Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Haastavahko peli  (Luettu 10514 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saimu

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #30 : 09.02.08 - klo 01:01 »
Mulla on vielä jonkin matkaa jäljellä. 664 kuoleemaa 2h 48min peliä takana. Kerrankin on peli, jossa saanut nähdä vaivaa. En tiedä paljonko vielä edessä, mutta eiköhän tässä loppuun vedetä. Itsellenikin riittää ihan medium tasolla vetäminen.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Rancid-

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #31 : 09.02.08 - klo 02:07 »
Noniin, tulipahan teurastettua itse Jätkäkin. Piti tosin katsoa Youtubesta mallia toiseen vaiheeseen, ei meinannut millään löytyä taktiikkaa jolla saisi tehtyä vahinkoa ja pysyttyä elossa samaan aikaan. Tallennuksissa näkyy muuten se, mitkä bossit olet tappanut - mitä lähempänä olet kuutta, sen lähempänä on pääsy The Guyn linnakkeeseen.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Frein

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #32 : 09.02.08 - klo 02:46 »
Koska suurimmalle osalle tämän lukijoista IWBTG on liian vaikea, tarjotaanpa samalla Cave Story, joka yksinkertaisesti on kaikin puolin loistava peli. Jos olet kertaalleen mennyt pelin normaalisti läpi ja kaipaat lisää, suosittelen etsimään läpipeluuohjeen jossa opastetaan miten vaikeampaan lopetukseen päästään. Siitä pitäisi riittää haastetta kokeneemmallekin pelimiehelle.
Ah, Cave Story! Minä myös suosittelen tätä koko sydämestäni. Peli on nimittäin oikeasti todella hyvä ihan kaupallistenkin pelien mittapuulla, vaikka graafisesti onkin 16-bittisten konsolien tasolla. Zelda + Metroid + Hyvä, haarautuva tarina = Cave Story

Onpa muuten tuo "true ending" äärimmäisen vaikea. Pitkään yritin, mutta kun se viimeinen osio on niin guru only, että ei edes loppubossiin pääse. Onneksi peli on tuota vaihtoehtoista loppua lukuunottamatta vaikeusasteeltaan pelattavampi ja Youtube on keksitty, joten ne viimeisetkin juonipaljastukset pääsee kyllä kokemaan, vaikka oma peli tyssäisikin.

Poissa poomermon

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #33 : 09.02.08 - klo 21:20 »
No kun ihmiset kerran tykkäävät yritys/erehdys peleistä, niin tässä olisi vaikeahko tietovisa kiinnostuneille. Vaatii nyrjähtänyttä logiikkaa ja hyvää hiiren hallintaa (loppupuolella ainakin).

The impossible quiz

Tälle on olemassa myös jatko-osa jos joku ei saa ensimmäisestä kyllikseen.

Poissa Polari

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #34 : 09.02.08 - klo 23:29 »
Onpa muuten tuo "true ending" äärimmäisen vaikea. Pitkään yritin, mutta kun se viimeinen osio on niin guru only, että ei edes loppubossiin pääse. Onneksi peli on tuota vaihtoehtoista loppua lukuunottamatta vaikeusasteeltaan pelattavampi ja Youtube on keksitty, joten ne viimeisetkin juonipaljastukset pääsee kyllä kokemaan, vaikka oma peli tyssäisikin.

Ei se nyt niin vaikea ole. Minä ainakin menin sen ilman kohtuutonta hajoilua, enkä millään suostu guruksi tunnustautumaan.* Kaikkein hienointa tuossa oli kuitenkin minusta se miten ne aiemmatkin paikat tuntuvat aika erilaisilta (ja paljon vaikeammilta) kun "oikeaa" loppua hakiessa ei ole käytössä niitä tiettyjä elämää helpottavia asioita. Vaikka suurin osa pelistä mennään ihan samalla tavalla, niin se tuntuu silti pitkälti tuoreelta.**

* Guru onlyä sen sijaan on se viimeinen paikka 3HP challengella. Ei, en ole yrittänyt. ;D
** Pelin lyhyydelläkin on toki osansa - kun tietää mitä tekee niin sen saa läpäistyä ripeästi sellaiseen kolmeen tuntiin, missä ei ihan hirveästi ehdi kyllästyä.

No kun ihmiset kerran tykkäävät yritys/erehdys peleistä ...

Ihan eri asia grindata taitopohjaista tasoloikkaa kuin pitkää, staattista kysymyssarjaa. :'(
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Frein

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #35 : 11.02.08 - klo 22:43 »
Ei se nyt niin vaikea ole. Minä ainakin menin sen ilman kohtuutonta hajoilua, enkä millään suostu guruksi tunnustautumaan.
Höh, itse heittäydyin piikkeihin varmaan yli kymmenen kertaa ennen kuin pääsin siihen huoneeseen missä palikoita tippuu katosta ja enkelit lentelee ympäriinsä. Muistaakseni matka tyssäsi lopulta siihen välibossiin, joka toki on helppo kun sen osaa, mutta kun kiinnostus uudelleen yrittämiseen kuihtui ennen kuin sitä paljoa ehdin kokeilla.

Lainaus
Kaikkein hienointa tuossa oli kuitenkin minusta se miten ne aiemmatkin paikat tuntuvat aika erilaisilta (ja paljon vaikeammilta) kun "oikeaa" loppua hakiessa ei ole käytössä niitä tiettyjä elämää helpottavia asioita. Vaikka suurin osa pelistä mennään ihan samalla tavalla, niin se tuntuu silti pitkälti tuoreelta.
Totta, mutta toisaalta oikeaa loppua hakiessa ovat kamat lopulta tavallista parempia. 2.0 Boosteri ja se mikä lie laturipyssy on ihan kivoja.

Poissa Polari

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #36 : 11.02.08 - klo 23:25 »
Lainaus
Kaikkein hienointa tuossa oli kuitenkin minusta se miten ne aiemmatkin paikat tuntuvat aika erilaisilta (ja paljon vaikeammilta) kun "oikeaa" loppua hakiessa ei ole käytössä niitä tiettyjä elämää helpottavia asioita. Vaikka suurin osa pelistä mennään ihan samalla tavalla, niin se tuntuu silti pitkälti tuoreelta.
Totta, mutta toisaalta oikeaa loppua hakiessa ovat kamat lopulta tavallista parempia. 2.0 Boosteri ja se mikä lie laturipyssy on ihan kivoja.


Ovathan ne periaatteessa parempia, mutta se että machine gunilla pystyy lentämään ihan minne huvittaa etäisyyksistä riippumatta helpottaa elämää ihan älyttömästi. Siitä se suurin ero tulikin että ilman konepyssyä joutuu jatkuvasti kiertelemään paikkoja joihin ei aiemmin edes kiinnittänyt huomiota. Suurin osa tällaisista alueista tietenkin mennään ilman noita herkkuvehkeitä koska ne saadaan vasta lähellä loppua, mutta on se konekivääri vain kätevä niillä viimeisilläkin alueilla (ja jopa bosseissa).

Ja nyt kun näissä viesteissä tulikin jo melkein kaikki muu lueteltua, kannattaa muuten kokeilla snakea jos joskus innostut uudelle läpipeluukerralle. Se vasta hieno laite onkin.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa shazzle

Vs: Haastavahko peli
« Vastaus #37 : 12.02.08 - klo 01:58 »