Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Autotuuttailua  (Luettu 5793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vilhis

Autotuuttailua
« : 28.05.14 - klo 09:42 »
EDIT: Aihe jaettu keskustelun eksyttyä melko kauas alkuperäisestä.
-miinin




Miksi pitää ostaa noin kallis auto? Tarkoitan vaan, että jos on muutenkin rahat vähissä niin halvemmallakin voisi pärjätä. 2000-3000 eurolla saa jo ihan kelvollisen menopelin.

« Viimeksi muokattu: 30.05.14 - klo 13:23 kirjoittanut miinin »
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Yabo

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #1 : 28.05.14 - klo 10:07 »
Miksi pitää ostaa noin kallis auto? Tarkoitan vaan, että jos on muutenkin rahat vähissä niin halvemmallakin voisi pärjätä. 2000-3000 eurolla saa jo ihan kelvollisen menopelin.

En tahdo aloituspostaajaa loukata, mutta olisiko kuitenkin järkevämpää ostaa joku halvempi rassi. Lappuja on kuitenkin sen verran myynnissä, että realisoimalla omaisuutta saat varmasti äkkiä kasaan tarvittavan summan. Toki tämä vaatii mahdollista myyntihintojen hetkellistä laskemista, jotta laput liikkuisivat nopeammin.
Priorisoimalla asiat tärkeysjärjestykseen ja homma hoituu ilman rahoitustakin.



Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #2 : 28.05.14 - klo 12:43 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa tutka

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #3 : 28.05.14 - klo 13:00 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.

Toi satanen kuussa huoltoihin ei kuulosta kovin hyvältä diililtä.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #4 : 28.05.14 - klo 14:33 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.

Toi satanen kuussa huoltoihin ei kuulosta kovin hyvältä diililtä.

Noh, ajatellaan. Maksat 5000€ autosta ja siihen huollot päälle (Maksaa ehkä muutaman satasen vuoteen?). Minä maksoin 200€ autosta eli olen suoraan 4800€ rikkaampi, josta tosin menee sitten aina satanen huoltoihin/kk, mutta tuolla summalla huollan sitä koslaani 48kk ja tuona 48kk aikana sinä olet varmasti pistänyt huoltoihin enemmän kuin 0€ Niin ja minun koslassani on vielä sellainen boonus, et se todennäköisesti kestää vielä varsin pitkään, sillä se on ollut tasan yhdella omistajalla (ennen minua) kuka ajoi sillä 50tuhatta tasaisesti 15vuoen aikana. Eli siis todella vähän ajettu.

Voitin? =)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Mozzam

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #5 : 28.05.14 - klo 14:39 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.

Toi satanen kuussa huoltoihin ei kuulosta kovin hyvältä diililtä.

Noh, ajatellaan. Maksat 5000€ autosta ja siihen huollot päälle (Maksaa ehkä muutaman satasen vuoteen?). Minä maksoin 200€ autosta eli olen suoraan 4800€ rikkaampi, josta tosin menee sitten aina satanen huoltoihin/kk, mutta tuolla summalla huollan sitä koslaani 48kk ja tuona 48kk aikana sinä olet varmasti pistänyt huoltoihin enemmän kuin 0€ Niin ja minun koslassani on vielä sellainen boonus, et se todennäköisesti kestää vielä varsin pitkään, sillä se on ollut tasan yhdella omistajalla (ennen minua) kuka ajoi sillä 50tuhatta tasaisesti 15vuoen aikana. Eli siis todella vähän ajettu.

Voitin? =)

Sulla on silti wantilla foilikortteja, vaikka normaalit olis halvempia. Hävisit?
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #6 : 28.05.14 - klo 15:06 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.

Toi satanen kuussa huoltoihin ei kuulosta kovin hyvältä diililtä.

Noh, ajatellaan. Maksat 5000€ autosta ja siihen huollot päälle (Maksaa ehkä muutaman satasen vuoteen?). Minä maksoin 200€ autosta eli olen suoraan 4800€ rikkaampi, josta tosin menee sitten aina satanen huoltoihin/kk, mutta tuolla summalla huollan sitä koslaani 48kk ja tuona 48kk aikana sinä olet varmasti pistänyt huoltoihin enemmän kuin 0€ Niin ja minun koslassani on vielä sellainen boonus, et se todennäköisesti kestää vielä varsin pitkään, sillä se on ollut tasan yhdella omistajalla (ennen minua) kuka ajoi sillä 50tuhatta tasaisesti 15vuoen aikana. Eli siis todella vähän ajettu.

Voitin? =)

Sulla on silti wantilla foilikortteja, vaikka normaalit olis halvempia. Hävisit?

Noh, eikös se oo vähän sillee, että jotkut maksaa miljoona euroo taulusta niin mä ostan foilikkaita mtg kortteja? Ne on enemmän taidetta kuin pelaamista varten, sitte voi joskus ottaa mehustelu ketjuun kuvan, että kattokaa kun mulla on kortteja, mutta eroaako se nyt suuresti siitä kun joku pröystäilee sen miljoonan euron taululla millä ei voi edes pelata (Tai jollakin 10000 euron vihkisormuksella missä on niin iso timantti et sormeen sattuu)

Ja auto on tosiaan vain kulkemista varten (Eli ei tartte "foilii") ja siinä on joka extra boonuksena toimiva radio! Voitin?

Mutta joo, tosiaan jos aiheesta sen verran, niin eiköhän kukistaja kertonut jo kaiken relevantin informaation?
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Jbee

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #7 : 28.05.14 - klo 15:28 »
En haluaisi mitään "romua" ostaa koska Se ei tuo mitään säästöä..

Noh, itse maksoin omasta koslastani tasan 200€ ja kun sitä on huoltanut tasaisesti (Nyrki pajalla huollot maksaa ehkä satasen kuussa, jos sitäkään) ja ajanut siististi niin aina on päässyt paikasta a paikkaan b. Noh, bensaa kuluu ehkä 8-9litraa/100 kaupunki kilometriä, mutta ei nyt ihan kauheeta siltikään.

Myönnetääköön, että tässä oli paljon tuuria sillä isä oli autokauppias oikeessa firmassa ja sai sen just otettua käytettynä vastaan ja puhui niin pitkään että irtosi noin halvalla kun vaihtoi uuteen, muuten olis maksanu ehkä 500€

Nyt joku ihmettelee mikä ihme on tuollanen auto, niin rakas itänaapurimme venäjä teki semmosen auton kuin Lada Samara vuonna 94 ja hyvin pelittää.

Toi satanen kuussa huoltoihin ei kuulosta kovin hyvältä diililtä.

Noh, ajatellaan. Maksat 5000€ autosta ja siihen huollot päälle (Maksaa ehkä muutaman satasen vuoteen?). Minä maksoin 200€ autosta eli olen suoraan 4800€ rikkaampi, josta tosin menee sitten aina satanen huoltoihin/kk, mutta tuolla summalla huollan sitä koslaani 48kk ja tuona 48kk aikana sinä olet varmasti pistänyt huoltoihin enemmän kuin 0€ Niin ja minun koslassani on vielä sellainen boonus, et se todennäköisesti kestää vielä varsin pitkään, sillä se on ollut tasan yhdella omistajalla (ennen minua) kuka ajoi sillä 50tuhatta tasaisesti 15vuoen aikana. Eli siis todella vähän ajettu.

Voitin? =)

Sulla on silti wantilla foilikortteja, vaikka normaalit olis halvempia. Hävisit?

Noh, eikös se oo vähän sillee, että jotkut maksaa miljoona euroo taulusta niin mä ostan foilikkaita mtg kortteja? Ne on enemmän taidetta kuin pelaamista varten, sitte voi joskus ottaa mehustelu ketjuun kuvan, että kattokaa kun mulla on kortteja, mutta eroaako se nyt suuresti siitä kun joku pröystäilee sen miljoonan euron taululla millä ei voi edes pelata (Tai jollakin 10000 euron vihkisormuksella missä on niin iso timantti et sormeen sattuu)

Ja auto on tosiaan vain kulkemista varten (Eli ei tartte "foilii") ja siinä on joka extra boonuksena toimiva radio! Voitin?

Mutta joo, tosiaan jos aiheesta sen verran, niin eiköhän kukistaja kertonut jo kaiken relevantin informaation?

Turha tässä korttien foilausta on taiteeseen verrata, kun lähempikin tarkastelukohde löytyy. Toiselle se korttien foilaus on imagokysymys, toiselle oman auton (edes jonkinnäköinen) laatu. Kumpaakaan en itse lähtisi kyseenalaistamaan.

Tuntuu ettet näe metsää puilta ja tarkastelet ainoastaan kustannuksia. 5000 e auto on 200 e:n autoa todennäköisemmin turvallisempi, kestävämpi, luotettavampi ja bensaa vähemmän kuluttava.

Kaiken lisäksi et anna mitään arvoa sille, että jatkuva korjaustarve johtaa auttamatta useammin siihen että auto on käytön sijasta korjauksessa. On mahdotonta myöskään hinnoitella euroissa vaivaa siitä, että 200e:n auto hajoaa tien päälle keskimääräisesti todennäköisemmin kuin 5000e:n auto.

mork, eikö sulla ole mitään rahanarvoista omaisuutta, jonka voisit laittaa lainaa takaamaan?

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #8 : 28.05.14 - klo 16:15 »
Tuntuu ettet näe metsää puilta ja tarkastelet ainoastaan kustannuksia. 5000 e auto on 200 e:n autoa todennäköisemmin turvallisempi, kestävämpi, luotettavampi ja bensaa vähemmän kuluttava.

Kaiken lisäksi et anna mitään arvoa sille, että jatkuva korjaustarve johtaa auttamatta useammin siihen että auto on käytön sijasta korjauksessa. On mahdotonta myöskään hinnoitella euroissa vaivaa siitä, että 200e:n auto hajoaa tien päälle keskimääräisesti todennäköisemmin kuin 5000e:n auto.

Noh, mitä tule noihin "turvallisempi, kestävämpi,luotettavampi ja bensaa vähemmän syövä"
Auto on täsmälleen niin turvallinen kuin se kuka istuu ratin ja penkin välissä. Totta kai jotain hienoja lisälaitteita voi olla, mutta kyllä kuolema koittaa tosi pian jos ratin ja penkin väliin pistetään semmonen kuka ei oikeen tiiä mikä poljin on mikäkin.

Kestävämpi se voi toki olla, mutta jos sen huoltaa säännöllisesti niin eikös tässä ole theseuksen laiva tyyppinen tapaus?

Luotettavampi autohan on se missä on kestävät osat?

Ja mitä bensan syömiseen tulee, jos mulla on alkuun heti 4800€ enemmän rahaa taskussa ja sitte mulla menee ehkä 4€ enemmän/100km niin ehkä se on ihan ok?

Mitä tuohon jatkuvaan korjaus tarpeeseen tulee, niin ei sitä pidä välttämättä joka kuukausi siellä varikolla käyttää, laskeskelin että 1200€ menee vuodessa korjauksiin, eli 100€/kk ja kun korjaamolla on hyvä veli töissä niin ei sielläkään niin kovin pitkään mene.

Mutta pitäisiköhän täät keskustelua jatkaa vaikka omassa topikissa on on epäkohteliasta floodata kaverin ketjua..
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa KukistajA

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #9 : 28.05.14 - klo 16:21 »
Auto on täsmälleen niin turvallinen kuin se kuka istuu ratin ja penkin välissä.

Eli jos 207 Pösö ajaa nokkakolarin 100km/h Täysperävaunullisen Scanian kanssa, niin se on coin flip kummalle käy huonommin, jos kuskit on yhtä taitavia? Mä luulen että vähän vähemmänkin karrikoitu esimerkki todistais asian.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #10 : 28.05.14 - klo 16:32 »
Auto on täsmälleen niin turvallinen kuin se kuka istuu ratin ja penkin välissä.

Eli jos 207 Pösö ajaa nokkakolarin 100km/h Täysperävaunullisen Scanian kanssa, niin se on coin flip kummalle käy huonommin, jos kuskit on yhtä taitavia? Mä luulen että vähän vähemmänkin karrikoitu esimerkki todistais asian.

Eli kumpikaan kuskeista ei osaa lukea liikennettä etukäteen? Anna semmonen esimerkki missä sillä pösö kuskilla on ollut mahdollisuus vaikka väistää tiensivuun 20 sekuntia aikasemmin, niin sitten kyse on puhtaasti siitä et onko kuskilla itsesuojelu vaistoa, ehkä ymmärsit mitä tässä tarkoitetaan?
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Rancid-

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #11 : 28.05.14 - klo 16:33 »
Ah, vanha kunnon "manakusut on aina pelaajan ahneudesta johtuva pelivirhe" -argumentti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa luma

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #12 : 28.05.14 - klo 16:35 »
Eli kumpikaan kuskeista ei osaa lukea liikennettä etukäteen? Anna semmonen esimerkki missä sillä pösö kuskilla on ollut mahdollisuus vaikka väistää tiensivuun 20 sekuntia aikasemmin, niin sitten kyse on puhtaasti siitä et onko kuskilla itsesuojelu vaistoa, ehkä ymmärsit mitä tässä tarkoitetaan?
Auto on täsmälleen niin turvallinen kuin se kuka istuu ratin ja penkin välissä.

Kokeillaanpa uutta esimerkkiä: täysperävaunullinen Scania tulee kolmion takaa Pösö 207:n kylkeen. Scanian kuskille käy huonosti ja pösökuskille ei, koska Scania-kuski ajoi epäturvallisesti?

Poissa Rancid-

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #13 : 28.05.14 - klo 16:37 »
Kokeillaanpa uutta esimerkkiä: täysperävaunullinen Scania tulee kolmion takaa Pösö 207:n kylkeen. Scanian kuskille käy huonosti ja pösökuskille ei, koska Scania-kuski ajoi epäturvallisesti?
...tai: Scania yrittää jarruttaa, mutta jäisen kelin takia menee pitkäksi.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #14 : 28.05.14 - klo 16:41 »
Ah, vanha kunnon "manakusut on aina pelaajan ahneudesta johtuva pelivirhe" -argumentti.

Nyt tämä meni kyllä täysin ohi? Miten manakusu ja pelaajan ahneus korreloi mitenkään keskenään? Siis jos molemmat ymmärrämme, että manakusu tarkoittaa sitä, jolloin et saa riittävästi manaa jotta voisit pelata spellejä, eikös? Siis jos lähtee normaalisti kolmella läänillä ja kädessä on pari pisness spelliä, mutta sitten et nosta top 20 yhtään manaa, niin ei kai tuo ole pelaajan ahneutta? Sitten jos lähdet yhellä ländillä ja kädessä ei ole yhtään pisnestä ennen vuoroa 5 niin silloin on vaan vähän kokemattomampi pelaaja, eli siis on tapahtunut pelivirhe.

Kokeillaanpa uutta esimerkkiä: täysperävaunullinen Scania tulee kolmion takaa Pösö 207:n kylkeen. Scanian kuskille käy huonosti ja pösökuskille ei, koska Scania-kuski ajoi epäturvallisesti?
...tai: Scania yrittää jarruttaa, mutta jäisen kelin takia menee pitkäksi.

Niin, noh. Tässä tapauksessa pösö kuski olisi mahdollisesti välttänyt tilanteen vilkaisemalla ympärilleen ja huomaamalla "Ahaa, sieltä tulee täysmällinen scania, en mene sen alle, sillä ymmärrän, että minulla on oikeus, mutta vielä on elämää jäljellä"

En tiedä sitten kuinka moni teistä tykkää ajaa laput silmillä, mutta itse kyllä vilkuilen varsin aktiivisesti ympärille ja etenkin talvisin tiedostan varsin hyvin, että ei tartte olla kuin tyhjä scania ja pysähtyminen on todella nihkeetä. (Jos on siis vähänkään mahdollisuutta liukkaudelle, kuten talvisin yleensä on)

Mutta kiitos tästä henkevästä keskustelusta, minä olen puhunut ja jos ei halua ymmärtää mitä tarkoittaa "Hyvä kuski" niin olkoot ymmärtämättä :)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa KukistajA

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #15 : 28.05.14 - klo 16:47 »
Niin, noh. Tässä tapauksessa pösö kuski olisi mahdollisesti välttänyt tilanteen vilkaisemalla ympärilleen ja huomaamalla "Ahaa, sieltä tulee täysmällinen scania, en mene sen alle, sillä ymmärrän, että minulla on oikeus, mutta vielä on elämää jäljellä"

Pitääkö tästä siis vetää se johtopäätös, että jokainen onnettomuus on estettävissä sillä ettei aja epäturvallisesti? Valtatiellä sulta puhkee rengas, ja ajaudut vastaantulevan Scanian eteen, niin mitäs et väistänyt sitä tuuman pitusta asfaltin väristä naulaa ja ajoit epäturvallisesti. Käk käk.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Rancid-

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #16 : 28.05.14 - klo 16:52 »
Ah, vanha kunnon "manakusut on aina pelaajan ahneudesta johtuva pelivirhe" -argumentti.
Nyt tämä meni kyllä täysin ohi? Miten manakusu ja pelaajan ahneus korreloi mitenkään keskenään?
Kysy nimimerkiltä Gagis.

Pointti tässä oli se, että elämässä nyt sattuu tulemaan vastaan random-elementtejä, joihin ei voi vaikuttaa, vaikka miten olis kaikista paras ikinä, ja välillä niihin vaan häviää vaikka oli kuinka paljon edellä ja parempi. (Tästä voi etsiä lisätietoja esim. Esko Virrin pokeriblogista.)

Edit: väitän, että Ayrton Senna oli sua parempi ajamaan autolla. Silti se päräytti kahtasataa seinään. What gives?
« Viimeksi muokattu: 28.05.14 - klo 16:54 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Gagis

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #17 : 28.05.14 - klo 16:57 »
Mistä mut nyt tähän vedettiin?

Kieltäydyn koskemasta tähän ketjuun edes kaksimetrisellä varsikirveellä.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Rancid-

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #18 : 28.05.14 - klo 16:58 »
Mistä mut nyt tähän vedettiin?
Manakusut ovat aina pelaajan ahneudesta seuraava pelivirhe
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #19 : 28.05.14 - klo 17:00 »
Mistä mut nyt tähän vedettiin?
Manakusut ovat aina pelaajan ahneudesta seuraava pelivirhe

Ja minä olen liian tyhmä ymmärtääkseni miten manakusu ja ahneus korreloivat keskenään, olettaen, että ei keeppaa nou länderiä kädessä missä ei ole yhtään pisnestä. (se kuka ei tiedä mitä tarkoittaa pisnestä, voi privassa laittaa minulle viestiä)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Gagis

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #20 : 28.05.14 - klo 17:06 »
Ja minä olen liian tyhmä ymmärtääkseni miten manakusu ja ahneus korreloivat keskenään, olettaen, että ei keeppaa nou länderiä kädessä missä ei ole yhtään pisnestä. (se kuka ei tiedä mitä tarkoittaa pisnestä, voi privassa laittaa minulle viestiä)
No vittu kosketaan sitten, kun ketju derailaantuu jo kymmenenteen sekavaan suuntaan. Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Draftaa kolme väriä agressiivisessa ja nopeassa formaatissa, jossa fiksaukset tukee hädin tuskin kahta, ja tunge vielä kirsikaksi kakun päälle halpoja tuplacastereita kurvin alkupäähän -> Manat kusee ihan siihen omaan ahneuteen ja on turha itkeä että paska peli tai paska formaatti tai vastustaja voitti vaan kun oli paskaa tuuria ja muuten olis kaikki toisin.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Anrix

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #21 : 28.05.14 - klo 17:09 »
En voi vastustaa kiusausta sörhäistä vähäsen.

Mitä ladaan tulee, niin ei varmaan oo abseja, luistonestoa, ohjaustehostinta, rakenteellisia pehmennystehosteita yms. pienentämässä/vähentämässä random-tilanteiden vaikutuksia. Lisäksi jotkut haluavat maksaa mukavuuksista kuten ilmastointi, vakionopeuden säädin jne. Mutta, kun olet huippukuski, niin varmaan jääkeleillä jäät kotiin tai käytät julkisia..

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #22 : 28.05.14 - klo 17:19 »
En voi vastustaa kiusausta sörhäistä vähäsen.

Mitä ladaan tulee, niin ei varmaan oo abseja, luistonestoa, ohjaustehostinta, rakenteellisia pehmennystehosteita yms. pienentämässä/vähentämässä random-tilanteiden vaikutuksia. Lisäksi jotkut haluavat maksaa mukavuuksista kuten ilmastointi, vakionopeuden säädin jne. Mutta, kun olet huippukuski, niin varmaan jääkeleillä jäät kotiin tai käytät julkisia..

Nyt on ihan pakko kysyä, mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttee, ihan aikuisten oikeesti? :D Niin ja milloin mainostin itseäni huippu kuskiksi, totesin vain, että minä en aja laput silmillä  8)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Gagis

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #23 : 28.05.14 - klo 17:25 »
Nyt on ihan pakko kysyä, mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttee, ihan aikuisten oikeesti? :D
Hengissäpysymiseen, kun liikkuu tonnien painoisella teräskuutiolla nopeuksilla joista äkkipysähtyminen altistaa ihmisen kertaluokkaa suuremmille kiihtyvyyksille, kuin mitä kehomme kestävät. Tämä liikkuminen lisäksi tehdään ympäristöissä, joissa on rajallinen tila käytettävissä ja joita rajaa huomattava määrä kimmottomia esteitä, joista osa myös liikkuu erittäin suurilla nopeuksilla ja usein ennakoimattomilla radoilla.

Kyllä siihen muutaman satasen upottaa ihan mielellään, että vähentää riskiä niinkin vaarallisessa toiminnassa, kuin autolla liikkumisessa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Anrix

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #24 : 28.05.14 - klo 17:28 »
En voi vastustaa kiusausta sörhäistä vähäsen.

Mitä ladaan tulee, niin ei varmaan oo abseja, luistonestoa, ohjaustehostinta, rakenteellisia pehmennystehosteita yms. pienentämässä/vähentämässä random-tilanteiden vaikutuksia. Lisäksi jotkut haluavat maksaa mukavuuksista kuten ilmastointi, vakionopeuden säädin jne. Mutta, kun olet huippukuski, niin varmaan jääkeleillä jäät kotiin tai käytät julkisia..

Nyt on ihan pakko kysyä, mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttee, ihan aikuisten oikeesti? :D Niin ja milloin mainostin itseäni huippu kuskiksi, totesin vain, että minä en aja laput silmillä  8)

Absit: auto pysähtyy pienemmällä matkalla. Luiston esto: auto lähtee liikkeelle paremmin liukkaalla. Ohjaustehostin: auto kääntyy nopeammin ilman kauheeta veivaamista. Rakenteelliset pehmennykset: jos tulee kolari, vahingot voivat olla autossa olijoille lievemmät.

Kolareita voi tulla, vaikka olisit pysähtynyt valoihin. Oletetaan, että huomaat takaa tulevan auton liukkaalla kelillä ja olet valoissa. Se ei pysähdykään niin hyvin ja tulee autos perään. Olet kuitenkin huomannut tämän ajoissa ja yrität lähteä liikkeelle, mutta auto sutii. JOS autossa olisi ollut luistonesto, olisit EHKÄ voinut välttää tilanteen huomaamalla sen ajoissa. Tämä nyt oli vähän kärjistetty esimerkki ja sisältää paljon ehkää ja jossiteltavaa, mutta liikenteessä pienetkin parannukset voivat pelastaa.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #25 : 28.05.14 - klo 17:30 »
En voi vastustaa kiusausta sörhäistä vähäsen.

Mitä ladaan tulee, niin ei varmaan oo abseja, luistonestoa, ohjaustehostinta, rakenteellisia pehmennystehosteita yms. pienentämässä/vähentämässä random-tilanteiden vaikutuksia. Lisäksi jotkut haluavat maksaa mukavuuksista kuten ilmastointi, vakionopeuden säädin jne. Mutta, kun olet huippukuski, niin varmaan jääkeleillä jäät kotiin tai käytät julkisia..

Nyt on ihan pakko kysyä, mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttee, ihan aikuisten oikeesti? :D Niin ja milloin mainostin itseäni huippu kuskiksi, totesin vain, että minä en aja laput silmillä  8)

Tämä viesti osoittaa ettet ole ikinä ajanut autolla muualla kuin pellolla ja käsityskykysi liikenteestä ja mitä vaikutuksia noilla "tilpehööreillä" on kaikkiin liikenteessä tapahtuviin asioihin ja ihmisiin on ennätysmäisen rajallinen. Paskanjauhantakerhon olisi voinut kiteyttää lauseeseen - täydellistä maailmaa ei ole olemassa.


Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #26 : 28.05.14 - klo 17:36 »
En voi vastustaa kiusausta sörhäistä vähäsen.

Mitä ladaan tulee, niin ei varmaan oo abseja, luistonestoa, ohjaustehostinta, rakenteellisia pehmennystehosteita yms. pienentämässä/vähentämässä random-tilanteiden vaikutuksia. Lisäksi jotkut haluavat maksaa mukavuuksista kuten ilmastointi, vakionopeuden säädin jne. Mutta, kun olet huippukuski, niin varmaan jääkeleillä jäät kotiin tai käytät julkisia..

Nyt on ihan pakko kysyä, mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttee, ihan aikuisten oikeesti? :D Niin ja milloin mainostin itseäni huippu kuskiksi, totesin vain, että minä en aja laput silmillä  8)

Absit: auto pysähtyy pienemmällä matkalla. Luiston esto: auto lähtee liikkeelle paremmin liukkaalla. Ohjaustehostin: auto kääntyy nopeammin ilman kauheeta veivaamista. Rakenteelliset pehmennykset: jos tulee kolari, vahingot voivat olla autossa olijoille lievemmät.

Kolareita voi tulla, vaikka olisit pysähtynyt valoihin. Oletetaan, että huomaat takaa tulevan auton liukkaalla kelillä ja olet valoissa. Se ei pysähdykään niin hyvin ja tulee autos perään. Olet kuitenkin huomannut tämän ajoissa ja yrität lähteä liikkeelle, mutta auto sutii. JOS autossa olisi ollut luistonesto, olisit EHKÄ voinut välttää tilanteen huomaamalla sen ajoissa. Tämä nyt oli vähän kärjistetty esimerkki ja sisältää paljon ehkää ja jossiteltavaa, mutta liikenteessä pienetkin parannukset voivat pelastaa.

Jos mun lehmät osais lentää, niin jenkeistä tulis ehkä joku tirehtööri ja maksais mulle niistä varmaan miljardin joilla voisin mahdollisesti ostaa itselleni oman kartanon jostain ja ehkä voisin asua siellä ennen kuin mahdolliset marssilaiset ehkä hyökkää.

Olen täysin samaa miltä sinun kanssa!

(Niin ja kyllä mä tiesin mitä ne laitteet tekee, ihmettelin vain mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttetaan, niin ja vakkari muuten on sitte turvallisuus riski, ei sitä lisäävä -> tästä erimieltä olevat jatkavat privassa.)

ja karjavarastajalle tälläinen informaatio isku, väitän et mulla on enemmän oikeuksia "kirjaimia" kun sulla (Ajokortissa) ja niitä ei kyl oo saanu pelkästään pellolla ajamalla ;) Niin ja ootkos ite ikinä ajellu pellolla, se on kyl varsin hauskaa semmosil isommilla vehkeillä :D
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Anrix

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #27 : 28.05.14 - klo 17:44 »


Jos mun lehmät osais lentää, niin jenkeistä tulis ehkä joku tirehtööri ja maksais mulle niistä varmaan miljardin joilla voisin mahdollisesti ostaa itselleni oman kartanon jostain ja ehkä voisin asua siellä ennen kuin mahdolliset marssilaiset ehkä hyökkää.

Olen täysin samaa miltä sinun kanssa!

(Niin ja kyllä mä tiesin mitä ne laitteet tekee, ihmettelin vain mihin ihmeeseen noita kaikkia tarttetaan, niin ja vakkari muuten on sitte turvallisuus riski, ei sitä lisäävä -> tästä erimieltä olevat jatkavat privassa.)



Noh, en mielestäni ole väittänytkään, että vakionopeuden säädin lisää turvallisuutta. Eihän ilmastointikaan sitä periaatteessa tee. Olinkin selvästi ilmoittanut niiden olevan mukavuuksia, joista joku voi haluta maksaa. Ja ei nuo minun mainitsemat turvallisuuden parannukset niin kauheasti maksa. Muutaman tonnin autoista ne jo löytyvät. Mutta jotkut vain haluavat maksaa siitä, että voivat pysyä paremmalla tsäänssillä hengissä liikenteessä kuin toiset. JA tuo esimerkki on täysin relevantti, sillä veikkaisin peräänajojen olevan leijonanosa kolareista (ja jos ei ole laput silmillä, niin vissiin sitten pitäisi pystyä väistämään, mikäli olosuhteet ja auton varustelu niin sallivat).

Poissa KukistajA

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #28 : 28.05.14 - klo 17:56 »
Mä rakastan tätä threadia.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Nekron

Vs: Autotuuttailua
« Vastaus #29 : 28.05.14 - klo 18:00 »
Mä rakastan tätä threadia.

En voisi olla enempää kanssasi samaa mieltä :)
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.