Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ulkomaiset nettikorttikaupat  (Luettu 21040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shmn

Ulkomaiset nettikorttikaupat
« : 05.08.06 - klo 19:06 »
Yritin tilata StarCityGamesista lappuja, mutta Visa Electron ei skulaa. Pitäisi löytää joku kohtuuhintainen ja luotettava nettikorttikauppa, joka hyväksyy Electroninkin. Haluaisin siis kuulla ehdotuksia ja kokemuksia eri kaupoista - mistä olette tilanneet ja mitä varteenotettavia paikkoja on ylipäätänsä olemassa?

Kiitos avusta.
« Viimeksi muokattu: 06.08.06 - klo 13:14 kirjoittanut Anastazia »
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Polari

Vs: Ulkomaiset nettikorttikaupat
« Vastaus #1 : 05.08.06 - klo 22:29 »
Visa Electronin pitäisi toimia kuten tavallinenkin Visa eikä SCG:n FAQ puhu mitään Electronista, joten heittäisin villin arvauksen että vika on Electronissasi. Ainakin Osuuspankin - ja käsittääkseni joidenkin muidenkin - Visa Electronissa on nerokas systeemi nimeltä Verified by Visa. Systeemin ideana on että jos yrität maksaa luottokortillasi jossain, palvelu heittää sinut pankin sivuille naputtelemaan verkkopankkitunnuksesi*, mitä ilman et voi suorittaa maksua. Plussaa: Lähes idioottivarma suojaus sille etteivät muut pääse käyttämään luottokorttiasi. Miinusta: Vaatii tuen myyjältä. Toisin sanottuna et voi maksaa sillä missään mihin oikeasti tarvitsisit luottokorttia.

Toki jos olet onnistunut maksamaan kortillasi jossain muualla tai tiedät ettei tämä ole ongelma, unohda. Tulipahan vain mieleen heti ensimmäisenä tuota viestiäsi lukiessa.

Nimim. "Ei niin hyvää kuin Osuuspankin Visa Electron"

* Tai jonkun muun salasanan, ilmeisesti homma saattaa joissain muissa pankeissa toimia hieman eri tavalla.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Shmn

« Vastaus #2 : 05.08.06 - klo 23:25 »
Juu itseasiassa olen käyttänyt Verified By Visa -systeemiäkin, mutta useissa paikoissa Visa Electron käy Visasta ilmankin. StarCityGames laskuttaa kaikki ostokset manuaalisesti, joten tällaista kirjautumismahdollisuutta ei ollut ollenkaan. SCG vieläpä verifioi korttini ensin sillä tavalla, että laittoivat kaksi panoa tililleni ja lähetin niiden summat sähköpostilla minkä jälkeen kortti hyväksyttiin, mutta sitten tuli viesti että kortin laskutus ei onnistukaan.

Poissa Gushex

vika kortissa
« Vastaus #3 : 06.08.06 - klo 11:03 »
Hanki kortti, joka käy myös ulkomaisissa nettikaupoissa. Ainakin Sampon Visa Electron toimii, olen itse tilannut sen avulla Starcitygamesista tavaraa viimeksi joulukuussa 2005.

Poissa Shmn

Vs: vika kortissa
« Vastaus #4 : 06.08.06 - klo 17:08 »
Hanki kortti, joka käy myös ulkomaisissa nettikaupoissa. Ainakin Sampon Visa Electron toimii, olen itse tilannut sen avulla Starcitygamesista tavaraa viimeksi joulukuussa 2005.

Nordean Electron toimii ihan hyvin suurimmassa osassa nettikaupoista. Ilmeisesti ei SCG:n kanssa, mutta sen vuoksi en perusta uutta tiliä toiseen pankkiin. Siksi kysynkin tässä ketjussa niitä muita nettikorttikauppoja.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #5 : 06.08.06 - klo 18:04 »
Näin aihetta sivuten, onko olemassa joku ulkomaalainen kortti kauppa, jolla on selkeästi halvemmat hinnat kuin millään muulla?

Tai jaksaisiko joku laittaa jonkun tälläisen halvan ulkomaalaisen korttikaupan linkin + kertoa vähän enemmän miten tuo electronilla ulkomailta ostaminen maksaa (en tiedä onko oikea paikka kysellä, mutta en ole koskaan ostanut netitse luottokortilla mitään, enkä edes luottokorttia omista, vain electronin.)

Poissa Akspee

« Vastaus #6 : 15.11.06 - klo 09:16 »
Näin aluksi anteeksi necroaminen mutta ehkä tämä vielä valaisee jotakuta ja on avuksi.

Eli itse kavereideni kanssa SCG:sin kanssa asioidessa koitimme montaa eri versiota: eri maksutapoja, eri tilausmääriä etc.

Aluksi he ilmoittivat että eivät myy meille niin suurella rahamäärällä kortteja koska emme ole asioineet heidän kanssaan aiemmin. Ei suoraan mutta oli kuitenkin päivänselvästi luettavissa rivien välistä.

Tämän jälkeen pienensimme erää huomattavasti ja laitoimme uuden tilauksen.

Tämän jälkeen he ilmoittivat että mikään maksutavoistamme ei käy ja täten emme voi ostaa kortteja vaikka ostaisimme miten vähän.
(Kaverini on tilannut Yhdysvalloista ja muualta maailmasta paljon tavaraa joten hän tietää miten homma toimii eikä tilanne ollut siitä kiinni.)

Yhteenveto: Suomesta oli mahdoton ostaa kortteja SCG:sta millään hinnalla ja maksuvälineestä riippumatta jonka jälkeen kohteliaan sarkastisesti ilmoitimme: "Kiitos hyvästä palvelusta mutta taidamme asioida jatkossa jonkun toisen firman kanssa joka voisi jopa myydä kortteja."

Tämä konflikti vai ainakin henkilökohtaisesti kaikki halut asioida SCG:sin kanssa.

Vielä niille noottina jotka eivät ole ulkomailta juuri tilanneet mitään (itselleni tuli ainakin yllätyksenä) että mikäli tilaatte ja tilaus menee pakettiin eikä kirjekuoreen niin tullimaksu voi kasvaa tilauksenhintaan verrattuna uskomattomankin suureksi.

Noin 99% todennäköisyydellä sanoisin että vika ei ole kortissasi.
« Viimeksi muokattu: 15.11.06 - klo 09:18 kirjoittanut Akspee »
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0

"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Nastaboi

« Vastaus #7 : 15.11.06 - klo 11:07 »
Ebay on hyvä, kunhan muistaa tutkia huolella myyjän käyttäjäpalautetta. Paypaliin voi laittaa Visa Electroninsa toimimaan luottokorttina.
« Viimeksi muokattu: 15.11.06 - klo 11:08 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Akspee

« Vastaus #8 : 15.11.06 - klo 13:31 »
Miten hitossa  ???

Siis minä en ite tilannu vaan tehtiin tuommonen kimppatilaus ja maksuvälineet oli kyllä kunnossa mutta he ilmoittivat että tarvitaan joko välittäjä USA:sta tai sitten eivät myy meille.

"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Polari

« Vastaus #9 : 15.11.06 - klo 15:15 »
Miten hitossa  ???

Siis minä en ite tilannu vaan tehtiin tuommonen kimppatilaus ja maksuvälineet oli kyllä kunnossa mutta he ilmoittivat että tarvitaan joko välittäjä USA:sta tai sitten eivät myy meille.

Mitä te oikein yrititte sieltä tilata? "tarvitaan välittäjä USA:sta" viittaisi siihen että yrititte ostaa avaamatonta produktia, mitä WotC kieltää myymästä USA:n ulkopuolelle, ja mikä mainitaan varsin selkeästi SCG:n sivuilla.

Poissa Akspee

« Vastaus #10 : 15.11.06 - klo 15:31 »
Miten hitossa  ???

Mitä te oikein yrititte sieltä tilata? "tarvitaan välittäjä USA:sta" viittaisi siihen että yrititte ostaa avaamatonta produktia, mitä WotC kieltää myymästä USA:n ulkopuolelle, ja mikä mainitaan varsin selkeästi SCG:n sivuilla.

Kuten käy ilmi jos luet myös ylempänä olevat tekstit... kortteja.

Poissa korpi

« Vastaus #11 : 15.11.06 - klo 16:32 »

Kortteja niissä boostereissakin on.

Eipä ole itsellänikään mitään ongelmia SCG:stä tilaamisen suhteen koskaan ollut. Tosin en ole kokeillut erilaisilla jännittävillä maksutavoilla kikkailua, vaan käyttänyt alusta saakka Paypalin kautta visaa kaikkiin tilauksiin. On hyvin mahdollista, että eri liikkeet huolivat erilaisia maksukortteja, eikä näin esimerkiksi toiseen paikkaan kelvannut Electron kelpaa toiseen paikkaan. Eikä kyseessä tarvitse edes olla maksukorttien ruma ankanpoikanen Electron, vaan ihan mikä tahansa perus Visaa tai Mastercardia ihmeellisempi läpyskä.

Poissa Akspee

« Vastaus #12 : 15.11.06 - klo 16:58 »
PayPal oli yksi jota koitimme ja ilmoittivat että ei kelpaa.
Syitähän voi olla monia mutta jos kyseessä oli joku tietty syy niin olisivat ilmoittaneet.

Poissa Polari

« Vastaus #13 : 15.11.06 - klo 18:56 »

Luin kyllä myös ylempänä olevat tekstit. Pariinkin kertaan. Viesti oli suurinpiirtein että yrititte tilata "kortteja" (mikä voi tarkoittaa suunnilleen mitä tahansa, ja mitä et vieläkään ole täsmentänyt sen kummemmin), mutta tarjoamasi maksutavat joita et kerro eivät kelvanneet SCG:lle syistä joita et kerro. Oikeastaan ei varmaan pitäisi edes vastata tähän enää sen kummemmin, mutta tuo "kohteliaan sarkastinen" sävysi niin houkuttaa. Ehkä siihen tykästyttiin SCG:nkin puolella?

Poissa miinin

« Vastaus #14 : 16.11.06 - klo 00:37 »
Jättäkäähän pojat ne liekinheittimet kotiin - yritetään pitää keskustelu asioissa, ei henkilökohtaisuuksissa. Seuraavasta ei selvitä viestin poistamisella.

Poissa jobim

« Vastaus #15 : 16.11.06 - klo 11:45 »
Minulla on Sammon Visa Electron. Se toimii kuten normaali Visa kaikkialla missä olen sitä netissä käyttänyt.
Ei edes mitään Verified juttuja tarvitse käyttää. Että ei kun pankkia vaihtamaan.

Poissa Shmn

« Vastaus #16 : 16.11.06 - klo 14:43 »
Minulla on Sammon Visa Electron. Se toimii kuten normaali Visa kaikkialla missä olen sitä netissä käyttänyt.
Ei edes mitään Verified juttuja tarvitse käyttää. Että ei kun pankkia vaihtamaan.

Kiitos tiedosta, mutta niin toimii Nordeankin muualla kuin SCG:ssä. Oletko sieltä Sammon kortilla onnistuneesti tilannut?

Joka tapauksessa, ostin TrollAndToad -liikkeestä joitain kuukausia sitten ison läjän kortteja onnistuneesti Nordean Electronillani, joten voin suositella sitä kauppapaikkana (www.trollandtoad.com). Lähiaikoina olen siirtynyt PayPaliin, jonka kanssa Nordean Electron toimii myös ongelmitta.

Poissa kolatatti

« Vastaus #17 : 17.11.06 - klo 13:18 »
SCG tarvitsee tuon "välittäjän USA:sta" vain silloin kun yrittää tilata boostereita, koska niissä on käsittääkseni WotCilla erilainen hinnoittelupolitiikka euroopassa (lue: Eurooppalaiset saavat maksaa enemmän). Tuo käytäntö on typerää ja väärin mutta monet jenkkifirmat käyttävät tuollaista, ei siis pelkästään WotC (nimiä mainitsematta esim. M$ käyttää tätä silmäänkusemistaktiikkaa).

Itse olen SCG:stä tilannut useasti kortteja onnistuneesti. Niillä on kalliit hinnat mutta halvat toimituskulut ($0,83 vs. esim. Trollandtoadin yli $10). Ensimmäisellä tilauskerrallani he tarvitsivat visakortistani jotain lisätietoja sähköpostilla (esim. myöntäneen yrityksen nimen, osoitteen ja puhelinnumeron) ja sen jälkeen he tekivät kaksi _palautusta_ visasaldooni (eli siis maksoivat kaksi satunnaista summaa, olikohan väliltä $0,00-$0,10) ja minun piti sähköpostilla kuitata kun olin nuo palautukset nähnyt suoritettuna ja niiden suuruuden, millä he varmistivat että minulla on oma luottokorttini käytössä. Hankalaahan tuo on mutta ainakin turvallista.

Tuon nysväämisen jälkeen tilaukset ovat sujuneet tuolta yhtä helposti kuin vaikkapa Suomalaisista korttikaupoista. Hinnat ovat tosin monissa korteissa pitkälti ass-fuck tasoa, mutta eipä se edelleenkään ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jotain halpoja kortteja voi tuolta tilata pieniä määriä kun toimitusaika on järkevä ja toimituskulut melko mitättömät.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa ilpo

« Vastaus #18 : 17.11.06 - klo 15:42 »
Minusta SCG:llä on ihan kohtuulliset hinnat monissa pikkuholoissa. Esim. Mizzium Transreliquatit maksoivat holoina $3, joka on mun mielestä tosi hyvä hinta nettikorttikaupalle. Sieltä on tullut hankittua kaikki pakoista puuttuvat commoniholot.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #19 : 30.12.06 - klo 19:30 »
Anteeksi minunkin puolelta necroamisesta... mutta, joko nyt olen TAAS sokea :) , mutta en oikein nyt hiffaa muutamaa asiaa ja tuohon omaan vanhaan kysymykseen minkä jälkeen tämä necrottiin tahtoisin vielä vastauksia....

1) Miksi tilaatte scg:stä jotain, jos se ei kerran ole edes halpa? Ja vielä vaikea tilata? Mikä on se "juju" että silti sieltä tilataan, vaikka se onkin kallis ja vaikea.

2) Entä kokemuksia osuuspankin electronista?

3) Ja pelkkiä irtokortteja saa muista maista suomeen?

4) Ja tuo trollandtoad on siis halvin? (vaikkakin tuo toimituskulu aika suolainen)

5) Jaksaisiko joku valaista tämmöistä asiaa, kun kuullut huhua että saksanmaalta saa buusterilaatikoita tänne suomeen itseleen hintaan 75e? Pitääkö paikkaansa?

Poissa doown

« Vastaus #20 : 30.12.06 - klo 19:54 »
itse olen tilannut SCG:sta hyvällä menestyksellä irtolappuja, kuitenkin siten, että kertatilauksen yläraja ulkomaille (Suomeen) tilatessa oli jossain $250 alapuolella. Pienemmillä tilauksilla onnistui hyvin. Boostereita ei kuitenkaan SCG:sta tipu WotC:n sääntöjen mukaisesti, mutta www.smedlock.com:sta (en tiedä oliko vahinko vai käytäntö) tuli tullin kautta boosterboxeja :)

Poissa Krupnik

« Vastaus #21 : 23.02.10 - klo 16:28 »
Iski MTG-kärpänen uudestaan näin ~10 vuoden jälkeen. Päätin kokeilla tuuria jo tilata kaupasta, josta en löytänyt kommentteja suomalaisilta sivustoilta, tai en osannut hakea.

www.manaleak.com

Paypal toimi maksuvälineenä, en kyseiseen palveluun ole ennen omistanut tiliä, mutta luominen kesti ehkä 5min ja ostaminen onnistui välittömästi. Täysin eri kokemukset  muista vastaavista palveluista (moneybookers, neteller). Sunnuntai aamuna tein tilauksen ja varhain maanantaina tuli viesti tilauksen postittamisesta. Seuraavan viikon tiistaina pärähti luukusta sisään paketti.

Paketti oli kohtalaisen hyvin paketoitu, yksittäiset kortit olisi voinut paremmin pakata (pienessä muovipussissa). Positiiviset kokemukset jäi firmasta, halvoilta vaikutti hinnat, tilausten kylkeen ilmaisen raren ja pienellä hinnalla 20 sekalaista korttia. Noista sekalaisista taisi yksi olla rare ja 3-5 uncommonia. Pistivät myös 1£ alennuskupongin tilauksen mukana. Tullipelkoisille mainittakoon, että paketissa ei ollut mitään merkintojä hinnasta, vain osoite.

Poissa mairou

« Vastaus #22 : 23.02.10 - klo 16:50 »
Tullipelkoisille mainittakoon, että paketissa ei ollut mitään merkintojä hinnasta, vain osoite.

Eipä varmaan tullia kiinnosta EU:n rajojen sisällä liikkuvat tavarat.

Poissa Omni

« Vastaus #23 : 23.02.10 - klo 16:54 »
Iski MTG-kärpänen uudestaan näin ~10 vuoden jälkeen. Päätin kokeilla tuuria jo tilata kaupasta, josta en löytänyt kommentteja suomalaisilta sivustoilta, tai en osannut hakea.

www.manaleak.com

Paypal toimi maksuvälineenä, en kyseiseen palveluun ole ennen omistanut tiliä, mutta luominen kesti ehkä 5min ja ostaminen onnistui välittömästi. Täysin eri kokemukset  muista vastaavista palveluista (moneybookers, neteller). Sunnuntai aamuna tein tilauksen ja varhain maanantaina tuli viesti tilauksen postittamisesta. Seuraavan viikon tiistaina pärähti luukusta sisään paketti.

Paketti oli kohtalaisen hyvin paketoitu, yksittäiset kortit olisi voinut paremmin pakata (pienessä muovipussissa). Positiiviset kokemukset jäi firmasta, halvoilta vaikutti hinnat, tilausten kylkeen ilmaisen raren ja pienellä hinnalla 20 sekalaista korttia. Noista sekalaisista taisi yksi olla rare ja 3-5 uncommonia. Pistivät myös 1£ alennuskupongin tilauksen mukana. Tullipelkoisille mainittakoon, että paketissa ei ollut mitään merkintojä hinnasta, vain osoite.

Mitä itse katselin pikaisesti oman wanttini kortteja tuolta, niin hinnat ovat vähintään MOTL:in hintoja vastaavia, noin niinkuin numeroina, mutta kaiken lisäksi ne ovat puntina (£), mikä on huomattavasti enemmän kuin mitä esim. eBayn keskihinnat... Tietysti pitää ottaa huomioon, että kyseessä on yritys, mutta en halvaksi haukkuisi kuitenkaan...

Poissa Farseer

« Vastaus #24 : 23.02.10 - klo 17:08 »
Mana Leakin hinnat produktien osalta ainakin ovat suhteessa Saksan hintoihin melkoisen kovat, ollen yleensä enemmän valuuttaa punnissa kuin euroissa ja punnan kurssi on kuitenkin about 10-15 prosenttia korkeampi kuin euron. Eikä nuo irtokorttihinnatkaan mitään erityisen halpoja ole, edes liikkeeksi.

Mitä toimitukseen tulee, niin viikon toimitusaika on melko standardi joka puolelta Eurooppaa. Kirjelähetysten osalta 3-4 postipäivää Keski-Euroopasta.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Krupnik

« Vastaus #25 : 23.02.10 - klo 19:17 »
Tullipelkoisille mainittakoon, että paketissa ei ollut mitään merkintojä hinnasta, vain osoite.

Eipä varmaan tullia kiinnosta EU:n rajojen sisällä liikkuvat tavarat.

Oho pääsipä tuo ihan unohtumaan.

Pitääpä selailla noita saksalaisia liikkeitä läpi. Suurimassa osassa vaan näytti postituskulut olevan melko kalliit. 2,8e oli nuo omat boosterit irtonaisina + 2£ postitukset koko paketille (noin viisi startteria lisäksi).

Poissa Wraithy

« Vastaus #26 : 24.02.10 - klo 00:43 »
Moro. Uusi ukko täällä. En tiedä onko näistä juttua jo jossain muussa threadissa mutta laitan omat kokemukseni tähän. Ehkä joku näistäkin saa tarvittavaa infoa.
Itse yleensä kerran kuussa pistän tilaukseen kortteja, ja katson kunkin kortin läpi kaikista kaupoista ja tilaan ne sieltä mistä halvimmalla saa. Yleensä jostain 3-4:sta kaupasta kerralla tilaan.

www.starcitygames.com
www.mtgfanatic.com
www.cardkingdom.com
www.trollandtoad.com
www.shuffleandcut.com
www.strikezoneonline.com

Sitten tietysti www.magiccaardmarket.eu

Aina kun aloittaa ostamisen uudesta ulkomaisesta nettikaupasta, ostakaa ensin joku 30-40 taalan+postarit erä, niin että tiedätte varmasti että tulee tullista läpi. Sitten katsotte mitä paketin päälle on laitettu ja nostatte seuraavissa tilauksissa hintaa hiljaksilleen ylöspäin, jolloin selkiää miten ne hinnat ilmoittavat.

SCG:
Hankala aloittaa ostot, vaatii tarkistuksen luottokortille ennenkuin suorstuu myymään mitään. Paras tapa aloittaa on vain ostaa joku 40 taalan setti luottokortilla ja iskee vain tiedot sinne checkouttiin (käytän Visaa, en electronia). Seuraavaksi he ottavat yhteyttä ja pyytävät lisäinfoa (juttua toisaalla tästä varmistuksesta. Edit: Eli siis täällä: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,61061.0.html ). Pistää infon, niin 1-2 vko ja omalla luottokorttitilillä pitäisi olla lisättynä kaksi pientä summaa, jotka sitten kerrotte takaisin SCG:hen. Tämän jälkeen homma sujuu niin kauan kun teillä pysyy sama luottokortti. Paypaliä ne ei kai anna käyttää kuin USAn sisällä. Luottokortti on minusta ainoa vaihtoehto ostaa kamaa SCG:lta.

Erittäin suuri valikoima, eikä todellakaan aina kallein.  Monet kortit voivat olla SCGssa kohtuu halpoja, yhtenä esimerkkinä pienemmät foilit. Lisäksi SCGllä on suurin valikoima kortteja, varsinkin oudompia, kuten judgefoileja, promoja ja muita vastaavia.

Postikulut: 3/5/7 taalaa, kunnes tulee joku 41-43 kortin raja, jolloin tuo halvin vaihtoehto häviää ja jäljelle jää sikakalliit Fedexit ja muut.
Tulli: Pistänyt minulle aina 50% ostosten hinnasta + postikulut paketin päälle.
Bonukset: Ei mitään

MTGF:
Helppo kuin heinänteko, jos on luottokortti. Aloitus ei vaadi mitään sählinkiä (paitsi tietysti sen rekisteröinnin).
Ei löydy promoja tai muita erikoiskortteja, foilitkin kohtuu vähissä ja jotkut halutuimmat kortit kalliita. Mutta jotkut sattumanvaraiset kortit saattaa lähteä halvimmalla mitä missään näistä kaupoista. Kannattaa aina tsekata tämäkin läpi.

Postikulut: En ole tainnut yli 4-5 taalan päästä, ja tullut tilattua joskus jotain 80 kortinkin settejä.
Tulli: Alhainen merkitty paketin hinta
Bonukset: Kun ostat tarpeeksi, niin saat max 6% vaki-alennuksen. Lisäksi joka päivä kun teet tilauksen, pääset mukaan arvontaan josta muistaakseni saa 50 taalaa tms store-crediittiä. Itse olen kerran voittanut sen ja kaveri kanssa.

CKD:
Helppoa kanssa. Hyväksyy Paypalin (jota itse olen käyttänyt). Vaatii rekisteröinnin, mutta niin nämä aina.
Kohtuullinen valikoima. Jotkut kortit ihan sikakalliita, mutta monet ovat todella edullisia, varsinkin VG/EX/G tason kortit arvokkaammista korteista. Esim Tabernaclen näin tuolla vielä hetki sitten VG 211 taalaa, kun muualla se on NM 300 taalaa. Uuden setin tullessa yleensä suurin osa ostoksista on täältä. Ostan aina jonkun 40-50 foilia per setti, ja CKDssa uudet foilit ovat yleensä kohtuu edukkaita. Promoja saattaa löytyä, ainakin jonkin ajan päästä.

Postikulut: jotain 3-8 taalan välillä määrästä riippuen. Jos tilaus on yli 200 taalaa, niin ne lähettää ilmaiseksi signaamista vaativassa kirjelähetyksessä joka tulee suoraan kotiovelle.
Bonukset: Antaisi ylimääräisiä boostereita, mutta kun ei saa lähettää USAn ulkopuolelle niin mitään vaihtoehtoa ei ole. Eli ei mitään meille.

T&T:
Hyväksyy myös Paypalin. Rekisteröinti vaaditaan. Ostaminen muuten helppoa (ostoskorin kanssa saa joskus temppuilla, kannattaa varmistaa checkoutissa että kaikki on siellä vielä, eikä ole mitään liikaa). Noin yleensä halvimmat hinnat on täällä. Varastot eivät ole ihan yhtä suuret kuin muutamissa muissa kaupoissa, joten esim foilit tuntuu hupenevan vauhdilla. Osittain siksi että nekin ovat usein halpoja. Promojakin löytyy. Jos tavaraa löytyy, se yleensä on hyvin kilpailukykyistä hinnaltaan kaikkien muiden kanssa.

Postikulut: vaihtoehtoja on monta. Halvin on alle taalan, mutta en ehdota kokeilemaan. Tulee varmaan jollain laivalla puoli vuotta tms :P. Se normaali 3-8 taalaa korttien määrästä riippuen löytyy myös. Profiilia luodessa haluttu maksutapa ja postitapa kysytään, ja niitä voi myöhemmin vaihtaa ostoksia tehdessä tai profiileista.
Bonukset: Ei mitään.
(Trolll and toadilla on myös eurooppasivu, mutta huonompi valikoima ja kalliimmat kortit: http://www.trollandtoad-europe.com/ )

S&C:
Hyväksyy paypalin, vaatii rekisteröitymisen. Ostaminen kohtuu helppoa, mutta yli 60-70 taalan tilaukset eivät enää tule halvalla postikuluilla, vaan pitäisi käyttää fedexia/tms. Joten kertaostos ei voi olla kovin suuri.
Käytän tätä jos muualta ei jotain löydy. Kun haeskelin vanhoja foileja, piti laajentaa scopee uusiin kauppoihin. Joskus jotain halvemmalla kuin muualla, ja saattaa löytyä kortteja mitä muilla ei ole (esim Maze of Ithit oli muualla nollissa ja tuolla niita oli vähän käytettynä joku 47 jäljellä).

Postikulut: se 3-6 taalaa, up to johonkin 70 taalan tilaukseen asti. Sitten on vaan kalliimpia postitapoja.
Bonukset: jokaista 25 taalan arvoa kohti antaa ylimääräisen raren mukaan. Minulla tommosella 55 taalan tilauksella on tullut mitä vain 2-5 raren välillä. Jotain halpisrareja tietysti, mutta mukava silti.

SZOL:
Menin tännekin tsekkaamaan josko löytyisi puuttuvia kortteja. Muistaakseni paypal kävi. Ei tainnut vaatia edes rekisteröintiä.
Kortit tuntuivat kohtuu arvokkailta, mutta jos muualla ei ole, niin ei siinä mitään. Searchilla näyttää vain löytyvät kortit, eli jos ei ole foileja jostain kortista, niin vain normikortti näkyy listassa.

Postikulut: Kohtuu paljon, mutta edelleen alle 8 taalassa pyöritään
Tulli: Merkitsee tasan oikean summan pakettiin. Eli yli 50 taalan+postikulut ei paljoa kannata mennä.
Bonukset: Ei mitään.

« Viimeksi muokattu: 24.02.10 - klo 00:50 kirjoittanut Wraithy »

Poissa Polari

« Vastaus #27 : 24.02.10 - klo 03:51 »
Kiitän katsauksesta, ja lisäisin vielä listaan DJ Magic Cardsin (www.djmagiccards.com). Tuolla valikoima alkaa kasiedikasta ja Mirrodinista, halutuimmat raret ovat lähes järjestään ylihinnoissa tai lopussa, mutta halvempi tavara on erittäin huokeaa. Itse olen useammasta setistä ostanut tuolta kaikki kivat rare- ja uncommon-kasualpaskeet kun hinnat ovat sellaista että itse en niillä korvauksilla jaksaisi edes kuoreen tunkea. Luottokortilla - tai omalla kohdallani sellaisena toimivalla Electronilla - on mennyt ilman kummempia kikkailuja.

Postikulut: Nousevat tasaisesti korttimäärän mukaan, selkeä taulukko nähtävissä sivuilla
Tulli: En ole tähän juuri kiinnittänyt huomiota. Olen EU-alueen ulkopuolelta tilannut kortteja ainoastaan SCG:stä ja täältä, ja pitänyt kertatilauksen hinnan aina tullimaksujen rajan (mitäs se nyt onkaan, n. viisikymppiä) alla. Joka kerta on tippunut suoraan postilaatikkoon joutumatta noutamaan tullista tai maksamaan ylimääräistä.
Bonukset: Aina silloin tällöin 10% tai 15% alennusta tiettyjen settien vehkeistä, ja aikaisemmin asioineille kuponkeja malliin "$5 plussaa kun ostat uutta settiä vähintään $50:llä".

Poissa Yan

« Vastaus #28 : 24.02.10 - klo 04:05 »
ABU Games (www.abugames.com) näyttäisi puuttuvan listalta. -Stuka- hoitaa meidän poppoon tilaukset joten voi ehkä valottaa sitä asiaa enemmän jos huomaa tämän. Hinnat on ainaki minun silmään ihan tarpeellisen huokeat ja tarjonta hyvää, ei ole ainakaan useasti tullut vastaan semmoista mitä tarvitsisi ja tuolta ei saisi. Lisäinformaatiota odotellessa....

Jenkkilän foorumeita selaillessa on myös monesti törmännyt osaa noista liikkeistä koskeviin vähän ikäviin palautteisiin. Ainakin mtgfanatic ja trollandtoad on saaneet todella monesti todella huonoa palautetta. Omia kokemuksia ei tosin siis ole näistä.

Poissa Hopo

« Vastaus #29 : 24.02.10 - klo 08:31 »
Starcitygamesin etuna on se, että siellä kortteja yleensä on. Niillä on valtava varasto lappuja ja peruskuvio onkin viime aikoina ollut tsekata jokunen muu kauppa, todeta että haluttuja lappuja ei niissä ole, ja tilata lopuksi suoraan scg:stä. Tämä on mulle tärkein pointti, sillä lähinnä korttien saatavuus saa minut ylipäätään kortteja tilaamaan. Hintojensa puolesta scg ei mielestäni ole mitenkään roistomainen, mutta korkeita hintoja tuntuvat pitävän ainakin näilla uusilla kuumilla stapleilla. Tuli sieltä joskus dualejakin tilattua, mutta nykyään ovat karanneet liian kalliiksi.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.