Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Multiplayer, Kingmaking ja MtG  (Luettu 7622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilkka_s

Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #30 : 10.09.12 - klo 18:35 »
Niv-Mizzet, Curiosity ja mitä muuta? Ei kai tuolla voi tehdä kuin 90+ vahinkoa, jos nostaa koko pakkansa? Muuten olen sitä mieltä, ettei korttien ulkopuolisella kikkailulla (diplomatiset keinot poislukien) pidä vaikuttaa lopputulokseen.

Emrakul tai vastaava graven takaisin libraryyn sekoittelija...

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #31 : 10.09.12 - klo 22:02 »
Niv-Mizzet, Curiosity ja mitä muuta? Ei kai tuolla voi tehdä kuin 90+ vahinkoa, jos nostaa koko pakkansa? Muuten olen sitä mieltä, ettei korttien ulkopuolisella kikkailulla (diplomatiset keinot poislukien) pidä vaikuttaa lopputulokseen.

Emrakul tai vastaava graven takaisin libraryyn sekoittelija...
Emrakul tunnetusti bannissa näin pilkunviilauksena. Lisäksi tuo toimisi Nivin + Mind over Matterin kanssa mutta tässä tapauksessa ei luultavasti pääse diskimään missään vaiheessa ilman siihen liittyvää lisäkorttia, vai mitä?

Yleensä tosin tuo vahinkomäärä on aivan riittävä. Se ei tapahdu ensimmäisillä vuoroilla, joten ilman kunnon lifegaineja vastustajien elämät ovat helposti luokkaa 80+ siinä vaiheessa 3-4 pelissä. Ei siis välttämättä riitä itsessään, mutta pakka kädessä auttaa usein loppujen kanssa.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa tekintakka

Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #32 : 10.09.12 - klo 22:26 »
Skuuppaaminen taktisesta syystä (poislukien vastustajan tekemä hardlock) on väärin muita kohtaan.

Pakko tarttua tähän... Jo aikaisemmin kuvatussa Niv-Mizzet+Curiosity tilanteessa skuuppaaminen combon pysäyttämiseksi ja muiden pelaajien pelastamiseksi on siis mielestäsi väärin?

Ei ollut minulle esitetty kysymys, mutta internetin hengen mukaisesti vastaan silti :)

Eikö Niv-Mizzetin ja Curioisityn saaminen pöytään countereiden & poistojen läpi ole jo voiton arvoinen temppu? Eikö näitä olisi voinut kaivaa pakasta pois jo etukäteen esim. Jester's Capillä? Tässäkin vaiheessa on vielä mahdollista ampua combo rikki esim. Krosan Gripillä kortin nostamisen / damagen ollessa stackissa. Miksi voittamista pitäisi hankaloittaa vielä tätäkin enemmän; tällä kertaa vieläpä yleisesti sviddumaiseksi luokitellulla tempulla: antamalla pelaajille oikeuden viedä toiselta voitto oman häviön hinnalla?

Ei tässä muuta, jatkakaa.

Edit: Yleistys pois, koska siitä tulee yleisesti ottaen aina sanomista.
« Viimeksi muokattu: 11.09.12 - klo 00:23 kirjoittanut tekintakka »

Poissa Saimu

Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #33 : 10.09.12 - klo 23:00 »
sviddumaiseksi luokitellulla tempulla: antamalla pelaajille oikeuden viedä toiselta voitto oman häviön hinnalla?
En tiedä onko tämä yleinen mielipide (ei ainakaan fakta  ::)), mutta itse en näe mitään vittumaista tai väärää tässä toimessa ja en koe pahaa henkeä, jos joku näin minulle tekisi (ja on aika monta kertaa tehnytkin). Mutta kuten aikaisemmin todettu, jokainen porukka saa pelata miten haluaa. Itse en vain näe syytä keksiä ylimääräisiä sääntöjä.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #34 : 10.09.12 - klo 23:06 »
Itse en vain näe syytä keksiä ylimääräisiä sääntöjä.

"Luovuttaminen sallittu" on myös sääntö. Suoraan se on voimassa vain DCI-turnauksissa. Tuo perustelu siitä, että kombolla voittaminen on implisiittisesti sallittu ottamalla pakka mukaan rinkiin ja siten sitä vastaan pitäisi pelata vain korttien tasolla eli todellisen pelin sisällä, kuulostaa yllättävän vedenpitävältä.

Poissa freedfromthereal

Vs: Multiplayer, Kingmaking ja MtG
« Vastaus #35 : 20.09.12 - klo 10:30 »
Commander-peleissä joita olen todistanut/joissa olen pelannut, kertaakaan ei olla luovuttamista käsitelty pilkkuaviilaten niin että combo menisi pipariksi jos vastus skuuppaa instanttina. Tilanne on pelattu loppuun olettaen vastuksen olevan pelissä mukana kunnes combo on lopussa ja häviö olisi varma. Kukaan ei ole myöskään pistänyt vastaan. Yleensä pelin päättymiseen riittää kun näyttää miten sen tekee.

Kasuaaliformaatista kuitenkin kyse, niin itse kyllä närkästyisin jos joku yrittää pissata silmään skuuppaamalla väärässä paikassa.  En näe mitään  syytä tehdä tätä toisin.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes