Poromagia

Kirjoittaja Aihe: UW - Merfolk  (Luettu 5799 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rizo

UW - Merfolk
« : 02.04.09 - klo 16:56 »
Landit 20
9 Island
7 Plains
4 Wanderwine Hub

Creaturet 30
4 Sygg, River Guide
4 Merrow Reejerey
4 Lord of Atlantis
4 Harpoon Sniper
4 Judge of Currents
4 Silvergill Adept
4 Tideshaper Mystic
2 Fallowsage

Muut 10
4 Ponder
4 Oblivion Ring
2 Merrow Commerce

Tämmöistä siis. Tarkotus olis kerätä kala armeijaa ja sitten islandwalkata läpi noiden Tideshaper Mysticcien (ja Lord of Atlantiksen) kanssa. Sitten on myös mukana kikkailua noilla Judge of Currentseilla, Fallowsageilla, Merrow Reejereylla ja Merrow Commercella jolla tapitaan ja sit untapitaan ja tapitaan jne. että saadan lifeä/korttia. Nyt tarvis parannusta. Onko landi suhde oikea? Mitä sisään/ulos? (Kivoja ois ehkä Stonybrook Banneret tai Wanderwine Prophets)
« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo 16:59 kirjoittanut Rizo »

Poissa Karjanvarastaja

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #1 : 02.04.09 - klo 17:20 »
22 ländiä tuntuisi minusta äkkiseltään paremmalta. Ei mitään aikomusta pysyä standardin/Extendedin puolella eli keittiönpöytäbudjetilla ajattelit pelailla?

Judget & Shaperit & Sniperit pois, et mielestäni tee niillä mitään. Tilalle 2 ländiä, täpperilappua mm. Summon the School tai Drowner of Secrets ja jotain counter/poistoa. Pelkät ringit ei mielestäni riitä. Poistoksi 3 Path to Exile / 3 Unsummon ja kountereiksi 3 Negate/ 3 Counterspell, miksei myös Sage's Dousing, jos Banneretteja päätät pelata. Helpottaisi random keittiönpöytäuhkia vastaan. Isommalla budjetilla kehtanee sitten kovempia lappuja pistellä, mutta se ei liene tarkoituksena?

Wake Thrasher tai pari saattaisi olla poikaa, kookas mies joka vuorolla. Vaikuttavat turhan heppoisilta nuo muut, pysähdyt heti ekaan pyroclasmiin.

Poissa tutka

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #2 : 02.04.09 - klo 17:21 »
Maita on aika vähän, laittaisin ehkä pari Faerie Conclavea lisää. Ja jos Banneretit meinasit laittaa niin laita toki ihmeessä Sage's Dousing kans. Cursecatcher on varsin erinomainen fisu myöskin. Pois ottaisin ainakin Harpoon Sniperit.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Sigu7

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #3 : 02.04.09 - klo 22:49 »
Wake Thrasher tai pari saattaisi olla poikaa, kookas mies joka vuorolla. Vaikuttavat turhan heppoisilta nuo muut, pysähdyt heti ekaan pyroclasmiin.

Ja Wake Thrasherkö auttaa Pyroclasm onglemaa?  ::)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #4 : 03.04.09 - klo 09:45 »
Wake Thrasher tai pari saattaisi olla poikaa, kookas mies joka vuorolla. Vaikuttavat turhan heppoisilta nuo muut, pysähdyt heti ekaan pyroclasmiin.

Ja Wake Thrasherkö auttaa Pyroclasm onglemaa?  ::)
No ei se kieltämättä auta, mutta eipähän kuole, jos Commerce on tiskissä ja läjä pikkumiehiä mukana. Sitä varten ehdottelinkin countereita. Yksi vaihtoehto ehkä olisi Door of Destinies. Kalliihko ja kenties hidas, mutta kasvattaa kaloista merihirviöitä sangen pian jos tiskissä on Reejerey tai kaksi.

Poissa Dark Knight

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #5 : 03.04.09 - klo 13:22 »
Ländimäärä on ehdottomasti lisättävä 22:een. Oma ehdotukseni olisi Coastal Towerien lisääminen täyteen settiin.

Sanot haluavasi tehdä pakastasi tap/untap-tyylisen kikkailumerfolkversion. Missä ovat siis Summon the School, Drowner of Secrets ja Wake Thrasher? Ne ovat aivan ehdottomia lappuja tässä versiossa. STS:iä pistäisin kahdesta kolmeen, DOS:ia ainakin yhden, ehkä kaksi ja WT:itä kaksi ja jos huomaat ne voimakkaiksi, niin määrän lisäämistä voi harkita.

Wanderwine Prophets on hyvä kortti. Tässä versiossa pelaisin niitä kuitenkin vain yhtä, koska se on kohtuu kallis, et pelaa yhtään harbingeriä ja kortti kerää kauheat aggrot pelini tullessaan eikä pakkasi voi sitä tässä versiossa kovin hyvin suojella. Jos aiot pistää pakkaasi lisää "comes into play"-ominaisuuksia, niin siinä tapauksessa voisin pelata toistakin WWP:tä. Hyviä "cip"-version kortteja ovat: Merrow Harbinger, Arctic Merfolk ja Tidal Courier.

Muita hyviä ideoita ovat aiemmin mainitut Stonybrook Banneret, Cursecatcher, Sage's Dousing ja Door of Destinies. Lisäksi Cold-Eyed Selkie olisi hyvä korttien nostattaja, koska pelkästään kaksi Fallowsagea ei siihen tunnu riitä.


Seuraavat kortit ottaisin pois.

Plains 2 (Coastal Towerien tilalta + valkoisen tarve vähenee.)
Sygg, River Guide 1 (Legenda.)
Harpoon Sniper 2-3 (Olen eri mieltä Karjanvarastajan kanssa näiden toimivuudesta, mutta siitä huolimatta neljä on liikaa.)
Judge of Currents 2 (Kts. edellinen.)
Tideshaper Mystic 1-2 (Kts. edellinen.)
Ponder 4 (Ihan kiva ykkösvuoron kortti, mutta pelaisin mieluummin jotain muuta ykkösvuoron merfolkkia (tai Coastal Toweria) kuin tätä.)
Oblivion Ring 1 (Hyvä kortti, mutta lisätilan hankkimiseksi korvaisin yhden jollain merfolkilla.)


ps. En tunne peliseuraasi, mutta jos siellä on paljon massatuhoa damagen muodossa, niin Door of Destinies (ja countterointi) on ehdoton kortti. Jos sitä näkyy silloin tällöin, niin siinä tapauksessa tee vaikka niin, että jätät merfolkkeja käteen ja koetat voittaa pelissä olevilla ja jos tulee massatuho, niin pistä käteen jääneet kortit peliin.
« Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo 13:24 kirjoittanut Dark Knight »
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Puhis

Vs: UW - Merfolk
« Vastaus #6 : 06.04.09 - klo 02:34 »
Itselläni on myös merfolkdekki käytössä casualpelejä varten. Pakka ei perustuu lainkaan damagen tekemiseen, vaan toisen dekkaamiseen. Pakka on vielä hieman raakile, tällä hetkellä sen koko on 40 korttia ja mitään kovin ihmeellisiä kortteja siinä ei ole. Ajattelin lisätä tuon decklistin tähän, kun samaan aiheeseen melko pitkälle liittyy ja lisäksi saattaisi olla tässä ideaa tuohon tap/untap -kikkailuun liittyen. Eli tässä lista korteista:

Creaturet:
3 Judge of Currents
2 Stonybrook Schoolmaster
1 Harpoon Sniper
2 Sygg, River Guide
3 Drowner of Secrets
4 Silvergill Douser
3 Merfolk Thaumaturgist

Muut:
2 Counterspell
2 Snap
1 Summon the School
1 Scullclamp
3 Merrow Commerce

Landit:
5 Plains
8 Island

Kombolla Silvergill Douser-Merfolk Thaumaturgist saa kätevästi lähestulkoon kaikki vastustajan öpöt hautaan, lisäksi Merrow Commercen avulla vihuja voi tapattaa useamman vuorossa, kun omat äijät saa untappiin useamman kerran vuorossa. Drowner of Secrets mahdollistaa sen, että vastustajalta lähtee kortit librarystä hautaan ja omat äijät saa täpättyä kätevästi Judge of Currentsin ja Stonybrook Schoolmasterin abilityjä varten ilman, että tarvitsee vaikkapa hyökätä. Sygg, River Guide suojaa omia cretuja. Schoolmasterin ja Summon the Schoolin tekemät tokenit ovat käteviä monestakin syystä: ne saa blokkimaan tarvittaessa, kasvattavat merfolkien määrää, saa täpättyä vastustajan dekkaamista varten ja ovat ilmaista ruokaa Scullclampille, jonka avulla saa korttietua merkittävästi. Harpoon Sniper on oikeastaan vähän randomilla mukana, mutta osoittautunut ihan käteväksi myöskin. Counterspellejä on aina hyvä olla, ja Snap on osoittautunut myös hyvinkin käyttökelposeksi kortiksi.

Sanomattakin on selvää, että pakka kaipaa Wanderwine Hubeja. Kerta kaikki ovat vielä wizardeja (postilukien yksinäinen Harpoon Sniper), voisi Patron Wizard olla kova lisä tuohon, vaikka todella ärsyttävä kortti pelikaverin kannalta onkin. Lisäksi scullclampeja voisi laittaa lisää. Fallowsagejen lisääminen on ollut myös harkinnassa, mutta ovat hieman kalliihkoja. Pakka on muuten tehty lorwyn-draftin pohjalta, jolloin siinä oli juurikin tuo Islandwalkin kanssa ajelu yhtenä elementtinä. Wanderwine Prophetseja löytyy kuin myös Merrow Reejereyitä, joten pakkaa voisi damagen aiheuttamisen suuntaan muuttaa halutessaan, mutta itse olen tykännyt enemmän tuosta tap/untap -kikkailusta, kuin "perinteisemmästä" damagen tekemisestä. Tähänkin dekkiin saa jotain parannusehdotuksia heittää, jos mieleen tulee.