Laitanpa tässä teille kaikille oikein viihdyttävää lukemista, joskin tämä itse tapaus oli kyllä kaikkea muuta kuin viihdyttävä.
Ja ihan ensimmäiseksi pyydän, että älkää laittako tähän ketjuun mitään puolustuspuheita kyseisen tyypin kanssa sujuneista onnistuneista treideistä. Tässä topicissa puhutaan nimen omaan kauppaongelmista, ei ongelmitta sujuneista kaupoista.
Tarina alkaa kuukauden takaisesta tapahtumasta, kun nimimerkki madnes otti privalla minuun yhteyttä ilmoittaen olevansa halukas ostamaan minulta kortteja. Kyseessä oli reilun 20:n kauppa, jossa tarkoitukseni oli myydä madnesille reilu kaksikymmentä korttia, muun muassa 4x Winter Orb (Rev, Mint). Kaikki muutkin kortit olivat yleisesti haluttuja käyttiksiä. Kaupat sovittiin ja annoin madnesille tilinumeroni maksutietoineen. Hän kuittasi viestini seuraavasti:
asiahan on harvinaisen selvä.
osoitteeni on:
niko autio
aittapellonkatu 6d 80
15170 lahti.
rahat tulee tänään tai huomenna tilillesi.
Kului viikko, mutta maksua ei tullut saati ilmoitusta maksun viivästymisestä tai syytä siihen. Kysyinpä siis itse madnesiltä, miksei tämä ollut maksanut. Hän vastasi, ettei voinut maksaa vedoten siihen, että isä oli tyhjentänyt hänen tilinsä. Lupasi kuitenkin maksaa mahdollisimman pian. Selitys oli sen verran erikoinen, että aloin jo epäillä, tuleekohan maksua lainkaan.
Kului kaksi viikkoa; ei maksua, ei yhteydenottoa. Kun kysyin tyypiltä, milloin hän maksaa, tämä ilmoitti olevansa äitinsä luona ja maksavansa HETI kun tulee sieltä takaisin kotiin. Maksua ei kolmen päivän sisällä kuulunut, mutta madnes oli laittanut Winter Orbit uudestaan wantilleen. Tässä vaiheessa aloin epäillä entistä enemmän tyypin rehellisyyttä. Kysyin syytä Winter Orbien ilmestymisestä wantille ja sitä, milloin tyyppi aikoo maksaa. Vastaus:
minua alkaa kyllästyttää tuo hoputus. sanoin että maksan kun pääsen kotiin kun olin äidin luona ja olen vieläkin täällä. maksan kun pääsen kotiin. pitäisi mennä viikonlopun aikana. laitoin ne sen takia wantilleni koska ne eivät vielä minulla ole (eli jos joku haluaa ne vaihtaa minulta niin en tuota pettymystä. toivottavasti ymmärsit)
En ymmärtänyt. Pettymyksen tosin tuotit, ainakin minulle.
Viikonloppu meni ja arkikin siinä samassa, eikä niin minkäänlaista maksua saati minkäänlaista yhteydenottoa maksun viivästymisestä. Laitoin madnesille viestiä, jossa ilmoitin, etten loputtomiin pidä kortteja varattuna hänelle. Ilmoitin myös, että maksun on syytä tulla hyvin pian, tai teen hänestä ilmoituksen. Henkilö vastasi näin:
käyn ne kortit maksamassa tänään tai huomenna ja tämä on lupaus 
mikäli siis et minusta mitään varoitustopiccia tee.
laitappa sitä tili-numeroa.
Lupaushan tuo toki oli, joskaan ei minkään arvoinen, eikä maksua koskaan tullut, vaikka tilitiedot hänelle annoinkin.
Kaupat on näin ollen peruttu.
Tilinumeron kysymisestä viimeistään käy ilmi, ettei tyypillä missään vaiheessa ollut aikomustakaan maksaa kortteja; olinhan tilinumeron jo kertaalleen hänelle antanut. Silti hän jokaisessa viestissään kuitenkin lupasi maksaa. En voi tällaista käytöstä ymmärtää kuin suoranaisena kiusantekona. Eniten tässä harmittaa se, että nuo kortit olisi hyvinkin voinut saada kyseisen kuukauden aikana mukaan toisiin vaihtoihin. Itse asiassa sainkin tuon ajan kuluessa noista Winter Orbeista neljä euroa korkeamman tarjouksen, mutta en voinut niitä myydä, koska olin varannut ne madnesille.
Tätä kirjoittaessa tyyppi ei ole hiljattain käynyt foorumilla, vaikka kävi aikaisemmin päivittäin, joten mahdollisesti liikkuu täällä uudella nimimerkillä. Pitäkää siis tämän huijarin nimi mielessä ja välttäkää treidaamista kyseisen valehtelijan kanssa:
Niko Autio
Aittapellonkatu 6d 80
15170 Lahti