Poromagia

Kirjoittaja Aihe: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9  (Luettu 3297 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zirenda

M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« : 06.09.10 - klo 14:05 »
Eli. M11 Draftia nyt perjantaina Turun Ylioppilaskylässä sijaitsevassa Three Beersissä. Faktaa:

Aika: 16.30
Draftattava setti: M11
Palkintosysteemi: Jokainen tuo mukanaan 3 M11 boosterin lisäksi 5 euroa setelinä (kolikot käyvät hätätilanteessa, kunhan kaikki ei niitä tuo), joka laitetaan pottiin. Potti jaetaan 3 parhaan kesken niin, että paras saa noin puolet tai enemmän potista, kolmas saa omat takaisin ja toiselle siitä välistä jäävät rahat. 6 henkilön draftissa jako menee 15, 10 ja 5.
Raretetaanko?Lähtökohtaisesti ei, mutta mikäli kaikki muut haluavat, silloin tietysti joustan. Lue seuraava viestini tätä koskien.
Ilmoittautuneita: 5 tällä hetkellä varmasti, kuudes ehkä tulossa

Jos ei tunne paikkaa Three Beers, laita yksäriä. Huomioita ja vastalauseita saa ehdottaa, jälkimmäisiä mieluusti ei :D Kaikki kiinnostuneet mukaan vaan. Tulkaa vaikka suoraan paikan päälle, jos näette tämän threadin liian myöhään ja ette ehdi ilmoittatua tänne.
« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo 01:45 kirjoittanut Zirenda »

Poissa Anrix

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #1 : 06.09.10 - klo 15:33 »
Kuulostaa hyvältä. Eli M11 pusseja muutama ostoslistaan=)


Edit: Ja itse suosiolla voin lähteä myös hyvin siihen, että omista pusseista saadut kortit merkataan paperille ja ne saa lopuksi pitää(tosin ekan pickin aika on tällöin paljon isompi/avattu pussi?). Loput kortit, joita ei tarvitse/halua pitää jaettaisiin lopuksi haluavien kesken. Kyllähän sitä palkintoa siinä potissa on tarpeeksi..
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo 18:44 kirjoittanut Anrix »

Poissa EssEss

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #2 : 06.09.10 - klo 17:43 »
Mukana ollaan+ yksi kaveri.. (voi olla että tämä kaveri käy itse täällä ilmoittautumassa, jos kerkeää, mutta ilmoitan kyllä siitä sitten ettei häntä luulla yhdeksi pelaajaksi lisää)

Poissa Peldzi

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #3 : 06.09.10 - klo 17:59 »
Tulen varmaankin mukaan kunhan tänne ilmestyy aika jolloin aloitetaan + miten palkinnot jaetaan / mitä palkintona on, että osaa varautua. Niitä odotellessa ja järjestäjä voisi varmaan kyseisen infon antaa, ettei mene huutoäänestykseksi kuten edellinen topic, josta ei saa enää mitään selvää :)

EDIT: Jeps, tuohon aikaan ehdin kyllä ja systeemi näyttää ihan hyvältä. Sopii kyllä, että kirjataan avatut kortit ylös. Ei se muutama minuutti siinä muutamassa tunnissa sit enää tunnu missään. Mulla pitäis olla enemmän kuin riittävästi landeja, että voin ottaa ne mukaan.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo 19:09 kirjoittanut Peldzi »

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #4 : 06.09.10 - klo 18:34 »
Otetaan aloitusajaksi klo 16.30, jolloin Three Beers aukeaa. Ei ole ainakaan ruuhkaa, kun aloittaa aikaisin. Jokainen siis tuo pottiin 5 euroa, jolloin potissa on 30+ euroa sillä oletuksella että vähintään 6 tulee, tältä siis näyttää tässä tapauksessa. Jos 6 henkilöä osallistuu, palkinnoille voisivat päästä top 3, jolloin viimeisillekin kierroksille jää pelimotivaatiota alussa huonommin menestyneille. 15e, 10e ja 5e olisi tässä tapauksessa kätevä jako. Jos enemmän ihmisiä osallistuu, pitää tätäkin hieman korjata, tavoitteena siis 5:llä jaolliset palkintosummat, ettei tarvi sählätä kolikoilla. Pyrkikää siis tuomaan paikan päälle vitosen seteli pottiin. Itse en omista tarpeeksi basic landeja koko porukan tarpeisiin, eli tuokaa paikan päälle niitäkin niin paljon kuin mahdollista.

Itse kannatan sitä, että merkataan omat boosterista saadut kortit, jotka haluaa pitää, paperille, jolloin ei tarvitse miettiä pikkaako sen Exemplarin tai Dragonskull Summitin, joka ei ole pelattava, mutta joka kuitenkin on lähestulkoon yhtä arvokas kuin boosteri, josta se tuli. Viimeisen kierroksen jälkeen kaikki turhakecommonit ja unkit vaikka johonkin läjään, josta kaikki voivat poimia mitä huvittaa. Rarettamaankin tietysti voi lähteä, mutta itse en tätä ajatusta kannata. Tavoitteena on mielestäni draftissa tehdä hyvä pakka, ei maksimoida oma taloudellinen hyöty. Esim. White Blue aggroon on aika vaikeaa lähteä splashaamaan sitä kolmospackin Grave Titania. Omat kortit ylös suosiolla, niin ei jää kenellekään paha mieli.

Mitäs muuta? Oleelliset infot laitan vielä tuohon ensimmäiseen viestiin, jos on jotain pakottavia eriäviä mielipiteitä tai huomioita, niitä saa esittää, muuten tämä on tältä osin tässä. Ilmestykää paikalle Three Beersin eteen klo 16.30, jos ei paikkaa tunne, voi minulle yksätä.

Poissa EssEss

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #5 : 06.09.10 - klo 18:49 »
Siis Peldzi on se mun kaveri josta puhuin eli vieläkin on 5 tyyppii tulossa.. Siinä korttien ylöskirjoittamisessa menee kyllä aika paljon aikaa, et mun mielest olis parempi et kaikki pitää ne laput jotka pickaa. Ei siinä pakat hirveesti huonone vaikka UW:lla sen kolmannen pussin Grave Titanin pickaisikin. Ja voihan sen aina splashata jos vaikka saa pickattua Drowned Catacombin tai pari Terramorphic Expansea.

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #6 : 06.09.10 - klo 21:32 »
Ongelma ei ole se, ettei viitsisi pikata sitä Grave Titania, vaan se, pitäisikö pikata ne kaksi dualia ja Knight Exemplarin ykköspikkeinä. Viime draftissa nostin kahdesta boosterista dualin, paska homma olisi ollut jos oltaisiin raretettu. Titanit nyt pikkaa kuka tahansa vain sen arvon takia, ketään tuskin harmittaa se kauheasti että sattui nostamaan boosterista Titanin, vaikka olisikin väriin sopimaton. Ylöskirjoittamiseen menee keskimäärin noin 1min. Ei kukaan mitään roskaunkkeja ja kommoneita yleensä kirjaa.  Voidaan silti äänestää paikan päällä jos kaikki haluavat.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo 21:40 kirjoittanut Zirenda »

Poissa Anrix

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #7 : 06.09.10 - klo 23:16 »
Ongelma ei ole se, ettei viitsisi pikata sitä Grave Titania, vaan se, pitäisikö pikata ne kaksi dualia ja Knight Exemplarin ykköspikkeinä. Viime draftissa nostin kahdesta boosterista dualin, paska homma olisi ollut jos oltaisiin raretettu. Titanit nyt pikkaa kuka tahansa vain sen arvon takia, ketään tuskin harmittaa se kauheasti että sattui nostamaan boosterista Titanin, vaikka olisikin väriin sopimaton. Ylöskirjoittamiseen menee keskimäärin noin 1min. Ei kukaan mitään roskaunkkeja ja kommoneita yleensä kirjaa.  Voidaan silti äänestää paikan päällä jos kaikki haluavat.


Juuri nuo muutaman euron pakkaan sopimattomat ehkä harmittaa eniten, mikäli niitä ei kirjaa aluksi ylös. Tosin saahan sillä palkintorahoilla niitä ostettua, mutta kun voisi saada ne muutenkin ja jos ei voitakaan rahoja ja jää nuolemaan kokonaan näppejään:P Saisi edes vähän balsamia haavoihin, jos olisi edes jotain "hyvää" kotio viemisiksi. Ainakin näin aloittelijan näkökulmasta katsoen..


EDIT: tuohon alkupostaukseen voisi lisätä vielä tämän hetken ilmoittautuneiden määrän, jotta tarvitsisi arvuutella:P

Poissa so not

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #8 : 07.09.10 - klo 10:45 »
Juu kyllä mä oon tulossa.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa EssEss

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #9 : 07.09.10 - klo 18:53 »
Juu no mun puolesta voidaan kyllä kirjoitella laput ylös.. Ei siinä hirveesti aikaa mee. Yks pelaaja tarvittais vielä et olis se tarvittava 6?

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #10 : 07.09.10 - klo 21:05 »
Tunteeko kukaan ketään, joka voisi lähteä pelaamaan? Itse olen kysynyt kavereiltani, mutta ei ole myötävää vastausta tullut.

Poissa Crtz

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #11 : 07.09.10 - klo 21:14 »
Auttais varmaan kun ei järjestäisi FNM:n kanssa päällekkäin.

Voin ehkä olla tulossa jos pääsen töistä ajoissa (torstaina tietää paremmin).

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #12 : 07.09.10 - klo 21:37 »
Hieman voidaan myös odottaa, eli ei haittaa jos pääsee vasta 17.00 yms.

Poissa so not

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #13 : 08.09.10 - klo 19:45 »
Valitettavasti tuli puuntakainen lähtö Helsinkiin jo perjantaina, että en pääsekään draftaamaan :(

Sori
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #14 : 08.09.10 - klo 20:13 »
Onko tyypeillä kokemusta siitä, toimiiko drafti ylipäätään, jos meitä ilmaantuu paikalle vain neljä? Boosterit minulla on jo ostossa, joten tulen paikalle joka tapauksessa.

Poissa Anrix

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #15 : 08.09.10 - klo 20:17 »
Onko tyypeillä kokemusta siitä, toimiiko drafti ylipäätään, jos meitä ilmaantuu paikalle vain neljä? Boosterit minulla on jo ostossa, joten tulen paikalle joka tapauksessa.

En ole ennen boosteridrafteja vetäny, joten en tiedä..winstonia olen serkun kanssa roskaläjästä vetänyt ja se on kyllä ollut hauskaa. Jatkossa, jos jollain on hyvä kuutio/läjä, josta voisi drafteja vedellä, niin voisi myös siitä draftata ja laittaisi palkintopooliin euroja..

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #16 : 08.09.10 - klo 21:22 »
Jotkut dräftäävät alle kuudella. Mutta jos dräftin perusideat ovat yhtään hanskassa, niin alle kuudella dräftääminen on joko törkeän yksipuolista tai sitten hullun nihkeää kaikille osapuolille. Oma mielipiteeni on, että alle kuudella ei pitäisi dräftätä - Booster Draftia. Alle kuutta varten on sitten muita formaatteja: Winston, Minimaster ja erilaiset Continuous Draftit.

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #17 : 09.09.10 - klo 17:49 »
Kannibaali Korppu tulossa draftailemaan, eli meitä on ainakin 5, 6 jos crtz pääsee :)
« Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo 18:13 kirjoittanut Zirenda »

Poissa Anrix

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #18 : 09.09.10 - klo 19:42 »
Eli drafti on nyt sitten toteutumassa?

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #19 : 09.09.10 - klo 19:52 »
Joo. Mulla on omat boosterinikin jo tullut. Olkaa paikalla huomenna kello 16.30 Three Beersin edessä. Kyllä viidelläkin jotain aikaan saa, ja jos crtz pääsee niin meitähän on jo kuusi, mikä on jo ihan hyvä määrä. Vielä voi mukaan ilmoittautua!

Poissa Crtz

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #20 : 10.09.10 - klo 00:26 »
Valitettavasti en kerkee huomenna.

Poissa Anrix

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #21 : 10.09.10 - klo 10:25 »
Joo. Mulla on omat boosterinikin jo tullut. Olkaa paikalla huomenna kello 16.30 Three Beersin edessä. Kyllä viidelläkin jotain aikaan saa, ja jos crtz pääsee niin meitähän on jo kuusi, mikä on jo ihan hyvä määrä. Vielä voi mukaan ilmoittautua!


Niin ja vaikka meitä nyt 5 vain olisikin, niin onhan se omien pussien aukominen paljon jännempää tuolla:P Jotain pelintynkääkin saa aikaan ja sentään 15-10 palkintosuhteen..

Poissa Zirenda

Vs: M11 Drafti Turun Three Beersissä pe 10.9
« Vastaus #22 : 10.09.10 - klo 11:47 »
Tulkaa sitten paikalle, älkää unohtako :P Vasta nyt threadin nähneille: vielä pääsee mukaan. Tulkaa vaikka suoraan paikanpäälle :)