Pinkki! Barbiet ja My Little Ponyt mukaan kuvioihin.
Itse olen sitä mieltä, että uutta väriä ei tule, eikä todellakaan edes tarvita. Nykyiset värit ovat stabiloineet asemansa pelissä tietynlaisiksi ja niitä sekoittelemalla ja niiden ominaisuuksia korostamalla saadaan esiin kaikki tarvittava. Uusi väri herättää liikaa kysymyksiä, joiden summa tekee siitä mahdottoman toteuttaa - ainakaan järkevästi:
Mikä olisi uuden värin asema: olisiko se kaikkien enemy- ja ally-color, vai vain tiettyjen, minkä?
Sijoitettaisiinko se jatkossa värien viisikulmioon, esim. keskelle, renkaaseen vai eikö ollenkaan?
Mikä olisi värin taustatarina? Entä mikä olisi ko. värin korttien power level?
Jotta väri olisi kiinnostava, tulisi sen tuoda mukaan jotakin erinomaista, jotain mikä saisi pelaamaan sitä - toisaalta jos se olisi liian hyvä, veisi se valokeilan muilta väreiltä. Sininen on perinteisesti ollut se paras väri juuri rikkinäisten vanhusten takia (anssi, draini, fow jne.), nykyään eternalia ravistelevia kortteja julkaistaan harvakseltaan, joten miten uusi väri saataisiin mukaan sinne?
Jos uudelle värille painettaisiin vintage-tasoon nähden kovia kortteja rikkoisi se standardin tyystin (mikä tosin ei minua liikuttaisi pätkääkään). Tällä voisi olla kohtalokkaita seurauksia peleejakunnan suhteen, kuten huomattiin Urza-blokin aikaan, pelaajat eivät kuitenkaan lopulta tykkää liian hyvistä korteista... Yksi vaihtoehtohan olisi painaa pelikelpoisista, mutta ei rikkinäisistä korteista uusia versioita uudelle värille, mutta juuri tätähän TS-block tekee, tosin ilman uusia värejä - ainakin toistaiseksi.
Entäs tämä väri limitedissä? Onko liikaa nostaa kuutta väriä, vai kannustaako se vain tekemään multicolor-pakkoja?
Miksi uusi väri pitäisi tuoda peliin? Mihin sitä tarvitaan?
Mielestäni täkein kysymys aiheeseen liittyen on se, että tarvitaanko uutta väriä? Se ei missään nimessä ole pelin kannalta ehdottomuus ja omasta mielestäni se toisi vain liikaa kysymyksiä, joiden pähkäilyn sijaan pelin kehittäjät voisivat keskittyä nykyisen pelin hiomiseen ja parantamiseen.
EDIT:
täysin turha ja väkisin väännetty topicci 
Ei suinkaan, jos seuraisit keskustelua niin tietäisit, että tästä on heitetty kysymyksiä ilmaan. Vastaavasti tuo viestisi oli täysin turha.