Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä  (Luettu 50515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xapanthe

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #30 : 04.08.04 - klo 12:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Kiltamestari"
kannattaa huomioida että nesteen kaatuminen ei ole välttämättä niin vakavaa jos sen huomaa ajoissa...
saavuin kaverini luokse pelaamaan ja totesin juissi-mehupurkin auenneen reppuuni, puolet korteistani oli juississa mutta liinaan pyyhkimällä se lähti yllättävän hyvin. ei siis kannata panikoitua ellei kortit ole lojuneet yötä kaljassa ;)


Jos neste pääsee kortin "väliin" eli reunoista sisään imeytymään, on kortti yleensä pilalla, tai ainakin sellaisessa kunnossa ettei kukaan sitä itselleen halua vaihtaa.

Tosin jos pari roisketta korttiin tulee, se ei ole mikään maailmanloppu. Pyhkäsee paidalla/liinalla/paperilla korttia niiŽn kaikki on hyvin. Sama pätee isoihin määrään nestettä, mutta silloin kortti ei saa olla nesteessä liian kauan.

On se niin rulettia pelata 300-500€ deckillä ja juoda kolaa siinä samassa, kun sitten käy sama kun joskus pienenä maidon kanssa ruokapöydällä, ei kauhian paljon naurata.
xapan Have/want

Poissa mordere

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #31 : 26.08.04 - klo 09:08 »
Hävitä peli sen takia ettei tajua käyttää Fireboltin flashbackia. Vatutti aika iloisesti ku moisen tajusi :P
Find me @quake.net #moraalipiru
http://www.walma.cjb.net Potter + yaoi. Yahyah.

Poissa kane

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #32 : 26.08.04 - klo 23:22 »
Kortin ostamiseen/myymiseen liityviä mokia nyt ainakin riittää alkaen vuodesta 96.
Silloin esim. ostelin kamalia IA, visions yms. bokseja sen sijaan, että olisin ostanut lopettelevalta kaverilta ul powereita 590 markkaa/kpl. Samoihin aikoihin tuli mm. myytyä pois ylimääräisiä Force of Willejä 7mk/kpl...
Mutta toisaalta tuo olikin aikaa, jolloin esim. Underground Sean saattoi saada 45 markalla ja italoLG Mana Drain maksoi 120 mk/kpl.
Mokia kai ne ole nekin kerrat, kun en ostanut pois Bazaar of Baghdadia ja Mishra's Workshoppia, joilla oli "huima" hinta 120 mk/kpl.
Foilien kanssa on kanssa tullut joskus töpättyä, kun piti kerätä foilisettiä ja sitten vaihtoi itselleen aivan kamalia foilrareja joillain IA Necroilla yms. klassikoilla.
Siinä suhteessa kumminkin on mennyt toistaiseksi hyvin, että en ole hukannut tai turmellut mitään arvokkaita lappujani. Se on sitten eri asia, mitä korteille joskus tulevaisuudessa saattaa tapahtua, kun tenavat alkavat salaa vierailla kansioillani...
täytynee ostaa kassakaappi. :D

Poissa Juzam Djinn

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #33 : 19.11.04 - klo 13:16 »
-
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo 12:24 kirjoittanut Juzam Djinn »

Poissa oltrak

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #34 : 19.11.04 - klo 14:02 »
Nyt kun ripperiosion keskustelun myötä kehtaa ehkä vähän puhua moraaliseikoistakin:

Juzam: Toki kannattaa pyrkiä vaihtamaan kortteja itselleen edullisesti, mutta usein tuollaiset "mehukkaat" vaihdot
a) on aloittelijoita kohtaan julmaa
b) on satunnaisesti myös varkaiden tapa saada "kuuma" tavara eteenpäin.

Uudemmille pelaajille kannattaa hieman infota kuinka arvokkaita kortteja heillä on, vaikka joutuisitkin sitten antamaan muutaman ylimääräisen crap-raren. Näin hekin ehkä jaksavat myöhemmin tehdä kauppaa reilussa hengessä tai ylipäätään jatkaa Magicin peluuta.

Jos palaa varsinaiseen aiheeseen, niin pelimokia on varmaan tullut tehtyä enemmän kuin olisi kohtuullista, pelin ulkopuolisista mokista pahin oli pakkalaatikon jättäminen junaan. Koska konduktööri oli ottanut sen talteen ja sain sen helposti kysymällä takaisin, ei tähän tarinaan tullut kai sitten opetusta. Eipä sillä, ei se kymmenen casual-pakan hävittäminen nyt ihan äärettömästi olisi kirpaissutkaan, onhan niitä.

Poissa DogMeat

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #35 : 19.11.04 - klo 18:52 »
Siis tässähän kerrotaan virheitä... Juzami ilmeisesti teki virheen tradessa siis,...vai tekikö, vaikea selkoista tekstiä, ottaen huomioon TOPICIN NIMEN. Ja tänne ei aloteta kasaamaan mitään moraali teksitä, vaan tehkää oma topic sille jos haluatte. Kiitos... Älkää ohjatko jokaista ketjua metsään.

Poissa oltrak

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #36 : 20.11.04 - klo 20:03 »
DogMeat: Lässynlää. Ei pitäsi olla vaikeaa saada selvää mitä Juzam tarkoittaa jos lukee sen viimeisen lauseen. Minusta tuo "moraaliteksti" oli ihan ketjun aiheeseen liittyvää: suurin osa mainituista "virheistä" ovat olleet vaihtovirheitä, ja halusin vain todeta, että kyllä vaihdon kummallakin osapuolella on vastuunsa siitä että kauppa on kummallekin järkevä (toki jos korttien todellinen hinta muuttuu pian kaupan jälkeen niin sitä on toki vähän vaikea arvioida).

Poissa DogMeat

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #37 : 20.11.04 - klo 21:20 »
Hain lähinnä sitä, että keskustelu ei mene siihen että keskustelllaan mikä on oikeuden mukainen trade ja mikä ei. Sellaiselle voisi tehdä toisen ketjun: Oikeudenmukaiset tradet.

Poissa instiqma

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #38 : 20.11.04 - klo 21:45 »
Tässäpä voisin kertoa pari heti mieleen tullutta mokaa:
1) Pelasin eräällä todella huonolla Trade Routes/Seismic Assault-pakalla. Sitten olin saanut kymmenen landia pöytään. Nostan Trade Routesilla kaikki landit onnellisesti käteen ja sitten jäin miettimään että olisiko sen Seismic Assaultin halunnut olevan pöydässä...  o_O
2) Pelattiin kavereiden kanssa joskus todella myöhään yöllä tai aikaiseen aamulla, kummin haluaa, ja kaveri pelasin jonkun morphin pöytään. Sitten pari vuoroa siinä meni, sitten kävin ihmettelemään että mikäs lappu tuo on ja käänsin sitten kortin ympäri. :D

Ei näin...

Poissa jambo

no
« Vastaus #39 : 03.02.05 - klo 19:20 »
no ei paha, mutta potutti alottaessani pelaamisen, kun ostin kaks swarm&slam-dekkiä ku en tienny että niissä on samat kortit... eikä oo edes kovin hyviä dekkejä...

no sitten, tää on mun kaverin tekosia... zombie-pakassansa tää heittää koko käden hautuumaalle tehdäkseen insidious dreamsit, ettii pakan päälle buried aliven että sais kunnolla mömmöjä hautuumaalle, ja living deathin. No sitten tää patu seuraavalla vuorollansa pelaa onnellisena buried aliven ja sekottaa living deathin takasin pakkaan... ja tän se jamppa on tehny kaks-kolme kertaa.
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Cobalt

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #40 : 03.02.05 - klo 21:00 »
Sellanen moka tuli alkuaikoina tehtyä, et vaihdoin WoG:n Dragona Mageen ja Unstable Hulkkiin..  Niin, tiedän. I got screwed big time  :/
Joo onhan sitä jotkut paljon pahempiakin vaihtoja tehneet, mut henk kohtaisesti tuo vituttaa vieläkin..

Poissa omou

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #41 : 07.02.05 - klo 22:56 »
Vaihdoin joskus setin lightning boltteja johonki common/unc roskaan.
Pyhät Deckit eivät tosin ole saaneet osumaa, eivätkä saa jos se minusta on kiinni.

Poissa Tebetekus

Re: no
« Vastaus #42 : 05.03.05 - klo 17:21 »
Lainaus käyttäjältä: "jambo"
zombie-pakassansa tää heittää koko käden hautuumaalle tehdäkseen insidious dreamsit, ettii pakan päälle buried aliven että sais kunnolla mömmöjä hautuumaalle, ja living deathin. No sitten tää patu seuraavalla vuorollansa pelaa onnellisena buried aliven ja sekottaa living deathin takasin pakkaan... ja tän se jamppa on tehny kaks-kolme kertaa.


Olisinhan minä tuon tietysti itsekin voinut kertoa... :D
Kyseessä on kuitenkin vain casual kömmähdys eli ei tuosta mitään suurempaa haittaa, tunarin mainetta ja noloa-oloa lukuun ottamatta.
Järki vaan ei aina kulje niinkuin sen pitäisi ja dementiakin jo taitaa vaivata...

Poissa Tapsa

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #43 : 06.03.05 - klo 11:06 »
Äääh, en jaksa edes luetella... Paljon kaikenlaisia noloja rookie-virheitä on tullut tehtyä niin vaihtopuolella kuin peleissä. Mutta eiköhän jokainen niihin joskus syyllisty.
Sanokaa mitä sanotte, mutta Grimclaw Bats on Darksteelin paras kortti.

Poissa oze

jee
« Vastaus #44 : 09.03.05 - klo 17:14 »
Aika hyvä epäonnistuminen oli unohtaa reppu vartioimatta draftin ajaksi ja menettää ~6000 euron edestä lappuja. Pelivehkeitä.. ei mitään paskarareja.

Poissa maybach

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #45 : 10.03.05 - klo 19:18 »
Onneksi oze kuitenkin olet tointunut melko nopeasti, etka luopunut koko hommasta samassa syssyssa :)
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa jasso

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #46 : 10.03.05 - klo 21:24 »
Pahin moka MTG:ssä oli sen aloittaminen. Eihän sitä kerrasta opi ja tuli aloitettua uudestaan :)

Poissa Dark Knight

.
« Vastaus #47 : 12.04.05 - klo 13:08 »
Tässä on nyt ainakin jotain mieleentulleita virheitä.

1) Menin vaihtamaan Arcbound Ravagerin Undertakerilta hieman liian myöhässä, koska sain siitä silloin VAIN kympin. Jos olisin vaihtanut sen about yli kuukautta aiemmin, ni olisimpahan saanut siitä ainakin kakskymppiä. No, onneksi en jättänyt sitä vaihtoa tähän päivään, koska Type 2 bännin jälkeen en olisi saanut siitä varmaankaan mitään, joten ihan hyvä näin. :D

2) Menin tekemään "simulsend"-vaihdon Chin kanssa, enkä sattuneen pikku sekaannuksen jälkeen ole koskaan luottanut tohon yhtäaikaissysteemiin. Juuri tuosta vaihdosta lähtien aloin käyttää tuota minun surullisen kuuluisaa vaihtosysteemiäni, heh. :)
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Sabre

Kokusho
« Vastaus #48 : 19.04.05 - klo 21:34 »
Vaihdoin "Kokusho, evening (en tiiä miten kirjotetaan) star" kortin kaverille muutamasta commonista ja parista uncommonista joilla ei ole arvoa paljon mitään. sitten yhtenä pävänä menin www.findmagiccards.com iin katsomaan top 100 listaa ja huomasin Kokushon 2nd sijalla ja katsoin hintaa (ne heittelee mutta silti) 14,99$. :/
To a Sabretooth, all men are mice.

Poissa Wandall87

cfgj
« Vastaus #49 : 21.04.05 - klo 16:46 »
kävi niin ihanaasti että kun olin viime kesänä ajamassa Aurakadun ja Linnankadun suojatien yli fillarilla niin valko/vihreä enchantment deckini, joka roikkui Prisman muovipussissa ohjaustangonkahvassa. Sattui jostain kumman syystä ottamaan yhteen etupyörän pinnojen kanssa ja HUPS vaan ilma täyttyi korteista kun pussi ja Dragon Shields pahviloota silppoutuivat avonaisiksi... KESKELLÄ SUOJATIETÄ RUUHKA-AIKAAN... jotenkin kuitenkin jokainen deckin kortti selvisi suuremmitta naarmuitta takaisin minulle sellaisen AIKA PITKÄN perässä juoksun jälkeen... siitä lähtien kyseinen decki on ollut ilman deckboxia... kyllä ihan tulee tippa linssiin kun niitä tunteja muistelee...
Terveisin Turun "THE Wandall"

Poissa maybach

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #50 : 21.04.05 - klo 17:02 »
Hrr, wandal, tuostahan saa jo kylmia vareita =/

Itse vaihdoin jostakin morphlingin, jolla oli "mikkihiirinena" tehty mustekynalla... huomasin liian myohaan.. semmoinen pikkuinen piste vaan molemmilla hahmon peilikuvalla nenan kohdalla.. aika huomaamaton, mutta selvasti tarkoituksella tehty.
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa bollux

voi bylly sentään!!!
« Vastaus #51 : 22.04.05 - klo 13:03 »
Pahin moka minkä oon tehny nii hävisin ensi kertalaiselle vahingossa. Se toinen luuli että hävisin tahallaan ja mä nyökkäilin vain että *joo niin tein*!!!!
Ottaa pattiin!! :/
|>u|>3

Poissa maybach

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #52 : 22.04.05 - klo 13:21 »
No eipa tuo kovin hirvea moka ole. Mita hapeamista on haviamisessa? Eihan tassa ole kyse mistaan egon kasvattamisesta ja vasta-alkajien kyykyttamisesta, vai onko =/

Uusia pelaajia tuskin innostaa pelata jos heita vataan pelaa joillain huippudekeilla niin ettei ole mitaan mahdollisuutta voittaa. Itse ainakin yritan pitaa kasassa muutamaa vahan huonompaa dekkia naita peleja varten. Yleensa uusia pelaajia vastaan on todella hauska pelata, ei niin naama irveella tarvitse vaannella jne..
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Zenri

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #53 : 25.04.05 - klo 21:53 »
Tuo on aivan totta. Ensimmäinen Magic -peli mulla oli 4 tai 5 pelaajan matsi. 1 oli pelannut jo kauan ja hänen ne pakatkin oli. Me muut oltiin ihan uusia ja kyllä se oli kivaa pelata kun oli sellaset hieman enemmän aikaa vievät pakat ja hieman enemmän mörköpainotteiset. Minä satuin senkin pelin voittamaan ja kyllähän se sai kiinnostuksen nousemaan reippaasti ;)

Poissa Cathodion

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #54 : 26.04.05 - klo 14:03 »
Pahin virhe mitä oon tehny:
No oli elettiin sitä heinäkuuta ja oli ihan saatanan kaunis ja lämmin päivä.Oltiin kavereitten kanssa pelaamas korttii sisällä lämpöö jotain 45C ja ei mitään tuuletusta.Päätettiin siitä sitten lähtee pelaa pihalle korttia semmoselle pienelle pihapöydälle.Noh siinä aikamme pelattua tuli ihan jumalaton tuulenpuuska ja kaikki kortit lenti ihan helvettiin no siinä sitten kerättii kaikki mitä nyt löydettiin semmosessa 4 tunnin etsinnöissä.:D Vielä tänäkin päivänä varmaan löytys lähi metsästä jotain puoliks maatuneita landeja.
-Cathodion-

Poissa CloFe

hmm
« Vastaus #55 : 11.05.05 - klo 21:47 »
joskus vuosi sitten olin junior seriest turnauksessa... vastustajalla ei ollut käsi kortteja ja minulla decree of silence kolmella counterilla... joten stallailin seitsemän (7) vuoroa eternal dragon gravella ja hävisin pelin kun vastustaja rikkoi silencen :) mutta loppujen lopuksi voitin turnauksen...
vastaukset YV:llä tai s-postiin clofe at hotmail.com

Poissa king4aday

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #56 : 14.08.05 - klo 23:34 »
Torment prele safessa: (kerta jolloin pakassa oli mutilate ja foili mutilate)

Kaverilla ei käsikortteja, vaan pöydässä ländiä ja Thought devourer (4/4 flying), joka oli boostattu jollain 6/5:ksi. Oma vuoro alkamassa. Pöydässä minulla ländiä ja  Dwarven strike force (4/3 diskaa kortti randomissa: first strike vuoron loppuun) ja kaksi käsikorttia, joista toinen Violent eruption(madness lappu: jakaa neljä mihin vaan) ja toinen landi. Hyökkäsin-> kaveri blokki -> käytin kääpiön abilityä ja kaveri nappasi landin pois. Annoin äijäni siis kuolla sen sijaan että käyttäisin toisen kerran abilityä ja ampuisin kaverin ukon pois. Tämä virhe maksoi minulle top8 paikan..

_____________________________________________________

- "Ei paljoo naurata." Sano Masako kun Tidal krakenin näki. -
Lainaus käyttäjältä: Akspee
olen tardi.

Poissa Drow

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #57 : 15.08.05 - klo 00:22 »
Huoohh.... Kai minunkin on vielä muisteltava eilisen PtQ:n superkämmiäni... Oli ensimmäinen kierros meneillään ja vastustajallani ja minulla oli tilanne 1-1. Noh, sitten kolmannen pelin loppuvaiheilla mulla oli yksi Yosei pöydässä, ja vastustajallani Nezumi Graverobber ja Nezumi Shortfang. Mulla oli kaksi korttia kädessäni ja jostain kumman syystä pelasin Forestin pöytään... Kesti hetken kunnes tajusin, että olin juuri tainnut tehdä elämäni suurimman pelivirheen... =)  Vastustaja removas kädessäni pitkään säilyneen Final Judgmentin pelistä ja kas kummaa kun Shortfangin poika expas! Ei tullut seuraavina kahtena vuorona Top Deckattua mitään, millä tilanteen olisi vielä voinut pelastaa, joten GG, mut pois...

Osa varmaan tän forumin käyttäjistä näki ton tapahtuman livenä... (Nolottaa...) Noh, aplodeja saa antaa ja täytyy tosiaan toivoa, että virheistä oppii... ;)

Poissa mahonen

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #58 : 19.08.05 - klo 21:45 »
mä hävisin ainoon kerran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (9)

Poissa Drow

Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #59 : 19.08.05 - klo 22:23 »
Herranjestas Mahonen! Vaihda nyt äkkiä tuo Avatarisi koko, sillä se on aivan käsittämättömän suurissa mitoissa. Ei tuota kestä kyllä katsoa. Taidat muuten olla se "roina" Puolenkuun Pelien forumista. Vähän easymmin hyvä mies....