Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?  (Luettu 3890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JussiAm88

Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« : 10.05.07 - klo 14:52 »
Pari kuuta sitten kun aloitin pelaamaan, minulla oli Dwarf dekki joka koostui useista R/W dwarffeista. Pakassa oli yksi landi joihin minä rakastuin: Dwarven Hold. Setti pakassa noita ja joka pelissä aina 1 tai 2 pelissä. Varsinkin jos oli pakssa Blaze kortti niin nuo oli käytettäviä.

Mikä teidän nopein manaproduction on ollut tai on? Olen kiinnostunut ja vähän samalla silmiä auki pidän tulevaisuuden pakkaa varten.
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo 14:55 kirjoittanut JussiAm88 »

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut.
« Vastaus #1 : 10.05.07 - klo 14:55 »
Kun aloitin pelaamaan, monet peleistä alkoivat:

Taiga, Black Lotus, Channel, Fireball kahdellakymmenellä. Aika nopeaa manantuotantoa, sano.
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo 15:20 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa kolatatti

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #2 : 10.05.07 - klo 15:16 »
Minun laskupääni sanoo nopeahkolla laskutoimituksella että 1 Dwarven Hold pelissä tuottaa vähemmän manaa kuin normaali 1 landi per vuoro. Onhan se vain yksi kortti, eikä monta landia mutta toisaalta kun siitä ottaa nuo counterit pois niin pitää lähteä taas rakentamaan alusta.

Kyllähän manaa voi tuottaa suuria määriä monella tapaa. Yhdessä casualdeckissäni on esim. Grim Monolith, Basalt Monolitheja ja Power Artifact. Kun PA:n pelaa kivipaateen, saa suoraan niin paljon manaa kuin vain haluaa. Lisäksi ei ota enää manaburnia kun kaiken ylimääräisen manan voi laittaa untappaamaan jo untapattua monolithia.

Formaatista riippuen on käytettävissä eritasoista manakiihdytystä, esimerkiksi tällaisia:

Vintage:
Moxit (Mox Jet, Mox Sapphire, Mox Ruby, Mox Emerald, Mox Pearl)
Black Lotus
Mana Crypt
Mana Vault
Sol Ring
Fastbond
Channel

Legacy:
Lotus Petal
Dark Ritual
Mox Diamond
Tinder Wall

Extended:
Chrome Mox
Cabal Ritual

Standard:
Seething Song
Rite of Flame
Toteemit (Phyrexian Totem, Foriysian Totem, ym.)
Signetit (Dimir Signet, Rakdos Signet ym.)

Ja noista sitten vintage sisältää kaikki muut, Legacy sisältää extendedin ja standardin, ja extended sisältää standardin kihdytykset. Ainakin noin pääasiassa. En ole varma onko jotain poikkeuksia.
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo 17:52 kirjoittanut kolatatti »
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Polari

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #3 : 10.05.07 - klo 15:26 »
Ja noista sitten vintage sisältää kaikki muut, Legacy sisältää extendedin ja standardin, ja extended sisältää standardin kihdytykset. Ainakin noin pääasiassa. En ole varma onko jotain poikkeuksia.

Ainoat merkittävät poikkeukset taitavat olla LED ja Petal joita saa pelata legacyssä neljää ja vintagessa yhtä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa kolatatti

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #4 : 10.05.07 - klo 15:44 »
Chrome Moxilla taitaa olla sama kohtalo?
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Polari

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #5 : 10.05.07 - klo 16:31 »
Juu, sama pätee molempiin lelumokseihin, jotka useimmiten ovat siinä rajoilla haluaako niitä pelata vai ei ja jotka unohdin tuota edellistä viestiä kirjoittaessa. Ei voi muistaa löytyisikö vielä joku muukin tuollainen lappu, mutta LED ja Petal ovat kuitenkin ne kovimmat.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #6 : 10.05.07 - klo 16:55 »
Mana Drain.

Resolvatessaan johtaa usein seuraavan rundin mauttomuuksiin. Kuten yhden landin täppäämisellä saatava Gifts. Vintage-only.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa teemuhy

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #7 : 11.05.07 - klo 02:40 »
kukka obv.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa zoukka

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #8 : 11.05.07 - klo 23:09 »
Powerit on powereita. Mutta kun aloitin keräämisen ja vähän siitä viisastuin niin mulla oli pitkään Elf-dekki jossa manaa kyllä piisasi. Ekan vuoron Lanttu ja tokan Priest of Titania niin siinäpä se käsi olikin kolmannella vuorolla aina pöydässä. Niin ja oli mulla joskus noita Dark Ritualeja ja Lotus Petaleja mustassa dekissä Yawgmoth's Willin kera. Toimi.

Todella hauska ja toimiva tuo Elf dekki, vaikkakin pyroclasmit teki kaverin dekissa aina tuhoa  :)

Poissa Omnicun

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #9 : 12.05.07 - klo 00:48 »
Powerit on powereita. Mutta kun aloitin keräämisen ja vähän siitä viisastuin niin mulla oli pitkään Elf-dekki jossa manaa kyllä piisasi. Ekan vuoron Lanttu ja tokan Priest of Titania niin siinäpä se käsi olikin kolmannella vuorolla aina pöydässä.
Todella hauska ja toimiva tuo Elf dekki, vaikkakin pyroclasmit teki kaverin dekissa aina tuhoa  :)

Tai sitten pelaa ekalla vuorolla forestin sekä Corcondant Crossroadsin ja tokalla vuorolla käsi tyhjäksi. ;)

Omanlaisensa manatehdas onkin juuri CC + paljon manaelffejä.

Poissa Knox-setä

Vs: Nopein Mana Production mikä teillä on ollut?
« Vastaus #10 : 20.05.07 - klo 11:45 »
Aina kun pelaan vihreällä pakallani(mulla on seitsemän pakkaa) tulee hervoton mana production. Yleensä avauskädessä on 2 Search for tomorrow'ta ja yksi Rampant growth. Näin ollen kierroksella kolme on useimmiten kuusi Forestia pelissä.

Ikävä kyllä silloin kädessä on yleensä ollut vain seitsemän manan kortteja, tai sitten halpoja instantteja, joista ei oo iloa ilman olentoja. Vihreen kanssa on ollut vähän ongelmia, mutta se on hyvä, kun pääsee käyntiin.