Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Uusi vaihtopalautesysteemi  (Luettu 8331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fumba

Uusi vaihtopalautesysteemi
« : 16.02.07 - klo 22:07 »
Huomasin tuollaisen ilmestyneen tänne mystisesti.
Olisikin vähän kysyttävää.
Saako ennen systeemin ilmestymistä tehdyistä vaihdoista pistää palautetta ihmisille?

No, oho. Eihän tuossa ollut kuin yksi kysymys. No, silti.

Editaatio: Yritin pistää palautetta, tuli seuraavanlainen ilmoitus: "You are not allowed to submit feedback." Mistä johtuu?

Poissa Maurehe

-
« Vastaus #1 : 16.02.07 - klo 22:09 »
-
« Viimeksi muokattu: 20.04.13 - klo 17:45 kirjoittanut Maurehe »

Poissa hall0n

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #2 : 16.02.07 - klo 22:13 »
No sehän on kehityksen alla koko ajan, nyttenkin tuohon luvun eteen on ilmestynyt teksti "Trade Count", jota ei ollut hetki sitten.

Poissa Fumba

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #3 : 16.02.07 - klo 22:16 »
No sehän on kehityksen alla koko ajan, nyttenkin tuohon luvun eteen on ilmestynyt teksti "Trade Count", jota ei ollut hetki sitten.
Nyt siihen on ilmestynyt "Vaihdot".
Hienoa katsella, kun kaikki muuttuu koko ajan. :D
« Viimeksi muokattu: 16.02.07 - klo 22:18 kirjoittanut Fumba »

Poissa Tharna

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #4 : 16.02.07 - klo 22:32 »
Huomasin tuollaisen ilmestyneen tänne mystisesti.
Olisikin vähän kysyttävää.
Saako ennen systeemin ilmestymistä tehdyistä vaihdoista pistää palautetta ihmisille?

No, oho. Eihän tuossa ollut kuin yksi kysymys. No, silti.

Editaatio: Yritin pistää palautetta, tuli seuraavanlainen ilmoitus: "You are not allowed to submit feedback." Mistä johtuu?

Noniin, nyt on tuokin paikoillaan ja toivottavasti toimii ainakin jotenkuten ja kaikilla (niihin oikeutetuilla) on oikeudet palautetta antaa.

Vastaillaan nyt tässä äkkiseltään kiireisempiin kysymyksiin ennenkuin Virallinen tiedonanto ja linjaukset systeemin käyttöön liittyen tulevat myöhemmin. Käyttäkää siihen asti maltillisesti.

Edit: Enpä sitten kuitenkaan vastannut mihinkään   :-[
Kyllä jo tapahtuneista vaihdoista saa palautetta antaa. Pidättäydytään kutenkin kohtuuden rajoissa eikä ihan mitään ikivanhoja vaihtoja ruveta kaivelemaan.

« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo 09:07 kirjoittanut Tharna »

Poissa SnowCrow

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #5 : 17.02.07 - klo 19:12 »
Saako tuohon antaa positiivista palautetta vaikka vaihto olisi tapahtunut neljä kuukautta sitten?

Poissa Polari

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #6 : 28.02.07 - klo 00:55 »
Jos tuossa halutaan tehdä jonkinlaista eroa myyntien ja ostojen välille, valikoissa voisi tehdä vähän selvemmäksi kumpi on kumpi. Juuri äsken huomasin kommentoinnin jälkeen että Tapahtuma: Myynti tarkoittaakin että minä ostin. Vaihtoehtoisesti voisi yhdistää joko oston ja myynnin tai peräti kaikki kolme tapahtumaa. Muttamutta, törmäsinpähän vain tuohon ja ajattelin kommentoida.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Polari

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #7 : 02.03.07 - klo 00:05 »
Näemmä noita termejä muokattiinkin jo, mutta se varsinainen ristiriita näkyisi edelleen olevan - eli käyttäjän sivulla "Näytä palaute myyjänä" näyttää kaupat joissa kyseinen henkilö on ollut ostajana.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Tharna

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #8 : 02.03.07 - klo 10:05 »
Jokohan ne nyt menisivät oikeinpäin joka paikassa.

Poissa Hopo

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #9 : 02.03.07 - klo 13:46 »
Jostain syystä vaihtopalaute ei näy yksityisviesteissä. Sen jos saisi fiksattua niin tulisi varmaan annettua enemmän palautetta. Nyt yksityisviestillä sovitusta vaihdosta jää helposti palaute antamatta kun pitäisi etsiä erikseen henkilön kirjoituksia foorumilta palautetta antaakseen.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Tharna

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #10 : 02.03.07 - klo 21:55 »
Jostain syystä vaihtopalaute ei näy yksityisviesteissä. Sen jos saisi fiksattua niin tulisi varmaan annettua enemmän palautetta. Nyt yksityisviestillä sovitusta vaihdosta jää helposti palaute antamatta kun pitäisi etsiä erikseen henkilön kirjoituksia foorumilta palautetta antaakseen.

Pitääpä yrittää muistaa jossain vaiheessa vilkaistua.
Sillä aikaa voit mennä yksityisviestistä käyttäjän profiiliin (klikkaamalla käyttäjän nimeä) ja antaa palautteen sitä kautta.

Poissa shazzle

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #11 : 09.03.07 - klo 12:42 »
hieno tsydeemi! toimii kontekstissa paljon paremmin kuin tuo karma *props*

Poissa Dark Knight

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #12 : 12.03.07 - klo 12:27 »
Voiko vaihtopalautesysteemin kautta rokottaa niitä ihmisiä, jotka yhtäkkiä lakkaavat vastailemasta viesteihin kesken vaihdon ja silti jatkavat normaalia toimintaansa foorumilla (varsinkin, jos on erikseen kertonut omalla H/W-listallaan, ettei niin saa tehdä)? Anastazia ainakin antoi minun ymmärtää, että karmalla ei todellakaan saa näin tehdä, mutta mahdollisella vaihtopalautesysteemillä näin saisi tehdä(silloin ei ollut vielä varmaa tietoa, että teekeekö Tharna vaihtopalautesysteeminsä). Odottaisin vastausta lähinnä Tharnalta, koska hänhän koko systeemin keksi, mutta kaipa muutkin voivat vastata.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Hopo

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #13 : 12.03.07 - klo 12:39 »
Itse en käyttäisi sitä muuhun kuin tapahtuneen vaihdon kommentoimiseen sillä vaihtopalautesysteemissä olisi käsittääkseni tarkoitus huomioida vain tapahtuneet vaihdot, ostot ja myynnit. Ehkä toistuvasti ehdotuksiin vastaamatta jättämisestä voisi kyllä negatiivisella rankaista, sillä onhan se vittumaista että ei saa vastauksia. Tai sitten karmalla. Kumpi nyt on vähemmän systeemin väärinkäyttöä. Tuollaisille tapauksille kun ei taida kumpikaan alunperin soveltua.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa ilpo

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #14 : 12.03.07 - klo 12:57 »
Jos vastapuoli ei jaksa vastailla, siihen mahtaa olla aika hyvä syy. Vastaisitko itse tällaisiin ehdotuksiin: "TURTTI MYY LOORUS SAAT 1342 EUROA LKOL LOL LEYLINE"?
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa miinin

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #15 : 12.03.07 - klo 13:06 »
Voiko vaihtopalautesysteemin kautta rokottaa niitä ihmisiä, jotka yhtäkkiä lakkaavat vastailemasta viesteihin kesken vaihdon ja silti jatkavat normaalia toimintaansa foorumilla (varsinkin, jos on erikseen kertonut omalla H/W-listallaan, ettei niin saa tehdä)?

Omalla H/W-listallaan ei voi ihmisiä velvoittaa mihinkään, ellei myös toinen osapuoli tähän suostu. Vaikka tuollainen vastaamisen lopettaminen onkin tökeröä, eikä noudata hyvää netikettiä, niin siitä ei silti käyttäjää rankaista karmalla, eikä myöskään vaihtopalautesysteemillä. Jos asiasta on välttämätöntä jotakin tehdä, niin laita yksityisviestiä, missä kysyt miksi henkilö näin toimi.

Poissa Hopo

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #16 : 12.03.07 - klo 13:27 »
Jos vastapuoli ei jaksa vastailla, siihen mahtaa olla aika hyvä syy. Vastaisitko itse tällaisiin ehdotuksiin: "TURTTI MYY LOORUS SAAT 1342 EUROA LKOL LOL LEYLINE"?
Nimenomaan. Ei itseäkään paljon nappaa moisiin vastailla, ja niitu tulee verraten usein tyyliin "vaihda sun foilikromimoksi tavalliseen, saat plainssin väliä. Ai miksei? Vitun huijari!!" Vaihtopyyntöön kannattaa panostaa samalla lailla kun muuhunkin kirjoitettuun tekstiin. Vastauspyyntö on suotavaa laittaa mukaan, ja itse ainakin olen oppinut tunnistamaan ihmisten vaihtokäyttäytymistä ja toimimaan sen mukaan sen sijaan että yrittäisin vaatia mahdottomia henkilöltä, joka ei tietyntyyppisiin yhteydenottoihin tunnetusti reagoi.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Dark Knight

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #17 : 14.03.07 - klo 11:28 »
Lainaus käyttäjältä: ilpo
Jos vastapuoli ei jaksa vastailla, siihen mahtaa olla aika hyvä syy. Vastaisitko itse tällaisiin ehdotuksiin: "TURTTI MYY LOORUS SAAT 1342 EUROA LKOL LOL LEYLINE"?

Jos saisin tuollaisen yksityisviestin, niin säästäisin sen ja ottaisin välittömästi yhteyttä ylläpitoon ja pyytäisin heitä puuttumaan tuollaiseen törkeään, äärimmäisen loukkaavaan ja sotkuiseen sävyyn. Ja kyllä vain ilpo. Minä vastaisin tuohon viestiin esim. tällä tavalla: "En saanut viestistäsi mitään selvää. Sävysi oli nini loukkaavaa, että otin yhteyttä ylläpitoon ja pyysin heitä pistämään sinut ruotuun." Moni muu ei ehkä jaksaisi tuollaisiin vastata, mutta minä jaksan. Ainakaan minulle ei onneksi ole vielä tuollaisia viestejä lähetelty enkä koskaan tuollaisia viestejä lähettele.

Lainaus käyttäjältä: Anastazia
Omalla H/W-listallaan ei voi ihmisiä velvoittaa mihinkään, ellei myös toinen osapuoli tähän suostu.

Olet aivan oikeassa Anastazia. Olen oppinut sen, etten voi vaatia/velvoittaa muilta mitään sellaista, mitä en olisi itse valmis tekemään. Tässä tapauksessa minä velvoitan muilta kanssani vaihtavilta olla tekemättä jotain, mitä myös minä en itse tee. Katsohan tätä otetta H/W-listani sääntöosiolta Anastazia:

Lainaus käyttäjältä: Dark Knight
-Vastaan AINA jokaiseen viestiin.
-En harrasta sellaista tyyliä, että jos vaihto ei kiinnosta, niin lakkaan vastailemasta.

-Jos vastaustani johonkin viestiin ei kuulu, niin lähettäkää minulle joko suoraan topicciin tai privalla viesti vaihdon jatkamisesta. Tämä saa minun usein heräämään ja vastaamaan ennätysnopeudella.
-Jos harrastatte tapaa, jossa vaihdon muututtua epäkiinnostavaksi lakkaatte vastailemasta, niin älkää missään tapauksessa harrastako sitä minun kanssani. Jos vaihto ei kiinnosta, niin ilmoittakaa se minulle sekaannuksien välttämiseksi.

Lihavoin varmuuden vuoksi nuo tärkeimmät kohdat, jotta ne varmasti huomattaisiin. Tuo osoittaa, että velvoitan ihmisiltä asioita, joita olen myös itse valmis tekemään. Piste.

Lainaus käyttäjältä: Anastazia
Vaikka tuollainen vastaamisen lopettaminen onkin tökeröä, eikä noudata hyvää netikettiä, niin siitä ei silti käyttäjää rankaista karmalla, eikä myöskään vaihtopalautesysteemillä.

Ai niinkö? Siinä tapauksessa kehotan sinua katsomaan, millaisen vaihtopalautteen käyttäjä ernest1 on antanut käyttäjälle Elwood. Mielestäni tuo on täysin asiallinen palaute ja juuri tuon kaltaisia palautteita ajattelin itse lähettää. Juuri tuollaiset palautteet osoittavat käyttäjille, että heidän vaihtotavoissaan on parantamisen varaa ja uskon käyttäjien todella ottavan opikseen vaihtopalautteesta ja parantavan käytöstään. Jos tuokin kielletään, niin millä tavoin sitten voidaan vastaisuudessa kommentoida käyttäjien huonoa vaihtokäyttäytymistä?

Lainaus käyttäjältä: Anastazia
Jos asiasta on välttämätöntä jotakin tehdä, niin laita yksityisviestiä, missä kysyt miksi henkilö näin toimi.

Olen tehnyt juuri noin niille henkilöille, jotka lakkasivat yhtäkkiä vastailemasta ja vaikka kuinka monta kertaa yritin asiaa heiltä kysyä, niin joka kerta he jättivät vastaamatta. Eli tuo ehdotuksesi ei oikein toimi Anastazia. Jos vastaisuudessa tällaista tapahtuu, niin mitä voin oikein tehdä? Mielestäni tällaisille henkilöille pitäisi sanoa jotain ylläpitäjiltä, niin ehkäpä oppisivat tavoille.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Nastaboi

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #18 : 14.03.07 - klo 11:48 »
Tuo osoittaa, että velvoitan ihmisiltä asioita, joita olen myös itse valmis tekemään.
-Teen vaihtoja vain siinä tapauksessa, että saan korttini ENSIN.
-Kortit lähetetään MINULLE EKANA, tarkastan puuttuuko mitään ja vasta sitten lähetän omani eteenpäin.

Mielestäni ketään ei ole velvoitettu vastaamaan yksittäisiin listalle tulleisiin ehdotuksiin. Toisaalta jos on kerran ilmaissut kiinnostusta eli vastannut jotain ehdotukseen, on kohteliasta ilmoittaa myöskin kiinnostuksen mahdollisesta loppumisesta. Kohteliasta ei ole jatkaa inttämistä sen jälkeen, kun toinen osapuoli on selvästi sanonut, ettei halua vaihtaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa miinin

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #19 : 14.03.07 - klo 12:31 »
Olet aivan oikeassa Anastazia. Olen oppinut sen, etten voi vaatia/velvoittaa muilta mitään sellaista, mitä en olisi itse valmis tekemään. Tässä tapauksessa minä velvoitan muilta kanssani vaihtavilta olla tekemättä jotain, mitä myös minä en itse tee.

-Kortit lähetetään MINULLE EKANA, tarkastan puuttuuko mitään ja vasta sitten lähetän omani eteenpäin.

Näkisin näiden kahden lauseen välillä melkoisen ristiriidan.

kehotan sinua katsomaan, millaisen vaihtopalautteen käyttäjä ernest1 on antanut käyttäjälle Elwood. Mielestäni tuo on täysin asiallinen palaute ja juuri tuon kaltaisia palautteita ajattelin itse lähettää.

Poistin tuon palautteen. Kyseessä on vaihtopalautesysteemi, joten sillä otetaan kantaa vaihtoihin. Jos jotain loukkaavaa tai epäasiallista vastauksissa on, niin tällaisissa tapauksissa voit käyttää karmaa. Älä siis myöskään lähetä tällaista palautetta, sillä se vain kuormittaa ylläpitoa ja on väärin.

Se, että joku lopettaa vastaamisen viesteihisi EI oikeuta sinua tekemään minkäänlaista mainintaa karmaan, eikä myöskään vaihtopalautesysteemiin. Et myöskään voi luoda foorumille omia sääntöjä, joilla velvoittaisit ihmiset tekemään asioita, joita he eivät halua/jaksa/ole vaan yksinkertaisesti kiinnostuneita tekemään. Foorumilla on säännöt, jotka koskevat jokaista käyttäjää, näistä poikkeavista ehdoista voit sopia esim. vaihtokumppanisi kanssa ja se vaatii ehdottomasti molempien osapuolien suostumuksen. Jos toinen osapuoli ei hyväksy sääntöjäsi, mutta noudattaa foorumin sääntöjä, niin se ei millään tapaa oikeuta sinua tekemään hänestä mitään valitusta, tai kritisointia mihinkään suuntaan. Sinulla on omat sääntösi, minkä mukaan vaihdot tahdot suorittaa, jos joku ei sen takia tahdo enää vaihtaa tai vastata sinulle, niin se sinun täytyy hyväksyä vastapainoksi vaatimallesi erikoiskohtelulle.

Ylläpito ei myöskään ole mikään pelote, joka ratkoo huvikseen foorumin säännöstön ulkopuolelle luodun säännöstön rikkomista, joten meidän puuttumisellamme et ketään saa "pelotella".

Poissa shazzle

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #20 : 14.06.07 - klo 22:13 »
oon jotai kämmäilly tuolla, ja tulin ajatelleeksi oisko hyvä että samana päivänä annettu palaute samalle henkilölle ei rekistöröityisi tms?

EDIT: pientä tarkennusta
« Viimeksi muokattu: 15.06.07 - klo 16:33 kirjoittanut shazzle »

Poissa Nastaboi

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #21 : 08.08.07 - klo 12:05 »
Tästä on ehkä joku sanonutkin, mutta saisiko viimeisimmän vaihtopalautteen näkymään listassa ylimpänä?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Jetch

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #22 : 09.08.07 - klo 22:34 »
Tästä on ehkä joku sanonutkin, mutta saisiko viimeisimmän vaihtopalautteen näkymään listassa ylimpänä?
Ja samalla voisi vaihtaa sen oletuksen ostajasta vaihtajaan, tai että täytyy valita se.

Poissa shazzle

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #23 : 29.08.07 - klo 15:45 »
Tästä on ehkä joku sanonutkin, mutta saisiko viimeisimmän vaihtopalautteen näkymään listassa ylimpänä?

*komppaa*

vaihtopalautesysteemi on todella hyvä! ehdottaisin kuitenkin vielä jotain pientä parannusta: olisiko sellainen systeemi täysin ulottumattomissa (liikaa säätöö / eri ohjelma) missä yhden vaihdon ensimmäisen palautteen annosta tulisi toiselle joko viesti että palaute on annettu tai jokin muu tapa ilmoittaa toiselle automaattisesti että palautetta kaivataan toiseenkin suuntaan? :]

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #24 : 29.08.07 - klo 16:00 »
Tuskin on mahdoton implementoida mutta vaihtopalautejärjestelmä sinänsä ei pakota jättämään sitä palautetta joten en ole varma ollaanko tällaista paimenkirjejärjestelmää pystyttämässä. Toki kuuluu hyviin tapoihin antaa palautetta vaihdoista, niin onnistuneista kuin epäonnistuneistakin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Laava

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #25 : 01.10.07 - klo 15:34 »
Voisiko tuon vaihtopalautteen näkymän muuttaa samanlaiseksi kuin mitä karmassa on, eli että plussat ja miinukset näkyisivät suoraan, eikä vain joku random arvo joka ei loppujen lopuksi kerro mitään käyttäjän vaihtokäyttäytymisestä? Näkisin, että tälle informaatiolle olisi enemmän tarvetta kuin sille, että kuinka monta typerää viestiä ihminen on foorumille kirjoittanut.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa shazzle

Vs: Uusi vaihtopalautesysteemi
« Vastaus #26 : 01.10.07 - klo 16:03 »
Voisiko tuon vaihtopalautteen näkymän muuttaa samanlaiseksi kuin mitä karmassa on, eli että plussat ja miinukset näkyisivät suoraan, eikä vain joku random arvo joka ei loppujen lopuksi kerro mitään käyttäjän vaihtokäyttäytymisestä? Näkisin, että tälle informaatiolle olisi enemmän tarvetta kuin sille, että kuinka monta typerää viestiä ihminen on foorumille kirjoittanut.

Joo, hyvä idea, eli tuon vaihtopalautelinkin voisi pistää Vaihdot kohtaan ja sitten +x/-x ja ehkä vaihtoehtoisesti voisi näyttää vain positiivisen arvon jos ei negistelyä ole tullut?