Poromagia

Kirjoittaja Aihe: mitäs armeijan suhteen?  (Luettu 65524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miinin

Vs: mitäs armeijan suhteen?
« Vastaus #90 : 18.03.08 - klo 10:32 »
Nox:

Jos ihan vaikka lukisit tuon ensimmäisen lainauksen viestistäni ajatuksen kanssa ja objektiivisesti, niin huomaisit kuinka lapsellista mutua se on - aivan samalla tapaa kuin kiihkeä mutu-pohjainen armeijan leimaaminen turhaksi, hyödyttömäksi ja mitähän kaikkea muuta siitä nyt keksitkään. Et ihan oikeasti voi tietää mitä se on, ennen kuin sen olet läpikäynyt. Kavereilta kuultu ei ole millään tavalla rinnastettavissa omakohtaiseen kokemukseen, etkä sitä voi mitenkään käyttää lähteenä kuulostamatta typerältä. Itsekään en näe omaa panostani armeijassa millään tapaa merkityksellisenä maamme puolustukselle, mutta henkilökohtaisen kasvun kannalta se on erittäin merkittävää aikaa: on erittäin valaisevaa huomata, että osa ihmisistä ihan oikeasti tarvitsee isosti apua niin sängyn petaamisessa, henkilökohtaisen hygienian hoidossa, kuin myös auktoriteettien kanssa toimimsessa. Vaikka itse ainakin kuvittelee nämä asiat hallitsevansa, niin sen ymmärtäminen, etteivät kaikki hallitse on melkoisen kasvattava kokemus.

Armeija on siis samalla läpileikkaus Suomen miesaineksesta - ja sen näkee ensimmäistä kertaa noin laajamittaisena juuri armeijassa. Jos käyt peruskoulun ja tämän jälkeen lukion tai ammattikoulun näet vain yhden osan ja vanhempien vaikutus on vielä erittäin suuri - armeijassa kuitenkin jonkinlaista itsenäistymistä ainakin tehdään ja koko massan näkee jollain tapaa aikuistuvina tai osan jopa aikuistuneina - hajonta on suurta. Tämä vain yhtenä esimerkkinä siitä mitä siellä armeijassa voi oppia tai kokea - ja ei, sitä ei voi vain päättää, että "nyt tiedän sen", vaan se on koettava. Itsekin olin kuullut ennen armeijaa, että jotain tämän suuntaista on tulossa, mutta se oli melkoinen kulttuurishokki.

Ja kuten jo ehkä 42 kertaa on todettu: käy kokeilemassa ja kerro vasta sitten mitä se on tai ei ole.

Poissa Nox

« Vastaus #91 : 18.03.08 - klo 12:21 »
Ensinnäkin minä en tässä ole se lapsellinen. Ei ole helppoa vastata tuollaiseen Ilpon oikeasti lapselliseen viestiin olematta sitä hieman itsekin.

Sinä tässä et pysty myöntämään sitä tosiasiaa, että palvelus on vääryyttä miehiä ja ihmisoikeuksia vastaan. Muistutan vielä että olen käynyt kokeilemassa ja kerron nyt mitä se näkökulmastani on. Enkä vieläkään keksi mitään perustetta sille etteikö muiden kokemuksilla ole painarvoa tässä keskustelussa.

Oikeastaan sama asia, kuin sinä käyttäisit Internet lähdettä ja minä toteaisin sen kelpaamattomaksi ilman syytä. Olen siis tuntenut sen tunnelman armeijan sisällä ja olen samaa mieltä siitä, että se oli hyvin erilaista, kuin otaksuin

Mainitsin myös sen, että elämä opettaa elävää. Jos vuodessa en oppisi vähintään yhtä tärkeää tietoa, kuin mainitsemasi armeijasta opittu, olisin mielestäni elänyt vuoden elämästäni huonosti. Ymmärrän toki, että se oli vain yksi esimerkki mutta luulen sinun valinneen tähän väittelyyn yhden parhaista, eikä se vakuuta.

Edit: Armeijan tarkoitus on tehdä miehestä taisteluvalmis sotilas, joka tarpeen vaatiessa kuolee isänmaansa (päättäjien puolesta). Elämänopilla ei siis pitäisi perustella maamme tapaa pakottaa ihmisiä antamaan tällainen vakaumus.
« Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo 13:02 kirjoittanut Nox »

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #92 : 18.03.08 - klo 13:44 »
Ensinnäkin minä en tässä ole se lapsellinen. Ei ole helppoa vastata tuollaiseen Ilpon oikeasti lapselliseen viestiin olematta sitä hieman itsekin.

Vittu  :'(

Lainaus
Sinä tässä et pysty myöntämään sitä tosiasiaa, että palvelus on vääryyttä miehiä ja ihmisoikeuksia vastaan. Muistutan vielä että olen käynyt kokeilemassa ja kerron nyt mitä se näkökulmastani on. Enkä vieläkään keksi mitään perustetta sille etteikö muiden kokemuksilla ole painarvoa tässä keskustelussa.

Kts ja kertaa edellinen.

Lainaus
Edit: Armeijan tarkoitus on tehdä miehestä taisteluvalmis sotilas, joka tarpeen vaatiessa kuolee isänmaansa (päättäjien puolesta). Elämänopilla ei siis pitäisi perustella maamme tapaa pakottaa ihmisiä antamaan tällainen vakaumus.

Sieg Heil!
Opinpahan viimein tappamaan nuo helvetin neekerit tuolta takapihalta, kun mokomat tuhkamunat ryöstävät perunat ja raiskaavat siskot, äidit ja elikot.

Ei minulla oikeata sanottavaa tähän ollut, Kallion ja Vihreän sekoitus on sen verran sotkuista puuroa, ettei sitä syö Erkkikään.

Poissa Nox

« Vastaus #93 : 18.03.08 - klo 13:52 »
Noniin miinin tuon viestin voi poistaa emmekö olekin samaa mieltä edes tästä?

Onhan se hyvä että näitä tappajiakin on maahamme syntynyt, kunhan vain eivät ala meitä muita tappajiksi pakottamaan. Puolustan toki itseäni ja läheisiäni, jos sota syttyy mutten ole valmis selvittämään poliitikkojemme sotkuja sillä aikaa, kun he kokevat olevansa muita ihmisiä tärkeämpiä suojissaan.

Poissa Eetu

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
« Vastaus #94 : 18.03.08 - klo 15:15 »
Nox: Väitätkö tosiaan että armeijassa opetetaan miehiä ampumaan toisia ja nuolemaan lattioita? Siellä armeijassa tehdään nykypäivinä vähän muutakin. Siellä opetellaan elämään kurissa ja nuhteessa. Porkkanaakin on tosin tarjolla. Ja palveluksen aikana ei tarvitse välttämättä edes koskea pyssyyn montaa kertaa saati sitten ampua sillä. Jos ei yksinkertaisesti kiinnosta armeijassa se aseiden käsittely niin voi aivan vaivatta mennä vaikkapa viestintä tai lääkintäjoukkoihin. Toki ymmärrän, että joku ei voi vain sietää inttiä, mutta silloin sivari on se oikea vaihtoehto.
En ole mikään inttifanaatikko, mutta kun se nyt vain pitää käydä niin sitten sinne on mentävä. En nyt usko, että se puoli vuotta menee siellä mitenkään hukkaan, onhan se varmasti ihan kiva kokemus. Mutta jos Suomen armeija olisi vapaaehtoinen niin jäisi kyllä todennäköisesti menemättä.

Se kenen peliä pelaat, sen sääntöjä noudatat.

Poissa jobim

« Vastaus #95 : 18.03.08 - klo 15:45 »
Armeija oli kohdallani turhaa ja epämielekästä. Minä en sinne menessäni kasvatusta tarvinnut eikä armeijalla ollut minullekaan juuri käyttöä. Onneksi tässä maassa on Allut ja Saimut jotka jaksaa painaa mutta itse olisin mielummin sivistänyt itseäni muilla tavoin sen puoli vuotta. Jälkeenpäin rohkenisin veikata että hyvä siviilipalveluspaikka olisi ollut proverbiaalinen runsauden sarvi verrattuna Parolannummeen. Armeija ei ole kaikille. Se on kuitenkin lyhyin tapa suorittaa lain määräämä velvollisuus ja, jos vähänkään itsekuria löytyy, melko kivuton prosessi.

Toivon, etten pystyisi ampumaan ihmistä vaikka minut siihen on koulutettu. Pelkään, että pystyn siihen.

-valtteri

Poissa veijari

« Vastaus #96 : 18.03.08 - klo 16:33 »
Toivon, etten pystyisi ampumaan ihmistä vaikka minut siihen on koulutettu. Pelkään, että pystyn siihen.
-valtteri

Itseäni ei opetettu ampumaan ihmistä  :'(. Mutta uskon että pystyn siihen silti.

Missä maailmassa sinä elät? Tai edes missä maassa?
Jos meillä ei olisi näitä aivottomia idiootteja jotka suostuvat puollustamaan "niitä"(päättäjiä)/isänmaata, meillä ei olisi näitä päättäjiä ja isänmaata. Ja kuten sanoin, ainoat päättäjät joiden mielipiteet/teot eivät ole puolustamisen arvoisia ovat juurikin sitä porukkaa joka vastustaa armeijaa ja suosii kansalaispalkkaa. Tule takaisin todellisuuteen ei ole mitään "niitä" nuo meidän päättäjät eivät oikeasti aio vallata venäjää, ja ehkä pitävät venäjänkin pois täältä pitämällä poliittiset suhteet kunnossa. Venäjän uutisissa ei kuulema ole edes suomea vaan raja menee ruotsissa... Arvaappa siirtäisivätkö ne sitä rajaa oikeasti jos siitä ei koituisi heille mitään harmia(ts. tappioita joita sota tekisi).

Ja sitten tuo että armeija on tasa-arvoa rikkova, no elämä on(ihan oikeasti ei vain tyhmänä letkautuksena... tuo on tasa-arvoisin paikka mihin ikinä pääset). Ja miehisyyttä loukkaava? No sivari ehkä, mutta intti ei tod. ole se joka tekee sinusta miehenä huonomman.

Poissa jobim

« Vastaus #97 : 18.03.08 - klo 16:40 »
Itseäni ei opetettu ampumaan ihmistä  :'(. Mutta uskon että pystyn siihen silti.

Kuvittelitko että sodassa ammutaan maalitauluja? Viholliset vetää vivusta ja ne ponnahtavat rajalla pystyyn?

-valtteri

Poissa veijari

« Vastaus #98 : 18.03.08 - klo 16:43 »
Niin no minä olen aina luullut että tappamisessa vaikeampi ajatus on se hengen vienti kuin tähtäy + liipaisimesta veto.

Poissa False

« Vastaus #99 : 18.03.08 - klo 17:21 »
ainoat päättäjät joiden mielipiteet/teot eivät ole puolustamisen arvoisia ovat juurikin sitä porukkaa joka vastustaa armeijaa ja suosii kansalaispalkkaa. Tule takaisin todellisuuteen ei ole mitään "niitä" nuo meidän päättäjät eivät oikeasti aio vallata venäjää, ja ehkä pitävät venäjänkin pois täältä pitämällä poliittiset suhteet kunnossa. Venäjän uutisissa ei kuulema ole edes suomea vaan raja menee ruotsissa... Arvaappa siirtäisivätkö ne sitä rajaa oikeasti jos siitä ei koituisi heille mitään harmia(ts. tappioita joita sota tekisi).

suurimmat tappiot lienisivät diplomaattiset. venäjällä ei todellakaan ole varaa vaarantaa suhteitaan länteen hyökkäämällä suomeen. lisäksi vallatun maan pitäminen söisi huomattavasti resursseja, eikä venäjällä varmaankaan ole muutenkaan mitään intressejä vallata suomea. elleivät sitten ihan silkkaa ilkeyttään päätä lähteä sotimaan.

Ja sitten tuo että armeija on tasa-arvoa rikkova, no elämä on(ihan oikeasti ei vain tyhmänä letkautuksena... tuo on tasa-arvoisin paikka mihin ikinä pääset). Ja miehisyyttä loukkaava? No sivari ehkä, mutta intti ei tod. ole se joka tekee sinusta miehenä huonomman.
ja milläköhän tavalla sivari loukkaisi miehisyyttäsi ja tekisi sinusta miehenä huonomman? ::)
en haluaisi nyt loukata, mutta taitaa olla aika hatarissa kantimissa sukupuolinen identiteettisi.

Poissa veijari

« Vastaus #100 : 18.03.08 - klo 17:31 »
Hmm...
Niin siis false, totesin että intti se ei ainakaan ole joka tekee sinusta vähemmän miehen, enkä että se olisi minulle kovinkaan suurin osa identiteettiä, mutta ihan hyvä provo oli kuitenkin pakko tarttua siihen. Ja tosiaan, ei minulle sivari välttämättä ole mitenkään ali-ihminen, mutta noin niinkuin suomen mittakaavassa se kyllä leimataan aika huonoksi tekijäksi sinun miehisyydellesi.

Poissa False

« Vastaus #101 : 18.03.08 - klo 17:46 »
ei minulle sivari välttämättä ole mitenkään ali-ihminen, mutta noin niinkuin suomen mittakaavassa se kyllä leimataan aika huonoksi tekijäksi sinun miehisyydellesi.
joo, no just tän kummallisen luulon takia oikeastaan tartuinkin tohon postauksees. se, että siviilipalvelus (joka laissa on siis määritelty täysin samalle viivalle intin kanssa) leimaa jotenkin lusmuksi tai kelvottomaksi on aika hälyyttävä juttu. se vaikuttaa työnsaantiin, vaikka lain mukaan työnantaja ei saisi edes kysyä, että kumman on käynyt. siviilipalveluksesta liikkuu aika paljon perätöntä huhua ja uskomuksia, joita levittävillä ei usein ole ko. palvelusmuodosta mitään muuta kokemusta kuin, että "faija sanoi" "kaveri sanoi" tai "intissä kerrottiin".
kiinnostaisi myös tietää, että miksi töiden tekemistä pidetään jotenkin selkärangattomana puuhana ja kuinka kova paikka se joillekin on sitten intin jälkeen hylätä miehisyytensä ja mennä myös töihin. :D
ja se, että yhteiskunnassa esiintyy epätasa-arvoisuutta ei ole asia, joka tulee kuitata laimeilla "elämä on" -heitoilla, vaikka ne olisivat käytännössä itselle vain pieni riesa. jollekin toiselle ne saattavat olla suurikin kynnys ja este esimerkiksi ammattinsa harjoittamiselle. pyrkimys tasa-arvoon on kuitenkin kunnioitettava ihanne, vaikka itsellä menisikin paremmin kuin toisilla.

Poissa veijari

« Vastaus #102 : 18.03.08 - klo 17:58 »
Valitettavasti joitain asioita ei voi muuttaa.
Vaikkei itselläni asiat nyt kovin hääppöisesti ole, niin en todellakaan siis kannata tasa-arvoa. Olen sovinisti, sekä roturealisti siitä voi päätellä miten asioiden pitäisi olla minun makuuni, harmi etteivät ne kuitenkaan tule ikinä olemaan niin.

Ja juu, tuskin kukaan siitä sivarista tietää mitään muuta kuin puheet jollei ole käynyt. Mutta jos se sinun mielestäsi on samanarvoinen kuin armeija, niin miten se voi olla sitten rangaistus siitä ettei käy armeijaa  ::)

Poissa False

« Vastaus #103 : 18.03.08 - klo 18:38 »
Valitettavasti joitain asioita ei voi muuttaa.
Vaikkei itselläni asiat nyt kovin hääppöisesti ole, niin en todellakaan siis kannata tasa-arvoa. Olen sovinisti, sekä roturealisti siitä voi päätellä miten asioiden pitäisi olla minun makuuni, harmi etteivät ne kuitenkaan tule ikinä olemaan niin.
selvä homma. meidän ei varmaan kannata keskustella siis arvoista.

Mutta jos se sinun mielestäsi on samanarvoinen kuin armeija, niin miten se voi olla sitten rangaistus siitä ettei käy armeijaa  ::)
sanoin, että se on lain silmissä, eli periaatteessa, tasaveroinen vaihtoehto. käytännössä siinä on kuitenkin pienet ongelmansa, jotka vähitellen näyttäisivät hioutuvan pois. kiitos aktiivisten valittajien.

Poissa Akspee

« Vastaus #104 : 19.03.08 - klo 10:57 »
Armeijan puolesta omalla kohdallani aika on kullannut muistot, oli hauskaa noin loppujen lopuksi.

"Onneksi on näitä tappajiakin." <-- Tuohon on pakko kommentoida näinkin rakentavasti: Et voi jumankauta olla noin apina.. oikeasti.
Aiempaa postaajaa peesaten: Missä maassa sä asut?

/edit

Lainaus
Jos ei yksinkertaisesti kiinnosta armeijassa se aseiden käsittely niin voi aivan vaivatta mennä vaikkapa viestintä tai lääkintäjoukkoihin.

Onneksi olet ottanut asioista selvää. Käsittääkseni palveluspaikasta riippumatta kaikille peruskoulutuskausi on sama ja sitten erikoistutaan. Ja kyllä, sitten kun ollaan lääkintämiehiä niin mukana kulkee muutakin kuin paketti buranaa. Muun muassa se rynnäkkökivääri.

Lisättäköön vielä: Armeija oli paskamaista, elämä on joskus. Armeijassa sai paljon hyviä ystäviä ja koki suuren määrän hienoja kokemuksia. 9kk elämästäni ei omasta mielestäni mennyt hukkaan, vaikka sieltä ei mitään niin konkreettista käteen jäänytkään. Täytyy myöntää että jos armeija olisi ollut vapaaehtoinen en olisi sinne koskaan mennyt, kuten ei kovin moni muukaan. Mutta toisaalta silloin en tiennyt mistä on tarkalleen kyse. Olisi mukavaa jos pääsisi kertaamaan kesällä mutta kaluston vaihtumisen vuoksi niin tuskin tulee tapahtumaan.
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 14:16 kirjoittanut Akspee »
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0

"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa False

« Vastaus #105 : 19.03.08 - klo 12:19 »
Lainaus
Jos ei yksinkertaisesti kiinnosta armeijassa se aseiden käsittely niin voi aivan vaivatta mennä vaikkapa viestintä tai lääkintäjoukkoihin.

Onneksi olet ottanut asioista selvää. Käsittääkseni palveluspaikasta riippumatta kaikille peruskoulutuskausi on sama ja sitten erikoistutaan. Ja kyllä, sitten kun ollaan lääkintämiehiä niin mukana kulkee muutakin kuin paketti buranaa. Muun muassa se rynnäkkökivääri.
ja aika monelle, joita vaivaa asehommat armeijassa, ei kyse ole siitä ettei halua käsitellä niitä, vaan siitä, että periaatteellisella tasolla ei halua vannoa tappavansa toisia ihmisiä käskyn käydessä.

Poissa zoukka

« Vastaus #106 : 19.03.08 - klo 15:22 »
Itselläni vitutus ohitti kriittisen pisteen 90 päivän kohdalla. Siis puolet enää olisi palvelusta ollut ja nyt istutaan simo hovarina ammattikorkeakoulun markkinoinnissa.

Henk koht kyse oli terveen järjen voitosta. P-kauden jälkeen tupakaverien jutut alkoivat rassaamaan jo niin pahasti, että piti oikein tulenjohtoon karata. No tulenjohtomiehenä olo olikin kahta paskempaa kuin rivijääkärinä makoilu, joten yhtenä iltana vain päätin, että vittuako sitä hermojaan tuhoamaan. Eettiset syytkin painoivat mukana ja olivat ensimmäisestä rynkyn käsittelystä asti vaivanneet.

Itse en kyllä tuomitse ketään joka haluaa armeijan käydä, mutta ei ollut todellakaan minun juttuni. Näin jälkeenpäin vähän harmittaa, etten päässyt viestiin (siellähän ne kaikki nörtit lymyää), sillä olisihan tuo velvollisuus jo ohi. Sivarin helppoudesta en tiedä mitään, sillä itseä on ainakin 8 tunnin palkattomat työpäivät ruvenneet jo rasittamaan.

Jos ei omatunto paina niin inttiin vaan! Sieltä saa todennäköisesti kamuja, varmasti uusia kokemuksia ja jos on löysän puoleinen ukko, niin kuntokin kasvaa. Tosin "ryönäämisenkin" voi siellä välttää kun menee amis-komppaniaan.

Poissa Nox

« Vastaus #107 : 19.03.08 - klo 15:56 »
Eetu

Jokaisen sotilaan tärkein tehtävä on osata tappaa vastustaja.

Jobim

Armeija vaatii erittäin suurta alistumista sen pienen itsekurin lisänä. Siellä viedään identiteetti ihmiseltä erittäin totaalisesti.

Veijari

Millä ajanjaksolla SINÄ elät. Kuten omassa tekstissäsi kirjoitit ja kuten olen myös todennut itse niin ei sotaa ole tulossa näillä näkymin (lisähyöty armeijalle). Sä oot nii järjettömän hauska, kun aikaisemmissa teksteissä sanot kuinka kujalla olenkaan ja itse kerrot perusteluksi ”elämä on ihi ihhihihi”. Jos tiedät mitään taaskaan tasa-arvosta niin tiedät ettei tuo ole tasa-arvoinen YHÄKÄÄN. Mikään yhtä typerä, kuin palvelus ei tee kenestäkään huonompaa miestä. Huonomman miehen tekee tuollainen aivottomuus.

False

Kiitos että selitit ihmisille miten asia on sillä aikaa, kun pidin päivän loman tästä samojen asioiden
kertaamisesta.

Akspee

Apina ja apina. Sotilas equals tappaja. Sota=sotilas=tappaja kaunisteli asiaa miten vain. Mielestäni tappaja on ihminen joka on erittäin valmis tappamaan tajuatko?

” 9kk elämästäni ei omasta mielestäni mennyt hukkaan, vaikka sieltä ei mitään niin konkreettista käteen jäänytkään.”

Asia harvinaisen pihvi.

Hauskaa on myös se että vain minun lapsellisiin vuh vuh haukkuihin (joita on anteeksi vain hyvin vähän) kiinnitetään huomiota. (voisi tosiaan olla hitusen aikuisempi ja jättää nämä: "puhun paskaa ja päälle ammun hauhauta". Ne häiritsee  ;D)

Ennen kuin kukaan taas sanoo että itken asioitani/valitan niin voin sanoa tällaisille vajoille että keskustelen asiasta joka on mielestäni epäoikeudenmukainen. Hyvin provosoitu leidit! Täältä on hyvä hakea vittumainen fiilis niin että pääsee teholenkkiä vetämään.

« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 17:46 kirjoittanut Nox »

Poissa Nox

« Vastaus #108 : 19.03.08 - klo 16:11 »
Vielä tarkennus yhteen asiaan.

En yritä armeijaa ajaa alas vaan olen sitä mieltä, ettei ihmisiä saa rangaista siitä etteivät kaikki halua osallistua armeijan kaltaiseen toimintaan.

Palvelusta voi verrata siihen aikaan, kun jumalasta kieltäytyjiä rangaistiin ajattelumallistaan.

Poissa Akspee

« Vastaus #109 : 19.03.08 - klo 16:28 »
Lainaus
Sotilas equals tappaja. Sota=sotilas=tappaja kaunisteli asiaa miten vain. Mielestäni tappaja on ihminen joka on erittäin valmis tappamaan tajuatko?

Siis yhteenvetona, sinusta jokainen ihminen joka on valmis olosuhteiden pakosta (oli tilanne mikä tahansa) tappamaan on koko elämänsä tappaja.
Joka ikinen ihminen on "erittäin valmis" tietyissä olosuhteissa.

Lainaus
Puolustan toki itseäni ja läheisiäni, jos sota syttyy

Tämä kaiketi tekee myös sinusta tappajan, vai ajattelitko yrittää neuvotella vastapuolen kanssa mikäli kyseinen tilanne osuu kohdalle?
Veikkaan että myös sinä olet "erittäin valmis" tuossa tilanteessa.

Ja usko tai älä, vaikkei jostakin tapahtumasta/asiasta jäisi mitään konkreettista käteen ei se tarkoita etteikö olisi saanut mitään.
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 16:32 kirjoittanut Akspee »

"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Nox

« Vastaus #110 : 19.03.08 - klo 17:34 »
En nyt ihan noin asiaa itse nähnyt. Ajatellaanpa Irakin sotaa. Bush määrää tietyn osan sotilaista sotimaan. Sotilaat menee. Eli jos käsky käy olet valmis lähtemään rintamalle.

Edit: Tämä on totta tiedän sen: "Ja usko tai älä, vaikkei jostakin tapahtumasta/asiasta jäisi mitään konkreettista käteen ei se tarkoita etteikö olisi saanut mitään."

Olisikohan voinut kuitenkin vuoden sisällä saada enemmän, jossain muualla?
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 17:39 kirjoittanut Nox »

Poissa ilpo

« Vastaus #111 : 19.03.08 - klo 17:47 »

Lainaus

Ei.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Dumster

« Vastaus #112 : 19.03.08 - klo 17:58 »
Jonnekkin tuonne väliin heitettyyn kommenttiin on nyt kyllä pakko tarttua ja sanoa että minkätakia auktoriteetti 'ongelma' on negatiivinen asia?

Kyllä meikä enemmän arvostaa ihmistä joka osaa itse itsenäisesti tehdä päätökset kuin ihmistä joka osaa kunniallsesti totella mitä ylempää sanotaan.

Poissa Akspee

« Vastaus #113 : 19.03.08 - klo 18:00 »
En nyt ihan noin asiaa itse nähnyt. Ajatellaanpa Irakin sotaa. Bush määrää tietyn osan sotilaista sotimaan. Sotilaat menee. Eli jos käsky käy olet valmis lähtemään rintamalle.

Edit: Tämä on totta tiedän sen: "Ja usko tai älä, vaikkei jostakin tapahtumasta/asiasta jäisi mitään konkreettista käteen ei se tarkoita etteikö olisi saanut mitään."

Älähän nyt lähde vetoamaan mihkään Irakin sotaan vaan kommentoisitko noita mitä sanoin.

Et asiaa ihan niin nähnyt. Niin kuitenkin itse sanoit.

Poissa Farseer

« Vastaus #114 : 19.03.08 - klo 18:01 »
Apina ja apina. Sotilas equals tappaja. Sota=sotilas=tappaja kaunisteli asiaa miten vain. Mielestäni tappaja on ihminen joka on erittäin valmis tappamaan tajuatko?

Eli sinusta 80 prosenttia Suomen miehistä on tappajia (ja pieni osa naisistakin)... mahtaa olla karu maa. Lisäksi vielä osa ei-armeijankäyneistä on ilmoittaneet ainakin omien sanojensa mukana että jos iso kello lyö ja itänaapuri aloittaa Talvisota II-harjoituksen Pietarin lähipiirissä niin lähtee kyllä mukaan torjumaan Puna-armeijan vyörytystä.

Tuohon lääkintä tms. juttuun palatakseni niin onhan intissäkin vaihtoehto aseille jota täällä ei ole vielä käyty lävitse: 330 vuorokauden aseeton palvelus. Meillä oli parikin aseetonta (yksi saman saapumiserän ja yksi edellisen) suorittamassa palvelustaan kirjurina. Ja kyllä, toinen niistä vaihtoi aseettomaan p-kauden aikana kun ei ampuminen maistunut ampumaradalla joten sinne voi vaihtaa palveluksen jo alettuakin.

Hieman pisti silmään vielä tuo anarkian ihannointi... sekö sitten luo ultimaalisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan  ::)
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Nox

« Vastaus #115 : 19.03.08 - klo 18:06 »
Jos nyt välttämättä haluatte tähän irrelevanttiin tappajaksi kutsumiseen tarrautua ja keskustella siitä niin en jaksa vaivautua vastaamaan enää niihin.

Jokainen armeijan käynyt nyt vaan on vannoutunut tappamaan, jos käsky käy. En voi sille mitään.

Pyydän suuresti anteeksi, jos leimasin sinut tai jonkun muun tappajaksi ilman teille kelpaavaa selitystä!

Vastasin mielestäni varsin hyvin kommenttiisi akspee.

Edit: unohdatte pääasian, eli pakollisen palveluksen. Se näyttäisi olevan mielestänne hyvä asia ja oikein, mutta mielestäni sille ajatusmallille ei ole perusteita. Sivuutatte järjestelmällisesti ytimen ja pompitte sivuasioihin.
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 18:11 kirjoittanut Nox »

Poissa miinin

« Vastaus #116 : 19.03.08 - klo 18:17 »

OMG, they reprinted it!

Poissa Akspee

« Vastaus #117 : 19.03.08 - klo 18:36 »
Lainaus
Jos nyt välttämättä haluatte tähän irrelevanttiin tappajaksi kutsumiseen tarrautua ja keskustella siitä niin en jaksa vaivautua vastaamaan enää niihin.

Oho, mainio tapa keskustella. Mielestäni tuo on ihan kovinkin relevanttia.

Vastasit hyvin juu. "En nyt ihan noin asiaa itse nähnyt."

Sivuutatte järjestelmällisesti ytimen....

Sanoo poitsu joka mesoo että armeijassa tehdään tappajia -> määrittelee tappajan -> droppaa puheenaiheen kun oma määritelmänsä määrittelee hänet itsensäkkin tappajaksi.

..apina.
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo 18:38 kirjoittanut Akspee »

Poissa Nox

« Vastaus #118 : 19.03.08 - klo 19:09 »
Olen toki sortunut itsekin tähän sivujuttujen kommentointiin, mutta ajattelin palauttaa keskustelun oikeaan suuntaan.

Seura tekee kaltaisekseen ;)

"droppaa puheenaiheen kun oma määritelmänsä määrittelee hänet itsensäkkin tappajaksi."

Taisit saada melkosta nautintoa tästä ajattelutavastasi  ;D. Ei edes pidä paikkaansa. Ymmärsit vain väärin tarkoitusperäni. Kutsuin armeijan käyneitä tappajiksi kyllä. He ovat käyneet koulun, joka on sisimmässään tappamista varten. Kuten irakin esimerkissäni kerroin: sotilaan velvollisuus on lähteä, jos käsky käy.

Olet ilmeisesti meistä sitten se vajaampi apina.

Poissa False

« Vastaus #119 : 19.03.08 - klo 19:16 »
Tuohon lääkintä tms. juttuun palatakseni niin onhan intissäkin vaihtoehto aseille jota täällä ei ole vielä käyty lävitse: 330 vuorokauden aseeton palvelus. Meillä oli parikin aseetonta (yksi saman saapumiserän ja yksi edellisen) suorittamassa palvelustaan kirjurina. Ja kyllä, toinen niistä vaihtoi aseettomaan p-kauden aikana kun ei ampuminen maistunut ampumaradalla joten sinne voi vaihtaa palveluksen jo alettuakin.
kuten jo aiemmin mainitsin, monille ei aseeton palveluskaan ole mielekäs vaihtoehto, jos ei halua vannoa tappavansa.
siviilipalvelus on varsin oiva käytännön vaihtoehto tällaisissa tapauksissa, kun oma etiikka käy ristiriitaan armeija-laitoksen kanssa. periaatteellisia kysymyksiä, jotka eivät välttämättä liity siihen kuinka suurella todennäköisyydellä joutuu oikeasti ampumaan jotakuta.

Hieman pisti silmään vielä tuo anarkian ihannointi... sekö sitten luo ultimaalisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan  ::)
sitä ei ole taidettu hirveästi lukea anarkismin teoriaa, vaan uskotaan vain siihen mielikuvaan, että anarkia = kaaosta ja sekasortoa.  ;)
aika irrelevanttia ja offtopikkia reilulla kädellä tämä on, mutta anarkia tarkoittaa "ei johtajia", ei "ei sääntöjä". anarkistinen yhteiskunta toimisi (joidenkin mallien mukaan) lähinnä paikallisen suoran demokratian mukaan. pienemässä mittakaavassa, vaikka anarkistisessa tehtaassa, työntekijät itse omistaisivat tuotantovälineet ja saisivat niistä tehdyn tuoton tasavertaisina (toisin kuin esimerkiksi kapitalistisen mallin mukaan, jossa omistava luokka omistaa tuotantovälineet ja saa niistä tehdyt tuotot työn tekijöiden tyytyessä siihen, mitä johtajan pöydältä tippuu. ja toisin kuin esimerkiksi kommunistisessa mallissa, jossa valtio omistaa tuotantovälineet.).
anarkistisessa taloudessa, vaikkapa opiskelijakommuunissa, jokainen asuja on tasavertainen ja päätökset tehdään keskustelun ja konsensuksen avulla.
sitä en sano, että anarkia välttämättä loisi ultimaalisen tasa-arvon ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan, sillä yhteiskunnallisella tasolla minulla ei ole siitä kokemuksia. kuitenkin uskon sen edistävän tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta. tunnetuin anarkistinen yhteisö suuremmalla mittakaavalla muuten oli varmaankin espanjan sisällissodan aikaan vuonna 1936 kataloniassa, kunnes kommunistit saivat sen nujerrettua. kannattaa lukea orwellin kirja katalonia, katalonia!, jossa kerrotaan noista tapahtumista.

OMG, they reprinted it!

hitler-kortti.jpg

aahhahahahaha  :D :D :D