Jotta vaihtopalautesysteemillä olisi jotain arvoa käyttäjän vaihtokäyttäytymisen mittarina, tulee palautteen annossa noudattaa yhteisesti sovittuja linjauksia. Positiivisen/neutraalin/negatiivisen palautteen arvojen tulee olla edes jossain määrin vertailukelpoisia, jotta systeemissä olisi mitään järkeä. Tämän pitäisi olla itsestään selvää, ja se on tuotu keskustelussa esille useammankin henkilön toimista.
Kokonaan toinen asia on, mikä määrätään perusteeksi +-0 -arvosanalle vaihdosta, ja tästä asiasta voidaan keskustella. Samoin voidaan keskustella siitä, missä määrin annetuista suuntaviivoista voidaan tapauskohtaisesti poiketa.
Omasta mielestäni positiivinen palaute voidaan antaa vain siinä tapauksessa, että vaihto on sujunut lähes ongelmitta ja viivytyksittä. Pienessä määrin voi jompia kumpia olla, jos ne hoidetaan kuntoon heti ja asiallisesti, eikä niistä pääse aiheutumaan vahinkoa. Esimerkiksi tapauksista "sori, en ehtinytkään postiin, haittaako jos saat korttisi vasta ylihuomenna?" tai "en löytänytkään kuin 2 Plague Ratsia lupaamistani kaupanpäällisistä, sopiiko jos laitan random foileja tilalle?" voisi harkinnan mukaan antaa vielä positiivisen palautteen. Olennaista on välitön kommunikointi mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Neutraalia palautetta voi antaa, jos kortit saapuvat vähän nikotellen tai hieman sovittua huonommassa kunnossa, mutta saapuvat kuitenkin. Negatiivinen sopii tilanteisiin, joissa on vakavia ongelmia yhteydenpidossa, kortit ovat huomattavasti myöhässä tai vääriä/puutteelliset/selvästi luvattua heikommassa kunnossa.
Edelleen olen myös sitä mieltä, että jos pelisäännöistä ei päästä sopuun neuvoa-antavan demokratian keinoin, noudatamme ylläpidon määräyksiä asiasta. Muutenkin noudatamme ylläpidon määräyksiä, mutta se ei poissulje niistä käytävää keskustelua.