Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Spohjo  (Luettu 30898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Spohjo
« Vastaus #60 : 12.03.07 - klo 17:38 »
Sainpa minäkin tänään korttini. Ihan passelistihan tuo siis meni. Ei valittamista sällistä joka sentään myöntää olevansa hidas.

Minä en nyt ihan ymmärrä. Kortit olivat ilmeisesti tulollaan ainakin kaksi viikkoa. Miten se, että toistuvasti monen ihmisen kanssa perseilee tuolla tavalla, on yhtä kuin "ei valittamista"? Kumminkin valittamisen asteita on muitakin kuin "en saanut kortteja lainkaan".

Poissa Farseer

Vs: Spohjo
« Vastaus #61 : 12.03.07 - klo 17:43 »
Muuten, tuliko kenellekään muulle päänsärky tuosta Spohjon counter-selityksestä. Sitä kappalejakoa voisi hei ihan oikeesti harkita, vaikka ei mikään muukaan menisi vahvasti.

Kyllä ainakin minun mielestäni se oli jo lähinnä naurettava ja eikö joku ollut kerennyt antaa siitä plussan hänelle.

Vielä hieman lisää off-topiccia tähän: Oma vähäkin luottamukseni karmaan edes minkäänlaisena suuntaa-antavana keskustelijan arvioimisen kanssa meni sen sileän tien kun Spohjo sai yhdestä ja samasta Planar Chaos topikista noin 10 plussaa karmaansa, nousten muutamassa päivässä 0/-5:stä 10/-5:een. Yleensäkin täällä porukka tuntuu karmaa antavan aika hatarin perustein (tosin hyvä nyt että jotkut karmaa edes antavat joillain perusteillä, eivätkä heitä nopalla).

Itse aiheeseen palatakseni, Spohjon kanssa vaihtaneista useat tuntuvat saaneen korttinsa vaikkakin vaihtelevasti myöhässä. Jotain hyötyä siis tästäkin topikista. Ja tuosta myöhästymisestä on ystävällistä tosiaan mainita ensin privalla ja jos reaktiota ei tule pariin päivään / viikkoon riippuen kuinka aktiivinen kirjoittaja on, niin sitten voi pistää hieman julkista perseellepotkimista vaikka täällä mutta kuitenkin kannattaa harkita sanojaan ennen kuin alkaa syytöksiä heittelemään.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Nastaboi

Vs: Spohjo
« Vastaus #62 : 12.03.07 - klo 17:58 »
Jatkossa varmaan ihmiset alkavat käyttää tuota vaihtopalautesysteemiä, jolloin jokaisesta hitaasta vaihdosta kertyy negatiivista tai enintään neutraalia palautetta. Jokaisen on helppo tarkistaa käyttäjän luotettavuus ilman näitä topiccejakin. Minkä minä sille voin, jos joku henkilö on useampaan otteeseen todettu epäluotettavaksi ja joku haluaa tästä täysin tietoisena edelleen yrittää vaihtoa hänen kanssaan.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että enintään yksi karmamuutos yhtä asiaa kohden. Aina, kun haluan kehua tai kritisoida käyttäjää hänen viestistään, katson ensin onko joku jo kommentoinut samaa asiaa. Tällöin kenenkään karmassa ei tapahdu järkyttäviä pomppauksia yksittäisen aivopierun tai neronleimauksen ansiosta. Mielestäni jos henkilöllä on paljon plussaa, sen pitäisi johtua toistuvasta hyvästä foorumikäyttäytymisestä, ei yhdestä fiksusta viestistä. Samoin on mielestäni kohtuutonta saada viisi karmamiinusta yhdestä ajattelemattomasta viestistä; viiden miinuksen pitäisi kertoa toistuvasta hölmöilystä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Atskuli

Vs: Spohjo
« Vastaus #63 : 12.03.07 - klo 18:56 »
Itsekin sain juuri korttini, joista puuttui puolet diilistä sovituista korteista. Olen raivoissani.

Poissa Fumba

Vs: Spohjo
« Vastaus #64 : 12.03.07 - klo 20:07 »
Eli jos siis joku löysi saamiensa korttien joukosta ylimääräiset kolme korttia - Scion of Darkness, Calciderm ja Remand - niin pyytäisin tätä henkilöä lähettämään nämä kortit joko minulle tai suoraan Atskulille, ettei ainakaan Atskulin tästä tarvitsisi enempää kärsiä.
Kaksi tai kolme viikkoa korttejaan odotellut joutuu kaiken lisäksi vielä maksamaan postimaksuja?

Poissa SSpade

Vs: Spohjo
« Vastaus #65 : 12.03.07 - klo 21:16 »
Ajattelin jakaa tänne, kun olen Spohjon kanssa about 2vk sitten sopinut melko ison (40e) vaihdon ja sovittiin että Spohjo lähettää viimeistään viikon kuluessa korttinsa. Noh, itse lähetin kortit samana päivänä. Tämän jälkeen odotin viikon, eikä mitään saapunut. No odotin toisen vikon eikä mitään saapunut. Lähetin koko viikon Spohjolle yksityisviestejä, tekstiviestejä ja soittoja, mihinkään ei olla vastattu. Yhtäkkiä, Spohjo kertoo että lähettää kortit viimeistään maanantaina (5.3). Kortit eivät ole vieläkään tulleet. Olen soittanut ja tekstannut kaverille satoja kertoja, vastausta ei kuulu. Enpä usko että posti skämmäisi 4 päivää. Jos kortit nyt sitten saapuvatkin, niin ainakin kerron että kaveri vastaa todella vailinnaisesti (jos ollenkaan) soittoihin, yv:siin ja tekstiviesteihin. En suosittele todellakaan. Pakkaniteko hidastui kuukaudella tämän 'ripeän' kaverin takia. Enpä usko että Hidas Vaihtaja tagi korvaa valehtelun ja sen ettei vastaa.

Itsekin sain juuri korttini, joista puuttui puolet diilistä sovituista korteista. Olen raivoissani.

Näiden tekstien jälkeen annoit vielä positiivisen palautteen spohjolle vaihdosta! Näin se homma etenee....

Miten monta kertaa ylläpitäjät antavat vielä valehtulun jatkua? Anastazia on jo kolme kertaa uhonnut spohjoa tässäkin ketjussa bannilla, mutta antaa valehtelun edelleen vaan jatkua. Uusin spohjon valehan on :

"En siis aio vähään aikaan vaihdella saati oleilla foorumilla koska ensinäkin olen menettänyt kasvoni ja toiseksi minun pitää ensin oppia lähettämään kortit ajoissa, ostaa postmerkkejä varalle ja katsoa tarvittavat osoitteet hyvissä ajoin." Tämänkin pari päivää sitten sanotun lauseen jälkeen kaveri on ollut foorumeilla jo moneen otteeseen. Varmaan kohta joku onnistuu sopimaan vaihdon hänen kanssaan ja pääsemme taas jatkamaan tätäkin viestiketjua.


Poissa Polari

Vs: Spohjo
« Vastaus #66 : 12.03.07 - klo 21:25 »
Uusin spohjon valehan on :

"En siis aio vähään aikaan vaihdella saati oleilla foorumilla koska ensinäkin olen menettänyt kasvoni ja toiseksi minun pitää ensin oppia lähettämään kortit ajoissa, ostaa postmerkkejä varalle ja katsoa tarvittavat osoitteet hyvissä ajoin."

Quote on siis samasta viestistä (ja samasta kappaleesta ::)) kuin

"Vuoren juurella muistan matkani syyn ja hakkaan pääni verille jotta unohtaisin sen. Otan maasta nyrkkiini hiekkaa ja soraa ja hieron niitä päähäni tulleisiin haavoihin. Heitän jalkineeni sukkineen metsään ja lähden kapuamaan teräväkivistä vuorenrinnettä. Kymmenen metrin päästä jalkapohjistani on lähtenyt nahka ja kivet joihin astun muuttuvat verisiksi. Vihdoin kun olen puoliksi tajuissani paahteen takia palaneena onnistunut rämpimään vuoren huipulle odottaa minua siellä pitkä parrakas mies. Mies kysyy matkani syytä ja kertoessani alhaisen tekoni vanhus katsoo minua halveksien ja katoaa mystisesti kertomatta minulle elämän tarkoitusta. Asetun asumaan vuoren kyljessä olevaan luolaan, vietän luolassa 7 päivää kunnes kuolen tuskallisesti."

Siitä sitten päättelemään kuinka vakavissaan mies on ollut kertoessaan hylkäävänsä foorumit.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa SSpade

Vs: Spohjo
« Vastaus #67 : 12.03.07 - klo 21:52 »
Se miten vakavissaan kukin kirjoittaa foorumeille on täysin eri asia kuin mitä sinne kirjoitetaan.

tekstistä mistä lainasin lauseen oli myös (muutakin) totuutta: "Olen erittäin pahoillani. Enemmän pahoillani kuin mitä äskeinen lause antoi ymmärtää. Kortit ovat tulossa, muuta en voi sanoa. Hyvää selitystä siihen miksi en lähettänyt kortteja ajallaan , ei ole." koska kortithan tulivat nyt maanantaina perille

Se mitä yritin tuoda esille olivat sanat VALHE ja TOTUUS.







Poissa Icirtus

Vs: Spohjo
« Vastaus #68 : 12.03.07 - klo 22:15 »
Ei hätää, aion kyllä jonkin aikaa pysytellä poissa täältä, kunhan vain saan tämän asian hoidettua loppuun.

Eli kun asiasta ei ole enää kohua, tullaan takaisin turttailemaan ja jälleen ihmetellään miten tässä kävi jälleen näin? Mielestäni ylläpito voisi alkaa jo esittämään omaa kantaansa tästä asiasta, sillä mielestäni tässä on tarvetta sanktiolle.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Atskuli

Vs: Spohjo
« Vastaus #69 : 12.03.07 - klo 22:20 »
Minähän annan positiivisen palautteen silloin kun teen mielestäni hyvän vaihdon ja olen lopputulokseen tyytyväinen. Huomasin korttien puuttumisen vasta palautteen jälkeen. Ehkä Sspade ei ole oikea henkilö arvostelemaan minun palautekykyäni.

Ja saakeli vieköön, olen 100% varma että Spohjo olet itse hukannut minun korttini, ja minun on turha odottaa niitä keneltäkään ulkopuoliselta ja tarpeeksi rehelliseltä että lähettäisi ne vielä minulle. Mutta, jos joku kumminkin huomaa paketissaan ylimääräisen Remandin, Calcidermin ja Scion of darknessin niin ilmoittakaa minulle YV:nä!

Toiseksi, Spohjolta kaipaisin jonkinlaista hyvitystä tapahtuneeseen, varsinkin kun luultavasti en ole saamassa korttejani koskaan takaisin. Oletko varma ettei sinulta löydy 1 Remandia, jonka voisit lähettää?

Poissa Fumba

Vs: Spohjo
« Vastaus #70 : 12.03.07 - klo 22:23 »
Minähän annan positiivisen palautteen silloin kun teen mielestäni hyvän vaihdon ja olen lopputulokseen tyytyväinen.
Sinäkö olet lopputulokseen tyytyväinen, jos odottelet kortteja kolme viikkoa ylimääräistä ja puolet korteista jää uupumaan?
Ei näin.

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #71 : 12.03.07 - klo 22:33 »
Mikä on tämänhetkinen tilanne, keneltä puuttuu vielä kortteja?

Poissa Jaakkima

Vs: Spohjo
« Vastaus #72 : 12.03.07 - klo 22:33 »
Minähän annan positiivisen palautteen silloin kun teen mielestäni hyvän vaihdon ja olen lopputulokseen tyytyväinen.
Sinäkö olet lopputulokseen tyytyväinen, jos odottelet kortteja kolme viikkoa ylimääräistä ja puolet korteista jää uupumaan?
Ei näin.


eikä Atskuli sanonut myös että huomasi tuon vasta palautteen jälkeen.
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa SSpade

Vs: Spohjo
« Vastaus #73 : 12.03.07 - klo 22:36 »
Atskuli en ehkä ole oikea henkilö arvostelemaan sinun palautekykyä, mutta ainakin annan palautteen ja kommentit rehellisesti. Teitkö sinä niin? Kerroit vastauksessasi:
 "Huomasin korttien puuttumisen vasta palautteen jälkeen". Kumma kyllä logien kellonajat eivät täsmää väitteisiisi?

Minähän annan positiivisen palautteen silloin kun teen mielestäni hyvän vaihdon ja olen lopputulokseen tyytyväinen. Huomasin korttien puuttumisen vasta palautteen jälkeen. Ehkä Sspade ei ole oikea henkilö arvostelemaan minun palautekykyäni.

Ja saakeli vieköön, olen 100% varma että Spohjo olet itse hukannut minun korttini, ja minun on turha odottaa niitä keneltäkään ulkopuoliselta ja tarpeeksi rehelliseltä että lähettäisi ne vielä minulle. Mutta, jos joku kumminkin huomaa paketissaan ylimääräisen Remandin, Calcidermin ja Scion of darknessin niin ilmoittakaa minulle YV:nä!

Toiseksi, Spohjolta kaipaisin jonkinlaista hyvitystä tapahtuneeseen, varsinkin kun luultavasti en ole saamassa korttejani koskaan takaisin. Oletko varma ettei sinulta löydy 1 Remandia, jonka voisit lähettää?

Vs: Spohjo
« Vastaus #69 : tänään kello 18:56 »
   Vastaa lainatenLainaus
Itsekin sain juuri korttini, joista puuttui puolet diilistä sovituista korteista. Olen raivoissani.

positive   Pikkasen myöhästynyt, mutta ennenkaikkea maukas ja muhkea vaihto <3   Vaihtaja Atskuli   View Detail   tänään kello 19:36   Report

    

Poissa shazzle

Vs: Spohjo
« Vastaus #74 : 12.03.07 - klo 22:48 »
Sspede :D

Poissa Hopo

Vs: Spohjo
« Vastaus #75 : 13.03.07 - klo 08:49 »
Sainpa minäkin tänään korttini. Ihan passelistihan tuo siis meni. Ei valittamista sällistä joka sentään myöntää olevansa hidas.
Minä en nyt ihan ymmärrä. Kortit olivat ilmeisesti tulollaan ainakin kaksi viikkoa. Miten se, että toistuvasti monen ihmisen kanssa perseilee tuolla tavalla, on yhtä kuin "ei valittamista"? Kumminkin valittamisen asteita on muitakin kuin "en saanut kortteja lainkaan".
En puhunut muiden puolesta, vaan omasta puolestani. Joko nyt ymmärrät? Kuten aiemminkin tähän topikkiin kirjoitin, tiesin hyvin spohjon slow-trader-statuksesta ja niin tiesivät varmasti kaikki normaalin näkökyvyn omaavat vaihtajat muutkin. 2 viikkoa voi olla jonkun muun mielestä ylitsepääsemätöntä, mutta kuten sanoin, kestän sen kyllä mikäli tiedän jo etukäteen että tyyppi on todella hidas. Enemmän ahdistavat ne, jotka eivät lähetä korttejaan ajoissa ja ovat silti hitaan vaihtajan leimalta välttyneet. Niistä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Atskuli

Vs: Spohjo
« Vastaus #76 : 13.03.07 - klo 15:11 »
HÄLYTYS HÄLYTYS!

Tein SUURENMOISEN virheen! Tarkastin vielä kerran kirjekuoren jonka Spohjo lähetti ja MITÄ IHMETTÄ, kuin SALALOKEROSTA paljastuu uusi kuoripaketti jossa on KAIKKI kortit mistä sovittiin ja vielä muhkea throw inni. Joten, meedion taidoillani annoin oikean palautteen. Pahoittelen tyhmyyttäni.



Ja Sspede, PAHOITTELEN MYÖS jos en noudattanut sinun diktaattorimaista järjestelmääsi että palaute annetaan toisten mielipiteiden ja tuntemuksien perusteella, eikä se saa olla rehellistä! Annan negatiivista palautetta silloin kun itse arvostelen sen tarpeellisuuden. Ehkä sinun arvosi ovat erit kuin minun, mutta ainakin minä teen päätökseni omien ajatuksieni, en toisten, kautta.

Lisää mielipiteitä Sspede voit lähettää minulle vaikka yksityisviestinä ettet saastuttaisi tätä topiccia, joka koskee Spohjon vaihto-ongelmia, eikä minun palautekykyäni.

Loppusanaksi, tein Spohjon kanssa loistavan vaihdon, spohjo heitti kaupanpäälle muhevat throw-innit, mutta lähetti 2vk myöhässä = positiivinen palaute.
Jos Sspede ei ole tyytyväinen tähän tulokseen, ehdotan että teet Spohjon kanssa 2 vaihtoa peräkkäin ja annat molemmista negatiivisen palautteen niin voit ajatella päässäsi että se olin minä joka antoi Spohjolle minuksen. Muuta en voi valitettavasti tehdä. Jos enemmistön mielestä asia on niin että palaute annetaan yleisön mielipiteellä, pyydän silloin, poistakaa palautteeni niin päästään neutraaliin välitilaan.


PS. Kaverini sai myös Spohjolta kortit, hyvässä kunnossa ja muutaman päivän vain myöhässä. Olen tyytyväinen Spohjoon ja hänen kanssa vaihteluunsa VARSINKIN kun hän vielä lupasi parantaa tapansa.
Uskon ihmisyyden vilpittömyyteen, jos te ette, itkekää itsenne uneen. Toivon että Sspede lopettaa minun flamettamiseni.

Poissa Nastaboi

Vs: Spohjo
« Vastaus #77 : 13.03.07 - klo 15:17 »
 :o

Tämän näytelmän käsikirjoittaja on aivan omaa luokkaansa. Henkeäsalpaavaa jännistystä! Shakespearemaista dialogia! Mitä juonenkäänteitä!
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa olppari

Vs: Spohjo
« Vastaus #78 : 13.03.07 - klo 15:18 »
laukesin pöxyihini :(((((((((((((
"Vaikka elämä on nykyään niin kallista, on se siitä huolimatta hyvin suosittua."

Poissa shazzle

Vs: Spohjo
« Vastaus #79 : 13.03.07 - klo 15:24 »
anteeks mun epämääräinen ölähdys eilen, mutta tarkoitin sillä lähinnä sitä oikeaan osunutta intuitiivista vaistoa joka sai SSpaden tarkistamaan nuo logien ajat. Onneksi niin teit, että tuo salalokerokin (:D LOL :D) löytyi ja kukaan ei ruvennut rippaamaan jo valmiiksi huonomaineista (~hidasta) vaihtajaa. Olenkin itseasiassa odottanut että joku tuollaista yrittää.

EI MENNY OIKEIN PUTKEEN ATSKULI! ~ tota ei muuten kantsi yrittää uudelleen, jotain hyötyä tästä julkisesta puimisesta tosiaan on.

Olen itse tainnut joskus kauan sitten vaihtaa spohjon kanssa ja tuolloin taisi olla onni matkassa kun vaihtoni eivät ole yhtä tapausta lukuunottamatta koskaan yli viikkoa viipyneet, suuntaan taikka toiseen. Kiitos siitä teille kaikille, tiedätte keitä olette. ... ja teitä on muuten PALJON. :)

Vastaisuudessa vaihdan sohjon kanssa kyllä pienellä varauksella tai sitten niin että HÄN lähettää kortit ensin, mutta tämä toilailu on mielestäni nyt saatettu loppuun ja kaikki ovat tyytyväisiä?)

Poissa Dark Knight

Vs: Spohjo
« Vastaus #80 : 13.03.07 - klo 15:35 »
laukesin pöxyihini :(((((((((((((

Paljon onnea olppari, tyhmien juttujen kuningas. Jatka vaan samaa malliin.

Ihan hyvä juttu, että tämä homma ratkesi Atskulin pikku mokaan, joka hiukan paisui. Ehkäpä ihmiset oppivat nyt tarkastamaan kirjekuorensa vielä kahteen kertaan, ennen kuin toteavat, että kortteja puuttuu.

Koska juttu on nyt todellakin ratkaistu, niin SSpade voisi vähän rauhoittaa Atskulin "kiusaamista", niin saadaan rauha taas maahan.

Ja mitä tulee Spohjon ja muiden "Hidas vaihtaja"-tyyppien kanssa vaihtamiseen, niin suosittelen lämpimästi noudattamaan minun systeemiäni, eli tässä tapauksessa "Hidas vaihtaja" lähettä ensin korttinsa ja vasta sitten lähetät omasi. Minäkin tein tässä Spohjon kanssa vaihdon ja hän pelleili sen kanssa liki kaksi kuukautta. Korttien lähetyksen piti tapahtua silloin, kun koulu alkoi ja se päättyi vasta eilen saatuani loputkin vaihdon kortit Spohjolta. Spohjon hidastelu oli todella rasittavaa ja jouduin painostamaan häntä lähes koko ajan yksityisviesteillä, jotta saisin hänet lähettämään korttina. Ja koko tänä aikana Spohjolle menevät kortit pysyivät turvallisesti hyllylläni eikä minun tarvinnut kertaakaan pelätä ripatuksi tulemista, koska en ollut menettänyt mitään. Tehkää siis samoin kuin minä, niin vältytte turhalta tuskalta ihmiset. (lukuun ottamatta odottamisen tuskaa)
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Spohjo
« Vastaus #81 : 13.03.07 - klo 15:43 »
Mitäs sitten kun kaksi hidasta vaihtajaa haluaa vaihtaa keskenään? Kumpi lähettää ensin? Se vähemmän hidas? Muutenkin jos on jatkuvasti liikkeellä asenteella "en koskaan lähetä ensin" kerää itsellään kohtuullisen määrän huonoa imagoa. Tietysti se on järkevää jos on tekemisissä kuuluisien ongelmatreidaajien kanssa, mutta sen voi estää olemalla heidän kanssaan yhtään missään kanssakäymisessä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa JunioRcmf

Vs: Spohjo
« Vastaus #82 : 13.03.07 - klo 15:52 »
Hyvä, että on porukat korttinsa saaneen, uskallan nyt jopa toivoa, että ne omat Scrying Sheetsini olisivat myös tulossa postissa lähiaikoina, kun kerran kaikki muutkin korttinsa ovat jo Spohjolta saaneet.

Poissa AnKKa

Vs: Spohjo
« Vastaus #83 : 13.03.07 - klo 16:48 »
Mikä on tämänhetkinen tilanne, keneltä puuttuu vielä kortteja?
Ainakaan minun korttini eivät ole vielä Spohjolta tulleet...

Poissa The Abyss

Vs: Spohjo
« Vastaus #84 : 13.03.07 - klo 17:50 »
Ottamatta nyt kantaa kenenkään palautteenantopolitiikkaan herää kysymys, että mikä on tämän vaihtopalautesysteemin arvo.

Ensin kortit ovat siinä määrin myöhässä, että joutuu postaamaan tänne ongelmakäyttäjäthreadiin. Sen jälkeen, kun vaihto lopulta monen viikon kuluttua saadaan päätökseen, annetaan positiivinen palaute. Mitenkähän suuresta viiveestä pitää olla kysymys, että annetaan neutraali tai negatiivinen palaute? Kaiketi näitä ei-positiivisia palautteita on lupa antaa muissakin tapauksissa kuin silloin, kun on tapahtunut totaalinen rippaus. Vaikka palautteen antamisen yhteydessä voikin mainita hitaasta vaihdosta, ei näitä aikaisempia (positiivisia) palautteita kukaan jaksa sitten enää lukea, kun niitä on kertynyt useita kymmeniä.

Kaksi viikkoa on jo pitkä aika, oli sitten "Hidas vaihtaja" -tagi tai ei. Kaksi viikkoa ei minusta oikeuta positiiviseen palautteeseen (vaikka mukana olisikin throw-in -kortteja) etenkään, jos jatkuvasti luvataan lähettää kortit seuraavana päivänä näin kuitenkaan menettelemättä.

Topicin päähenkilöllä on nyt jo ollut sen verran paljon ongelmia, että ihmettelen kyllä, miksi moinen saa vielä jatkua, tai miksi joku haluaa edelleen treidata hänen kanssaan. Jos ei ole edellytyksiä suorittaa omaa osuuttaan tarpeeksi ripeästi, tulisi vaihtelu jättää paremmalle ajalle. Ajan puutteesta ongelmien ei kuitenkaan luulisi johtuvan, jos kerran on aikaa kirjoitella monisivuisia höpötyksiä asiallisen selityksen sijaan. Sekin on merkillistä, ettei henkilöä saa yksityisviesteillä tai puhelimella kiinni.

Vältän itse vaihtoja kaikkien niiden kanssa, joilla on tuo "Hidas vaihtaja" -tagi. Täysin toimiva käytäntö ei mielestäni ole myöskään, että hidas vaihtaja lähettää korttinsa ensin. Tämä antaa periaatteessa tuolle hitaalle vaihtajalle mahdollisuuden perua vaihdon usean viikon kuluttua sen sopimisesta. Kokemuksesta tiedän, että moinen asia niin sanotusti vituttaa, kun jemmaa kortteja siinä toivossa, että toinen osapuoli on edelleen vaihdossa mukana. Ja lopulta tämä päättääkin sitten perua vaihdon vetoamalla siihen, ettei kummankaan kortit olleet vielä viety postiin. Ainoastaan kaupankäynnin yhteydessä on erittäin suositeltavaa lähettää kortit vasta sitten, kun ostaja on ne ensin maksanut.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Spohjo
« Vastaus #85 : 13.03.07 - klo 18:12 »
Ottamatta nyt kantaa kenenkään palautteenantopolitiikkaan herää kysymys, että mikä on tämän vaihtopalautesysteemin arvo.

Samaa olen tässä hämmästellyt. Kävin katsomassa Spohjon profiilia ja hänellä on 3 positiivista palautetta, 0 negatiivista ja 0 neutraalia. Täysin luotettava mies siis, pieksää minutkin 3-1. Periaatteessa hitaan vaihtajan leimankin voisi poistaa, kun vaihtokumppanit ovat olleet häneen yksimielisen tyytyväisiä.

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: Spohjo
« Vastaus #86 : 13.03.07 - klo 18:25 »
Pitäisi yksi negatiivinen löytyä jo. Tosin lipsahti väärä titteli siihen, vaihdosta oli kyse eikä ostosta. Saakohan tuota muuten muutettua?

Poissa miinin

Vs: Spohjo
« Vastaus #87 : 13.03.07 - klo 19:24 »
Spohjokin huilailee nyt pari kk tältä foorumilta, jonka jälkeen yksikin hidas vaihto johtaa pysyvään banniin.

Poissa Dark Knight

Vs: Spohjo
« Vastaus #88 : 14.03.07 - klo 11:33 »
Spohjokin huilailee nyt pari kk tältä foorumilta, jonka jälkeen yksikin hidas vaihto johtaa pysyvään banniin.

Minulla on Spohjon kanssa vaihto vielä viittä vaille valmis. Voiko tuota juttua perua väliaikaisesti, jotta saisin vaihdon hänen kanssaan valmiiksi?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

Vs: Spohjo
« Vastaus #89 : 14.03.07 - klo 12:00 »
Spohjokin huilailee nyt pari kk tältä foorumilta, jonka jälkeen yksikin hidas vaihto johtaa pysyvään banniin.

Minulla on Spohjon kanssa vaihto vielä viittä vaille valmis. Voiko tuota juttua perua väliaikaisesti, jotta saisin vaihdon hänen kanssaan valmiiksi?

Käytä Spohjon profiilista löytyvää sähköpostiosoitetta?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)