Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Korttisuojat  (Luettu 17465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Polari

Korttisuojat
« : 11.10.08 - klo 20:57 »
Jaettu aihe erillisiksi, koska eksytty melkoisesti alkup. kysymyksestä.

Sleeveistä: jos et välttämättä kaipaa juuri sitä kaikkein parasta tuotetta, oikeastaan kaikki yksiväriset sleevet ovat ihan ok, kuvallisissa saattaa saada aika hirveää kuraa. Kahdesta laajalti Suomessa tarjolla olevasta merkistä Dragon Sleevet ovat pitkään olleet se eniten käytetty merkki, mutta niissä on kaikenlaisia pikkuongelmia jotka pidemmän päälle rupeavat korpeamaan, kun taas Ultra Pron mattapintaiset jotka ketjussa jo mainittiinkin ovat aika jees. Jos käyttää enemmän vaivaa tavaran etsimiseen niin muitakin merkkejä löytyy aika runsaasti mistä jotkut ovat erittäin laadukkaita ja toiset... eivät. Itsekin suosittelisin ainakin alkuun noita Ultra Pron sleevejä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo 21:11 kirjoittanut miinin »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa JunioRcmf

Aloittelijalle vinkkejä
« Vastaus #1 : 11.10.08 - klo 21:59 »
Voisinpa itse nyt Ultra Pron mattapintaisia testanneena kommentoida asiaa vähäsen.
Itse tykkään niin Dragon Shieldeistä kuin UP:n mattapintaisista suojista.
Itselläni Dragon Shieldit ovat kestäneet todella hyvin eikä jo useamman vuoden aikana niistä oli hajonnut kuin pari. Dragon Shieldien huono puoli on kumminkin se, että ne eivät ole yhtä mukavia sekoittaa kuin UP:n mattapintaiset ja ne saattavat liimaantua toisiinsa kiinni aika ajoin, jos pakkaa ei sekoittele joka päivä.
UP:n mattapintaisia ostin tuossa viime Ropeconissa itselleni ja ne ovat paljon mukavamman tuntuiset ja niiden sekoittaminen on huomattavasti mukavampaa kuin Dragon Shieldien ja ne eivät ainakaan itselläni ole vielä takertuneet toisiinsa kiinni. Tiedä häntä, ostinki valmistusvirheisen paketin vai onko suojat oikeasti yhtä huonokuntoisia kuin ne, jotka itse ostin, kun conin jälkeen minulta on niitä hajonnut jo useampi. Suojat eivät ole hajonneet sekoittaessa vaan, kun asetin kortteja niihin. Työntäessäni kortin suojan sisään pohjaan asti (ilman suurempaa voiman käyttöä) niin pohja antoi useammassakin suojassa periksi ja repesi auki. Tämä tosin on tapahtunut vain mustien shieldien kanssa, oranssit joita ostin myös samalla ovat pysyneet ihan hyvässä kunnossa eli kyseessä saattoi tosiaan olla vain valmistusvirheellinen paketti.

Poissa Chaosworm

Aloittelijalle vinkkejä
« Vastaus #2 : 12.10.08 - klo 09:03 »
Kavereillani kanssa nuo nimenomaiset UP:n mustat mattapintaiset ovat hajonneet aika usein. Myös veljelläni kiiltävät lohikäärmeen kuvalliset Ultra Pron sleevet osoittautuivat huonoiksi, tästä olen muodostanut käsityksen, että Dragon Shieldit ovat parempia, itselläni hopeiset ovat kestäneet kolme vuotta ilman yhtään hajoamista; totta tosin että vähän vanhempia Dragon Shieldin shieldejä on vaikeampi sekoittaa.

Yanomanit ovat kuulemma hyvät. Kuulin tästä Jukkikselta tässä ketjussa, jossa myös on keskustelua tästä aiheesta.
aka. Awaclus

Poissa duracel

Aloittelijalle vinkkejä
« Vastaus #3 : 12.10.08 - klo 19:52 »
Minulla oli reilu kuukausi sitten draftiturnauksessa mukana 50 Dragon Shieldiä. Eivät olisi riittäneet turnauksen loppuun, mutta droppasin ajoissa. Laatua.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa JunioRcmf

Aloittelijalle vinkkejä
« Vastaus #4 : 12.10.08 - klo 20:08 »
Minulla oli reilu kuukausi sitten draftiturnauksessa mukana 50 Dragon Shieldiä. Eivät olisi riittäneet turnauksen loppuun, mutta droppasin ajoissa. Laatua.

~jari
On se jännä miten ihmiset valittavat Dragon Shieldien kestävyydestä. Minulla ja kaverillani on edelleen käytössä kolme vuotta (suoritin laskutoimituksen tarkistaakseni mikä shieldien ikä oli) vanhoja shieldejä eikä kyseisten boksien shieldeistä ole hajonnut kuin kaiken kaikkiaan pari. Niitä uudemmistakaan ei ole minulla hajonnut vielä yhtään...

Mikä tässä on, kun joillakin Dragon Shieldit eivät kestä päivääkään ja toisilla ne kestävät useita vuosia? Sekoitustyylistäkö tässä on kyse?
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo 20:10 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa pyyhttu

Aloittelijalle vinkkejä
« Vastaus #5 : 12.10.08 - klo 20:26 »
Lainaus käyttäjältä: JuniorRcmF
Työntäessäni kortin suojan sisään pohjaan asti (ilman suurempaa voiman käyttöä) niin pohja antoi useammassakin suojassa periksi ja repesi auki. Tämä tosin on tapahtunut vain mustien shieldien kanssa, oranssit joita ostin myös samalla ovat pysyneet ihan hyvässä kunnossa eli kyseessä saattoi tosiaan olla vain valmistusvirheellinen paketti.

Vahvistan ton: Mulla oli aivan sama juttu toisessa Ultra Pron mustissa mattapintaisissa, jotka ostin kanssa ropeconista. Sen paketin suojista pohja repesi useammastakin kun suojaa laskosti tai tunki korttia pohjaan asti.

Samasta paikasta ostetussa toisessa ultra pron mattapintaisissa ei taas ole ollut mitään ongelmia. Avasin sen vasta hiljattain kun löytyi kassin pohjilta ja testasin sleevittämällä 100 kortin highlanderpakan; nyt yksikään ei rikkoutunut.

Poissa Saurok

Vs: Korttisuojat
« Vastaus #6 : 20.10.08 - klo 10:57 »
Itse olen käyttänyt UP:tä, ja ovat kestäneet paremmin kuin muut suojat (en nyt muista mitä merkkiä olivat)
Ainoastaan UP:n läpinäkyvät suojat tuppaavat olemaan hankalia sekoittaa ja jopa 60 kortin dekki näyttää
highlanderilta suojien paksuuden takia...

Poissa Lightstorm

« Vastaus #7 : 21.10.08 - klo 13:04 »
Itselläni huonoja kokemuksia Dragon sleeveistä, paketeissa tulevat suojat ovat olleet erikokoisia, siten etteivät "lyhkäisimmä" suojat edes suojaa kortteja kunnolla. Ovat olleet ihan kestäviä mutta tulevat käytössä "tahmaiseksi".

Itse suosin nykyään Ultra pron suojia, ihan siistejä, helppo sekoittaa kunhan ei runttaa, ja vielä kaikenlisäksi halvempia. Kestävyys tuntuu olevan hiukan huonompi kuin Dragon sleeveillä, mutta kyllä UP:t kestävät hyvin kunhan sekoittaa siten ettei "raiskaa" suojia.

Kuvalliset suojat ovat ihan jees ja hienoja, mutta niiden kanssa on tosiaan helpompi huijata jos sellainen jollakin on mielessä - mitä ei tod tulis olla huvin täyttämässä pelissä :)
« Viimeksi muokattu: 21.10.08 - klo 13:11 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa Chaosworm

« Vastaus #8 : 23.10.08 - klo 07:10 »
Kuvalliset suojat ovat ihan jees ja hienoja, mutta niiden kanssa on tosiaan helpompi huijata jos sellainen jollakin on mielessä - mitä ei tod tulis olla huvin täyttämässä pelissä :)
Ai niinkun niin että jonkin tietyn kortin laittaa sinne eri perin, niin sleeven kuvasta näkee että milloin se eri perin oleva kortti tulee?
aka. Awaclus

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #9 : 23.10.08 - klo 13:56 »
Ai niinkun niin että jonkin tietyn kortin laittaa sinne eri perin, niin sleeven kuvasta näkee että milloin se eri perin oleva kortti tulee?
Yleensä kuvallisissa sleeveissä ainakin parissa on kuva vähän eri kohdassa kuin muissa sleeveissä jolloin ne erottaa muiden joukosta ja kuvallisiin sleeveihin on myös helpompi tehdä merkintöjä ilman, että niitä kauhean nopeasti muut huomaavat.

Poissa Dreamer Insane

« Vastaus #10 : 25.10.08 - klo 20:11 »
Vähän offtopicia, mutta kenelläkään ideoita miten noihin Ultra Pron deckboxeihin sais tehtyä merkintöjä niin että ne merkinnät sais vaivatta pois joskus tulevaisuudessa kun boksin sisältö muuttuu. Teippiä?

Poissa miinin

« Vastaus #11 : 25.10.08 - klo 20:12 »
Vähän offtopicia, mutta kenelläkään ideoita miten noihin Ultra Pron deckboxeihin sais tehtyä merkintöjä niin että ne merkinnät sais vaivatta pois joskus tulevaisuudessa kun boksin sisältö muuttuu. Teippiä?

Lyijykynä?

Poissa Yuisuke

• Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
« Vastaus #12 : 25.10.08 - klo 21:14 »

Lyijykynä?

Post-it lappu?
There is no place like that's no moon!

Poissa Omnicun

« Vastaus #13 : 25.10.08 - klo 21:34 »

Lyijykynä?

Post-it lappu?
Irtoo helposti.

Vesiliukosta tussia alle ja läpinäkyvää teippiä päälle.

Edit: Ehh, pitäiskö tämäkin kohta katkaista omaksi threadikseen... "Deckboxit".  ::)
Edit2: Toisaalta tämähän on otsikoitu Korttisuojat, ja korttien suojaamisestahan on kyse boxienkin kohdalla.  :P
« Viimeksi muokattu: 25.10.08 - klo 21:36 kirjoittanut Omnicun »

Poissa Wrathi

« Vastaus #14 : 25.10.08 - klo 22:43 »
Ei ehkä ihan asiaan liittyen, mutta lähettääkö ihmiset korttinsa postitse joissakin halvoissa muoveissa kirjekuoren kera vai kuinka?

Poissa Farseer

« Vastaus #15 : 25.10.08 - klo 23:34 »
Ei ehkä ihan asiaan liittyen, mutta lähettääkö ihmiset korttinsa postitse joissakin halvoissa muoveissa kirjekuoren kera vai kuinka?

Riippuu kortin arvosta. Kalliimmat laitan noissa halpissuojissa toploadereihin, halvemmat laitan parin pakkauskortin kera vanhoihin käytettyihin dragonsleeveihin/vastaaviin.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #16 : 26.10.08 - klo 10:25 »

Eräs hyvä tapa on selostettu aikoinaan foorumilla: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=26396.msg159398#msg159398 . Pakkaustapa on saanut osakseen runsaasti kiitoksia.

Poissa t-m

« Vastaus #17 : 26.10.08 - klo 10:47 »
Ultra-Pron kiiltäväpintaiset turnausshieldit ovat uskomatonta roskaa! Kalleimmat shieldit mitä löytyy ja jo muutaman sekoituskerran jälkeen alkaa sleevet nauramaan kulmasta. Kolme pakettia nyt ostanut 9,5e/80kpl. Pysykää kaukana näistä!

Poissa Maximilian Pegasus

« Vastaus #18 : 01.12.08 - klo 15:32 »
Itse olen käyttänyt vihreitä Dragon Shieldejä jo yli neljä vuotta, ja vain pari on mennyt rikki. Tänään itseasiassa ostin pinkit Dragon Shieldit (GO PINK!). Joku taisikin jo mainita siitä mönjästä joka kerääntyy suojiin, se onkin ainoa huono puoli minkä keksin Dragon Shieldeistä.

Poissa Tebetekus

« Vastaus #19 : 02.12.08 - klo 22:13 »
Omat arvokkaasti patinoituneet dragonshieldit sekoittuvat vieläkin kuin unelma, enkä tähän päivään mennessä ole onnistunut hajoittamaan niistä ensimmäistäkään. Kutakuinkin 5-6 vuotta vanhat ovat.

Dragonien pinnoite taitaa tosin olla alttiimpia keräämään kuonaa pöydältä, sormista yms. mutta tuskin se nilja niihin itsestään materialisoituu  ;) Hyvä tapa liisteröidä pakka yhdeksi köntiksi on syödä nachoja, suklaata, sipsejä tai kaivamalla nenää pelailun oheella (yleisellä tahmatassuilulla siis). Makeisten käyttäminen tokeneina ja +1/+1 countereina on myöskin hyvä tähän.

Itse en Ultra Pron shieldeistä pidä läheskään yhtä paljon. Mattapintaisiin tuntuu jäävän nuo sormenjäljet erityisen hyvin ja sekoittaminenkaan ei aivan yhtä luontevasti suju.

« Viimeksi muokattu: 03.12.08 - klo 20:56 kirjoittanut Tebetekus »

Poissa Polari

« Vastaus #20 : 03.12.08 - klo 15:32 »
Vähän itseääntoistavia nämä pro-Dragon Sleeve -kommentit. "Ostin vuonna nakki paketin näitä ja ovat edelleen käyttökelpoisia. Ei käytetty turnauksissa missä kunnolla olisi mitään väliä. En ole koskaan käyttänyt mitään muuta merkkiä että osaisin vertailla... noh, yhtään mitään suojien ominaisuuksista. Kyse on siis selvästi laatutuotteesta." Tällaiset viestit eivät kerro mistään muusta kuin siitä että Dragon Sleevet ovat olleet Suomessa vuosia käytännössä ainoa käyttökelpoinen ja helposti saatavilla oleva vaihtoehto, ja siispä niitä löytyy pilvin pimein keittiönpöytähirmujen pakoista.

Anteeksi jos tämä kuulostaa elitistiseltä vinkumiselta, mutta noita tuonsuuntaisia kommentteja vain tuppaa änkemään jokaiseen threadiin missä sleeveistä puhutaan, ja ainakin minusta ne antavat varsin harhaanjohtavan kuvan tilanteesta.

Okei, myönnän että tämän viestin taustalla on sitäkin että itse en hirveästi kyseisestä merkistä pidä, mutta korjatkaa toki jos jotkut niistä tykkäävät vielä käytettyään muita vaihtoehtoja enemmänkin. Siis muita järkeviä vaihtoehtoja mitä kenties joku olisi suositellutkin, toki Dragon Sleevet ovat parempia kuin muutama täysin susi malli mitä täälläkin on mainittu. Niitä hyviä vaihtoehtoja varmaan on täälläkin lueteltu, mutta ainakin Yanoman, GunMetal ja A Player's Choice ovat merkkejä joista olen kuullut pelkästään hyvää, ja väitän edelleen että helposti kaupoista löytyvistä merkeistä Ultra Pron nykyiset (siis ne mattapintaiset, ei todellakaan Magic-logolla varustetut) ovat Dragoneja parempia, jos eivät loistavia nekään.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rei

« Vastaus #21 : 03.12.08 - klo 23:17 »
Ultra prot on ihan jees. Ennen tuli käytettyä pelkästään niitä mutta kun osti pari pakettia jotain muita niin sille tielle jäätiin. Tosin noita mattapintasia en oo käyttäny, varmaan pitäs joku kerta kokeilla kun jotkut random sleevit, kuten players choicet on melko jörssiä (players choice my ass). Vaikka kyllä niilläkin vielä pelaa.
Dragon shieldit on tosi hyvät shufflaa ja muutenki kestävät (niitä kultasia lukuunottamatta, joita hajos 10 aina yhdellä sekottamisella -_-, hello and valmistusvirheet). Ja jos vielä saa dissata jotain muita sleevejä niin enpä ole ikinä ostamassa niitä mustia magic sleevejä jotka voi kuoria muutaman sekottamisen jälkeen.

Poissa Nod

« Vastaus #22 : 05.12.08 - klo 23:02 »
Itse olen tykästynyt KMCn muoveihin. En kyllä tiedä saako niitä Suomesta mistään.

http://sales.starcitygames.com/carddisplay.php?product=32962
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa jatoen

« Vastaus #23 : 11.12.08 - klo 21:48 »
Dragon shieldit on tosi hyvät shufflaa ja muutenki kestävät (niitä kultasia lukuunottamatta, joita hajos 10 aina yhdellä sekottamisella -_-, hello and valmistusvirheet).

Itselläni on 200 kipaletta juuri noita kultaisia Dragon shieldejä ja eivät ne minulla ole menneet vielä miksikään, vaikka päivittäin niillä pelaan.
Muita suojia en ole kokeillut, koska olen ollut tyytyväinen noihin suojiin, mutta mielelläni kokeilisin muita suojia, taas toisaalta en halua turhia pettymyksiä.

Onko muita suojia joilla olisi helppo sekoittaa dekkiä, kun tarvitsisin kestävät suojat länderilleni.
« Viimeksi muokattu: 12.12.08 - klo 12:02 kirjoittanut jatoen »

Poissa Chaosworm

« Vastaus #24 : 12.12.08 - klo 07:14 »
No varmaan on aika tapauskohtaiset suurin osa Dragon Shieldeistä :) Nyt kun ovat muutaman vuoden vanhat, alkavat hajoilla ne valkoiset. Hopeaiset on olleet todella kestäviä.

Lainaus
Onko muita suojia joilla olisi helppo sekoittaa dekkiä, kun tarvitsisin kestävät suojat länderilleni.
Äläpä sitten ainakaan Ultra-Pron kuvallisia shieldejä käytä, ei nimittäin mahdu sellaiset yhtään mihinkään ensimmäisen kuukauden aikana. Tuollaiset Ropeconissa ostin Highlanderturnausta varten, niitä sitten oli tosi mukavaa sekoitella kun nää kädetkään eivät vielä ole kovin isot.
aka. Awaclus

Poissa yugular

« Vastaus #25 : 15.11.09 - klo 21:10 »
Nyt alkaa olemaan omat Dragonshieldit täynnä kortteja ja uusia suojia tarvis hankkia. Mistäs noita Ultra Pron mattapintaisia saisi?
paupertothepeople.proboards.com

Poissa mairou

« Vastaus #26 : 15.11.09 - klo 21:12 »
Fantsiapeleistä itse olen mattapintaiset ultraprot ostanut. 100kpl/6€ muistaakseni.

Poissa Chaosworm

« Vastaus #27 : 15.11.09 - klo 21:42 »
Ostin tuossa pari kuukautta sitten Gunmetallin suojat. Kestävät, helpot sekoittaa, mahtuvat pieneen tilaan (eivätkä kuitenkaan liimaannu toisiinsa kiinni) ja tarpeeksi isot. Maksoivat 8€/75 sleeviä, mutta kannatti sijoittaa.
aka. Awaclus

Poissa Kuuker

« Vastaus #28 : 16.11.09 - klo 17:31 »
Olen kuullut aika paljon hyvää noista KMC:n suojista, onko euroopassa mitään e-shoppia mistä kyseisiä saisi tilattua, mielellään electronilla/paypalilla tms ? Itse en kyllä löydä millään noita euroista.

Poissa Schembo

• Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
« Vastaus #29 : 16.11.09 - klo 17:33 »
Olen kuullut aika paljon hyvää noista KMC:n suojista, onko euroopassa mitään e-shoppia mistä kyseisiä saisi tilattua, mielellään electronilla/paypalilla tms ? Itse en kyllä löydä millään noita euroista.

Tuostapa: http://www.magiccardmarket.eu/index.php?mainPage=browseCategory&idCategory=12
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power