Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ulkomaiset nettikorttikaupat  (Luettu 21045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lege

Vs: Ulkomaiset nettikorttikaupat
« Vastaus #30 : 24.02.10 - klo 09:20 »
T&T:
Postikulut: vaihtoehtoja on monta. Halvin on alle taalan, mutta en ehdota kokeilemaan. Tulee varmaan jollain laivalla puoli vuotta tms :P. Se normaali 3-8 taalaa korttien määrästä riippuen löytyy myös. Profiilia luodessa haluttu maksutapa ja postitapa kysytään, ja niitä voi myöhemmin vaihtaa ostoksia tehdessä tai profiileista.

Tuosta halvimmasta postitustavasta on meikäläisellä jonninverran kokemusta kun on muutaman kerran tullut sillä kortteja tilailtua. Ensimmäisellä kerralla pistin tilauksen torstaina ja jo seuraavan viikon tiistaina paketti lojui postilaatikossa, ja aina muulloin aikaa on kestänyt n. 6-7 arkipäivää. Selvennetään vielä että halvin postitustapa on $0.99 aina 99 korttiin asti.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #31 : 24.02.10 - klo 10:30 »
Ilmeisesti Channelfireballista ei ole vielä puhuttu. Se yrittää ihan tarkoituksella ja aktiivisesti nousta Star Cityn kilpailijaksi - löytyy myös toimituksellinen osio artikkeleineen jne. Yrittävät myös tarjota laajaa valikoimaa, mutta vielä ei ole ihan yhtä hyvin pullat uunissa kuin SCG:llä. Suurin osa korteista on halvempia kuin SCG:ssä, samaan tapaan kuin aiemmin mainitussa DJ Magic Cardsissa. Postikulut ovat samaa luokkaa kuin SCG:n vastaavat, ehkä hieman edullisemmat.

http://www.channelfireball.com/catalog/magic_singles/8

Starcitygamesin etuna on se, että siellä kortteja yleensä on. Niillä on valtava varasto lappuja ja peruskuvio onkin viime aikoina ollut tsekata jokunen muu kauppa, todeta että haluttuja lappuja ei niissä ole, ja tilata lopuksi suoraan scg:stä.

"Kalleudestaan" huolimatta tulee usein Star Cityä käytettyä. Monesti tilauksen hajottaminen SCG:n ja halvemman liikkeen kesken tulisi kumminkin kalliimmaksi, koska sinne toiseen liikkeeseen joutuisi maksamaan uudet postikulut. Lisäksi muutaman euron säästöt per tilaus eivät useinkaan ole säätämisen arvoisia, kun kumminkin harvoin tilaa ja saa kortit mielestään järkevään hintaan.

-- Nute
Oulu

Poissa finngamer

« Vastaus #32 : 03.03.10 - klo 01:42 »
Troll and Toadista ei sitten kannata ostaa vanhoja boostereita.

Ostin kokoelmiin Antiquitiesin boosterin, ja searchattuhan se oli. Ryppyjä ja kulumaa strategisissa paikoissa. Laitoin sitten viestiä heille että mitäs nyt tehdään, mutta ei vastausta. Sanoin että en syytä mistään hämäristä bisneksistä, mutta että esim. jollain pakkaajallanne ei välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissaan. Neljä viestiä kolmeen eri heidän sähköpostiosoitteeseensa myöhemmin, niin vastausta ei ole kuulunut vieläkään. Ja siis pari viikkoa nyt kulunut, eivätpä siis ole vastaamassa.

Ymmärrän kyllä että moni varmasti yrittää huijata ostamalla boostereita, searchaamalla ne itse ja sitten vaatimalla rahoja takaisin, mutta on aika erikoista että eivät tunnu edes pitävän mahdollisena että asiakas olisi oikeassa. Laittaisivat sitten edes "emme korvaa" viestiä, mutta ei mitään.

Välttäkää.

Poissa finngamer

« Vastaus #33 : 03.03.10 - klo 14:59 »
Joo, ei minullakaan muuten ole valittamista, siksi tuo asiakaspalvelun puute tuon asian suhteen yllättikin.

Poissa Wraithy

« Vastaus #34 : 04.03.10 - klo 17:20 »
Olen itse tilaillut noista kaikista strikezoneonlinea lukuunottamatta viimeiset 2,5-3 vuotta kohtuu ahkerasti ja kertaakaan ei ole jäänyt mikään hampaankoloon.

No, T&T:ltä tuli kerran NM foileina muutama vanhemman setin kortti, jotka eivät kyllä olleet NM. Mutta olivat halvempia kuin SP/EX kama muualla niin en alkanut valittamaan.

Postit tulleet yleensä 1,5-2 viikkoa. Kerran kesti joku MTGFn tilaus vajaa 5 viikkoa. Ja joulun alla ei kandee tilailla. Pistin joulukuun alussa tilauksia ja tuli about tammikuun toisella viikolla kaikki.

SCGsta tullut pari kertaa väärä kortti, ilmoitus vain mailiosoitteeseen (olikohan customerservice@) ja oikea kortti lähetetty perästä.
MTGFllä tuntuu olevan välillä hiukan sokeaa porukkaa, koska sieltä on tainnut tulla jo neljä kertaa väärä kortti. Tosin sieltäkin olen maililla saanut aina oikean kortin perästä päin.
Kerran niillä ei ollut korttia jonka olin tilannut ja he laittoivat kyseisen summan rahaa store crediiteiksi.

Mutta erillisiä tilauksiakin eri kaupoista on tullut tehtyä yhteensä joku 100+ viimeisen kolmen vuoden aikana, joten olen tyytyväinen.

Muuten, jos SCGltä tilaa SP/HP kamaa, kannattaa muistaa laittaa tilatessa kommenttikenttään että "No signatures or other writing if possible" jos ei halua signattuja kortteja. SP:nä nimittäin saattaa olla jopa NM kortteja jotka vain on signattu. Itse en halunnut signeerauksia ja aloin tuota kommenttia laittamaan kun kerran tuli kolmekin signattua korttia samassa tilauksessa. Tosin jos niillä on vain yksi SP kortti ja se on signattu, niin se sieltä sitten tulee.
Tietenkin jotkut voivat kyseisiä signauksia halutakin :).
« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo 17:23 kirjoittanut Wraithy »

Poissa finngamer

« Vastaus #35 : 10.03.10 - klo 23:51 »
Troll and Toadista ei sitten kannata ostaa vanhoja boostereita.

Ostin kokoelmiin Antiquitiesin boosterin, ja searchattuhan se oli. Ryppyjä ja kulumaa strategisissa paikoissa. Laitoin sitten viestiä heille että mitäs nyt tehdään, mutta ei vastausta. Sanoin että en syytä mistään hämäristä bisneksistä, mutta että esim. jollain pakkaajallanne ei välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissaan. Neljä viestiä kolmeen eri heidän sähköpostiosoitteeseensa myöhemmin, niin vastausta ei ole kuulunut vieläkään. Ja siis pari viikkoa nyt kulunut, eivätpä siis ole vastaamassa.

Ymmärrän kyllä että moni varmasti yrittää huijata ostamalla boostereita, searchaamalla ne itse ja sitten vaatimalla rahoja takaisin, mutta on aika erikoista että eivät tunnu edes pitävän mahdollisena että asiakas olisi oikeassa. Laittaisivat sitten edes "emme korvaa" viestiä, mutta ei mitään.

Välttäkää.

Updatea tähän.

Laitettuani useisiin heidän sivuiltaan löytämiini sähköpostiosoitteisiin viestiä, ilmeisesti lopulta löytyi yksi joka toimikin. Sanoivat että eivät olleet ennen tätä saaneet yhtään viestejäni. No, kesti se viikon vastata tästä oikeastakin postista, mutta tuli sentään vastaus.

Ja sainkin haluamani, eli puolet hyvitystä tuon boosterin hinnasta. Sanoin että kunnon alennuskin siis kelpaa minulle, kokoelmiin se vaan menee homehtumaan niin on sinänsä sama onko searchattu kunhan on sealed ja hinta searchedin mukainen. Store credittina sain hyvityksen, mutta mikäs siinä, tulee kyllä tilattua jatkossakin.

Poissa Chaosworm

« Vastaus #36 : 11.03.10 - klo 09:06 »
Gamingetc.comin olen hyväksi havainnut; vaatii tosin "rekisteröitymisen", mutta hyväksyy PayPalin. Hinnat ovat lähes kilpailukykyisiä eBayn hintojen kanssa (Jitte = melkein $19 MOTLissa ja melkein $20 Gamingetc.comissa), tosin postikulut Suomeen ovat aika isot. Kortit saapuivat perille silloin, kun ne odotinkin saavani ja jotkin EX-kuntoisina tilaamani kortitkin olivat kyllä ihan near minttejä. Sen lisäksi sain korttien mukana paperilappusen, joka antaa minulle 10% alennuksen seuraavasta tilauksestani lukuunottamatta sealed productia, tosin en tiedä, saako sen vain silloin, kun tilaa tarpeeksi paljon (oma tilaus oli yli $100). Varastot siellä ei ole päätä huimaavat eikä ne ilmeisesti täydenny kovin usein, mm. Standstillejä siellä ei ole ollenkaan kun itse ne viimeiset ostelin pois tammikuussa, ja Submerget olivat loppu jo silloin - ja ovat vieläkin.
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo 09:09 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Tomppa

« Vastaus #37 : 14.05.10 - klo 13:22 »
Jos tykkää hakea ulkomailta kortteja, niin muita katsomisen arvoisia sitejä ovat ainakin

Gone to Plaid Täältä

Helppo akea kortteja. Kerrankin kauppa joka ei listaa jokaista korttia ja kerro stockin olevan 0. Kaupassa näkyvät vain myynnissä olevat kortit. Paljon pelattuja lappuja, joten kannattaa tarkastaa kuntoluokitus.

LotusVault Täällä

Hankalasiti löytyvä foilivalikoima, josta pääsee tekemään löytöjä. Täältä löytyi foilattuja Jhoiria vielä hintapiikin jälkeenkin (vaan ei kauaa).

Magicbazar Täällä

Ranskalainen sivu. Ranskankielentaito melkein pakollinen heidän kanssaan asioidessa. Kuntoluokitukset ovat kohdallaan, paljon aasialaisia kortteja.

MtgChicago Täällä

Hyvä palvelu ja ilmaiset postikulut 300 $ ostoksista. Melko halvat T2 laput.

MtG Mint cards Täällä

Kaikki kiinalaiset kortit, jotka tarvitset.

The Gathering Ground Täällä

Suht halpoja alphan rareja.

Asian Magic Kards

Yllättävän vähän aasialaisia kortteja kaupan nimen huomioiden, mutta erikoistunut japanilaisiin kortteihin, kannattaa kysellä saako omistaja hankittua jotakin. Foileja löytyy todella hyvin ja postitus on halpa. Hinnat euroina.

CCG House Taidettiinkin jo mainita. Erittäin hyvä palvelu.

Lisäksi tuo Troll and Toad Europe ei ole yhteydessä jenkkiläiseen Troll and Toadiin muuten, kuin nimen puolesta ja Nigel (T&T europen omistaja) tapasi toimia T&T:n ostajana euroopassa.

Die Kartenweld olisi erinomainen kauppa, jos se suostuisi myymään Suomeen, mutta toiminta on rajoitettu manner-Eurooppaan. Harmi sinänsä.

Empire Games Online saa myös kiitoksia, vaikka en ole itse nettikaupasta ostanutkaan mitään, vaan tinkasin itselleni viimeisen alphan Underground Sean ja Tropicalin kaupan valikoimista. Kiitettävää kommunikaatiota ja haluttiin olla avuksi.

Noilla pääsee kyllä aika hyvin vauhtiin, vaikka todella halpa dollari lienee taas kerran takana. Jos noista ei löydy, niin sitten Star City Gamesiin. Siellä isojen diilien kanssa kannattaa varautua kansainväliseen tilisiirtoon, kuluja tulee vajaa 10 € ja homma toimii. Star cityn ongelma on,että pienemmätkin paketit tuntuvat osuvan Tullin tarkastukseen. Aiankin minulle ei ole yhtään tullut läpi ilman tullin teippejä. Jos etsii jotakin tiettyä, esim neljättä korealaista commonia, niin Ben Bleiwissille postia SCG:hen ja kortti on kädessä viikon päästä. SCGn hinnat ovat oiekasti todella halpoja foileille ja aasialaisille korteille.

Jos hakee rariteettejä, niin Magic Libraries on oikea paikka, halusitpa boksin alphan starttereita (Peter Adkisonin isältä), alt art kiinalaisia zombieita tai Wyvern-selkämyksellä FE-setin.
Näin voi käydä

--Tomppa
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa