0

Timberland Ruins, Seafloor Debris, Archaeological Dig - Eivät nuo nyt coliseumia hitaampia ole, ja korvaavat erittäin hyvin ug ländien puutosta. Manaleak/memory lapse täytyy pystyä pelamaan toisella kiekalla jos tarvetta, sekä oracle. Siksi pakassa ovat myös terrarionit ja spheret. Tuon debriksen voisi vaihtaa islandiksi, sinisen uupuminen tokalla kiekalla on ikävämpää kuin vihreän.
Yhden growth chamberin voisin laittaa lisää, mutta yli kahta en pelaisi. En vain pidä noista pomppu-ländeistä. Ja koska en omista dualeita (enkä varmaan koskaan tule omistamaan, rahat ei riitä), niin pelaan mielummin wayfindereita kun wood elveseitä. Paineja + täpissä tulevia ug ländejä laittaisin kyllä tänne setin jos olisi, tai jos olisi edes muutama jompaa kumpaa, niillä pääsisi noista pompuista/ruinsseista sun muista eroon.
Minua ei nuo damaa tekevät ländit ole häirinneet (gbw pakassani yli puolet ländeistä tekee lämää + siellä on 2 graveborn musea, mutta niiden kaikkien ansiosta pakka toimii niin paljon paremmin että se lämä kannattaa)
2x Terrarion- Ei cyclereita halua tässä pelata
Hmm... siis mitä?

Mikä cycleri? Muutenkin terrarion ja sphere varmistavat kivasti että springi ponnahtaa kierroksella 3 + vaihtavat itsensä uuteen korttiin.
Ja nuo 2 miekkaa.... tällä pakalla saa aika helposti kaverin creaturettomaksi, jolloin nuo edes muutamat creaturet tekevät edes jotain damagea kun niille antaa miekan + saa cityjen viemää lifeä + cyclatun tuskerin finishaamaan. Ja kuten sanoin, creaturejen määrää kiinnostaisi lisätä.
Manaleak/remand... siksi manaleakit että edes joku countteroi gravelle. Toisaalta en voi sanoa etteikö remandit kiinnostaisi sen kortin takia... niitäkin vaan on mulla vain 0 (kaikki vaihdellut pois).
Peel toimii tässä niin hyvin että myös siksi tahtoisin joitain "comes into play creatureja" tähän lisää.
Ja Confiscate... Kun on confiscate, counttereita, palautusta, omia creatureita, on monia erikeinoja/tapoja/ratkaisuja miten toimia tilanteessa kun vastustaja castii millon minkäkinlaista creaturea, countteroidako se gravelle, pistää se pakan päälle, antaa tulla peliin ja sitten palautta se ja oma oraakkeli käteen, vai antaako sen tulla tiskiin ja ajella sillä itse voittoon. Ja voihan sillä pölliä minkä tahansa vastustajan avainkortin mikä on päässyt lipsahtamaan peliin (koska pakassahan on 0 korttia millä tuhota mitään). Pelaisin kahta confista, mutta kun on vain 1...
Fallow Earth/Temporal Spring - näitä en omista enempää. Springit menis heti neljään.
Plow Under - Testaisin mielelläni, mutta omistan 0....
+1 Sunken Hope
Tämä olisi erittäin mielenkiintoinen kortti, ehkäpä jopa 2 noita, mutta se vaatisi ehdottomasti (ainakin minusta) setillisen jotain hyviä halpoja cip-creatureja lisää. (tuota lyhennettä ei taida olla sanakirjassa, itse ainakin olen tuohon kuitenkin netissä törmännyt)
Eternal Witnessit olisivat erinomaisia tässä.
Amen. Siinä se on. Näitä setti pakkaan, mutta muita creatureja poistamatta. Mutta kun en omista näitäkään yhtään... Ei kukaan tahtoisi vaihtaa näitä mulle?

Näitä olen joskus ennenkin kaivannut mutta tuntuvat liikkuvan huonosti... joten jos jollain näitä edes yhtä niin voitaisiin katsoa minulle tappiollista vaihtoa

.