Itselläni on myös merfolkdekki käytössä casualpelejä varten. Pakka ei perustuu lainkaan damagen tekemiseen, vaan toisen dekkaamiseen. Pakka on vielä hieman raakile, tällä hetkellä sen koko on 40 korttia ja mitään kovin ihmeellisiä kortteja siinä ei ole. Ajattelin lisätä tuon decklistin tähän, kun samaan aiheeseen melko pitkälle liittyy ja lisäksi saattaisi olla tässä ideaa tuohon tap/untap -kikkailuun liittyen. Eli tässä lista korteista:
Creaturet:
3 Judge of Currents
2 Stonybrook Schoolmaster
1 Harpoon Sniper
2 Sygg, River Guide
3 Drowner of Secrets
4 Silvergill
Douser
3
Merfolk ThaumaturgistMuut:
2
Counterspell2
Snap1 Summon the School
1 Scullclamp
3 Merrow Commerce
Landit:
5
Plains8
IslandKombolla Silvergill
Douser-
Merfolk Thaumaturgist saa kätevästi lähestulkoon kaikki vastustajan öpöt hautaan, lisäksi Merrow Commercen avulla vihuja voi tapattaa useamman vuorossa, kun omat äijät saa untappiin useamman kerran vuorossa. Drowner of Secrets mahdollistaa sen, että vastustajalta lähtee kortit librarystä hautaan ja omat äijät saa täpättyä kätevästi Judge of Currentsin ja Stonybrook Schoolmasterin abilityjä varten ilman, että tarvitsee vaikkapa hyökätä. Sygg, River Guide suojaa omia cretuja. Schoolmasterin ja Summon the Schoolin tekemät tokenit ovat käteviä monestakin syystä: ne saa blokkimaan tarvittaessa, kasvattavat merfolkien määrää, saa täpättyä vastustajan dekkaamista varten ja ovat ilmaista ruokaa Scullclampille, jonka avulla saa korttietua merkittävästi. Harpoon Sniper on oikeastaan vähän randomilla mukana, mutta osoittautunut ihan käteväksi myöskin.
Counterspellejä on aina hyvä olla, ja
Snap on osoittautunut myös hyvinkin käyttökelposeksi kortiksi.
Sanomattakin on selvää, että pakka kaipaa Wanderwine Hubeja. Kerta kaikki ovat vielä wizardeja (postilukien yksinäinen Harpoon Sniper), voisi
Patron Wizard olla kova lisä tuohon, vaikka todella ärsyttävä kortti pelikaverin kannalta onkin. Lisäksi scullclampeja voisi laittaa lisää. Fallowsagejen lisääminen on ollut myös harkinnassa, mutta ovat hieman kalliihkoja. Pakka on muuten tehty lorwyn-draftin pohjalta, jolloin siinä oli juurikin tuo
Islandwalkin kanssa ajelu yhtenä elementtinä. Wanderwine Prophetseja löytyy kuin myös Merrow Reejereyitä, joten pakkaa voisi damagen aiheuttamisen suuntaan muuttaa halutessaan, mutta itse olen tykännyt enemmän tuosta tap/untap -kikkailusta, kuin "perinteisemmästä" damagen tekemisestä. Tähänkin dekkiin saa jotain parannusehdotuksia heittää, jos mieleen tulee.