Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Posti ja sen toimivuus  (Luettu 181066 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Co

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #150 : 04.02.14 - klo 16:57 »
Posti tuntuu olevan melko syvältä nykyään, lähetyksiä menee hukkaan ja lajittelukone repii kirjeitä. Priority-leimalla varustetut kirjeet näyttävät viipyvän matkalla useammin kaksi kuin yksi arkipäivää, vaikka pääsääntöisesti pitäisi tulla lähetystä seuraavana arkipäivänä perille. Ilmeisesti Itella-muutoksen myötä ongelmat alkaneet? Tuli kuitenkin 2000-luvun alkupuoliskolla tehtyä arviolta kolmesta neljään sataan vaihtokauppaa sekä korteilla että musiikkilevyillä, enkä muista edes kuulleeni vastaavanlaisista ongelmista mitä nykyään esiintyy.

Saapas nähdä miten palveluntaso muuttuu, kun annetaan potkut 2000 työntekijälle vai miten-se-nyt-oli?
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #151 : 04.02.14 - klo 22:24 »
Omalle kohdalle sattui ensimmäinen tyystin kadonnut kirje ja postituksia on pelkästään viimeisen vuoden aikana lähes sata (ja aikaisempina aikoina satoja). Tilastotappio toivottavasti.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #152 : 04.02.14 - klo 22:34 »
niin no hommia keskitetään ja tehostetaan.. eli toisinsanoen sama työmäärä vähemmän väkeä..

Poissa Yabo

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #153 : 04.02.14 - klo 23:56 »
Itseäni kiinnostaisi tietää, että mikä on kadonneiden/tuhoutuneiden kirjeiden prosentuaalinen osuus per henkilö.

En haluaisi manata huonoa tuuria esiin, mutta itselläni ei ole koskaan kadonnut tahi tuhoutunut yhtään lähetystä.
n. 20 kauppaa täällä, yli 60 MCM kautta ja yli 50 ebayssa. Voi toki olla, että mulla on käynyt tuuri näiden lähetysten kanssa.

Tähän asti on luotto postiin ollut vielä hyvä, mutta tätä topickia lukiessa alkaa omakin luottamus postiin pikkuhiljaa kadota.

Onko kokemuksia paketeista? Onko kellään kadonnut/tuhoutunut niitä? Pitäisi leka-dekki saada Jyväskylästä Lepraan ja postillahan tuo pitäisi kuskata  :-'

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #154 : 05.02.14 - klo 00:29 »
Itseäni kiinnostaisi tietää, että mikä on kadonneiden/tuhoutuneiden kirjeiden prosentuaalinen osuus per henkilö.

En haluaisi manata huonoa tuuria esiin, mutta itselläni ei ole koskaan kadonnut tahi tuhoutunut yhtään lähetystä.
n. 20 kauppaa täällä, yli 60 MCM kautta ja yli 50 ebayssa. Voi toki olla, että mulla on käynyt tuuri näiden lähetysten kanssa.

Tähän asti on luotto postiin ollut vielä hyvä, mutta tätä topickia lukiessa alkaa omakin luottamus postiin pikkuhiljaa kadota.


Seitsemän vuoden aktiivisen postittelun tuloksena kaksi lähettämääni ja yksi minulle lähetetty kirje on kadonnut. Lisäksi yksi ilmoitettu löytyi. Tähän päälle kolmesti on kirje tullut bumerangina takaisin oman huolimattomuuden takia. Vaihtoja on kertynyt vähintään tuplasti palautteiden verran, joten itse olen ollut joko erittäin onnekas tai parjattu Itella on vain tehnyt työnsä hyvin.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #155 : 05.02.14 - klo 14:39 »
Itseäni kiinnostaisi tietää, että mikä on kadonneiden/tuhoutuneiden kirjeiden prosentuaalinen osuus per henkilö.

En haluaisi manata huonoa tuuria esiin, mutta itselläni ei ole koskaan kadonnut tahi tuhoutunut yhtään lähetystä.
n. 20 kauppaa täällä, yli 60 MCM kautta ja yli 50 ebayssa. Voi toki olla, että mulla on käynyt tuuri näiden lähetysten kanssa.

Tähän asti on luotto postiin ollut vielä hyvä, mutta tätä topickia lukiessa alkaa omakin luottamus postiin pikkuhiljaa kadota.

Onko kokemuksia paketeista? Onko kellään kadonnut/tuhoutunut niitä? Pitäisi leka-dekki saada Jyväskylästä Lepraan ja postillahan tuo pitäisi kuskata  :-\

joku 400-600 korttilähetystä suuntaan ja toiseen 0 kadonnutta
+ vaimo on hyvin aktiivinen nettikirppis ostelija ja 1 Hong Kong lähetys jäänyt saapumatta muut useampi sata lähetystä ympäri mailman ok

eli mun lähetykset 97% suomessa ja 3% saksasta/saksaan
« Viimeksi muokattu: 05.02.14 - klo 14:43 kirjoittanut kivi »

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #156 : 05.02.14 - klo 18:05 »
Häviämis/(hajoamis)vimma tuntuu painottuvat noihin postin helposti-kuoriin täällä. Ehkä lonkalta arvioimalla jotain 200-300 lähetystä 2013-nyt ja peräti neljä tai viisi kadonnut, kaikki taitavat olla helposti-kuoria. Olen vielä niiden liimausta vahvistanut vetämällä runsaalla teipillä sen kiinni kun nuo kuoret saattavat muuten avautua. Nytkin yksi 28.12 lähtenyt kuori (yksi kolmesta samanlaisesta, lähtenyt samaan aikaan samalle vastaanottajalle) on kadonnut, postin vastausta vahingonkorvausvaatimukseen odotellessa.

Helposti-kuoria hajosi ihan jumalattomasti myös kun ne uudet lajittelulaitteet tulivat käyttöön (taisi olla alkuvuonna 2011?), jotain neljä kappaletta parissa kuukaudessa. Tuolloin posti onnistui kai vielä kaikki kuorenrippeet toimittamaan takaisin kun niissä silloinkin oli lähettäjän tiedot yläkulmassa mukana ja korvasivat häväriä vastaan 50 euroon asti. Nyt posti ei ole palauttanut enää ensimmäistäkään kadonnutta / hajonnutta kuorta joka viittaisi vahvasti siihen että ovat alkaneet tahallaan hävittää niitä rippeitä "säästääkseen".

Aiempina vuosina (~2005-2010) lähettänyt varmaan jotain 2000 kuorta jopa, nopeampaa tahtia kuin nyt ja niistä taisi kadota yksi. Muutos on siis aivan järjettömän huono, samaan aikaan kaikki muutkin postin palvelut ovat romahtaneet: postiverkko on harventunut ja nykyään täällä Helsingissä tuppaa jokaiseen vuorokaudenaikaan olemaan postiin jonoa, posti toimitetaan nykyään keskimäärin aikaan 11-15 (aiemmin ~9-12), kuoret kulkevat nykyään selkeästi hitaammin (etenkin helposti-kuoret, jotka pudotettiin ykkösluokasta kakkosluokkaan) ja hinnat ovat toki kirjepostissa nousseet reippaasti. Ainoa parannus on tuo uusi SmartPost-järjestelmä.

Kaikkiin kalliisiin lähetyksiin kannattaa kyllä käyttää kirjattua kirjettä tai jopa pakettia, ja esimerkiksi boksia ostaessa kannattaa ehkä jopa ottaa ennemmin pakettina kuin helposti-kuorissa boosterit. Oikeasti kalliisiin melkein kannattaa varmaan ottaa jokin kuriiripalvelu.

Helposti-kuorien osalta viimeisen kolmen vuoden hävikki on kyllä järjettömän suurta. Jotain luokkaa ~10/300. Normaalit kuoret tuntuvat selviytyvän paljon paremmin, mikä olisi aika luonnollista jos syyllinen ovat edelleen nuo lajittelukoneet.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #157 : 06.02.14 - klo 10:45 »
joo kokemuksesta voin sanoa että ei MISSÄÄN tapauksessa kannata lähettää helposti kuoria ilman että teippaa kiinni
se liimapinta ei pidä mitään

Poissa Corpseriuz


Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #159 : 03.11.14 - klo 17:03 »
Nyt on ongelma jossa toivoisin kokeneemmilta myyntitykeiltä vähän ajatuksia.

Lähetin viime viikolla postivakuutetun kirjeen MCM:n ohjeiden mukaisesti. Kuinkas ollakaan tämä kirje sitten oli jäänyt jumiin Helsinkiin jo viime viikon keskiviikkona seurannassa lukien: It has been necessary to modify the information on the item or the delivery type. Delivery may be delayed.

Noh, odottelin tässä muutaman päivän kunnes tajusin soittaa tänään perään. Ilmoittivat että "lähetys on lähetyssääntöjen vastainen"? Tästä syystä oli siis otettu sivuun, ilman mitään mainintaa jatkosta tai siitä miten toimitaan taikka ilmoitusta minulle että näin käy.

Onko kellään mitään tällaista kokemusta tai tietoa siitä miten näiden kanssa tulisi toimia? Ilmeisesti toimitusehdot kieltävät postivakuutetun lähetyksen "pelikorteille" joiksi nämä sitten kai kuitenkin voidaan luokitella?

Poissa Kylooppi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #160 : 03.11.14 - klo 17:29 »
Nyt on ongelma jossa toivoisin kokeneemmilta myyntitykeiltä vähän ajatuksia.

Lähetin viime viikolla postivakuutetun kirjeen MCM:n ohjeiden mukaisesti. Kuinkas ollakaan tämä kirje sitten oli jäänyt jumiin Helsinkiin jo viime viikon keskiviikkona seurannassa lukien: It has been necessary to modify the information on the item or the delivery type. Delivery may be delayed.

Noh, odottelin tässä muutaman päivän kunnes tajusin soittaa tänään perään. Ilmoittivat että "lähetys on lähetyssääntöjen vastainen"? Tästä syystä oli siis otettu sivuun, ilman mitään mainintaa jatkosta tai siitä miten toimitaan taikka ilmoitusta minulle että näin käy.

Onko kellään mitään tällaista kokemusta tai tietoa siitä miten näiden kanssa tulisi toimia? Ilmeisesti toimitusehdot kieltävät postivakuutetun lähetyksen "pelikorteille" joiksi nämä sitten kai kuitenkin voidaan luokitella?

Kummallinen tapaus mutta yritä soitella uudestaan jos sattuisi avuliaampi asiakaspalvelija. Luulisi nyt, että ovat velvollisia kertomaan mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi paketin eteenpäin. Aikanaan kun tilailin figuja ja rullalaudanosia ulkomailta niin aina kammotti tulli vaikka laillisesta tavarasta olikin kysymys. Silloin ainakin ainoa vaihtoehto epäselvissä tilanteissa oli mennä tullin toimipisteeseen selvittämään asia. Yksityishenkilöiden välillä käytävässä kaupassa ei onneksi joudu yleensä huolehtimaan veroista tms. mutta osataan sitä näköjään muutenkin hankaloittaa ihmisten elämää. :)
Killing you softly with triggers,
with triggeeeers!

Poissa Retardi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #161 : 03.11.14 - klo 18:06 »
Onko kellään mitään tällaista kokemusta tai tietoa siitä miten näiden kanssa tulisi toimia? Ilmeisesti toimitusehdot kieltävät postivakuutetun lähetyksen "pelikorteille" joiksi nämä sitten kai kuitenkin voidaan luokitella?

Isket hintareferenssiksi vaikka poromagian hinnaston niin luulisi kelpaavan. Aika kallista olet lähettämässä jos MCM vaatii vakuutusta kirjaamisen sijaan?
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Suntelli

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #162 : 03.11.14 - klo 18:36 »
Pelikortteja tosiaan ei saa lähetellä ainakaan espanjaan tms. Myöskään kirje/paketti minkä lähetit ei saa olla teipattu kiinni tai voi jäädä jumiin. Vakuutettu on aika tarkkaa. Ite olen useamman lähettänyt ulkomaille ja kaikki menneet perille kyllä. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä ja kertoa, että kyseessä keräilykortit(vrt. Jääkiekkokortit tms), eivätkä mitkään uhkapeliin liittyvät laput.

Poissa Juzam Djinn

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #163 : 03.11.14 - klo 18:40 »
Onko kellään mitään tällaista kokemusta tai tietoa siitä miten näiden kanssa tulisi toimia? Ilmeisesti toimitusehdot kieltävät postivakuutetun lähetyksen "pelikorteille" joiksi nämä sitten kai kuitenkin voidaan luokitella?

Aika kallista olet lähettämässä jos MCM vaatii vakuutusta kirjaamisen sijaan?

Raja taitaa olla 100-150€ että joutuu vakuutettuna lähettämään.

Tarkat säännöthän noille paketoinneille yms. on, mutta ei minulta ainakaan ole koskaan kyselty mitään paketin sisällöstä lähetyksen arvoa lukuunottamatta. Asiakaspalvelijoiten kanssa ollaan aina tarkastettu lähetyksen yhteydessä että on asianmukaiset postin leimat ja sinetit.

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #164 : 03.11.14 - klo 18:41 »
Onko kellään mitään tällaista kokemusta tai tietoa siitä miten näiden kanssa tulisi toimia? Ilmeisesti toimitusehdot kieltävät postivakuutetun lähetyksen "pelikorteille" joiksi nämä sitten kai kuitenkin voidaan luokitella?

Isket hintareferenssiksi vaikka poromagian hinnaston niin luulisi kelpaavan. Aika kallista olet lähettämässä jos MCM vaatii vakuutusta kirjaamisen sijaan?

Tosiaan lupasivat kyllä palata asiaan lähitulevaisuudessa kun ovat selvittäneet asiaa. (Joka on todella tarkka määre).

En osaa sanoa missä vaiheessa satasen paremmalla puolella tällainen käytäntö iskee, enkä sitäkään miksi joku osti melkein kaikki modernikäyttikseni kerralla pois. Mutta itse kirjelähetyksessä ei kysytty arvoa, kysyttiin vain mihin arvoon asti haluaa vakuuttaa, (tässä tapauksessa €500). Mikäli tällainen lista pyydetään toki sellaisen toimitan. Ois kyllä kiva että tekisivät jotain muutakin kuin vaan ilmoittamatta heittävät kirjeen nurkkaan "ei me tommottii kyllä vierä" ja "kyllä se sitte perään kyselee joskus".

Mutta pistän päivitystä sikäli mikäli huomenna ilmoittelevat kirjeestä mitään.






Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #165 : 03.11.14 - klo 18:51 »
Pelikortteja tosiaan ei saa lähetellä ainakaan espanjaan tms. Myöskään kirje/paketti minkä lähetit ei saa olla teipattu kiinni tai voi jäädä jumiin. Vakuutettu on aika tarkkaa. Ite olen useamman lähettänyt ulkomaille ja kaikki menneet perille kyllä. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä ja kertoa, että kyseessä keräilykortit(vrt. Jääkiekkokortit tms), eivätkä mitkään uhkapeliin liittyvät laput.

Ja tässähän niitä tuli. A) Oli teipattu jesarilla kiinni ettei vahingossakaan ala ketään hotsittamaan vakuutettu lähetys. B) Espanjaan menossa, C) Ei tohon postimieskiskapoika mitään sinettejä lyönyt. Heitti vaan koriin niinkun muutkin tuhnut kun oli lapun päälle lyönyt. Olisi toki pitänyt itsekin paremmin ottaa selvää miten tuo toimii, mutta puolustuksekseni olin hieman "huonossa raossa". Tietysti sitä luotti taas hieman sokeana että virkailija osaa tilanteessa auttaa, mutta taisi olla ensimmäinen postivakuutettu kirje kyseiselle henkilölle.

Poissa Suntelli

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #166 : 03.11.14 - klo 19:28 »
Pelikortteja tosiaan ei saa lähetellä ainakaan espanjaan tms. Myöskään kirje/paketti minkä lähetit ei saa olla teipattu kiinni tai voi jäädä jumiin. Vakuutettu on aika tarkkaa. Ite olen useamman lähettänyt ulkomaille ja kaikki menneet perille kyllä. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä ja kertoa, että kyseessä keräilykortit(vrt. Jääkiekkokortit tms), eivätkä mitkään uhkapeliin liittyvät laput.

Ja tässähän niitä tuli. A) Oli teipattu jesarilla kiinni ettei vahingossakaan ala ketään hotsittamaan vakuutettu lähetys. B) Espanjaan menossa, C) Ei tohon postimieskiskapoika mitään sinettejä lyönyt. Heitti vaan koriin niinkun muutkin tuhnut kun oli lapun päälle lyönyt. Olisi toki pitänyt itsekin paremmin ottaa selvää miten tuo toimii, mutta puolustuksekseni olin hieman "huonossa raossa". Tietysti sitä luotti taas hieman sokeana että virkailija osaa tilanteessa auttaa, mutta taisi olla ensimmäinen postivakuutettu kirje kyseiselle henkilölle.

Heh. No siinähän se sitten oli. Ei muuta kuin postiin juttusille miten on käynyt. Voi olla, että kirje palautetaan ja joudut lähettämään uudestaan. Ehkä kuitenkin olisi reilua, että posti maksaisi kulut (uskon että näin hienosti ei taida käydä).

Ite olin myös ihan pihalla, mutta postin"täti" kertoi nämä asiat, niin meni oikein. Eihän siihen päälle lyöty sitä isoa liuskaa, mikä on tarkoitettu vaan kotimaan vakuutettuihin lähetyksiin? Vaan siis sellainen pienempi tarra?

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #167 : 03.11.14 - klo 19:52 »

...Eihän siihen päälle lyöty sitä isoa liuskaa, mikä on tarkoitettu vaan kotimaan vakuutettuihin lähetyksiin? Vaan siis sellainen pienempi tarra?

Arvaa lyötiinkö? :) no KYLLÄ! Kyllä todellakin posti saa maksaa uuden lähetyksen sen verran ammattitaidotonta oli kassalla, nimenomaan painotin sitä että Espanjaan on lähdössä. Nojoo katsellaan mitä sieltä selviää.

Poissa Stils

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #168 : 03.11.14 - klo 20:00 »
Itsekin useamman postivakuutetun kirjeen ulkomaille lähettäneenä olen törmännyt tilanteisiin, jossa postivirkailijalla (valitettavan usein jonkin lähikaupan kassahenkilö) ei ole mitään hajua, mistä edes aloittaa. Nykyään osaan jeesata ja huomauttaa jos jotakin puuttuu. Esimerkiksi kirje pitää sinetöidä kaikilta reunoilta KUVIOLLISELLA teipillä eli jesari ei siihen käy. Postitäti tai setä sen kyllä hoitaa itellan sinisellä supertarttuvalla teipillä, mutta jos haluat säästää aikaa postissa, niin voit tehdä sen myös kotona, jos omistat jonkinlaista kuviollista teippiä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #169 : 03.11.14 - klo 20:45 »

...Eihän siihen päälle lyöty sitä isoa liuskaa, mikä on tarkoitettu vaan kotimaan vakuutettuihin lähetyksiin? Vaan siis sellainen pienempi tarra?

Arvaa lyötiinkö? :) no KYLLÄ! Kyllä todellakin posti saa maksaa uuden lähetyksen sen verran ammattitaidotonta oli kassalla, nimenomaan painotin sitä että Espanjaan on lähdössä. Nojoo katsellaan mitä sieltä selviää.

Mulle kävi just vähän aikaa sitten noin, että asiamiesposti laittoi väärän lapun kuoreen ja se tuli bumerangina takaisin. Kävin oikeassa postissa selvittämässä asiaa ja sain lähetyksen uudestaan matkaan ilman lisämaksua (sielläkin antoivat kyllä väärän osan tarrasta mulle, mutta korjasivat itse virheensä sitten).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa KukistajA

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #170 : 03.11.14 - klo 20:49 »
Eivät kassahenkilöt osanneet lähettää edes keskustan pääpostissa vakuutettua lähetystä ulkomaille kun ekan kerran kokeilin. Nykyään niitä on sen verran tullu lähetettyä, että osaa ite jeesata kesähessuja miten ne pitää lähettää....
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #171 : 13.11.14 - klo 11:17 »
Kertausta viimejaksosta:

"- Valitettavasti joudut vain odottamaan. Ollaan sinuun kyllä yhteydessä. - Koska olette, pyysin tästä yhteydenottoa toissapäivänä? - No siinä voi mennä vielä viikko."

*Tähän väliin tunnarimusiikki leveistä ja uhkeista*

Episodi 666, Kun Ridge luulee saavansa.. yhteydenoton.

Ridge odottaa kiltisti itellan infernaalisen asiakaspalvelijan kehotuksesta puhelintaan ja sähköpostiaan päivystäen kämmenet hioten viikon postin yhteydenottoa. Suureksi pettymyksekseen ja naiiviudessaan myös yllätyksekseen sellaista ei kuulu. Ridge tirauttaa pienen pyöreän kyyneleen. Mutta juuri tällä hetkellä *täntäntää* postiluukusta tipahtaa lappu jossa lukee "voit hakea sinulle palautetun lähetyksen lähipostistasi". Ridge hieraisee pieniä ällistyksestä ulospullahtaneita silmiään ja tekee tuuletukset kun Grandlund ilmaveivin jälkeen. "Nyt mä sen saan takaisin, vihdoin!"

*Mainoksia ja kahvia ja pullaa*

Ridge lähtee illalla 10h työpäivän jälkeen jalat suussa polkemaan kohti "lähipostia" joka kuulostaa hiestä märkänä polkevalle Ridgelle lähinnä sarkasmilta. Iloisesti oven auki heilauttaen Ridge paukahtaa kassalle jossa iloinen kassatäti(setä) comes into play tapped ja sanoo että "ei meillä kyllä tällaista ole." Häh. "Minähän sain tästä jo lapun että voin hakea tänään.."..

*Mainoskatko ja kahvia on jäljellä mutta ei pullaa*

Seuraavana pivänä Ridge toistaa erheensä ja ajattelee että "no tänään se varmaan on tullut". Enkelikuoron laulaessa taustalla Ridge ojentaa lappua uudstaan eri kassatädille silmät kiiluen odotuksesta. "Joo ei tää kyllä oo täällä meillä, eikä täällä lue että missä tää on. Tää on jossain Helsingissä 00000". ... "Joo eli suosittelen teitä ottamaan meidän asiakaspalveluun yhteyttä, valitettavasti he taitavat olla jo tältä päivältä kiinni." Jotain mullistavaa tapahtuu. Vuoret järkkyvät, ja verisuoni napsahtaa Ridgen ohimolla ja todellisuus valloittaa vihdoin ruususenunta nukkuneen Ridgen tyhjien boosteripussien nuuskimisesta jäljelle jääneet kaksi aivosolua. Tätä ei tule kukaan Ridgelle hoitamaan ennenkuin Ridge lämäyttää nyrkin pöytään! "Selvä, eli te ette tiedä missä kirjeeni on. Haluaisin siis tehdä katoamisilmoituksen siitä, sehän oli €500 arvosta vakuutettu." Yllättävää kyllä, tässä kohdin alkaa Ridge vihdoin saamaan kaipaamaansa asiakaspalvelua! Kassatäti soittaa johonkin salanumeroon johon ilmeisesti soitetaan vain hankalia asiakkaita varten, (tai sitten feikkaa aivan oskarin arvoisesti koko puhelun jotta kihahtanut mustapää kassalla saadaan pysymään aisoissa) ja saa vihdoin jotain tietoja missä lähetys on.

Ridgeä neuvotaan tekemään itse internetissä (tavaten sen hitaasti jotta Ridgegin sen ymmärtää) pyyntö lähetyksen palauttamisesta. Ridge lähtee jokseenkin leppyneenä kotiinsa todetakseen että EIHÄN SIELTÄ SELLAISTA LÖYDY.

*Loppumusiikit ja nyyhkyttävän Ridgen kuvia*

Ensi jaksossa: Ridge soittaa kolmatta kertaa postin asiakaspalveluun ja tapahtuu kummia..

(Anteeksi jo valmiiksi.)

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #172 : 17.11.14 - klo 21:40 »
Koska huomenna on edessä katoamisilmoituksen/vahingonkorvaushakemuksen täyttö itellalle, onko neuvoja vinkkejä sen täyttämiseen? Voinko käyttää tosiaan esim. Porojen hintoja korvausperusteen referenssinä korteilleni?

Poissa Retardi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #173 : 17.11.14 - klo 22:16 »
Koska huomenna on edessä katoamisilmoituksen/vahingonkorvaushakemuksen täyttö itellalle, onko neuvoja vinkkejä sen täyttämiseen? Voinko käyttää tosiaan esim. Porojen hintoja korvausperusteen referenssinä korteilleni?

No periaatteessa pitäisi kai käyttää sitä hintaa minkä ostaja on sinulle maksanut, jotta voit sitten vastaavasti hyvittää ostajaa. Maksimikorvaushan on "noin 35 euroa" kirjatuissa, vakuutetussa tietysti vakuutusarvoon asti.

Kannattaa myös muistaa, ettei missään vaiheessa väitä korttien olevan keräilykortteja (koska keräilyarvoa ei korvata).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #174 : 01.12.14 - klo 21:26 »
Noniin pieni ja surkea päivitys Kaunareiden jatko-osaa hamunneille: Kortit oli vihdoin palautettu lähipostiin ja Ridgen hämmästykseksi lähetetty kyselemättä samantien eteenpäin. Noin 3,5 päivää myöhemmin ne myös oltiin tällä kertaa vastaanotettu Epsajanjassa ja rahat kilahtivat tilille! Eihän siinä mennyt kuin 29 päivää.  ::)

Sitten päivän seuraavaan kysymykseen: Onko teillä kokemusta MCM:ssä kadonneista lähetyksistä, ja mikä niiden suhteen on etiketti toimia? Tiedän että täällä mtgsuomessa myyjä on aina vastuussa lähetyksestään. Tuntuu vaan tyhmältä että kirje olisi nyt mystisesti Ranskaan matkalla "kadonnut" vaikka tämä toki mahdollista on. Eli päteekö siellä mielestänne sama laki? Ostaja vaatii toki täyttä palautusta myyntihinnasta ja ehdottaa ns. ulkopuolista sovittelua. Mielestäni tämä taas haiskahtaa, toisaalta välttäisin tällä "loss prosentagea".

Mielipiteitä ja painavaa sanaa?

Poissa KukistajA

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #175 : 01.12.14 - klo 21:33 »
Tästä jossain threadissa täällä jo keskusteltiinkin, mutta ite refundaan alle kybän lähetykset ja jätän yli kympin lähetykset menee ostajan vastuulla. Toistaseks on ainaki hyvin pysyny katoamisrajan alla tällä tekniikalla. Kirjatuissa kirjeissähän ei tartte stressaa, koska MCM korvaa ostajalle lähetyksen arvon ja myyjä saa anyway rahansa (niin kauan kun dokumentti kirjauksesta on tallessa).
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #176 : 01.12.14 - klo 22:32 »
Itella setä tiedottaa itsestäänselvyyksiä osa 66.6

Ensiviikosta loppuvuoteen asti ei kannata korttilähetyksiä lähettää 2lk kirjeinä kotimaassa (helposti kuoret jne)
on paljon isompi riski vaurioille/katoamisille/pitkittymisille

1lk kirjeet kulkevat normaalisti koska laki näin velvoittaa




Poissa yugular

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #177 : 19.12.14 - klo 08:29 »

Mielipiteitä ja painavaa sanaa?

MCMssä osatajalla on mahdollisuus tilata laput kirjattuna jolloin on "turvassa". Jos ostaja on halunnut paketin normipostissa niin MCMn sääntöjenkin mukaan hänelle ei tarvi korvata kadonnutta lähetystä. Itse en hyvittäisi. Olen ottanut tiettyihin maihin postia lähettäessä tavaksi vielä laittaa privaa ennenkuin pakkaan kirjeen että haluaisiko ostaja kirjattuna, kun tuli näitä mystisiä "katoamisia" samasta maasta useampi.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa firezion

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #178 : 19.12.14 - klo 13:07 »

Mielipiteitä ja painavaa sanaa?

MCMssä osatajalla on mahdollisuus tilata laput kirjattuna jolloin on "turvassa". Jos ostaja on halunnut paketin normipostissa niin MCMn sääntöjenkin mukaan hänelle ei tarvi korvata kadonnutta lähetystä. Itse en hyvittäisi. Olen ottanut tiettyihin maihin postia lähettäessä tavaksi vielä laittaa privaa ennenkuin pakkaan kirjeen että haluaisiko ostaja kirjattuna, kun tuli näitä mystisiä "katoamisia" samasta maasta useampi.

Tästä loppuraportti:

Usamman päivän ostaja valitteli että ei ole tullut ja että hän mieluummin hoitaisi asian järjestelmän ulkopuolella. Itsellä vienosti kilisi tässä kohtaa hälytyskellon poikanen, mutta tiesin ett yksikin nega uudelle myyjälle on myrkkyä. Pyysi rahoja koko lähetyksen arvolta  (alle 20e) josta harkinnan jälkeen ehdotin puolta hinnasta. Ostaja tyytyi tähän mutta koska järjestelmä on muuttunut MCM:ssä sallien rahapalautukset suoraan kaupan yhteydessä, ei järjestelmän ohi pysty enää rahaa toiselle käyttäjälle laittamaan. Käskin sitten claimaamaan kadonneeksi, jonka jälkeen kaveri laittoikin että kortti oli mystisesti saapunut, eikä ollut enää yhteydessä.

Mitä tästä itse opin: Antaa järjestelmän toimia vaikka tulisikin negaa profiiliin eikä anna kenenkään ylipuhua itseään mihinkään outoihin järjestelyihin. Vaikuttaa siltä että kortit olivatkin jo olleet saapuneet koko ajan ja kaveri yritti vedättää rahat takaisin itselleen. Koska hän on ostaja niin minulla on toki todisteet tästä aika löyhässä ja palautetta en voi antaa, joten ostajan kusetukselle aika low risk jos myyjä on tarpeeksi tyhmä (kuten allekirjoittanut).

Summa summarum: en ole enää koskaan refundaamassa mitään MCM:ssä mikäli lähetys häviää ja sille ei vakuutusta ole.


Poissa Juzam Djinn

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #179 : 19.12.14 - klo 14:07 »

Mielipiteitä ja painavaa sanaa?

MCMssä osatajalla on mahdollisuus tilata laput kirjattuna jolloin on "turvassa". Jos ostaja on halunnut paketin normipostissa niin MCMn sääntöjenkin mukaan hänelle ei tarvi korvata kadonnutta lähetystä. Itse en hyvittäisi. Olen ottanut tiettyihin maihin postia lähettäessä tavaksi vielä laittaa privaa ennenkuin pakkaan kirjeen että haluaisiko ostaja kirjattuna, kun tuli näitä mystisiä "katoamisia" samasta maasta useampi.

Tästä loppuraportti:

Usamman päivän ostaja valitteli että ei ole tullut ja että hän mieluummin hoitaisi asian järjestelmän ulkopuolella. Itsellä vienosti kilisi tässä kohtaa hälytyskellon poikanen, mutta tiesin ett yksikin nega uudelle myyjälle on myrkkyä. Pyysi rahoja koko lähetyksen arvolta  (alle 20e) josta harkinnan jälkeen ehdotin puolta hinnasta. Ostaja tyytyi tähän mutta koska järjestelmä on muuttunut MCM:ssä sallien rahapalautukset suoraan kaupan yhteydessä, ei järjestelmän ohi pysty enää rahaa toiselle käyttäjälle laittamaan. Käskin sitten claimaamaan kadonneeksi, jonka jälkeen kaveri laittoikin että kortti oli mystisesti saapunut, eikä ollut enää yhteydessä.

Mitä tästä itse opin: Antaa järjestelmän toimia vaikka tulisikin negaa profiiliin eikä anna kenenkään ylipuhua itseään mihinkään outoihin järjestelyihin. Vaikuttaa siltä että kortit olivatkin jo olleet saapuneet koko ajan ja kaveri yritti vedättää rahat takaisin itselleen. Koska hän on ostaja niin minulla on toki todisteet tästä aika löyhässä ja palautetta en voi antaa, joten ostajan kusetukselle aika low risk jos myyjä on tarpeeksi tyhmä (kuten allekirjoittanut).

Summa summarum: en ole enää koskaan refundaamassa mitään MCM:ssä mikäli lähetys häviää ja sille ei vakuutusta ole.

Ostajahan ei saa antaa palautetta mikäli lähetys merkataan kadonneeksi. Ostaja ei saa myöskään merkata lähetystä saapuneeksi ja sitten laittaa negatiivista palautetta korttien katoamisen vuoksi. Ainut mikä tuossa voi tulla vastaan on, että kadonneet lähetykset merkkautuvat profiiliin tietyn % määrän ylityttyään, mutta tämän osalta lasketaan vain lähetykset joita ei ole refundattu.