Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Urien Rakath kusettaa  (Luettu 6311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kolatatti

Urien Rakath kusettaa
« : 25.04.07 - klo 13:48 »
Nyt on yritetty saada tätä sovitelluksi normaalein keinoin mutta koska henkilö edelleen jatkaa vittuilulinjaansa, on mielestäni aika kertoa myös muille foorumikäyttäjille..

Ostin ko. henkilöltä seuraavat kortit:
Lainaus
Goblin Welder
18 Island (foil)
7 Swamp (foil)
Taiga
Entomb (foil)

Hinnaksi sovittiin 45 euroa, joka mielestäni on ihan ok hinta.

Kun kortit vihdoin sain, ei kauppa enää vaikuttanutkaan niin hyväksyttävältä, sillä Taiga oli kurjassa kunnossa ja tussailtu takaa joten ehdotin kauppojen peruuttamista Taigan osalta (laskin itse sille hinnaksi 18-20 euroa tuossa kaupassa) tai hinnan alennusta.

Kaveri kuitenkin kieltäytyi tuosta ja alkoi jotain nillittämään ja vittuilemaan. Vastaus oli tällainen:
Lainaus
Taigasta on ollut mahdollisuus tarkastaa scannit, joten minusta en ole tehnyt mitään väärää. Tussauksia en myöskään ole harrastanut. Kaupat voidaan koko läjän puolesta perua, mutta postikuluja en pysty korvaamaan.

Tuo skanni ei minusta ainakaan paljasta tussailuja joten siitä olisi mielestäni pitänyt ilmoittaa myytäessä. En myöskään väittänyt henkilön itse tussanneen korttia mutta tussailtu se on joka tapauksessa, ei kai sillä ole väliä kuka sen on tehnyt ja missä. Ja miten niin ei pysty postikuluja korvaamaan? Minähän ne postikulut olen tässä kusetuksessa maksanut, joten tietenkin ne korvataan.

Tussailua kortissa on siis joka sivulla ja se on selkeästi nähtävissä ilman mitään kikkailuja. Kaveri ei ole nyt monista yrityksistä huolimatta suostunut siihen että kaupat peruutetaan tuon Taigan osalta tai että saan hinnanalennuksen tai että koko kauppa peruutetaan niin että minä saan kaikki kulut takaisin. Tämä oli vastaus jonka sain:

Lainaus
Kuten sanotaan, tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Et siis voi hintapyynnön perusteella kuvitella kortin kuntoa. Mikäli kauppat perutaan, voit lähettää kortit takaisin osoitteeseen
X

Katson, että kaikki on tallessa ja laitan 44€ tilillesi.

En tietenkään tähän suostunut koska olin maksanut 45€ ja jos kortit vielä postissa lähettäisin, joutuisin maksamaan lisää. Kyse ei ole siitä ettei minulla olisi varaa tähän vaan periaatteesta että kusettajille ei anneta ilmaista rahaa. Ja mikäänhän ei estäisi tyyppiä kusettamasta lisää kun kortit olisi saanut ja vaikka väittämään ettei ole niitä koskaan takaisin saanut.

Myös yhden foil Islandin yksi kulma oli pahasti repeytynyt auki sekä etu- että takapuolelta, mutta tuo nyt on niin pieni juttu etten erikseen siitä jaksanut vaatia korvauksia.

Suosittelen siis muita fooruminkäyttäjiä karttamaan tätä kauppamiestä koska hän myy roskaa kalliilla ja kusee palkinnoksi silmään.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa teemuhy

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #1 : 26.04.07 - klo 02:48 »
Ala- ja yläreunassa näkyy selvät tussin jäljet.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa kapek

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • you know my decks don't lie
Re: Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #2 : 26.04.07 - klo 10:04 »
Ala- ja yläreunassa näkyy selvät tussin jäljet.

Mäkin kyllä huomasin ne, eri asia oisinko niitä sanonut tussiksi jos en olisi tussauksesta tiennyt: skanneritkin osaa olla paskoja, jpeg-pakkaus on huonoa ja tekee varsinkin reuna-aluille jänniä asioita jne.

.p

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #3 : 26.04.07 - klo 12:25 »
Täytyy kyllä sanoa että jos en olisi tiennyt niin ei noista skanneista kyllä tussausta pysty erottamaan. Mutta itse tapaushan on varsin ikävä kun myydään tavaraa eikä tohdita kertoa sen oikeaa kuntoa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Hopo

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #4 : 26.04.07 - klo 13:31 »
Tussaus on niitä asioita, jotka hyvässä kaupankäynnissä tulee ehdottomasti ilmoittaa ostajalle, silläkin uhalla että kauppa jää tekemättä. Jos myyjä ei tuosta kannastaan taivu, saakoon kusettaja-leiman surutta otsaansa.

Ylipäätään ihmettelen URien Rakathin paatoksenomaista suhtautumista kaupan perumiseen; jos tavara ei vastaa sovittua tai sitä on ennakkotietojen vastaisesti tussattu, on aika helvetin huonoa kaupankäyntiä vetäytyä kuoreensa ja sysätä vastuu ostajalle.

Jos myyjä ei suostu kusetustaan korvaamaan, pistän sällin ilomielin henkilökohtaiselle bännilistalleni.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa miinin

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #5 : 26.04.07 - klo 14:14 »
Nyt kaivataan Urien Rakathilta päteviä selityksiä toimilleen. Tällaista kaupankäyntiä, jossa tuotteen ilmeisistä puutteista ei ilmoiteta kauppakumppanille, ei todellakaan tällä foorumilla suvaita. Jos pätevää selitystä ei löydy, ryhdytään toimiin ylläpidon puolelta.

Poissa shazzle

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #6 : 02.05.07 - klo 12:57 »
Kyse ei ole siitä ettei minulla olisi varaa tähän vaan periaatteesta että kusettajille ei anneta ilmaista rahaa.

Word!

Poissa Seafarer

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #7 : 07.05.07 - klo 18:36 »
Anteeksi hitauteni, mutta minulla on hieman ongelmia internet-yhteyteni kanssa.

Jos teemuhy ja kapek huomasivat tussaukset, miksei Koalatti sitten? Oliko kyseesä valikoiva silmä?
Itse en kortin kuntoon koskaan ilmeisesti tarpeeksi hyvin perehtyny, sillä se säilyi muoveissa lähes koko omistuksen ajan. Skannasin sen ja oletin, että siitä kävisi kortin kunto esille.

Väitteet, että minä olisin vittuillut ovat kyllä selviä yrityksiä kaataa mahdollisimman paljon lokaa niskaani. En varmastikkaan kohteliaimmalla mahdollisella tavalla keskustelua käynyt, sillä en nähnyt - enkä vieläkään nää - että syy olisi ollut yksin minun ja siksi tympäännyin, kun Koalatti halusi minun maksavan kaikki postikulut, jos kauppa peruttaisiin. Pyydän anteeksi, mikäli joku on mielensä pahoittanut. Tarkoitukseni ei ollut hyökätä sillä rintamalla.

Kauppojen peruminen siis minulle sopi, ja sopii vieläkin, jos Koalatti näin haluaa ja olen valmis tekemään kompromissin korvaamalla 45€, mutta se, että minut laitettaisiin yksin syylliseksi tähän asiaan on naurettavaa. Eihän se 1€ mikään huima summa ole, mutta nyt onkin kysymys periaatteista, enkä minä ole ainut syyllinen.

Valitettavasti koulun puolesta joudun Sveitsiin lähtemään viikoksi, joten hitailu jatkuu. Takaisin tulen 16.5. keskiviikkona, jolloin palaan asiaan.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #8 : 07.05.07 - klo 18:59 »
Mutta miksi et kertonut Kolatatille että kortin reunat ovat tussattu? Skanneista niitä ei huomaa helposti. Kolatatin niskaan et voi syyllisyyttä vierittää mitenkään, koska myyjän on velvollisuus kertoa ostajan kysymät ja yleiset tiedot kortista.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #9 : 07.05.07 - klo 19:05 »
Kolatatin niskaan et voi syyllisyyttä vierittää mitenkään, koska myyjän on velvollisuus kertoa ostajan kysymät ja yleiset tiedot kortista.

Tarkennetaan vielä. Tussaus on ehdottomasti "yleinen tieto", se on kerrottava, vaikka ostaja ei kysyisikään. Muuten kyseessä on arkijärjen nojalla huijausyritys.

Poissa Fumba

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #10 : 07.05.07 - klo 19:10 »
enkä minä ole ainut syyllinen.

Jaahas. Kukas se syyllinen sitten on?

Poissa kolatatti

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #11 : 10.05.07 - klo 13:21 »
Jos teemuhy ja kapek huomasivat tussaukset, miksei Koalatti sitten? Oliko kyseesä valikoiva silmä?
Itse en kortin kuntoon koskaan ilmeisesti tarpeeksi hyvin perehtyny, sillä se säilyi muoveissa lähes koko omistuksen ajan. Skannasin sen ja oletin, että siitä kävisi kortin kunto esille.

Mistä minä tiedän, ehkä Oululaiset vetää yhtä köyttä. Onhan maailma täynnänsä typeriä ja fiksuja syitä valehdella tai olla eri mieltä. Nyt olen tuon saman kuvan katsonut kuudelta eri monitorilta ja koittanut säädellä valoisuutta täysille eikä tuossa mitään "selvää" tussinjälkeä näy kyllä missään. Yhdellä monitorilla voisin sanoa että valoisuus täysillä voi ylälaidan tussauksen ehkä nähdä. Se, miksi muut siinä jotain näkevät on ihan jokaisen oma asia mutta monetkin täällä on jo sanoneet myös että ei tuossa mitään jälkiä näy ainakaan ellei niitä osaa kuvasta etsiä.

Jos yksi henkilö on sanonut näkevänsä tuossa selvät tussinjäljet ylä- ja alalaidassa, ei se tarkoita että ne siinä kaikille näkyvät ja vaikka tarkoittaisikin niin edes teemuhy ei sanonut näkevänsä sivuilla tussausta. Kuitenkin kortti oli sivuiltakin pilattu. Alan hieman epäillä että tuo kuva ei edes ole samasta kortista ja kyseessä on tarkoituksellinen kusetus joka taitaa mennä petoksen rikosnimikkeellä. Et ole antanut vielä mitään syytä miksi et kertonut tussauksesta, joten en voi muutakaan olettaa kuin että halusit vain harjata rahani. Vaikka kuva onkin skannattu jostain kortista niin eihän se olisi ollut kuin pari sanaa.

Lainaus
Väitteet, että minä olisin vittuillut ovat kyllä selviä yrityksiä kaataa mahdollisimman paljon lokaa niskaani. En varmastikkaan kohteliaimmalla mahdollisella tavalla keskustelua käynyt, sillä en nähnyt - enkä vieläkään nää - että syy olisi ollut yksin minun ja siksi tympäännyin, kun Koalatti halusi minun maksavan kaikki postikulut, jos kauppa peruttaisiin. Pyydän anteeksi, mikäli joku on mielensä pahoittanut. Tarkoitukseni ei ollut hyökätä sillä rintamalla.

Toi sun lukihäiriö alkaa häiritsemään jo muitakin, vaikka eipä mua enää kauheasti kiinnosta mitä sä huutelet.

Lisäksi tietenkin kusettaja maksaa postikulut. Molempiin suuntiin. Tässä tapauksessa voisin oikeastaan vaatia vielä viivästyskorkoa sinulle lainaamalleni rahasummalle kun lähdit jonnekin ulkomaillekin pakoon.

Lainaus
Kauppojen peruminen siis minulle sopi, ja sopii vieläkin, jos Koalatti näin haluaa ja olen valmis tekemään kompromissin korvaamalla 45€, mutta se, että minut laitettaisiin yksin syylliseksi tähän asiaan on naurettavaa. Eihän se 1€ mikään huima summa ole, mutta nyt onkin kysymys periaatteista, enkä minä ole ainut syyllinen.

En minä ainakaan lähtisi ketään muuta kuin juurikin ja vain ainoastaan sinua tästä syyttelemään. Koko kaupan peruminen on nyt mahdotonta koska olen Entombin jo vaihtanut pois kun en voi alkaa noita kortteja panttailemaan vain siksi että sinulle se sopii.

Nyt kun kaikenlaiset muut kiireellisyydet on hoidettu pois alta, vaadin että kauppa perutaan joko Taigan osalta (18 euroa käy minulle tuosta takaisin, voin maksaa postikulut, jos se ei sinulle sovi niin voit hypätä vaikka kaivoon mun puolesta, ei kiinnosta) tai menen ja teen asiasta rikosilmoituksen. Kannattaa vastata pian, en meinaa odotella mitään viikkoja. Aivan sama mulle oletko vaikka Sudanissa. Itse hoidit itsellesi tämän suon joten en todellakaan ala sua sieltä pois laulamaan.

Tähän huomautuksena voisin sanoa muille lukijoille että en tietenkään toimi näin radikaalisti pienten häiriöiden tai erimielisyyksien takia jostain korttien kunnoista mutta koska olin ripperille jo antanut useita eri vaihtoehtoja tilanteen korjaamiseksi ja vastaukseksi tuli vain jotain avautumista niin ei oikein enää nappaa yrittää tämän lapsen kanssa perinteisin keinoin.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Seafarer

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #12 : 10.05.07 - klo 14:13 »
Tuo sun asenne ei kyllä yhtään auta asiaa. Anteeksikin olen yrittänyt pyytää, mutta toisesta suunnasta tulee vaan lisää vittuilua. Lisäksi oletus, että mun pitäis sun elämän suhteen suunnitella omani on niin naurettava, että alkaa ihan itkettää. Voisit myös lopettaa tuon puolitotuuksien - minä kusettaja - laukomisen. Myönnän sen, että Taiga on voinut olla huonommassa kunnossa, kuin luulin, mutta tässäkin olen oman kömmähdykseni selventänyt. Ja yhä edelleen niitä scanneja oli mahdollisuus myös sinun tarkastaa, joten ehkä olisi ollut aihetta katsoa tarkemmin.
Ehdottamasi menettely kelpaa, jos se saa sinut pois minun silmiltä. Rahat pääsen keskiviikkona siirtämään.

Poissa Nastaboi

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #13 : 10.05.07 - klo 14:26 »
Anteeksikin olen yrittänyt pyytää, mutta toisesta suunnasta tulee vaan lisää vittuilua.

Anteeksi on kaunis sana. Asian hoitaminen kuntoon olisi kaunis ele.

Lainaus
Myönnän sen, että Taiga on voinut olla huonommassa kunnossa, kuin luulin, mutta tässäkin olen oman kömmähdykseni selventänyt.

Kömmähdys on selvitetty vasta silloin, kun kaupat on peruttu ja rahat palautettu myös postimaksujen ym. kulujen osalta.

Ja välillä joutuu ryhtymään todella vittumaiseksi, kun eivät ongelmat näytä selviävän hyvällä. Sinun asenteesi tässä on pahasti pielessä, kun et ymmärrä ottaa vastuutasi myyjänä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #14 : 10.05.07 - klo 14:34 »
Lopettakaas pojat nillittäminen ja hoitakaa asiat loppuun kun nyt kummatkin ilmeisesti ovat samaa mieltä korvausmenettelystä. Toivottavasti tämä toimii myös opetuksena että kannattaa ne laput ottaa muoveista välillä poiskin ja tarkistaa kunto ennen myymistä/vaihtamista.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa shazzle

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #15 : 10.05.07 - klo 18:12 »
kyl tussauksest vois "ehkä" (lue: totta helvetissä!) mainita jos rupee korttia kauppaamaan.

maksa pois postimaksuineen (mikä on vähintä mitä voit tehdä hyvitykseksi) niin saadaan tämäkin episodi päätökseen... :/

Poissa kolatatti

Vs: Urien Rakath kusettaa
« Vastaus #16 : 10.05.07 - klo 18:36 »
Asia on minun puolestani ok jos tuo 18 euron palautus ja taigan takaisinlähetys käy.
EHLO you say? I'm interested...