Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Huijareita turnauksissa?  (Luettu 20854 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Huijareita turnauksissa?
« Vastaus #30 : 04.10.07 - klo 16:21 »
Onhan niitä epämääräisiä turnauksia ollut pääkaupunkiseudullakin. Ja hyviä turnauksia muualla. Edelleenkään en usko että laajamittaista kusetusta esiintyy pääkaupunkiseudulla tai muuallakaan, yksittäisiä tapauksia voi olla missä tahansa koska kaikkea ei voi aina saada kiinni.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #31 : 04.10.07 - klo 17:22 »
Okei, hieman harkitsemattomia sanankäänteitä käytössä ja en todellakaan viitsinyt nimetä paikkakuntaa jota tässä tarkoitin, Johanna kyllä tietää mitä tarkoitin. Pahoittelut kaikille asiansaosaaville turnausjärjestäjille ja rehdeille pelaajille. Käsittääkseni asiat ovat nykyään paremmin sielläkin mutta se ei poista tarkkaavaisuuden tarvetta jokaiselta pelaajalta ja tuomarilta tulevissakin koitoksissa.
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo 17:24 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #32 : 04.10.07 - klo 17:40 »
en todellakaan viitsinyt nimetä paikkakuntaa jota tässä tarkoitin,

Vastaavaa hämäryyttä on ollut kolmella muullakin paikkakunnalla, joten vain yhden osoitteleminen on kapeakatseista. Osa tapauksista liittyy toisiinsa, osa ei. Ja tällä hetkellä ei ole mistään päin Suomea kantautunut tietoa uusista rötösaalloista, joten voinemme todellakin uskoa, että laajamittaiset hämäryydet alkavat olla taakse jäänyttä elämää. Ihmiset ovat nykyään yksinkertaisesti liikaa tekemisissä toistensa kanssa, etteivät huonot uutiset kiirisi kauas ja lopulta myös valituksina Johannan korviin.

Poissa Sphere

« Vastaus #33 : 04.10.07 - klo 20:06 »
Kiitoksia vastauksista. Tuo Morningtideen menemättömyys oli kyllä jo ihan ennen tämän threadin lukemista tehty päätös... Toivoinpa vain, että vastaukset olisivat saaneet minut kääntämään pääni. Ehkä olen epäluuloinen, mutta mielestäni jo se, että Morningtide-prelessä kuka vain voi basic landien joukossa sujauttaa pakkaansa pari planeswalkeria (jopa vaikkei kukaan näin tekisikään), laskee turnauksen mielenkiintoa. Jonkinlainen listaushan on tietysti jonkinlainen vaihtoehto. Kysymys vain kuuluu, onko tämä liian vaivalloista? Ei se tosin minusta siltä kuulosta. Tuskin se montaa minuuttia turnauksesta syö?

Täytyy myös lisätä, että ketään en epäile enkä syytä. Mainitsemani tilanteet ovat täysin abstrakteja ja mielikuvituksen tuotetta. :)

Ja tosiaan, olen Tampereen naapurikunnasta. Kiitokset mr. duracelille erinomaisesta Lorwynistä!

Poissa Nastaboi

« Vastaus #34 : 04.10.07 - klo 20:23 »
Tiesitkö muuten Sphere, että omaisuuttasi on naurettavan helppo pölliä, kaverisi voivat syöttää sinulle mitä paskaa tahansa ja työnantajasi voi vetää välistä lukemattomissa eri vaiheissa? Keittiönpöytämagicissa huijaaminen vasta helppoa onkin, varsinkin kun siinä helpommin tulee poistuttua pöydän äärestä kesken matsin ja panoksetkin ovat vähintään yhtä suuret kuin prellussa. Miten ylipäätään pystyt elämään tietoisena siitä, että kuka tahansa voi helposti huijata sinua pikkuasioissa?

Sattuneesta syystä en esimerkiksi näpistele kaupasta, vaikka se olisikin kuinka helppoa. Niin kuin eivät muutkaan ihmiset. Ikävä tosiasia on, että elämisen jouhevan sujuvuuden vuoksi joutuu luottamaan muiden ihmisten rehellisyyteen, vaikka joskus tuleekin pettymyksiä. Elämistä ja siitä nauttimista ei ainakaan kannata lopettaa sen vuoksi. Voisit aloittaa vaikka lukemalla oman allekirjoituksesi.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Sphere

« Vastaus #35 : 04.10.07 - klo 21:05 »
Hyvä pointti, Nastaboi. Toi oli myös hyvä toi viittaus mun allekirjoitukseen, mietinkin huomauttaisiko joku. :) Niin, onhan sekin yksi vaihtoehto, ettei vain välitä tuosta mahdollisuudesta huijaamiseen. Toisaalta ymmärrän, että ihmisluonnolla on joskus taipumus huijata. Etenkin työssäni kohtaan tätä lähes jatkuvasti, ala-asteella, ja melkein eniten ylimmillä luokilla. Ei siitä sen enempää. Olen vain oppinut epäluuloiseksi. Ymmärrän myös, että ikä tuo kaikille viisautta...

Ehkä on turha välittää tuosta annetusta mahdollisuudesta. Mitä sitten, jos joku huijaisikin? On hyvin epätodennäköistä, että se on oma vastustaja.

EDIT: Ja muuten, prelluhan ei ole pikkuasiaan verrattavissakaan. Urheilu on vakava asia. :)
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo 21:09 kirjoittanut Sphere »

Poissa Omnicun

« Vastaus #36 : 04.10.07 - klo 21:35 »
Mikä ihmisiä erityisesti Morningtiden prelluissa pelottaa?

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #37 : 04.10.07 - klo 21:43 »
Ei ihmisiä yleisesti tunnu Morningtide pelottavan, mutta herra Sphereä pelottaa se, että siellä joku katala huijari sujauttelee kortteja pakkaansa.

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
« Vastaus #38 : 04.10.07 - klo 22:04 »
Tuomareilla pitää myös olla riittävästi rohkeutta puuttua asiaan, joka on suorastaan tavanomaista mutta kiellettyä. Tällä tarkoitan aivan liian usein tapahtuvaa (mm. FNM-turnauksissa) kesken draftin kommentointia joka antaa usein selkeitä signaaleja muille pelaajille. Muuten vaan jutustelu on ihan OK FNM-draftissa mutta omista korteista kertominen ei (mehh, pässäsit sitten pommin mun väreihin tms.)

Tästä on tosin täälläkin keskusteltu aiemmin, arkistoja penkomaan vaan jos haluaa.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #39 : 04.10.07 - klo 22:23 »
Tuomareilla pitää myös olla riittävästi rohkeutta puuttua asiaan, joka on suorastaan tavanomaista mutta kiellettyä.

Muita helppoja virheitä ovat yleisön liiallinen sekaantuminen peliin ja se, että turnauksen toimihenkilö antaa pelaajille liikaa informaatiota.

Poissa Mozzam

« Vastaus #40 : 25.10.07 - klo 14:50 »
Keittiönpöytämagicissa huijaaminen vasta helppoa onkin, varsinkin kun siinä helpommin tulee poistuttua pöydän äärestä kesken matsin ja panoksetkin ovat vähintään yhtä suuret kuin prellussa. Miten ylipäätään pystyt elämään tietoisena siitä, että kuka tahansa voi helposti huijata sinua pikkuasioissa?

Tunnustan kusettaneeni keittiönpöytämagicissa.
Tartti jonkun voittokeinon ja pelasin landin face down-creatureksi. Eipä kämppis tarkistanut hävittyään, sen moka. (Tunnustin kyllä kusetukseni loputtomien mehusteluiden ja käkläilyiden kanssa)
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa perkules

« Vastaus #41 : 08.08.09 - klo 17:35 »
Kurjaa avata hyvä pooli turnauksessa jossa ei ole minkäänlaista kontrollia koska silloin helposti joku epäilee heti kusettamisesta. Muistuu mieleen joku Urzablokin siiledi vuosia sitten kun avasin 3xExpunge ja joku toinen pelaaja halusi tarkistaa kaikki korttini ja tuli lopulta siihen päätökseen, että on kai se mahollista. En muista miten turnaus meni, mutta vähä jotenki paska maku jäi pelata ton jälkeen.

Poissa Arcane

« Vastaus #42 : 08.08.09 - klo 18:57 »
Tunnustan kusettaneeni keittiönpöytämagicissa.
Tartti jonkun voittokeinon ja pelasin landin face down-creatureksi. Eipä kämppis tarkistanut hävittyään, sen moka. (Tunnustin kyllä kusetukseni loputtomien mehusteluiden ja käkläilyiden kanssa)

Itse "kusetin" joskus vahingossa hupipeleissä, kun pelailin Kavu Predator -pakkaani ja pelailin tyynesti ilmaiseksi Skyshroud cutteria ja Invigoratea, vaikka ainut vihreän sourceni oli Jungle Shrine. Puolessa välissä tajusin turttailuni ja skooppasin, liian monta vuoroa oli jo kulunut ja virhettä olin toistanut parikin kertaa. Ehkä kannattaisi osata lukea edes kortit, joita itse pelaa. ::) Ja ehkä tämän takia en juuri pelaa turnauksissa...

Voisiko joku valottaa minulle, kuinka urbaanilegendaa on tarina herrasta, joka pelasi Suomen FNM-turnauksissa Dragonstormia ja suostutteli vastustajat skuuppaamaan kun oli saanut Dragonstormin pelattua vähintään sen neljän Hellkiten verran? Tarinahan kertoo, että jossain vaiheessa kun pakka käytiin läpi, ei pakassa tai kädessä ollut ainuttakaan Bogardan Hellkitea tai muutakaan lohikäärmestä.

[edit] Jaha, jonkun toisen necroama ikivanha aihe... tosin, onhan tästä keskustelu aina ajankohtaista.
« Viimeksi muokattu: 08.08.09 - klo 19:42 kirjoittanut Arcane »
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Rancid-

« Vastaus #43 : 08.08.09 - klo 19:36 »
Mä olen ainakin Dragonstormia pelatessani ollut Arcanen kuvaamassa tilanteessa. Viuhutan CoP:Rediä päin Dragonstormin nelosella, tuon Bogardan Hellkiten pöytään ja ammun koko rahalla päähän. Vastustaja käyttää Circleä, jonka Trickbindaan. Vastustaja skuuppaa tähän, ja näytän, että loput dragonit olivatkin kädessä, joten en olisi millään ollut voittamassa kyseistä gamea. Tarinan opetus: pistetään se kombon pelaaja pyörimään aina loppuun asti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa rayenni

« Vastaus #44 : 08.08.09 - klo 22:24 »
Nähdessäni ketjun herättyä eloon tulikin mieleeni tapahtuma, joka on jäänyt kalvaamaan mieltäni. Tukholman GP:llä 2007, formaattina Time Spiral - Planar Chaos - Future Sight - sealed (eli Time Spiralin startteri ja buusterit pikkusettejä), jollain tanskalaisnassikalla oli poolissaan TSP-rareinaan Teferi, Vesuvan Shapeshifter ja Deep-Sea Kraken. Faktaa on, että nämä kolme korttia eivät ole vierekkäin rarejen printrunissa. TS. yhdestä startterista ei noita pysty avaamaan. Mainitsin aiheesta muutamallekin tuomarille, mutta kukaan heistä ei reagoinut olankohautusta voimakkaammin ja annoin asian olla.

Kieltämättä aika erikoinen saavutus olisi lisäillä kortteja rekisteröityyn pooliin, etenkin kun kaveri taisi 9-0 tai 8-1 mennä, joutuen näin koko päivän pelattuaan todennäköisemmin deck checkatuksi.. Yksi vaihtoehto on yhden korteista oleminen foili, jolloin oletettavasti hän saisi proksata ko. korttia normaaliversiolla (tämä kaikki spekulaatiota, onko tälläinen muuten mahdollista?).

Mikä on näkökantanne asiaan näin jälkikäteen? Voiko printruneja käyttää todisteena mihinkään?

Mitä itseeni tulee, olen luonnostani aika huolimaton ja tämä on johtanut muutamaan tilanteeseen, jossa olen syystäkin joutunut syyniin. Mieleeni tulee eräs PTQ, sekin Time Spiral-aiheinen. Rakentelin pooliswapin jälkeen pakkaani ja tyytyväisenä aloin rekisteröimään pakkaani. Ikäväkseni huomasin, että poolista oli jäänyt merkkaamatta muutamia kortteja; koin tuolloin olevani liian kiireinen tarkistamaan korttien yhteneväisyyden listan kanssa pakan rakennusajan ollessa Hyvin lyhyt muutenkin. Kutsuin tuomarin, joka normaalikäytännön mukaan meni kyselemään poolin rekisteröijältä korttien olemista poolissa. Tyyppi oli aivan naapurissani ja järkytykseni oli suuri, kun hän kielsi Spectral Forcen olleen poolissa. Tutkittuani asiaa tuomarin kanssa kävi ilmi, että poolistani tosiaan puuttui yksi rare ja muutenkin sopiva määrä kortteja. Kävi myös ilmi, että rekisteröijä oli jollain tapaa "hidas" ja oli antanut kaverinsa tehdä osan hommasta. Selvisipä siis tämä asia kerralla kuntoon, mutta olen kyllä tuosta eteenpäin käyttänyt sen pari minuuttia saamani limitedpoolin asianmukaiseen tarkitamiseen. Muitakin huolimattomuusvirheitä on tullut tehtyä, enkä ole aiheesta erityisen iloinen :(

Toisena huijaamisaiheesta tuli mieleen ~huijaus, jota olen saattanut tehdä tietämättäni potentiaalisesti useinkin. Kultakalastelin keväällä jollain uudelleen rakentamallani sealedpoolilla, ja huomasin kunnollakin sekoitettuani nostavani samoja kortteja aloituskäsiini. Kiinnostuin aiheesta ja suoritin pienimuotoisen tutkimuksen; pileshufflasin kortit kaksi kertaa 8 pinoon ja side/rifleshufflasin parillisen määrän ja lopputulos oli joka kerta hämmästyttävä: samat pari-kolme-neljä olivat jokaisessa aloituskädessä, tai viimeistään kymmenen ensimmäisen kortin joukossa! Olin kuvitellut sekoittavani selvästi "tarpeeksi", itse asiassa minulle huomautellaan sekoitusajastani aika useinkin, ja silti pystyin täysin yrittämättäni tälläiseen nostojen manipulointiin. En ole mikään taikuri, sormimotoriikkani on itse asiassa samaa tasoa kolmivuotiaan kanssa, ja pystyin silti tähän. Kuka tahansa siis pystyy. Tutkimukseni tuloksena olen monipuolistanut sideshuffleani enkä enää koskaan piletä parilliseen määrään muuta kuin korttien laskemismielessä, tahi japanilaistyyliin sen ollessa kunnolla tehtyn' nopein tuntemani tapa sekoittaa (valitettavasti se sormimotoriikkani...). _Sekoittakaapa_ siis aina vastustajan pakka, hän ei välttämättä itsekään tiedä satunnaistavansa pakkansa kortit lähinnä näennäisesti.

Lisään lopuksi, että en ikinä huijaisi mätsikissä, enkä missään muussakaan pelissä tietoisesti ja näemmä näen myös vaivaa olla huijaamatta epätietoisestikaan. Edellä mainitut ja kaikki ne muutamat muutkin "hämäryydet" (Tästä saa nyt sellaisen kuvan, että jotain kummempaa olisi tapahtunut. Näin ei kuitenkaan ole, vaan muutaman kerran on ollut dekkilistojen kanssa ongelmia ja jokunen muu erikoinen tapahtuma sattunut.) ovat osuneet kohdalleni omaa huolimattomuuttani, ja jokainen yksittäinen tapaus harmittaa minua.

.olli

ps. 2 muuta rarea olivat Numot ja Venser.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #45 : 08.08.09 - klo 22:58 »
Tuota Tukholman tapausta on erittäin vaikea todistaa kusetukseksi. Printrunit ovat toki olemassa, mutta niistä ei ole mitään virallista tietolähdettä. Omituisia boostereita/tournament packeja tulee välillä vastaan eikä ole mielestäni täysin mahdotonta että kyseessä oli ihan laillinen korttipooli.

Poissa duracel

Re: Huijareita turnauksissa?
« Vastaus #46 : 09.08.09 - klo 09:40 »
Sittenhän asialle ei tosiaan tarvinnutkaan muuta kuin olkia kohautella, jos on mahdollista, että asiassa ei ollut mitään hämärää.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #47 : 09.08.09 - klo 13:53 »
Kyllähän tuollaiset tapaukset kannattaa aina tutkia (jututtaa poolin avannutta pelaajaa, jne), mutta jos ainoa todiste on epävirallinen tieto print runeista, on hyvin vaikea tehdä asialle mitään.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #48 : 09.08.09 - klo 15:16 »
[offtopic]Time Spiralin startterit olivat muutenkin raivostuttavia kun se yksi print run sisälsi sekä Bogardan Hellkiten että Vesuvan Shapeshifterin. Avasin samaisella GP:llä tuollaisen startterin joka on tosi kiva pässätä eteenpäin.[/offtopic]

Poissa Renter

« Vastaus #49 : 19.08.09 - klo 13:19 »
Tulipa mieleen MTG Salvationin parin kuun takainen artikkeli, jossa käsiteltiin asiaa. Vähemmän pakkojen stackaamista ja enemmän vastustajan kusetusta. Esim. pinoshuffletus lähes täydellisen manajakauman saamiseksi, 'ilmaisen' tiedon ottamista kysymyksillä kuten 'montako ländiä kädessä?' ja kyselemällä miten tykkää mistäkin matchupista metassa. Vastustajaa voi häiritä perinteisellä tuuletuksella tai juttelemalla kriittisen priorityn ohi.

Sitten on tietenkin $5k turnauksen Pat Chapin, joka pelasi Profane Commandin, sanoi 'I give all my legal targets fear', ajoi kaikilla johon kuului Chameleon Colossus ja voitti pelin kun vihu ei blokannut colossusta (jolla tosiaan on prot black). Aikamoinen jeditemppu, muttei tuosta oikein voi varoitustakaan antaa.

Aiemmin mainittu kusettajaksi leimaantuminen toimii ihan kivasti esim. paikkakunnan sisällä. En myöskään usko, että ketään kiinnostaa tarpeeksi pikkudraftien, -turnauksien tai prellujen voittaminen tuollaisilla keinoilla. Ja jos kiinnostaa niin joko tarpeeseen menee tai loppupeleissä jää kiinni.
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #50 : 19.08.09 - klo 13:24 »
Aikamoinen jeditemppu, muttei tuosta oikein voi varoitustakaan antaa.

Mitä ihmettä? Miksi pitäisi harkita antavansa yhtään mitään? Tuossahan on vain pelattu vastustaja täysin tyylikkäästi kioskille. Se on aivan eri asia kuin huijaaminen.

Poissa instiqma

« Vastaus #51 : 19.08.09 - klo 14:29 »
Raportissa jo asiasta mainitsinkin, mutta tosiaan Irlannin nationalseissa tokassa draftissa (pelaajia oletettavasti joku 40-50 siinä vaiheessa) löytyi yhteensä 20 Behemoth Sledgeä. Käytössä oli siis avaamattomat boosterit.

Tässä tokassa draftissa tapahtui myös muuta hilpeää: eräs tunnettu kusettaja huusi heti draftin loputtua tuomarin paikalle tarkastamaan hänen draftipinon. Oli kuulemma niin mauton läjä, ettei kukaan muuten uskoisi hänen pelaavan reilusti ja vain draftatuilla korteilla...

Poissa Renter

« Vastaus #52 : 19.08.09 - klo 16:49 »

Mitä ihmettä? Miksi pitäisi harkita antavansa yhtään mitään? Tuossahan on vain pelattu vastustaja täysin tyylikkäästi kioskille. Se on aivan eri asia kuin huijaaminen.
Itse olen samaa mieltä, mutta kyseinen 'temppu' aiheutti massiivisen foorumisodan, jossa tällaisia 'huijareita' syytettiin magicin hengen tappamisesta ja kaikesta mahdollisesta. Pahimmat olivat sitä mieltä, että tempusta olisi pitänyt tulla DQ.
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa Temppi88

« Vastaus #53 : 19.08.09 - klo 17:02 »

Itse olen samaa mieltä, mutta kyseinen 'temppu' aiheutti massiivisen foorumisodan, jossa tällaisia 'huijareita' syytettiin magicin hengen tappamisesta ja kaikesta mahdollisesta. Pahimmat olivat sitä mieltä, että tempusta olisi pitänyt tulla DQ.

Eiköhän se tässä tilanteessa ollut vastustajan moka kun ei huomannut blokkia Colossusta? Tuolla ainakin kirjoitettiin, että kaveri sanoi: I give all my legal targets fear. Olisko kaverin pitäny sanoa hyökkäämisen jälkeen, että: "Muista blokata toi Colossus, koska se ei saanutkaan fearia?

Poissa Anton

« Vastaus #54 : 21.04.10 - klo 18:18 »
Satuin lukemaan näitä vanhempia otsikoita ja tähän on sanottavaa joten toivotavasti se ei ketään haittaa.

Sain pari joku aika sitten kiinni erään huijarin prellussa täysin rysänpäältä. Aloin seuraamaan epämääräistä toimintaa heti pelin alusta lähtien ja tokan erän loppupuolella mainitsin asiasta. Olin koko tokan pelin ajan laskenut mm. hänen käsikorttejaan. No joka tapauksessa en siitä sen isompaa numeroa tehnyt (muutenkuin mainitsemalla asiasta joka tietysti kiistettiin samalla kun lappuja tippui kädestä:), en kyllä tiedä miksi, koska kaveri "voitti" sen prellun ja on voittanut samalla paikkakunnalla lukemattomia muitakin joten jäi sen verran paha maku suuhun että ei viitsinyt vähään aikaan pelata. Kuulin että oli jatkanut huijausta seuraavassakin prellussa eli mitä tästä opitaan. Huudetaan se tuomari paikalle heti jos tuntuu siltä koska se reilu peli on kuitenkin se henki tässä.

Elikkäs kyllä niitä on on. Ei haittais vaikka prelluihin tulis takas ne deckilistat (tai mitä on pusseista nostanut) vaikka eipä se kaikkea kitke pois.
On On

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #55 : 21.04.10 - klo 18:24 »
Kai olet nyt sentään kertonut epäilyistäsi kyseisen paikkakunnan turnausjärjestäjille ja/tai tuomareille?

Poissa Farseer

« Vastaus #56 : 21.04.10 - klo 20:36 »
Elikkäs kyllä niitä on on. Ei haittais vaikka prelluihin tulis takas ne deckilistat (tai mitä on pusseista nostanut) vaikka eipä se kaikkea kitke pois.

Eikö prelluissa (ainakin siinä ensimmäisessä) ole kuitenkin se, että niitä kortteja ei ole saatavilla lisää turnauksen aikana ellei porukat unohtele sideboardejaan ympäriinsä. Ja koska prelluissa (ja muissa matalan K-valuen limited-turneissa) voi muuttaa pakkaansa pelien ja matsien välillä, niin deckilistoilla ei ole siltäkään osin mitään merkitystä. Muihin turneisiin en ota kantaa.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #57 : 22.04.10 - klo 09:46 »
Kannattaa muistaa että prellujen lisäksi pelataan release eventtejä joissa prelluissa pelanneilla on mahdollisuus huijata prelluista saaduilla korteilla. Tietenkin tämä poolien muokkaaminen on vain yksi tapa huijata, vaikkakin yksi helpoimmista. Onhan se totta että kun kyseessä on matala K-value ja prellu niin on aika ahdistavaa  rekisteröidä pooleja ja sitten pässätä tavaroita eteenpäin, mutta se on ainoa varma keino estää nämä.

Muita suosittuja keinoja ovat täp/untap tilojen hämärryttäminen, manan alimaksaminen, ylimääräisten korttien nosto, lifetilanteen manipulointi jne. Näiden estämiseksi täpätkää omat korttinnen aina selkeästi 90 asteen kulmaan, seuratkaa tarkasti niin vastustajan toimia kuin omianne, pitäkää lifet paperilla molempien pelaajien osalta. Näin estätte suurimmat kämmit. Lisäksi constructed turnauksissa pitäkää huoli sideboardauksen purkamisesta matsien välillä ja jos alkaa epäilyttää että vastustajalta on jäänyt sideboardi sisään niin rohkeasti vain tuomaria paikalle. Oikeastaan on aina parempi kutsua tuomari HETI paikalle kuin vain odotella ja ihmetellä itsekseen.

Ja mussukat, jättäkää se rankkujen kalastelu pois.

Poissa Jukkis

« Vastaus #58 : 22.04.10 - klo 12:03 »
Prahan GP:llä sattui about kierroksella 4, että vastustajani pelasi kolmannella omalla vuorollaan ländin ja käänsi ländit kaakkoon saman tien pelaten kolmen manan miehen, joka maksoi 1BB. Tämän pelauksen aikana ja sen jälkeen jälkeen hän piti käsiään niin, etten nähnyt hänen ländejään. Mietin hänen passattuaan vuoronsa, että onpas ärsyttävää, mutta irrelevanttia tässä vaiheessa peliä, joten en sanonut mitään. Hän piti käsiään edelleen peittäen ländinsä, kunnes oli hyökännyt ja pelasi neljännen ländinsä. Tässä vaiheessa huomasin, että hänellä ei ollut kahta swamppia, joten hän ei olisi voinut pelata miestään. Kutsuin tuomarin paikalle ja selitin tilanteen. Ei auttanut, kun virheestä oli mennyt JUURI yli yksi vuorosykli. Sanoin, että vastustaja peitti käsillään ländinsä koko tämän ajan, mutta eihän se Etelä-Eurooppalainen tuomari siitä mitään antanut, hyvä kun englantia osasi. Ja vastustaja ei osannut sitäkään vähää (paikallinen paisti). Onneksi voitin loppujen lopuksi, muuten olisi alkanut korpeamaan aika pahasti.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #59 : 22.04.10 - klo 12:19 »