Uskon että sen verran tälle olis tilausta koska vähän väliä ihmisiä kysyy peliseuraa,
jos jotain uutta halutaan, siitä voidaan kätevästi sopia jo olemassaolevien kontaktien kautta.
En voi sanoa muista, mutta itse ainakin löysin ihmisiä täältä vasta avaamalla oman threadin. Mulla ei ollu mitään kontakteja. Täällä on kans vähän ujoja ihmisiä jotka ei välttämättä tajua että noihin peli-iltamiin saa lähteä mukaan ihan kuka vaan, jos alueella pistetään avoin kutsu. Mielestäni tuolloin pääkaupunkiseudullakaan ei ollut mitään omaa threadia, tästä voin tosin olla väärässäkin, mutta mielestäni oman pk-threadin jälkeen alkoi ilmestyä monille muillekin alueelle omat threadit.
Peliporukoiden kokoaminen niin, että foorumi olisi välttämätön apu, tulee kyseeseen vain syrjäseutujen asukkaille. Heitä kuitenkin on käyttäjistä vähemmistö, joten uskon ja luotan vakaasti, että tulevaisuudessakin satunnaiset kyselyt Turnauksia ja tapahtumia -osiossa tulevat riittämään. Emmehän me nytkään ole varsinaisesti uusiin kyselyihin hukkumassa. Laskin, että koko kevään aikana on kyselty yhteensä vain 9 eri alueen peliporukoita. Lisäksi osa näistä kyselyistä on ollut turhia, so. informaatio on jo ollut helposti tarjolla jossain muualla.
Niin siis itse asuin pk-seudulla ja en jaksanut safestakaan ihmisiä pelaamaan hakea, tähän on syynä tietyt käytännön ongelmat. Esim. itse voin helposti kuvitella tilanteen, jossa täysin uudelle käyttäjälle kerrotaan vaihdetaan.netistä ja hän pääsee takaisin magicin maailmaan 5+v tauon jälkeen (kuten minäminäminä). Sitten jos haluaa pelaamaan niin senkuin katselee oman alueensa pelitystä. Nyt nuo kaikki ovat vähän turhan sekaisin ja aakkosjärjestys on mielestäni tähän tarkoitukseen paljon sopimattomampi kuin esim. (suurpiirteinen) väkiluku. Näin se oma threadi löytyisi jopa omalta tutulta paikaltaan ~ kaikki kunta-alueet stickyiksi siis ja Helsinki ylimmäksi, takahikiä alimmaksi, noiden pitäisi vielä mahtuakin yhdelle sivulle?
Se, että ihmiset eivät osaa pysyä yhdessä ketjussa, vaan aloittelevat turhaan uusia, tai eivät osaa käyttää hakutoimintoja, ei tietenkään korjaannu systeemiä muuttamalla, koska tyhmyys on ehtymätön luonnonvara.
Joo, mutta muillekin kuin luonnostaan hölmöille tulisi helpommaksi etsiä oma alueensa jos threadit alueelle olisi tehty hienon standardin mukaan, asiaankuuluvin nimin. Tässä sinä voisit olla aivan omiasi antamaan meille nuo viralliset nimikkeet ettei tartte etsiä haukiputtaata ja oolua erikseen tjs
Ainakin noi nimitykset näytti aika hyvältä. Mun mielestä PK-seudun vois kyl jakaa Helsinkiin ja muihin pk-seudun kuntiin, tähän syynä väkiluvut ja liikkumisen hinta/vaikeus/helppous.
Alueen IHAN YLIMMÄKSI stickyksi tulis tietty sitten säännöt ja esim Suomen kartta joka on pilkottu osiin (threadeina). Tollaset havainnollistamiset yleensä auttaa. Voin kyllä lyödä vaikka listan noita kuntia johonkin omaan failiinkin jota vois sitten netissä selaa jos ei ole ihan selvillä mihin osaan suomea kuuluu.
hohhoi, ihan sama. Oon jo löytäny peli-ihmisiä, mutta luulen että kaikki ei ole senkään vertaa sosiaalinen kuin itse olen, joten heidän helpottamisekseen ja scenen parantamiseksi tällaista vain mietiskelin. (Joo, duunis on aika hiton hiljasta tänää.) :]