Viimeperjantaisessa FNM:ssä olin ihan tyytyväinen omaan pakkaani, vaikka tulokset olikin 2-3.
Cruel Control: 0-2
Controlli counteroi planeswalkerit, jonka jälkeen pelaa Baneslayer Angelin joka ottaa PtE:stä, jonka jälkeen vastustajan Cruel ottaa edun pelistä --> Baneslayer, ei poistoa näyttää. Valakut näkyi molemmissa peleissä mutta teki kummassakin joko 3 tai 6 vauriota yhteensä. Sekä ensimmäinen että toinen peli meni samalla tavalla.
Urw Control: 2-0
Counteroi kaiken mahdollisen mitä minulta löytyi, kunnes pelasi Sphinxin (of Jwar Isle), johon itse pelasin omalla vuorollani Martial Coupin josta sitten sain 5 tokenia, jotka saivat sen jälkeen
DoJista. Tämän jälkeen sain tupla Valakutit ja ne aktivoituivat, jonka jälkeen eka peli olikin ohi Banefiren kanssa, piti vain ootella että pelasi toisen Sphinxin ettei saanut
pelattua Swerveä Banefireen.
Toisessa pelissä Goblin Ruinblasterit tuhosivat kaverin manoja, jonka aikana Valakut sitten aktivoitui ja loppujen lopuksi poltti vastustajan hengiltä. Välissä pöydässä olisi
käynyt Manabarbs, mutta se sai countterista.
Warpworld.dec: 1-2
Ensimmäisessä pelissä kaverin ukot ottavat poistosta, ja permanentteja taisi kertyä kaverille 9, jolla kaveri warppasi 2 lääniä ja 7 ukkoa,
itse warppasin 14 permanentista 7 lääniin (olin pelannut Martial Coupin ennen WW:tä), jonka jälkeen Lavaball Trap, kaverin pöytä tyhjäksi,
ja ensimmäinen peli ohi.
Toisessa pelissä poltot päähän ja kaveri warppaa jossain 6-7 vuorolla 2 Ob Nixilistä ja 3-5 lääniä. GG peli 2.
Kolmas peli, sama toistui kuin toisessa, mutta olin pelannut Manabarbsin ennen WW:tä, jolloin kaveri tippui pelatessaan WW:n 3 elämään, jolloin pelkkä Lightning Bolt olisi riittänyt, mutta eipä ollut näyttää.
Red/Green/Black Aggro: 1-2
Ekassa pelissä kaveri pelasi Goblin Guiden joka sai sitten jossain vaiheessa poistosta, jonka jälkeen tuli myös Hellspark Elemental, johon tuli PtE.
Kaverin kolmas vuoro menikin pelatessa Blightning. Tämän jälkeen pelasin Ajani Vengeantin jolla pidin sitten Dragonskull Summittia täpissä, eikä tämän jälkeen kaveri saanut pelkällä punaisella manalla pelattua mitään eikä päässyt myöskään pelaamaan Bloodbraid Elffejä, koska ei löytynyt vihreätä manaa.
Toinen peli kaveri jyräsi tyystin Hellspark Elementaleilla, Goblin Guidella ja Hell's Thundereilla, Blightningilla ja yhdellä Bloodbraid Elffillä varustettuna.
Kolmas peli = Toinen peli, poistot ei vaan riittänyt.
UW Control: 2-1
Ensimmäisessä pelissä pöytään lätkähti Jace, ja jossain vaiheessa Sphinx of Jwar Isle, jotka sitten poistin Jacen poltolla ja Sphinxin Martial Coupilla.
Itselläni pöytään tuli Ajani Vengeant ja Chandra, ihmeellistä että mikään ei tosin ottanut countterista. Tämän jälkeen Valakut aktivoitui ja poltti vastustajan.
Toinen peli: Kaveri pelasi tällä kertaa myös Flashfreezejä, jolloin countteria oli enemmän. Sphinx of Jwar Isle tuli pöytään vuorolla 7-9 mutta ei ollut valitettavasti näyttää Martial Couppia, jolloin Sphinx ajoi minut kumoon.
Kolmas peli: Aikalailla samanlainen kuin ensimmäinen, paitsi että Goblin Ruinblaster tuli ärsyttämään kaverin controllointia -->piti sinisen manan loitolla, kun manojen värit kusi, myös Ajani Vengeant auttoi tässä asiassa. Peli loppui kun tupla Valakutit ampuivat kaverin kumoon. Banefire tukenaan tietysti.
_____________
Sitten itse dekin lista jolla pelasin:
Valakut Control: (60)
Lands: (27)
2 Plains
13 Mountain
4 Arid Mesa
4 Valakut, the Molten Pinnacle
4 Naya Panorama
Artifact: (4)
4 Armillary Sphere
Planeswalker: (7)
3 Ajani Vengeant
4 Chandra Nalaar
Sorcery: (7)
3 Martial Coup
2 Earthquake
2 Banefire
Instant: (15)
3 Lavaball Trap
4 Burst Lightning
4 Lightning Bolt
4 Path to Exile
_____________
Sideboard: (15)
2 Chandra Ablaze
4 Celestial Purge
3 Manabarbs
4 Goblin Ruinblaster
2 Earthquake
_____________
Valakutin aktivoimista ei tuntunut haittaavan että pelasin WW costisia spellejä, koska jos niitä WW spellejä ei tullut
ei tarvinnut etsiä toista Plainssia, mutta jos tuli, sitten etsittiin, ja spellin pelaamisesta saatiin pöytä tyhjäksi, josta sitten
paljon lisää aikaa siihen, että Valakut kerkiäisi aktivoitua, eli en näe miinuspuolia että pelaan Martial Couppia tai DoJia
mainissa.
SB:lla tai MD:ssä olevista Eartquakeista loppujen lopuksi en ikinä hyötynyt, enkä niillä mitään tehnyt, ne vaihtuvat siis pois.
MD:n muutokset:
- 2 Earthquake
- 1 Lavaball Trap
- 1 Martial Coup
- 1 Mountain
+ 1 Obelisk of Alara
+ 4 Day of Judgment
SB:n muutokset:
- 2 Earthquake
- 1 Celestial Purge
+ 1 Ajani Vengeant
+ 2 Martial Coup
Kertokaa mielipiteenne, onko tällaisissa muutoksissa minkäänmoista ideaa?
E: Pakka muokattu alotusviestissä