Itse olen testaillut juuri tätä Bant-versiota, lähinnä FNM-tason pelailuun. Dekki on erittäin hauska pelata ja se on suht toimiva, parhaimmillaan räjähtävä. Edullisuus myös on tärkeä faktori. Kuten edellä sanottiin, Path ja Judgment eivät sovi teemaan, kun enchant-pohjaista poistoakin on tarjolla yllin kyllin. Pacifism, Oblivion Ring ja Journey to Nowhere ovat ne parhaimmat, sitten kikkakolmosina voi pitää Vapor Snarea ja/tai Domesticationia. Lifelink on typerän hyvä. Bear Umbra on ehdoton, se nimittäin voi voittaa suoraan pelejä. Canopyidulle Korille Bearin iskeminen neljännellä vuorolla on tuhoisaa, kun voi heti toisella mainphasella iskeä tiskiin lisää poistoa/uhkaa sekä laputtaa samalla. Siinä jää vastustajan dekki toiseksi hyvin nopeasti. Pääasiassa Jundia vastaan olen pelitellyt, yleensä voittanut samoin tein jos Kor ehtii saada Canopyn ja random auran ylleen, muuten suht tasaista.
Convincing mirage on imo suht turha, Spreading Seas on riittänyt tekemään manlandeista turhia.
Sigil on mainio vaihtoehto, jos pelit venähtävät, mutta testipeleissä taisi vain kerran päästä combottamaan toksuarmeijan tiskiin. Yleensä olen sidettänyt ensimmäisten joukossa ulos. Luminarch Ascension saattaisi olla hyvä control-mu:hun.
Tässä Dek-listaa, millä itse pelailen. FNM-tasoa, siispä hieman budjetimpi:
Lands 23
4 Seaside Citadel
4 Misty Rainforest
4 Evolving Wilds
6 Plains
3 Forest
2 Island
Creature 11
4 Mesa Enchantress
4 Kor Spiritdancer
3 Aura Gnarlid
Enchantment 26
4 Hyena Umbra
4 Canopy Cover
4 Pacifism
4 Spreading Seas
3 Bear Umbra
2 Oblivion Ring
2 Journey to Nowhere
2 Drake Umbra
1 Sigil of Empty Throne
Sideboard
4 Kor Firewalker
3 Lifelink
2 Kor Sanctifiers
2 Vapor Snare
2 Journey to Nowhere
2 Oblivion Ring
Sideboardilla on otettu lähinnä helppoja ratkaisuja. Sanctifiersille pitäisi kehitellä parempi vastine tilalle. Crystallization on hyvä, mutta olen tyytynyt Journeyn simppeliin manakostiin, joka toimii paremmin tällaisessa edullisemmassa versiossa.
Myöskään Sovereigns of Lost Alara + Eldrazi Conscription ei olisi ollenkaan huono plan B. Tomii sangen mainiona yllätysmomenttina.
Sovereigns + Conscription ei toimi imo tässä. Se vie liikaa slottia tarpeellisilta spelleiltä. Ilman Mythic Bantin manakiihyä feat Cobra & Noble sekä sen massiivisia otuksia Sovereign on tässä aivan liian hidas ja jopa huono. Vastuksen on helppo poistaa joko hyökkäävä otus tai Sovereign. Liian monet voittokeinot myös tekisivät pakasta liian hauraan ihan mille tahansa distruptiolle sekä tekisivät aloituskäsistä liian vaikeita pelata.
Eipä muuta.
Edit: Muoks decklist, unohtui - 1 Gnarlid + 1 plains.